Rinkos tyrimų bendrovė „iSuppli“ sumanė pasidomėti, kodėl konsolių rinkoje vykstant aktyviai konkurencijai „Sony“ taip nenoriai mažina „Playstation 3“ kainą. Pasirodo, to priežastis yra tokia, kokią ir galima numatyti – naujų technologijų prikimštą PS3 tiesiog brangiau kainuoja pagaminti ir jos pardavimai kompanijai vis dar nuostolingi.

Pirmą kartą PS3 vidurius dalimis „iSuppli“ išnarstė 2006 metais. Tuomet paaiškėjo, kad pagaminti 599$ kainuojančią PS3 versiją „Sony“ kainavo 840 JAV dolerius, t. y. kompanija nuo kiekvienos parduotos konsolės prarasdavo po 240 dolerių, kuriuos vėliau bandydavo susigrąžinti per žaidimų pardavimus.

Dabar, praėjus dviems metams, situacija kiek geresnė – pagaminti 399 JAV dolerius kainuojančią „Playstation 3“ kainuoja 448 dolerius, taigi, nuo kiekvieno kompiuterio „Sony“ praranda apie 50 JAV dolerių.

„Visgi kaskart kuomet ardome įrenginį, kad paskaičiuoti jo gamybos kaštus, vienu žingsniu atsiliekame. Neabejoju, kad „Sony“ jau rado ne vieną būdą gamybos kaštams optimizuoti ir artimiausiu metu jį pritaikys. Tai gali reikšti tiek kompanijos pelno augimą, tiek dar vieną PS3 kainų kritimą“, – teigia „iSuppli“ analitikas Andrew Rassweiler.

Tyrėjai atkreipia dėmesį į tai, kad tobulėjančios technologijos gerokai sumažino vidinių „Playstation 3“ detalių kiekį – jei pirmose konsolės versijose jų buvo net 4048, tai dabar telikę 2820, nors darbo atliekama tiek pat.

Anksčiau „Sony“ yra skelbę, kad PS3 turėtų tapti pelninga 2009 metais.