Iš žurnalo PC Klubas 2005/07. Autorius: Matrix

„Gothic“ sukūrė maža, nežinoma vokiečių kompanija „Pyranha Bytes“. Pasižiūrėjus į „Gothic“ aprašymą ant dėžutės, atrodė, kad jis visiškai neišsiskirs iš kitų nežinomų Europos kompanijų žaidimų ir bus greitai pamirštas. Bet daugelio nuostabai, „Gothic“ užsitarnavo savo vietą žaidimų rinkoje.

„Gothic“ istorija prasideda, kai dėl nuolatinio orkų puolimo Myrtanos miesto karalius Rhotbaras paima visas „vadžias“ į savas rankas ir pradeda vykdyti savą politiką. Jis bijo prarasti brangiąsias rūdos kasyklas, kurias vis nuožmiau pradėjo pulti orkai. Rūdos iškastos kasyklose, turi unikalių magiškų savybių, kurios leidžia Myrtanai gaminti galingiausius ginklus visoje šalyje. Karalius, norėdamas sustabdyti orkas nuo tolimesnių atakų, sukvietė talentingiausius magus, kad jie padarytų jėgos lauką ar kupolą per visą šalį ir taip apsaugotų ją. Tačiau lazda turi du galus. Visi liko įkalinti toje zonoje, kurią apėmė jėgos laukas. Visose kasyklose dirbo nuteistieji kaliniai, tad netrukus įvyko sukilimas. Jie jėga įveikė sargybą ir perėmė visos vietovės kontrolę į savas rankas. Todėl karalius buvo priverstas vesti derybas su kaliniais, kuriuos pats nuteisė, kad gautų stebuklingosios rūdos. Kadangi jokia gyva būtybė negalėjo pabėgti iš to užburto rato, netrukus žmonės pasidalijo į tris grupuotes, kurios turėjo skirtingus požiūrius į tuos pačius dalykus.

Žaidime reikės žaisti už nežinomą nuteistąjį, kuriam yra duotas specialus karaliaus laiškas, kurį jis turi nunešti magams. Štai nuo šio momento ir prasideda mūsų herojaus nuotykiai. Tad po truputį vykdydami pavienes užduotis, vis artėsime prie tikslo. Pačią istoriją narpliosime įveikdami pagrindines užduotis. Tačiau viskas yra daug painiau negu gali pasirodyti iš pat pradžių. Pirmas jūsų tikslas — nunešti laišką magams. Vėliau žaidimas pasisuks į visiškai kitą pusę, nei galėjome įsivaizduoti pačioje jo pradžioje. Pasiruoškite siužeto vingiams, nes jų bus ne vienas. Būtent šis nežinojimas iki paskutinės sekundės ir prikausto prie žaidimo.

Kaip jau minėjau, žaidime bus trys grupuotės, į vieną iš jų privalėsite įstoti. Pirmoji — pagrindinė rūdos kasyklos grupuotė, prie kurios tikriausiai ir prisijungsite pirmą kartą žaisdami šį žaidimą. Čia tapsite kariu, kuris mokės valdyti visus ginklus ir gerai šaudyti iš lanko. Antroji — magų valdoma grupuotė, į kurią įstoję pirmiausiai tapsite vienu iš grupuotės vado samdinių, o po to atsivers galimybė tapti magu. Trečioji — religingoji grupuotė, kuri tiki, jog jų dievas juos apsaugos. Ši grupuotė specializuojasi tiek magijoje, tiek artimoje kovoje. Pasirinkę šią grupuotę, galėsite apsispręsti ar tapti kariu, kuris savo priešus skerdžia kalaviju, ar tapti vienu iš Guru mokinių ir išmokti magijos. O gal norėsite išmokti ir to, ir to — viskas priklauso tik nuo jūsų apsisprendimo. „Gothic“ žaidime nėra jokių klasių. Žaidimą pradėsite su paprastu veikėju, kurį tobulinsite žaidimo eigoje, ir tik nuo jūsų sprendimų bei poelgių priklausys, koks bus jūsų herojus. Neskubėkite prisijungti prie kurios nors grupuotės, geriau pasirinkite sau priimtinesnę, nes kiekviena iš jų siūlo tai, ko neturi likusios grupuotės.

Herojų galėsite tobulinti gaudami patirties taškus, o juos gausite, atlikę tam tikrą užduotį ar naikindami monstrus bei žmones. Kai sukaupsite tam tikrą kiekį patirties, padidės jūsų herojaus lygis. Pasiekę kiekvieną naują lygį, gausite po 10 mokymosi taškų, kuriuos galėsite panaudoti, kad išmoktumėte geriau valdyti dvirankius ar vienarankius ginklus, lankus, arbaletus. Kuo daugiau mokysitės pasirinktąjį tipą, tuo geriau valdysite to tipo ginklus ir galėsite padaryti daugiau žalos priešininkams. Taip pat galėsite išmokti spynų atidarinėjimo meno bei bus galimybė išmokti kišenvagio meno.

Ginklų pasirinkimas nemenkas. Galėsite turėti įvairiausių lankų, peilių, kardų, kuokų, arbaletų ir t.t. Iš pat pradžių susirasite lazdą ar kokį paprastą peilį. Įsibėgėjus žaidimui, aptiksite vis daugiau ir galingesnių ginklų. Galėsite jų nusipirkti miesteliuose iš ten prekiaujančių žmonių, kurių inventorius laikui bėgant pasipildys naujesniais ir geresniais ginklais.

„Gothic“ pasaulis didžiulis. Nėra jokių suvaržymų. Jau nuo pat pradžių galėsite eiti ten, kur norite. Žinoma, nebus lengva prasiveržti, kur tik panorėsite, nes neturint daug patirties bus sunku prasibrauti pro minias stipresnių monstrų, kurių yra devynios galybės. Žaidimo pradžioje sutiksite sau lygius priešininkus, t.y., mažus vilkus, didžiules bites ir kitus menkus padarėlius, tačiau kopiant patirties laiptais, jūsų priešininkai taip pat netaps silpnesni. Dauguma gyvių vaikšto būriais. Jei kuris nors vienas iš jų jus pastebės, atsiras didelė tikimybė, kad visa banda puls jus, tad pasiruoškite rimtam mūšiui. Viso pasaulio aplinka labai įvairi. Vienur — miškai, kitur — didžiulės uolos, kuriose yra nemažai urvų, dar kitur — tarpekliai ir požemiai, kuriuose jūsų lauks dideli nuotykiai. Todėl žaidimo fauna ir flora tikrai nenuvils.

Žaidimo „interfeisas“ šiek tiek reikalauja pripratimo, tačiau kai išmoksite „valdyti“ inventorių, viskas nebeatrodys taip blogai, kaip tai galėjo pasirodyti pirmą kartą. Laikui bėgant, galbūt net pagalvosite, kad geriau ir negali būti.

Viena iš pagrindinių „Gothic“ problemų yra valdymas, kuris nėra labai patogus. Dauguma žmonių, pradėję žaisti žaidimą, gali jį numesti šalin vien dėl valdymo nepatogumo, tačiau nėra viskas jau taip blogai. Čia taip pat reikia pripratimo, kuris užima šiek tiek laiko ir nervų. Pavyzdžiui, norint sąveikauti su daiktais (tarkim paimti daiktą), reikia laikyti „action“ mygtuką ir paspausti „up“ mygtuką. Kovoti taip pat nėra paprasta. Vėl tenka spausti nemažai skirtingų klavišų, kad atliktumėte tam tikrą manevrą.

Bene didžiausia „Gothic“ ypatybė — didelė bendravimo įvairovė su kitais veikėjais. Galima pasikalbėti su kiekvienu sutiktu veikėju. Nebus galima kalbėtis su žmonėmis išsitraukus ginklą, nes tai automatiškai iššauks jų pyktį ir jie patys pradės grasinti susidorojimu. Todėl kiekvieną kartą apgalvokite savo būsimus veiksmus, prieš ištraukdami ginklą šalia žmonių. Viską įveikti jėga šiame žaidime tikrai nepavyks, kad ir kaip to norėtumėte (bent iš pradžių). Kai kuriose vietose tik diplomatijos pagalba pasieksite tai, ko jėga niekada nepavyktų pasiekti. Dauguma vietinių gyventojų turi jums reikalingos informacijos misijoms atlikti, todėl būtina beveik su kiekvienu gyventoju pasikalbėti. Dažniausiai norint gauti informaciją, reikia atlikti tam tikrą užduotį, tad vykdykite ją, nes galbūt ateityje jums prireiks šios informacijos įveikiant kitas užduotis. Kiekvieno klausimo ar komentaro nuoseklumas gali pakreipti žaidimą į konkrečią pusę. Tarkim, jei jūs pasirinksite atsakymą (pokalbyje su žmogumi), kuris tam veikėjui gali nepatikti, jūs galite su juo susipykti ir daugiau žaidime nebebendrauti, o jei pasirinksite atsakymą, kuris bus priimtinas — išliksite draugais, ir galbūt ateityje jis jums pasitarnaus. Todėl būtina pirmiausiai perprasti kiekvienos grupuotės mąstymo ypatumus, prieš atskleidžiant tam tikrą specifinę informaciją nepatikimiems asmenims .O jei jau taip įvyks, kad pateiksite netinkamą atsakymą veikėjui, su kuriuo kalbatės, greičiausiai būsite nužudyti ir apvogti (žinoma, jei nesate pakankamai stiprus ir negalite apsiginti).

Dirbtinis intelektas žaidime yra pakankamai geras. Visi žmonės daro jiems reikiamus darbus, užsiiminėja savais reikalais — tai padaro žaidimą ne tokį statišką ir suteikia nemažą realistiškumo jausmą. Dauguma veikėjų į jus reaguos skirtingai, priklausomai nuo to, kokius veiksmus jūs bandysite atlikti. Pavyzdžiui, jei jūs bėgdami pro šalį netyčia atsitrenksite į kokį nors žmogų, jis reaguos skirtingai. Vienas gali su jumis draugiškai pasišnekučiuoti, o kitas gali piktai atsakyti, kad jūs nesikabinėtumėte prie jo. Jei įeisite į kažkieno trobelę, greitai būsite išprašytas šeimininko, nes kitu atveju bus pagrasinta ginklu. Beje, kiekvienas žmogus visada prisimins jam padarytą skriaudą, todėl nekapokite visų žmonių iš eilės, nes vėliau tai gali atsirūgti. Pavyzdžiui, žmogus įskųs jus sargybai, ir tada turėsite užmokėti piniginę baudą.

Gothic grafika tikrai gera. Visą aplinką stebėsite iš trečiojo asmens perspektyvos. Žaidimo pasaulis yra tikrai gerai realizuotas ir puikiai animuotas pagal tų metų technines galimybes. Vaizdo intarpams panaudotas žaidimo grafinis varikliukas. Žaidime yra dienos ir nakties kaita. Šis bruožas duoda daug realistiškumo. Kai būsite kuriame nors miestelyje dieną, matysite kaip žmonės dirba, bendrauja su kitais ir t.t., o kai ateis naktis, visi nueis miegoti, bus tylu. Todėl dienos ir nakties kaita žaidimą padaro ne tokį vienodą, kaip dažnai būna kituose RPG žaidimuose, kai naktį visi veikėjai žvalūs ir veikia tą patį, ką ir dieną. Pasižiūrėję į dangų, matysime energijos lauką, kuriuo yra apsuptas visas „Gothic“ pasaulis. Tai tikrai unikalus reiškinys, kuris tiesiog traukia akį. Nors žaidime yra apie 250 skirtingų veikėjų, tačiau kiekvieną žmogų galėsite atpažinti, vien tik užmetę į jį akį.

Žaidimo garsinis apipavidalinimas vertas aukščiausio balo. Visi pokalbiai yra įgarsinti, kas yra labai retas reiškinys tokio tipo žaidimuose. Todėl net nereikės skaityti jokių dialogų, nors patartina juos įsijungti opcijose, kad nepraleistumėte pro ausis svarbios informacijos. „Gothic“ žaidime muzikos lyg ir nėra, tačiau jos tikrai nepasigesime. Visų monstrų ar kitų gyvių riaumojimai tikrai nuostabūs. Net jų nematydami, o tik girdėdami jų skleidžiamus garsus, galėsite suprasti, kas jie tokie yra.

„Gothic“ — unikalus ir prie monitoriaus ekrano prikaustantis žaidimas, imponuojantis savo įdomia istorija, dideliu pasauliu, nelinijiniu siužetu, apie 80 valandų gryno žaidimo bei galimybe jį pereiti skirtingais keliais, kas žaidimui duoda išliekamąją vertę. Nors „Gothic“ nėra žinomas visame pasaulyje ir dar daug kas apie jį iš viso nėra girdėję, tačiau jis pavergė daugumą tų, kurie šį neeilinį žaidimą jau išbandė. Todėl galima drąsiai teigti, kad tai yra vienas geriausių RPG per paskutiniuosius keletą metų.