Didžiojoje Britanijoje, kurios rinka yra panašiausia į JAV, mažmenininkai pardavinėja LCD ir plazminius ekranus ir dėl jų formos, bei funkcionalumo, ir dėl jų geresnės vaizdo kokybės. HD imtuvas dabar yra daugiau prabangos dalykas. To pasekoje, „Xbox 360“ pasieks LCD ir plazmų savininkus, nes daugelis „televizorių“ nėra su HD funkcija. Tam, kad pasiektų geriausią įmanomą vaizdo kokybę, „Xbox 360“ savininkams reikės nusipirkti HD sistemą.

„Microsoft“ turi galimybę užkariauti pirmųjų HDTV savininkų širdis su sąlyga, kad šio standarto išplitimas bus stipriai įtakotas FIFA Pasaulio Čempionato, o „Microsoft“ sugenės pranešti apie „Xbox 360“ galimybes. Taigi „Sony“ turės panaudoti savo magišką marketingo mašiną, kad prisivytų „Microsoft“, tačiau mes visiškai neabejojame, kad „Sony“ patirtis rinkoje ir tas istorinis faktas, kaip jie kažkada susidorojo su „Sega Dreamcast“, leis jiems stipriai apkartinti „Microsoft“ gyvenimą.

Galinė džinsų kišenė

Vyriausia SCEA („Sony Computer Entertainment of America“) vadovybė įsitikinusi, kad PSP pardavimai nė kiek nesumažino PS2 pardavimų, tačiau mūsų žiniomis (paremtomis IDG statistika), 65 procentai JAV žaidėjų, kurie turi bent vieną šios kartos konsolę, turi tik PS2.

Taip, kaip milijonai žaidėjų, kurie buvo patenki savo „PSOne“ – greitai perėjo prie PS2, o daugelis dabartinių nusprendė arba dar nuspręs pasilikti prie vienintelio prekinio ženklo, kurį jie vartoja – „Playstation“.

Tai reiškia, kad dalis pajamų, kurios tektų PS2 žaidimų pirkimui gali atitekti papildomos „geležies“ pirkimui.

Europoje, „Sony“ PSP prekybą pradės rugsėjį (taip pat ir Lietuvoje), o nuo JAV išleidimo datos bus praėję tik penki mėnesiai. Kodėl mes minime PSP, nors tekstas yra skirtas naujos kartos konsolėms? Per E3 „Sony“ skyrė tikriausiai 30 sekundžių PSP paminėti, tačiau mūsų nuomone jie tikrai nėra pamiršė šios nešiojamos konsolės svarbos.

Europa yra viena didžiausių rinkų pasaulyje, o tai, kad „Sony“ PSP nebuvo pristatytas kartu ir Europos rinkai, gali reikšti ir tai, kad „Sony“ nori pritemdyti „Xbox 360“ startą. Ir PSP pagalba sumažinti „Xbox 360“ pardavimus.

Jeigu „Sony“ sugebės nusausinti pirkėjų kišenes, tai „Xbox 360“ augimas gali gerokai sulėtėti. Tai leistų „Sony“ gauti jiems taip reikiamo laiko, kol jie paleis savo, konkurenciją traiškančią, mašiną, kitų metų pabaigoje.

„Nintendo“ turėjo kur kas didesnį programinės įrangos paketą, kurį pristatė per E3. „Sony“ pasiūlytas žaidimų sąrašas buvo gerokai skurdesnis. „Nintendo“ žaidimas „Nintendogs“ buvo sutiktas didžiuliu furoru ir, mūsų manymu, pritraukė nemažai naujų pirkėjų, kurie nusprendė įsigyti „Nintendo DS“.

Grand Theft žanras

„Grand Theft Auto“ buvo dinamiško žaidimo proceso pradininkas. Žaidėjai galėjo eiti bet kur, daryti ką nori (arba beveik ką nori) ir visai tai buvo apvilkta į romantizuotą nusikaltimų pasaulio apvalkalą. Šios frančizės iškilimas paskatino konkurentų ir „life of crime“ žanro iškilimą. „Activision“ pasiūlė savo „True Crime“, kuriam jau rengia tęsinį, taip pat „Electronic Arts“, kurie sau būdingu stiliumi nusipirko „The Godfather“ licenciją, THQ, kurie turi savo „Saint‘s Row“ ir VUG su „Scarface“ bei „50 Cent: Bulletproof, „Midway“ „Fear and Respect“ bei „Konami“ „Crime Life“.

Realiai atrodantys kariniai žaidimai ir komandinis žaidimo procesas – pirmieji naujų konsolių ciklo madų pranašai. Didžiuliais ginklais apsikarstę veikėjai, dalyvaujantys realesniuose mūšiuose nei iki šiol ir fentezi pasaulių trūkumas, kuris sąlygoja pirmo asmens šaudyklių populiarėjimą.

Ateityje, mes…

Kiekvienas didesnis leidėjas turi numatęs žaidimus kiekvienam iš populiaresnių žanrų, todėl skirti juos vieną nuo kito tampa be galo sudėtinga. Kai rizikos faktorius yra toks aukštas, kaip dabar nedaugelis iš jų yra linkę rizikuoti.

Rizika gali sumažinti nepriklausomų žaidimų gamintojų norą kurti produktus skirtus vienai platformai. Tai privers „Microsoft“ ir „Sony“ kurti tokius žaidimus savo studijose.

„Microsoft“ ir „Sony“ pasiūlė savo konsoles, kurios dabar narstomos po kaulelį, o kiekviena nauja informacija susilaukia didžiulio atgarsio. Mums dar teks nuspręsti, kuri konsolė yra geresnė, tačiau abi jos sukūrė mažus technologinius stebuklus, o eilės prie parduotuvių nusidrieks labai greit.

Tuo tarpu „Nintendo“ su savo „Revolution“ augins žaidėjus, kurie dar nelabai linkę sėstis prie „Xbox 360“ ar PS3.

Trečia dalis