Per pastaruosius kelerius metus Batmano vardas tapo kone sinonimu kokybės reikšmei. Tai įtakojo puikiai pasirodę du paskutinieji Batmano filmai, kurie pataisė jo, kaip personažo ir komiksų herojaus įvaizdį. Netrukus, po naujojo „Batman: The Dark Knight“ filmo pasirodymo kino teatruose, internete paplito pranešimas apie tai, jog mažai kam žinoma „Rocksteady Studios“ kompanija kuria žaidimą, kurio pagrindinis herojus bus Batmanas. Tikriausiai niekas nebūtų nustebęs, jei naujasis žaidimas būtų pasekęs kitų pagal pasirodžiusius filmus kino teatruose pavyzdžiu, kai žaidėjui yra suteikiama galimybė pabuvoti pagrindinio herojaus kailyje ir peržaisti visą filmo siužetinę liniją nuo taško A iki taško B. Tačiau, šį kartą nutiko visaip kitaip.

Nuo ko viskas prasidėjo

„Batman: Arkham Asylum“ veiksmas rutuliosis Arkhamo saloje, visiškai netoli Gothamo miesto. Ši sala – tai nusikaltėlių kalėjimas, kuriame tūno patys pavojingiausi, žiauriausi ir labiausiai pamišę Gothamo niekšai. Pirmosiomis žaidimo minutėmis, dar vis einant pristatomiesiems titrams, Batmanas su policininkų palyda, kaip tik ir veda vieną iš tų niekšų į jo ilgai laukusią kalėjimo kamerą. Viskas būtų kaip ir gražu, jei ne tas faktas, kad šis nusikaltėlis yra Jokeris. Kaip ir pridera Jokerio personažui, jis visą tą laiką svaidosi ciniškomis pajuokiančiomis replikomis bei atseit netyčiomis užsimena apie tai, jog jis visada turįs atsarginį planą. Tuo tarpu Batmaną kankina nemaloni nuojauta, kad čia kažkas ne taip, mat Jokeris pasidavė be jokio pasipriešinimo. Ir štai, po kelių akimirkų, viskas apsiverčia aukštyn kojom. Jokeris ištrūksta, paleidžia į laisvę įvairiausio plauko nusikaltėlius, pagrobia policijos vadą ir taip akimirksniu užvaldo visą Arkhamo salą. Štai tokia graži žaidimo pradžia, kai viskas kone per akimirką apsiverčia aukštyn kojom ir padėtį pradeda valdyti blogiukai.

Žmogus-šikšnosparnis kovoja tik savais metodais

Su kovos sistema žaidimas supažindina iš kart po Jokerio ištrūkimo, kai Batmanui tenka susidurti su raumenų pripumpuotais bukagalviais. Kovojant tereikia naudoti vos keletą mygtukų, tačiau monotoniškumas nepasireiškia. Galybė įvairiausių judesių rankomis ir kojomis, mūšius su priešais padaro it karuselę, kurioje Batmanas priešus taško į kairę ir į dešinę, šuoliuodamas nuo vieno prie kito, kol paskutinįjį pribaigia slow-motion judesiu. Visa tai atrodo iš tiesų įspūdingai. Kovos metu Batmanas gali atlikti įvairias kombinacijas bei kontratakas (pvz. atimti iš priešo ginklą ir panaudoti prieš tą patį priešininką), kurios yra sumuojamos. Kuo ilgesnės kombinacijos, tuo daugiau gaunama patirties taškų. Patirties taškai atlieka dvejopą funkciją. Pirmoji – atstato gyvybės taškus. „Batman: AA“ nėra jokių medicinos dėžučių ar panašių daiktų, kurie atstatytų gyvybes, tad tik kovos metu (su)kaupiama patirtis leis jam išlikti gyvam (žinoma, jei pernelyg negaus į kailį pats). Antroji – sukaupus atitinkamą kiekį patirties taškų, juos bus galima išleisti įvairiems patobulinimams. Priklausomai kokioje žaidimo stadijoje būsite, atitinkamas bus ir patobulinimų pasirinkimas. Iš pat pradžių Batmanas savo dispozicijoje teturės tik batarangą, tad savo patirties taškus bus galima leisti jo arba kostiumo tobulinimui bei kombo-smūgiams atrakinti ir tobulinti. Vėliau, vystantis siužetinei linijai, Batmanas palaipsniui įgis vis daugiau įrankių ir jų pagalba galės pasiekti iki tol buvusias nepasiekiamas vietoves bei daugumą jų panaudoti ir kaip ginklą kovoje. Pvz. sprogstamąja žele bus galima ne tik susprogdinti įvairias sienas, bet ir paspęsti spąstus priešininkams jų patruliavimo vietoje. Vos tik koks nevisprotis nepasižiūrės sau po kojomis, kaip mat atsidurs ilgaamžio miego karalystėje nei miauktelt nesuspėjus. Kelią skintis galima ne tik kumščių pagalba bet ir šalinant priešininkus po vieną „stealth“ būdų. Tai ypač pravartu, kai priešininkai yra ginkluoti automatais, mat vienintelis Batmano „šaunamasis“ ginklas yra batarangas, kuris geriausiu atveju gali tik apsvaiginti priešininką, o prieš kulkas ilgai nepakovosi. Be to, kovos taktiką gali įtakoti ir aplinka. Jei pvz. priešai vaikšto ant įvairių atbrailų ar tiltukų, tai pasitelkus Batclaw ginklą (kuris paprastai yra naudojamas ventiliacijos grotoms išlaužti ar menkoms sienoms išgriauti) galima „užkabinti“ iki trijų priešų ir po to juos traukiant prie savęs – numesti žemyn ir nužudyti. Viskas priklauso tik nuo žaidėjo pasirinkimo ir kūrybiškumo.

Šerlokas Holmsas = Batmanas?!

Batmanas neapsiriboja vien tik moderniais aparačiukais, kad skintųsi kelią, Jis taip pat pasaulį gali matyti kiek kitaip nei visi kiti mirtingieji. Tai yra – aktyvuoti „detective mode“ režimą, kurio pagalba priešus galima matyti kiaurai sienas bei identifikuoti ar jie yra ginkluoti. Detektyvo režimas bus dažnas palydovas. Veikiausiai žaidime teks dažniau lakstyti būtent įsijungus šį režimą. Žinoma, tik tuo atveju, jei nėra noro klaidžioti po apylinkes be jokio suvokimo kur eiti. Šiame režime visas pasaulis bus matomas mėlynos ir bronzinės spalvos atspalviais. Bronzine spalva bus nudažyti visi verti dėmesio dalykai: ventiliacijos angos ar griaunamos sienos, kurias paprastu režimu būtų sunku pastebėti, taip pat valdymo skydai, kuriuos sunaikinus atsirakins atitinkamos elektroninės durys. Kartais, laikant nuspaustą „detective mode“ režimo mygtuką, bus galima ištirti nusikaltimo vietą ir taip surasti reikiamus pėdsakus, kuriuos ištyrus bus galima susekti atitinkamo asmens buvimo vietą ir taip irtis siužetine linija toliau.

Kiekvienas skirtingas, kiekvienas pamišęs savaip

Kaip jau buvo galima suprasti, pagrindinis Batmano priešininkas šiame žaidime yra Jokeris, kurio visada ir visur bus tiesiog pilna. Jis kalbės pro garsiakalbius – bendraudamas monologu su Batmanu ar nurodinėdamas savo sėbrams ką daryti, kai jie nemato, jog Batmanas jau tupi už jų nugarų. Taip pat rodysis per televizorius su ženkliuku „Joker TV“, bei neatsisakys ir malonumo susitikti akis į akį, o po to kaip mat pasprukti, paliekant Batmaną su nauja doze priešininkų. Be Jokerio teks susidurti ir su raumeninguoju monstru Bane’u, amžinai įsimylėjusią gamtą Poison Ivy, žudiku Croc’u, kuris nuo pat pradžių bandys įbauginti Batmaną savo grasinimais, su Harley Quinn – dešiniąja Jokerio ranka visuose jo bloguose darbeliuose, bei stulbinamai klykiančio bei cypiančio balso savininke. Vienus iš įspūdingiausių žaidimo momentų patirsime kartu su Scarecrow (baidykle). Jis apsvaigindamas Batmaną nukelia jį į haliucinacijų pasaulį, kuriame Batmanui tenka susidurti su didžiosiomis savo gyvenimo baimėmis, košmarais bei prisiminimais. Viename iš tokių susidūrimų su Scarecrow, Batmanas persikūnys ir į patį Jokerį bei stebės save jo akimis.

Dar vienas veikėjas, su kuriuo Batmanas susidurs viso žaidimo eigoje yra Riddleris (Mįslius). Su juo nereikės nei kautis tiesiogiai, nei kaip nors kitaip kovoti. Tačiau būtent jis žaidimą paverčia ne vien tik snukiadaužiu, bet ir suteikia pretekstą ištyrinėti aplinkas centimetrą po centimetro. Visa tai pasiekiama jo užmintų mįslių pagalba. Reikės rinkti klaustukus, kurie bus išslapstyti įvairiausiose vietovėse – nuo ventiliacijos šachtų iki namų stogų. Ieškoti akmeninių paminklų su vabalo simboliu pasakojančių Arkhamo istoriją. „Detective mode“ režimo pagalba aptikti įvairius ant sienų ar kitų platformų išpieštus piešinius, klaustukus ar jų dalis. Taip pat rinkti audio kasetes su pokalbiais tarp psichoterapeutų ir įvairių Arkhamo saloje tūnojusių blogiukų. Tiesa, sunkiau matomoms ir pastebimoms mįslėms, Riddleris pateiks įvairių užuominų, kad netektų klajoti po žaidimo teritorijas ratų ratais ir nieko nepešus mesti paieškas. Už visas šias atrastas gėrybes žaidėjas yra apdovanojamas įvairiais dalykėliais: patirties taškais, atrakinamais veikėjų 3D trofėjais, veikėjų biografijomis (faktai apie juos, kas jie tokie, kada pirma kartą pasirodė ar tai komiksuose, ar tai filmuose, kokios stipriosios savybės ir gebėjimai ir panaši informacija) bei naujais žaidimo režimais, kaip kad „Challenge mode“, kai reikia surinkti kuo daugiau taškų iš kombo-smūgiu ar per kuo trumpesnį laiką nudėti visus priešus.

Tik tamsoje atsiskleidžia grožis

„Batman: AA“ žaidimo grafinis apipavidalinimas nusipelno pačių geriausių žodžių. Aplinkos tiesiog pritvinkusios tamsumos ir prieblandos susimaišiusios su šviesiai žaliu atspalviu. Nors visas veiksmas vyksta ganėtinai nedidelėje saloje, už kurios tolumoje matosi žaižaruojantys Gothamo miesto dangoraižiai – aplinkos nėra nei kiek monotoniškos ar pasikartojančios. Kiekviena vietovė, ar tai būtų uždara aplinka, ar ne – unikali. Visų veikėjų modeliai, jų animacija bei įgarsinimas palieka tik labai teigiamą įspūdį.

Ir pabaigai

Jei nori patirti tai, ką reiškia būti Batmanu – šis žaidimas išpildys visus tavo norus. „Batman: AA“ galima įveikti per maždaug 14 valandų ir tai tikrai nėra mažai kaip šiuolaikiniam veiksmo žaidimui. Nors žaidime ir nėra jokio daugelio žaidėjų režimo, tačiau viską atperka kokybiškas vieno žaidėjo režimas bei šūsnys „Challenge“ rungčių. Kai kurių vaizdo kortų turėtojai gali patirti šiokių tokių nepatogumų dėl žaidimo nestabilumo ir užlūžimo, bet daugiau pastebimų ir didelių nesklandumų „Batman: Arkham Asylum“ kaip ir nėra. Tad, jei į tavo žaidimo poreikių sąrašą įeina stipri ir įtraukianti istorija, puikus žaidimo eigos ir personažo vystymas, intuityvus valdymas, įsimenančios aplinkos bei humoras (dovanų dėžė su žaisliniais protezais priešais jūsų akis čia tikrai garantuota!) – šis žaidimas kaip tik Tau.