Iš žurnalo PC Klubas 2007/06. Autorius: Matrix

Vos tik sužinojęs apie „Iron Lore“ kompanijos kūrinio „Titan Quest“ kuriamą papildymą, nebegalėjau nusiraminti, nes vis į galvą plūdo daugybė minčių, klausimų: kas jame bus naujo? Ar kūrėjai sugebės žaidimą pakelti dar bent vienu laipteliu? Ar visos būsimos inovacijos nepakenks bendram žaidimo įspūdžiui? Ir daugybė kitų klausimų, kuriuos dauguma, manau, užduoda vos tik sužinoję apie kokio nors žaidimo išplėtimą. Praėjus beveik keturiems mėnesiams po pranešimo apie „Titan Quest: Immortal Throne“ kūrimą bei tuo laikotarpiu kūrėjų nuolatos išduodamų detalių apie būsimąjį praplėtimą, į mūsų rankas atkeliavo šis gražus perliukas. Pažiūrėkime, ar jo vidus nenusileidžia gražiai išorei.

„Titan Quest: Immortal Throne“ (toliau — TQ:IT) jums pasiūlys visiškai naują meistriškumą pavadinimu „Dream Mastery“, daug naujų daiktų, virš 20 naujų monstrų, apie 30 įvairių naujų užduočių, kurios bus tikrai įdomios, skirsis savo pobūdžiu bei įvairove, keletą nedidelių patobulinimų, kurie pataisys kelias silpnas originaliojo „Titan Quest“ vietas. O kone svarbiausias dalykas — naujas požeminis pasaulis, kuris iš tiesų sužavės kiekvieną. Tad nugalėję titaną (kuris „TQ“ buvo paskutinysis bosas) ir įėję į portalą, kuris perkelia į naująjį ir dar nematytą pasaulį, pagaliau galėsite žengti pirmuosius žingsnius mirusiųjų karalystės link.

Sielų pasaulis

Kai tik sužinojau, kad „TQ:IT“ veiksmas vyks požeminėje karalystėje, iš karto nusiteikiau, kad bus daugybė numirėlių ir pamatysiu karštos purslojančios lavos upes. Tačiau teisus buvau tik dėl vieno — numirėlių. Dėkoju kūrėjams, kad nebuvo beveik nieko, kas primintų mūsų įsivaizduojamą pragarą. Ugnies kone nepamatysit, bent jau ne pačiame požeminiame pasaulyje, iki kurio norint prieiti dar teks nemažai palakstyti po gražųjį smėlėtąjį pajūrį bei didžiulę klampynę, apaugusią vešliais augalais. Žodžiu, iš pat pradžių nebus nė kvapelio to požeminio pasaulio. Tačiau praėjus pelkyną ir per portalą persikėlus į monstrų puolamą miestelį, kuris skendės dūmuose, požeminis pasaulis bus nebe toli.

Ir štai, praėjus miestelį ir įėjus į sielų tarpeklį, kuris atrodys iš tiesų įspūdingai, pagaliau atsidursime žaviame požeminiame pasaulyje. Pagaliau! Štai nuo dabar žaidimas tiesiog įtraukia maksimaliu greičiu. Aplink violetinės spalvos ir jos atmainos. Požemio flora sukuria labai savotišką atmosferą. Tikra pasaka daužyti monstrų makaules tokioje aplinkoje :). Požemyje prieisite iki kojų apsemtą žemės lopinėli su salelėmis — labai gražu. Trogloditai (žavūs, raumeningi ir nerangūs didžiuliai padarai su kuokomis) puikiai užpildo aplinką. Būtent jie laikys įkalinę sielas kauliniuose narvuose, aplink kuriuos švies violetinė aura. Kai kuriuose iš jų bus įkalintos dvasios, kurios duos vieną kitą užduotį, tad nepraeikite pro šalį varvindami seilę vien tik grožėdamiesi aplinka.

Perėję šią pelkėtą vietą prieisite dingusių sielų miestelį, iš kurio eidami pro uolėtas bei karo mašinų prikimštas vietoves (kažkodėl ši vieta man be galo priminė „Diablo 2: Lord of Destruction“ papildymo pačią pradžią :), galbūt tai sutapimas, o gal kūrėjai šiek tiek pasiskolino idėjų, tačiau dėl to mes tikrai nenukenčiame). Netrukus atsidursime didžiuliame taip vadinamame nuosprendžių bokšte, kuris atrodo tikrai unikaliai. Na, o po to pakliuvę į rojų jau būsime pakeliui iki šios kelionės pagrindinio tikslo — nudėti Hadą, kuris nepasitenkinęs vien tik jam pavaldžiu požeminiu pasauliu, užsinorėjo turėti ir gyvųjų pasaulio absoliučią valdžią. Juk mes nenorime, jog jo drąsūs planai virstų realybe? Tad kiekvienas, kuris jau turite po ranka šį „TQ:IT“ išplėtimą, prisidėkite prie manęs ir eime sužlugdyti požeminio valdovo pražūtingų planų.

O vienas geriausių būdų tai padaryti — išbandyti naująjį sapnų meistriškumą. „Dream Mastery“ — tai magijos ir kovos samplaika. Mano nuomone, tai vienas iš geriausių meistriškumų tarp visų devynių esančių. Nenoriu labai daug pasakoti apie šį meistriškumą, nes žodžiais neapsakysi to, ką bus galima patirti jį pasirinkus ir tobulinant pasirinktus įgūdžius, šluoti įvairiausių padarų ordas vienu metu. Be to, šis meistriškumas prideda dar devynias galimas klases, tad jūsų pasirinkimas, ar verstis žaidime tik su šiuo meistriškumu, ar jį sukryžiuoti su dar vienu iš kitų aštuonių.

Naujovės bei patobulinimai

[li]Labai smagus patobulinimas, kuris iš karto krenta į akis, — inventoriaus rūšiavimo mygtukas. Originaliajame „TQ“ būdavo labai daug bėdų dėl daiktų išdėstymo inventoriuje, dabar šio mygtuko pagalba tas galvos skausmas turėtų visiškai dingti. [/li]

[li]Nebebus galimybės netyčia pasiimti daiktus, kurie guli ant žemės, tad šis patobulinimas panaikins tuos kartkartėmis įkyriai į inventorių tiesiog įlendančius blogiausios kokybės daiktus. Dabar daiktus bus įmanoma pasiimti tik nuspaudus atitinkamą klavišą, kuris parodo ant žemės gulinčių pavadinimus bei jų tipą pagal teksto spalvą.[/li]

[li]Atsirado galimybė anuliuoti neteisingai „uždėtus“ savybių taškus („Attribute Points“), bet tik tol, kol neuždarysite inventoriaus lango.[/li]

[li]Anksčiau jums trūko greito naudojimo („Quick Slot“) klavišų (nuo 0 iki 9)? Tad dabar paspaudę B mygtuką (ar savo pasirinktą, jei opcijose nusistatysite kitaip) persijungsite į kitą greito naudojimo klavišų eilę. Dabar nebeteks skųstis, kad trūksta vietos visiems įgūdžiams susikelti.[/li]

[li]Man labiausiai patikęs mini patobulinimas — laikrodis. Nuvedus pelės žymeklį į viršutinį kairįjį kampą, kur yra jūsų veikėjo portretas, ekrano viršuje, per vidurį pasirodys laikrodis, kuris rodys laiką, kurį rodo jūsų kompiuteris darbastalyje. Tad taip galėsite nepasiklysti laike pernelyg įnikę į žaidimą :).[/li]

[li]Šiek tiek modifikuota patirties juosta. Kai nudėsite kokį monstrą ar jų grupę, įvykdysite kokią užduotį, galėsite vizualiai matyti, kiek patirties gavote. Pirmiausiai patirties juostoje ta atkarpa, kai tik gausite kažkiek patirties taškų, bus rodoma geltona spalva, tačiau jau po keleto sekundžių ji nusispalvins žaliai ir taip vis kaskart iš naujo, kai tik gausite kažkiek patirties taškų.[/li]

[li]Paspaudus pelės mygtuką ant gyvybės ir magijos juostos bus galima įjungti skaitines reikšmes. Jei jums patogiau stebėti skaičius, šis patobulinimas bus naudingas.[/li]

[li]Inventoriuje atsirado nauja vieta, skirta artefaktui. Tai daiktas, kurio nebus įmanoma rasti kaip kitų amunicijos detalių, tačiau kurį reikės pasigaminti burtininkui padedant. Yra trys artefaktų tipai. Mažasis, kuriam pasigaminti prireiks tam tikrų trijų relikvijų. Didysis, kuriam pasigaminti jau reikės ne tik relikvijų, bet ir kitų artefaktų. O paskutinysis — dieviškasis, juos bus tikrai nelengva pasigaminti, mat tokiam artefaktui prireiks net trijų kitų artefaktų kaip ingredientų, tačiau jei jums pasiseks, turėsite tikrai labai galingą artefaktą, kurį nešiodami jau galėsite save laikyti beveik vienu iš dievų :).[/li]

[li]Tikriausiai daugelis rovėsi plaukus, kai paskutiniame sunkumo lygyje tekdavo žūti bei prarasti nemažą dalį patirties taškų. Dabar galite atsipūsti ir duoti plaukams ramybę, nes nuo šiol, kai tik jūsų valdomas veikėjas žus, jo žuvimo vietoje atsiras antkapis. Kai atsirasite prie paskutiniojo atgimimo fontano, galėsite nueiti į savo žuvimo vietą, kur yra jūsų antkapis ir kai tik jį priliesite, atgausite beveik 85 procentus prarastų patirties taškų. Sakyčiau, dosnus antkapis :). Tačiau yra vienas „bet“. Jeigu jūs vėl žūsite nepasiekę savo antkapio, senasis antkapis tiesiog išgaruos ir vietoje jo atsiras naujasis, o patirties jau nebesusigrąžinsite. [/li]

[li]„TQ:IT“ atsirado ir stebuklingieji ritinėliai („Scrolls“), kuriuos bus galima įsigyti iš prekiautojų įvairiais daiktais už didelę pinigų sumą. Kiekvienas ritinėlis pasižymės stipriomis ir magiškomis galiomis, kuriomis bus galima laikinai išsikviesti pagalbininkų, pasistiprinti ar galingai smogti patiems stipriausiems priešams. Norint panaudoti, juos reikės laikyti savo inventoriuje. Su šiais daikčiukais bus galima kalnus nuversti, tik svarbiausia juos tinkamai panaudoti tinkamu laiku, nes jų teikiamos galios veiks tik trumpą laiką.[/li]

> Taip pat atsirado naujos jūsų iššauktų bendražygių valdymo galimybės. Nuvedę pelės žymeklį ant jų portreto bei paspaudę dešinį mygtuką, galėsite pasirinkti vieną iš trijų opcijų. Agresyvus — jūsų padėjėjas galės klajoti toli nuo jūsų aktyviai ieškodamas ir atakuodamas priešus. Normalus — ši opcija būna jau automatiškai įjungta, kai tik iššaukiate savo padėjėją. Paskutinysis pasirinkimas — gynybinis. Padėjėjas visada bus šalia jūsų ir atakuos priešininką tik tada, kai jūsų valdomas personažas atakuos.

Finalinis kirtis

„TQ:IT“ kartu su savimi atsinešė nemažų naujovių bei patobulinimų, visa tai taip puikiai įsilieja į žaidimą, kad galima tik paploti kūrėjams už tikrai gerą darbą. Naujasis Hado pasaulis kiekviename lygyje iš žaidėjų atims apie 7–9 valandas. Tad dabar sužaisti žaidimą visais sunkumo lygiais prireiks bent jau 75 valandų. Taip pat žaidime rasite kūrėjų paliktų dovanėlių ir galvosūkių :). Kai pamatysite, patys suprasite, apie ką aš. O dabar eime siaubti Hado karalystės.

Vertinimas

Pirmasis įspūdis

Pagaliau, pagaliau, pagaliau… 8.0

Siužetas

Papildyme siužetas kur kas labiau intriguoja nei originaliajame „TQ“. 8.6

Grafika

Pagerinti specialieji efektai bei praplėtimo aplinkos tikrai užvaldo akis. 8.5

Garsas

Sakyčiau, silpniausia žaidimo vieta, dialogai silpnoki, tačiau naujas muzikinis takelis leidžia parašyti padorų balą. 7.4

Valdymas

Kaip „TQ“, taip ir „TQ:IT“ apie jį nereikės sukti galvos. Puikus. 8.5

Galutinis

Solidus žaidimo papildymas tikriems veiksmo RPG fanams. 8.9