Mass Effect – dar vienas geras RPG iš tikrų šio žanro meistrų Bioware. Juos galima žinoti iš tokių žaidimų kaip Sw Kotor, Jade Empire ir kitų. Todėl su tokia praeitimi buvo labai daug ko tikimasi iš šio žaidimo. Nemažai kas lygino šį žaidimą su Kotor, išleistu ant Xbox konsolei, ir svarstė ar žaidimas galės lygintis ne tik grafikos atžvilgiu.

Bioware atsikratė visų tų posūkiu ir klasių ir pažiūrėjus iš pradžių manytumėt – čia šaudyklė, nes paviršutiniškai, taip ir atrodo padidėja veiksmas ir dagiau priklauso nuo jūsų paties skillo nei nuo lygiu „levelio“, bet ir yra RPG struktūrų kuriu taip ilgai laukia Bioware kūrėjų fanai. Ir kai juos sudedi viskas labai smarkiai pakaičia ir nulėmė žaidimo struktūrą Hard core Shooter fanas jis bus per daug lengvas kaip shooter žanro žaidimas o RPG fanams bus per mažai RPG struktūrų ir kovų. Mass effect žaidime keliauji į kovą 3 žmonių komandoje, kurioje kontroliuoji tik pagrindinį, ne taip kaip per kotor galėdavai keistis, čia ne kontroliuoji savo paties sukurtą Shepard Sukuri jam viska- klasė, išvaizdą, praeitį, charakteristiką, ir per žaidimą kontroliuoji tik jį. tačiau per kovas gali jiems įsakinėti kur slėptis, kur pulti, su kuo pulti ir t..t.. bet juos nėra tokios efektyvios pvz: įsakiai 2 komanduos nariam eiti į ta pačia vieta jie pataikė vienas į kita pečiu, kuoja ir t.t… visiškai ignoruos tavo įsakymą, bet nevisa laiką didžiąją žaidimo dali ji bus labai naudingą, pvz kai vyks milžiniški susišaudymai ir jums reikės atgauti prarastas gyvybės jie gerai gali nukreipti dėmesį arba visiškai patys nugalėti priešininkus ir jeigu iš pradžių jie jumis nervuos, toliau keliaudami jus priprasite prie jų.

Dėl magijų ir skydu irgi yra problemų nes reikė daug spaudinėti, bet dėl gero efekto, jei jis truputį ir pristabdys veiksmą jis labai pagelbėja kovuose ir misijose. Dėl didelių atakų ir judesiu sąrašo reiks nemažo laiką ji mokytis ir dėl suklydimo galite žūti, bet visi ginklai ir atakos savotiškai skirtingi todėl mano manymu verta biškį jį pramokti. Dėl išsaugojimo irgi ne pyragai negalima išsaugoti yra tik automatinis išsaugojimas, bet jis neišsaugo dažnai todėl mirė susinervuosite nes tikriausiai teks pradėti misija arba beveik visa questa nuo pradžių,tačiau kai priprasit žaidimas taps labai smagiu nes bus daug klasių ir pasirinkimų, dėl kurių peržaisti šitą žaidimą bus vertą. 

KLASËS

Yra, Soldier, Engineer, Adept, Infiltrator, Sentinel… Iš kurių pastarieji man pasirodė smagiausi nes jie yra kariai kurie gali sujungti magiją su ginklais ir daryti įdomius ir skausmingus combo.

Soldier – kovos specialistai, tinkami susišaudymams artimoje kovoje, jie pradeda žaidimą su Pistol skill ir Rifle Skill‘ais jie turi papildomas gyvybės ir gali nešioti vidutinius kovinius šarvus. Eidami toliau į žaidimą jūs galite atrakinti įgūdžius kaip užpuolimo terniruotė, įgūdžiai su dvivamzdžiais šautuvais ir snaiperių šautuvais, bei išmokti suteikti pirmąją pagalbą sau ir komandos draugams.

Pradiniai talentai:

[x] Pistol

[x] Assault Rifles

[x] Combat Armor (nuo vidutinio upgrade lygi Heavy, )

[x] Fitness

Atrakinami Talentai:

[x] Shotguns

[x] Sniper Rifles

[x] First Aid

[x] Assault Training

Engineer – tech specialistai. Naudodami holografinį omnitool jie galį nulaužti apsaugą, sistemas, remontuoti/modifikuoti techninius daiktus ir ginklus, gydyti savo komandą, ir nuo pat pradžių turėdami tik pistoletą ir savo omnitool jie gali nešioti lengvus šarvus ir apsukti priešų inžineriją prieš juos ir gali išmokti uždėti apsauginius skydus ant komandos narių.

Pradiniai talentai:

[x] Pistols

[x] Electronics

[x] Decryption

[x] First Aid

Atrakinami talentai:

[x] Basic Armor (light only)(lengvas)

[x] Reverse Engineering

[x] Shielding

[x] Medicine

Adept – jie yra biotic (magijos) specialistai. Jie pradedą su pistoletu ir lengvais šarvais jie gali tobulinti savo bioimplantus iš kurių jie gauną savo (magiją) biotic jėgą, šitą jėgą jie gali naudoti pakeliant stumiant daiktus arba naikinti priešus ir daryti skydus savo draugams

Pradiniai talentai:

[x] Basic Armor (light only)

[x] Throw( stumti)

[x] Barrier( skydas)

[x] Warp (persikėlimas)

Atrakinami talentai:

[x] Pistols

[x] Lift( pakelti)

[x] Stasis (paralyžavimas)

[x] Singularity

Infiltrator – Šie yra Soldier ir Engineer hibridai jie gali atjungti ir greit žudyti priešininkus, gerai šaudo į atstumą ir yra išmokyti naudotis OmniTools. Jie turi mažai gyvybių, bet tikriausiai yra patys efektyviausi kariai iš visų, treniruojasi su pistoletu ir snaiperio šautuvu, treniruotis ir nešioti vidutinius šarvus.

Pradiniai Talentai:

[x] Pistols

[x] Tactical Armor (lengvas tobulintas į mediu)

[x] Electronics

[x] Decryption

Atrakinami talentai:

[x] Sniper Rifles

[x] Fitness

[x] Shielding

[x] First Aid

Vanguard – šie kariai yra Soldier ir Adept hibridai ir mokosi kovos biotic judesių (magijos) yra mokyti greit nugalėti priešininkus ypač yra efektyvus iš arti mokomi pistoletai ir dvivamzdžius šautuvus gali išmokti dėvėti vidutinius šarvus.

Pradiniai talentai:

[x] Pistols

[x] Fitness

[x] Throw

[x] Warp

Atrakinami talentai:

[x] Shotguns

[x] Tactical Armor (light to start, upgrading to medium)

[x] Lift

[x] Barrier

Sentinel – šie yra Biotic ir engineer hibridai primenantis Vanguard tik tik šie kariai neturi Soldier ypatybių ir turi Omnitool, yra pati efektyviausia klasė, gali naudoti tik lengvus šarvus ir negali mokytis papildomų ginklų mokymosi.

Pradiniai talentai:

[x] Throw

[x] Barrier

[x] Electronics

[x] First Aid

Atrakinami Talentai:

[x] Lift

[x] Stasis

[x] Decryption

[x] Medicine

Dėl pasirinkimų: per visą žaidimą gausite savo dialogą ir savo atsakymus, jei esate žaidė Kotor žinosite apie ką aš kalbu, kiekvienas skirtingas atsakymas drastiškai gali pakeiti žaidimo pabaigą

Kadangi čia RPG, negalime kalbėti tik apie šaudymą ir žudymą RPG žaidime yra svarbiausia yra istoriją, o Mass Effect ji tiesiog nuostabi, Esate Shepard, kuris gali būti ir moteris arba vyras priklausomai kaip susikursit veikėją, Žemė ir žmonijos rasė yra naujokai galaktikos civilizacijoj ir ieško pripažinimo, taigi jus esate kaip ir Atstovas, o tai priklausys ar jus geras ar blogas nuo dialogo kaip jau minėta ankščiau, Čia jau nebebus ar busite Good or Evil bus labiau panašu į geras ir blogas policininkas kombinacija. Idėjos Mass Effect žaidime tiesiog stulbina, bus net taip įdomu, kad netgi tarsite „oba netikėtai čia!“. 

Balsai yra visur ir labai gerai įgarsinti ir tai suteikė labai daug smagumo žaidimui, skirtingos galaktikos kalbos, milžiniški pasirinkimai, gerai parinkti balsai ir t.t… Lyginant Mass Effect tikriausiai turi didžiausia dialogą ir balsų pasirinkti negu ligi šiol koks kitas išleistas žaidimas

Žaidimas turi labai daug misijų ir labai daug šoniniu misijų kurias nebūtinai turėsite atlikti, bet tikrai norėsite dėl nuotykių ir kelionės, nebent esat toks žmogus kuris nori kuo greičiau viska pabaigti. 

CODEX

Čia bus jūsų kompiuteris kuriame bus aprašyti visi ginklai, planetos, ateiviai ir t.t… ir netgi čia bus balsas…

IŠVADOS

Kaip jau minėjau, viskas įgarsinta ir tikriausiai tai yra vieną iš kelių priežasčių dėl ko šoninės misijos tokios įdomios, tačiau šitas žaidimas turi labai daug klaidų pvz.: dirbtinis intelektas visai dingsta, tekstūros blogai išsidėlioja ir kartais įstrigsite sienoje. Tačiau šitas žaidimas yra tiesiog stulbinantis ne vien grafika, bet ir pačia istorija ir žaidimo eiga, jei esat geras žaidėjas visas žaidimas truktu apie 35 val. su visais kvestais ir misijom, todėl aš visiems patariu pirkti šita žaidimą išėjusį ant XBOX 360 ir greit ateinantis į PC. 

VERTINIMAS

Grafika: 10

Ji tiesiog nuostabi, gerai perteikti miestai planetos žmonės ir ateiviai.

Žaidžiamumas: 8

Gameplay‘jus geras, bet reikia gero laiko priprasti ir išmokti viską kol pripranti.

Istorija: 9

Istorija nebloga ir stulbinanti, bet palyginus su dauguma RPG ji tiesiog pasikartojanti iš daugumą žaidimų, na žinot-išgelbėk visata įsimylėk merginą.

Garsai: 10

N-u-o-s-t-a-b-ū-s, tikrai nepakartojami garsai, balsai, muziką.

Bendras: 9.2