Kai 2000-aisiais pasirodė pirmasis „The Sims“ serijos žaidimas, tik didžiausi optimistai tikriausiai spėjo jį tapsiančiu geriausiai parduodamu žaidimu, beveik visose konsolėse. Tačiau iš pažiūros paprasta, bet išties geniali idėja, leidžianti jums kontroliuoti mažuosius kompiuterio gyventojus visais jų gyvenimo momentais. Iš pradžių ši formulė labai puikiai prigijo asmeniniuose kompiuteriuose, kur ir personažų valdymas tuo metu atrodė esantis pats geriausias. Bet juk geros žaidimų serijos nepaleisi vėjais ir nepaliksi tik PC, kai šalia laukia didelė ir ištroškusi naujų žaidimų konsolių rinka. Taip „EA“ ir padarė, bet jau pirmieji „Sims“ serijos žaidimai konsolėse neturėjo tos specifinės dvasios, kuria galėjo pasigirti PC versijos. Gera žinia – naujausia „The Sims 2: Castaway“ dalis sugeba būti kaip niekad artima asmeniniams kompiuteriams.

Tik įsijungus žaidimą, kiekvienas bandęs vieną „Sims“ serijos žaidimą iškart supras ką reikia daryti. Taigi, pradedame susikurdami savo veikėją su skirtingais profesiniais įgūdžiais ir asmeniniais poreikiais (kaip antai alkis, nuovargis ar bendravimas). Tačiau šioje vietoje įprastas „simsiškumas“ ir pasibaigia, kadangi vietoj susikuriamos gražios šeimos, kuri vėliau persikelia į naujai nusipirktą namą, jūs turite susikurti grupelę žmonių, išsigelbėjusių iš sudužusio laivo ir išmestų į negyvenamą tropinę salą. Šis scenarijus bus pažįstamas visiems, kuriems teko skaityti tokias knygas kaip „Robinzonas Kruzas“ ar „Šveicaro Robinzono Šeima“ (pastaroji yra netgi artimesnė žaidimui, kadangi pasakojama apie visą šeimą patekusią į negyvenamą salą).

Išmestiems į salą, jums reikės su savo simsų rinkti į krantą išmestus medžius, kuriuos vėliau panaudosite būsto statybai, ir ieškoti įvairių vaisių (kai kurie iš jų nuodingi), kad numalšintumėte alkį. Kaip ir visi robinzonai, jums teks išbandyti savo jėgas gaudant žuvį su žeberklu ir rengtis su iš palmių lapų padarytais rūbais. Taipogi nevertėtų pamiršti ir apie pastogę, kurią pasistatyti galėsite iš vietinių medžiagų. Atkaklesni galės pasigaminti netgi plaustą ir pabandyti patyrinėti salos apylinkes. Bet visgi įdomiausia dalis šiame „išgyvenimo žaidime“ bus bendravimas. O bendrauti jums reikės, jeigu norėsite patenkinti savo visus poreikius. Tai padaryti galėsite ir su išlikusiais įgulos nariais, kuriuos prieš tai dar reikės rasti saloje, arba su vietinėmis beždžionėmis, kurias prisijaukinti galėsite bananų pagalba. Šie padarėliai taip pat bus gan imlūs dresavimui ir po kurio laiko jas galėsite pamatyti nešančias jums įvairius daiktus.

Kaip jau tikriausiai atspėjote, tokia žaidimo istorija automatiškai reiškia ir tai, jog viskas vyks didelėse atvirose vietovėse, kur taipogi jūsų lauks itin didelis pasirinkimas įvairių daiktų. O jų bus pilna kiekviename žingsnyje. Žinoma, rasti kokį nors žmonių sukonstruota daiktą bus kiek sunkiau, bet įvairios kriauklės, pagaliai ar šiaip augalai mėtysis (ar augs) kiekviename žingsnyje. Ir nors žaidime jusm reikės rinkti įvairius daiktus, norint paprasčiausiai išgyventi, bet jau labai greitai jūs suprasite, kad didžioji jų dauguma yra išties nereikalingi. Daug vertingiau tą laiką galima išnaudoti tyrinėjant ir atradinėjant naujas vietoves, o taip pat jose ieškant daiktų, kaip išmestos knygos, kurie leis jums vėliau pasigaminti naujų daiktų.

Vienu metu „Castaway“ žaidime mes dažniausiai turėsime keletą užduočių, kurias reikės atlikti. Jos galės būti skirstomos į dvi skirtingas kategorijas: trumpalaikes ir ilgalaikes. Pirmąsias dažniausiai atlikti nebus sunku, jos bus lengvos ir mažai trunkančios. Tuo tarpu ilgalaikės užduotys logiškai bus atliekamos kiek ilgiau, arba jų apimtys bus didesnės (kaip atrasti tam tikrą salos dalį). O atliekant šias užduotis nevertėtų pamiršti ir nuolatinių „simsų“ poreikių, kurie išliks panašūs net ir negyvenamoje saloje. Tiesa, juos patenkinti tikrai nebus sunku. Šalia jų dar bus ir profesiniai įgūdžiai, kurie dažnai bus reikalingi norint sukonstruoti kokį nors udėtingesnį daiktą. Specialiai šių savybių mokytis dažniausiai neteks, nes jų lygis kils mums atliekant daugybę kasdienių darbų: renkant gėrybes, tyrinėjant ar statant.

Grafinėje žaidimo dalyje mus pasitiks keletą naujovių, kaip gerokai detalesni „simsų“ veikėjai. Na, aišku sakyti, kad šioje dalyje veikėjai yra „daug geresni“ nei seniau gal būtų kiek per daug, bet kiekvienas jų dabar gali pasigirti turintis daug detalesnį, spalvingesnį atvaizdą ir „Castaway“ serijoje jie žymiai geriau juda, kas leidžia daryti išvada – naujoje dalyje jie atrodo gerokai tikroviškesni. Šalia vizualinės pusės, žaidime į kitą lygmenį pakilo ir garsinė jo pusė. Šalia papildomų aplinkos garsų ar naujų dialogų „simsų“ kalboje, „EA“ siūlo ir gerokai patobulintą garso takelį, kuriame rasime sąlyginai nemažai dainų iš asmeniniuose kompiuteriuose pasirodžiusių versijų, tačiau jos visos yra papildytos „lengvesniais“ garsais ir aišku egzotiškomis melodijomis.

O dabar blogosios žaidimo pusės. Kaip įprasta, kažkokių didelių problemų, kurios galėtų atbaidyti „Simsų“ megėjus, jame nėra. Verta būtų paminėti tik vieną techninę problemą – tai pernelyg ilgi žaidimo pasikrovimo laikai, kas dažnai išties erzina ir atitraukia nuo tiesioginio žaidimo. Tačiau jeigu namuose turite vieną iš šių konsolių (DS, PSP, WII ar PS2) ir a) esate prisiekęs „simsų“ mėgėjas ir tiesiog negalite praleisti progos pabūti „simsų robinzonu“; b) paprasčiausiai ieškote naujo, linksmo žaidimo savo jau senstančiam „PS2“ ar naujam „Wii“; c) jus tiesiog žavi nuotykiai negyvenamose salose, o serialą „Dingę“ žiūrėjote vien dėl gražių vaizdų, tai „Castaway“ jums rekomenduoti yra paprasčiausiai būtina.