Štai ir sulaukėme garsiosios strategijos trečiosios dalies. Bet ar ji gali pasiūlyti ką nors įdomaus? Prieš tai pasirodžiusi antroji žaidimo dalis nieko įdomaus nepasiūlė, mano manymu ji prasčiausia serijos dalis, bet ar Empire-Earth III geresnė už pirmąją dalį ar ją verta žaisti? Ar tai nebus dar vienas „triperis“ strategijų pasaulyje?

Grafiškai žaidimas nėra įspūdingas, ir vėl tradicinės kovos, ėjimas per amžius. Tačiau iš pradžių apžvelgsiu žaidimo geruosius bruožus, bei kiek neblogas naujoves. Visų pirmą epochų skaičius sumažintas iki 5: Antikos, Viduramžių, Kolonijinis, Modernus ir Ateities. Tai išties gerai, nes ėjimą per 15 amžių jau atsižaidėme pirmojoje dalyje, o antroji buvo visiškai tas pats su pagerėjusia grafika.

Atsirado skirtingos civilizacijos, todėl kareiviai, technologijos bei pastatai skirsis. Rasime šias civilizacijas: East, Middle East bei West. Vieną iš šių rasių galėsite pasirinkti tiek „Skirmish“ tiek „World Domination“ rėžimuose.

East – tai azijiečių rasė, visokiausi samurajai, puikūs raiteliai. Kiekvienoje rasėje statymai vyksta kiek kitaip. Šioje rasėje statote pastatus paprastai su darbininkais, kaip ir kekvienoje strategijoje, yra net kareivių kurie gali padėti statymuose. Azijiečių pastatai silpnesni, bet kariai kuriami daug greičiau nei kitose rasėse.

Middle East labiau arabiška rasė. Kariai su vežimais, pusnuogiai kareiviai su kirviais. Norint ką nors pastatyti jūs sukuriate „Prophet“, po to padarote „upgrade“ pagrindiniame pastate ir tuomet vežimas turi galimybę pastatyti pastatą pasirinktoje vietoje. Tai išties nepigu lyginant su kitomis civilizacijomis. Arabai juda greitai, nes yra lengvai ginkluoti, gali staigiai atakuoti arba dingti iš akių.

West – europiečiai, mums artimiausia rasė. Statymai vyksta kaip ir azijiečių rasėje – su darbininkais. Pastatai gotiški, kareiviai su ietimis ir šarvuoti riteriai, ši rasė vysto ir tobulina techniką bei jos gynybą.

Yra dviejų rūšių resursai, žaliavos (Raw materials) bei turtai (Weatlh materials). Resursai renkami irgi kiek kitaip nei ankščiau. Norint rinkti žaliavas statote saugyklą (gali būti statoma tik netoli žaliavų) ir iš jos išbėga darbininkai kurie renka resursus (akmenį, medieną…). Turtus galite susirasti žemėlapyje, kai kur voliosis auksas, galite prekiauti, taip ir didės turtai. Yra ir toks dalykas kaip Technologijų taškai, rinkdami juos tobulinsitės, keliausite per amžius.

Žaisdami žemėlapyje turėsite grobti teritorijas. Norėdami ją užgrobti reikės joje pastatyti miesto centrą ir tik tuomet galite statyti kitus pastatus. Jei jau priešas yra užėmęs teritoriją, tuomet nugriaukite jo miesto centrą.

Atsirado ir TBS režimas pavadinimu „World Domination“. Prieš jus atsiveria pasaulis – žemės rutulys. Galėsite žaisti du tipus: kampanija arba paprastą raundą. Žaisdami paprastą raundą galite pasirinkti pozicija pasaulyje ir žaisti, trankytis po žemę grobdami teritorijas. Yra įvairiausių teritorijų, dykumų, kalnynų, miškingų žemių. Kiekvienas regionas turi nustatymus, regionai gali pasiūlyti kažko naudingo, pavyzdžiui pietų Europa tinka ūkiams ir gaunate tam tikras žaliavas. Pasaulio žemėlapyje galite daryti visokiausius technologinius patobulinimus, taip po truputį keliausite į naują epochą. Kai jau viską atliekame ką norėjome atlikti darome ėjimą. Neutraliose teritorijose yra neutralūs priešai, susidūrus su kita civilizacija galima kautis RTS režime arba daryti auto-resolve. Deja, TBS turi ir neigiamų savybių, jis nėra kažkuo ypatingas, atrodo lyg mūšiai būtų surežisuoti, mažas galimybių skaičius pačiame režime.

Strategijoje kaip visada yra žemėlapių redaktorius, Skirmish bei Multiplayer rėžimai, bet visa tai nesiūlo nieko naujo. Dar viena naujovė ta, jog galima susikurti lyg ir kažkokią savo rasę, bet to daryti nebandžiau, nemanau ar kas gero ir viliojančio išeitų su tomis pačiomis tekstūromis ir kareiviais.

Kiekviena epocha skirtinga, einant amžiais kareiviai ir pastatai pasikeičia, įgaunate naujų technologijų. Ateities amžiuje teko pamatyti net kažkokį didelį mutantą.

Žaidimas turi daug neigiamų aspektų. Kad ir pačios rasės, jų tik trys, o šiais laikais trys rasės strateginiame žaidime nieko nereiškia, labai supaprastintas TBS režimas, veikėjų frazės per dažnai kartojasi, o tai labai erzina. Muzika visiškai nieko ypatingo, groja tai groja. 🙂

Grafika. Prieš kokius 2 metus gal ir būtų gražu ir įspūdinga, bet dabar viskas atrodo vidutiniškai. Žinoma grafinis varikliukas patobulintas, gražesni šešėliai, vandens efektai, bet man visa tai įspūdžio nepadarė. Gal kiek patiko meniu, pakankamai gražus, išmargintas. Dar gal kiek neblogai atrodo naujesnių laikų kovos, šaudymai, ypač sproginėjimai, visa kita pasenę. O ir patys kareiviai atrodo kažkokie suvaikėję. 🙂

Taip pat dažnai kyla problemų su valdymu – kariai dažnai neklauso, nusiviję priešą negrįžta atgal.

Taigi ar Empire-Earth III vertas dėmesio žaidimas? Gal taip, o gal ir ne. Pabandykite, bet manau jog numesite jį jau po kelių dienų, žaidimas turi kažkokių pasikeitimų, bet tai greit atsibosta, geriau imkite ir pažaiskite kokį senesnį žaidimą, kad ir pirmąjį Empire-Earth. Na, o jeigu kūrėjai kurs dar vieną dalį, tegul tai daro atsargiai ir ne taip skubotai, nes šiam žaidimui dar kažko trūksta…

Grafika: 7.1

Prieš 2 metus atrodytų gražiai, dabar viskas atrodo vidutiniškai, nors ir yra šiek tiek patobulinimų…

Istorija: 7.0

Užkariauk pasaulį.

Garsai: 7.0

Na kad nieko ypatingo, frazės greit įkyri…

Muzika: 7.2

Įspūdžio nepadarė.

Valdymas: 8.0

Standartinis, bet kyla problemų su kariais ir jų valdymu.

Peržaidžiamumas: 7.5

Ne daugiau kaip vieną kartą kampaniją, Skirmish… porą kartelių…

Galutinis: 7.3

Žaidimas – visiška vidutinybė, dar daug ko trūksta iki užbaigtumo.