Jeigu jau spėjote užbaigti ketvirtąją „Elder Scrolls“ dalį, tačiau pamiršti šio nuostabaus žaidimo pasaulio niekaip negalite, tuomet galbūt vertėtų suklusti ir išgirsti apie naująjį papildymą jam. „Bethesda Softworks“ kovo pabaigoje pristatė naują ir tikriausiai paskutinį papildymą „Oblivion‘ui“ – „Shivering Isles“. Jame mus pasitinka viena pagrindinė istorija, daug šalutinių užduočių, nauji daiktai, burtai ir minios dar nematytų veikėjų, laukiančiu jūsų. Tiesa, lyginant su pagrindiniu žaidimu – kažkokių ypatingų naujovių jame tikrai nerasite, kurios galėtų pakeisti paį žaidimą. Bet jeigu jūs esate išsiilgę „Oblivion“ pasaulio, naujų nuotykių – tai „Shivering Isles“ tiesia jums pagalbos ranką ir siūlo leistis į nuotykius kartu.

Tik įdiegę papildymą, prie viso jo siūlomo turinio galėsite prieiti bet kuriuo metu ir su bet kuriuo veikėju, priklausomai nuo jūsų progreso žaidime. Įėjus į žaidimą, greitu laiku išgirsite gandus apie kažkokį paslaptingąjį portalą, kuris atsivėrė Niben Bay saloje. Jūs, kaip kiekvienas save gerbiantis nuotykių ieškotojas, jau žinote ką turite padaryti. Todėl nieko nelaukdamas keliaujate ten ir tyrinėjate portalą vieninteliu galimu būdu – pasinaudojate juo. Naujame pasaulyje jus iškart pasitinka gan keistai apsirengęs vyrukas vardu Haskill, kuris paaiškina, kad jūs atvykote į pasaulį Shivering Isles, kuris yra Pamišusio Daedriku Princo Sheogorath karalystė. Šis pasaulis yra padalintas į spalvotą ir kiek neįprastą Mania karalystę ir tamsią, paranojišką karalystę Dementia. Abiejų karalysčių gyventojai vienas kitų atžvilgiu nėra nusiteikę itin draugiškai, tačiau kol kas tai neperaugo į atvirą kovą. Tiesa, jų abiejų valdytojas yra vienas – Sheogorath. Jūs pradedate veikti kaip jo tarnas, vykdydamas įvairius maniakiškus įsakymus ir kildami karjeros laiptais Beprotybės Teisme.

Taigi, daugiausia laiko žaidime jūs praleisite betarnaudami Pamišusiam Princui. Jis jums nuolat duos įvairias užduotis, kurias įvykdę, kilsite karjeros laiptais šiame pasaulyje ir netgi galėsite tapti visų Shivering Isles Madgod. Daugybėje užduočių jusm reikės trintis po įvairius požemius, daužant priešininkus ir renkant naudingus daiktus, dar vadinamus artefaktais. O keletas užduočių yptingai išsiskirs savo originalumu. Kaip pavyzdį galima pateikti jau ankstyvoje žaidimo stadijoje gaunamą užduotį. Joje mes truiem aktyvuoti senovinį požemį, kuris tarnauja kaip spąstai savavališkiems nuotykių ieškotojams, kurie užklystą į salą. Kai požemis bus aktyvuotas, jūs galėsite stebėti kaip į jį patenka nuotykių ieškotojai ir geriausia – pats spręsti jų likimą. Bus galimybė išleisti monstrus, kurie užmuš keliautojus ar pažaisti su jais ir išvaryti juos iš proto. Šioje užduotyje visi sadistiški žaidėjai turės puikią progą pamaloninti tamsiausias savo sielos kerteles.

Kiek vėliau, jums jau įpusėjant su savo užduotimis, pastebėsite jog dalis ima kartotis, o užduotys panašėja viena į kitą. Teigiamų emocijų nesukelia ir pagrindinės jūsų užduočių vietovės – požemiai, kurių identiškumą vėliau pastebės ir tie, kurie akilumu niekados nepasižymėjo. Galima tik džiaugtis, kad yra galimybė kai kuriais atvejais nusitraukti nuo pagrindinės istorijos ir išbandyti savo jėgas įvairiose šalutinėse misijose. Nors kai kurie iš jų įtraukiamumų pasižymėti itin negali, bet visgi yra įdomus ir gali būti atgaiva po tamsių požemių pasaulio.

Pavyzdžiui, vienoje misijoje jums reikia padėti žmogui, kuris niekaip negali nakvoti uždarose teritorijose, nes mano, jog sienos gali užgriūti ant jo. Jūsų užduotis bus surasti jam tinkamą nakvynei vietą. Kitu atveju teks pagelbėti vienam žmogui, kuris yra ypatingai nepatenkintas gyvenimu, bet niekaip nesiryžta savižudybei. Jis jūsų paprašys užmušti jį ir padaryti taip, kad šis įvykis atrodytų kaip savižudybė. Vienu žodžiu, pasaulis į kurį pateksite yra gan keistas.

Bekovodami ir betyrinėdami Shivering Isles pasaulį jūs gan greitai imsite jausti, jog kai kurie dalykai yra tiesiog super, tuo tarpu kiti – verčia jus patį pamažu tapti bepročiu. Žaidime bendravimas su kitais žmonėmis visgi nėra pagrindinis akcentas, bet atlieka sąlyginai nemažą vaidmenį pačiame žaidime. O štai šioje vietoje ir pasijaučia žaidimo kontroversiškumas. Dalis jūsų sutiktų personažų bus tiesiog puikūs visomis prasmėmis, tuo tarpu kiti – taip erzinantys, kad vargu ar gali būti blogiau. Idealiausiu pavyzdžiu galime laikyti patį Sheogorath. Princas dažniausiai kalba vien šaukdamas ir dažnai be jokio ryšio. Įsivaizduokiye save klausiantį visiškai be ryšių spygavimų iš kompiuterio ekrano – norisi kuo greičiau išjungti šį intarpą ar blogiausiu atveju bent jau pritildyti kolonėles. Žinoma, kita veikėjų pusė irgi yra. Kaip pavyzdį galima paminėti kanclerį Haskill, kurio pašaipus tonas ir sausi sąmojai kartais yra išties juokingi. Ir bent jau neerzinantys.

O žaidimo pasaulis ir jo aplinkos yra gan įdomios ir svarbiausia – išties skiriasi nuo to, ką regėjome Tamriel ar Oblivion pasaulyje. Nuo rausvai žvaigždėto dangaus iki milžiniškų fosforinių grybų – jame tikrai yra į ką paspoksoti. Bet nepaisant įmantriai vingraus pasaulio vaizdo, atsipūsti ir labai dažnai grožėtis vaizdais kažin ar galėsite, nes priešų pripildytos aplinkos tikrai jums to neleis. Teks su pačiais įvairiausiais padarais, nuo gigantiškų vabzdžių, medžių iki primityvių amfibinių humanoidų. Priešams galime įrašyti didelį pliusą, nes jie ir gerai atrodo, ir animacija nesiskundžia ir yra rimtas priešininkas kovoje su mumis.

Beje, visos kovos su priešais turi didelių pliusų ne tik pakankamo iššūkio srityje, bet dar i todėl, kad galime džiaugtis galimybe gauti naujus ginklus, šarvus, burtus ar šiaip kokius menkniekius. Bet jeigu jums to dar nebus gana, tai galima bandyti pasigaminti savo nuosavus daiktus, tik tam reikės surinkti reikiamas medžiagas ir turėti atitinkamus receptus. Taigi, paėmę į savo rankas gintarą ar kokį nors rūdos gabalą ir nešate jį pas kalvį į Mania ar Dementia. O tuomet jau su jo krosnies pagalba gaminatės įvairius šarvus ar ginklus. Ir nors mažai tikėtina, kad jiems pavyks pakeisti jūsų esamą ginkluotę, tačiau jie turi vieną gerą bruožą – juos vertina pirkliai ir siūlo gan nemažą kainą. Pridėkime, kad požemiuose, o ir pačiame pasaulyje įvairių reikalingų medžiagų galite rasti tikrai pakankamai, tai tuomet kai sumanysite grįžti į Tamriel pasaulį, galite būti jau visai pasiturintis nuotykių ieškotojas.

Na, o pačiame Shivering Isles pasaulyje jūs tikrai užsibūsite (jeigu tik norėsite, žinoma). Pagrindinis siužetas truks apie 20 valandų, bet pridėjus visas šalutines misijas, viso pasaulio tyrinėjimą, tai lengvai galite praleisti ir visas 30-40 valandų. Žiūrint bendrai į žaidimą, užduotys, veikėjai, pats pasaulis – viskas atrodo išties puikiai ir intriguojančiai. Oblivion buvo didelis ir įdomus pasaulis, bet dabar – jis dar didesnis ir dar įdomesnis.