NFS žaidimų serija visais laikais buvo labai populiari, tačiau po to kai „NFS Underground“ 2004 metais sugebėjo tapti pelningiausiu, „EA“, atrodo, griežtai nusprendė sąžiningai tęsti tradicijas. Iki šiol kiekvienų metų pabaigoje mes gaudavome vis po naują „NFS“ serijos produktą. Šie metai – jokia ne išimtis ir į mūsų kompiuterius jau veržiasi „Need For Speed Carbon“.

Iškart pradėsime nuo pavadinimo, kuris nukreipia į Carbon kanjoną, kuriame ir vyksta pačios aršiausios kovos dėl miesto, esančio apačioje. Tačiau patį „Carbon“ visų pirma galima vadinti ne visiškai nauju žaidimu, o gerokai patobulintu savo pirmtako tęsiniu. Tie patobulinimai – tai geresnę grafiką, nuostabi „Autosculpt“ funkcija, skirtinga progresavimo sistema ir kiti solidžiai išbaigti dalykai.

Bet kaip jau minėjau, „Carbon“ toli nenuvažiuoja nuo „NFS“ serijos standartų. Tai vis dar arkadinio stiliaus lenktynės, su maždaug 10-14 valandų vieno žaidėjo kampanija ir daugybę papildomų šalutinių misijų, kurios paremtos lenktynių kortelių rinkimu. Būtent pastaroji kampanija, arba karjeros režimas ir yra pagrindinis viso žaidimo varikliukas. Mums jis yra pateikiama dideliame mieste, padalintame į keturias teritorijas, su papildoma lenktynių teritorija kanjone. O su kuo ten vykti, šįkart žaidėjai galės rinktis net iš teijų skirtingų automobilių klasių. Tai „exotics”, „tuners” ir „muscles“. Kaip jau supratote, paskutinioji yra dar visiškai šviežia.

Kaip ir seniau (dar labai ilgai skaitysite šiuos žodžius) karjeros režimas yra pilnas puikiai parengtų ir pateiktų filmukų. Praėusiais metais jis gal buvo pernelyg paprastas, kalbant apie siužetą. Turėjome vieną vyruką – blogąjį Razor. Mes žinojome, kad jis didžiausias blogietis, kurį mes būtinai privalome prigriebti. Viskas, jokių didelių apmąstymų apie tai, kas iš tikrųjų yra blogai, o kas gerai. Mūsų smegenys buvo visiškai neapkrautos ir turėjome tik vieną tikslą – lenktyniauti ir laimėti. Šįkart istorijos pasakojimas yra gerokai sušvelnintas, taip pat pridėta kiek daugiau paslaptingumo.

Taigi, šiek tiek sužinoję apie tai kas mūsų laukia keliamės pagaliau į patį žaidimą. „Carbon“ tobulėjimo sistema yra labai panaši į „Saint‘s Row“. Jūs pradedate žaidimą kaip vyrukas kuris turėjo viską, tačiau neteko ir dabar vėl pradėjo nuo nulio. Taigi pasirenkate mašiną. Aš siūlyčiau visiems kada nors žaidusiems „NFS“ bandyti pradėti su nauja „muscle“ rūšim, kadangi pastarosios yra tipiškos amerikietiškos mašinos. Deja, tačiau dar neturiu pakankamai kompetencijos sakyti ar ir jų charakteristikos yra grynai tokios pačios. Visos „muscle“ mašinos labai greitai įsibegėja, važiuoja geru greičiu, užtat palietus vairą gali ištikti šioks toks šokas. Jeigu kartais mėgstate lengviau vairuojamas mašinas, tuomet net ir pasirinkę „muscle“ nedūsaukite. Užteks vos šiek tiek užsidirbti pinigų ir jūs jau galėsite nukelaiuti į artimiausią parduotuvę ir įsigyti sau naujus ratus.

Iš viso žaidėjams bus pateikta virš 40 mašinų, kurias galėsite arba atrakinti, arba išlošti kovose. Tarp kitų „muscle“ mašinų sutiksime Mustang GT, Dodge Charger SRT8 senąjį Dodge Charger RT. „Tuners“ skyriuje galėsime rinktis iš Mazda Speed3, RX-7, RX-8, Eclipse GT ir Lotus Elise. Tarp „exotic“ sąrašo randame Alpha Brera, Mercedes CLK 500 ir kelis Porsche markės automobilius. Visa tai bus prieinama jau žaidimo pradžioje.

Kiekviena miesto teritorija bus sudaryta iš skirtingo skaičiaus sekcijų, o jose jus pasitiks nuo 3 iki 4 lenktynių. Laimėjus jas, sekcija pereis jūsų žinion. Galiausiai perėmus visas sekcijas į savo rankas perimsite ir visą teritoriją. Tačiau viskas nebus taip lengva, kaip atrodo iš pradžių, kadangi kiekviena tokia erdvė bus kontroliuojama skirtingų gaujų, kurios visos turės savo „didįjį vadą“. Šie vyrukai karts nuo karto aplankys jus, jei bandysite skverbtis į jų teritoriją. Jie netgi kartais mes iššūkius jum pačiam, norėdami užimti jūsų teritorijas. Tokių atveju turėsite dvi išeitis: priimti jį arba ne. Jeigu lenktyniausite ir laimėsite – teritorija jūsų. Jeigu pralošite – na, visada galima padaryti „restart“. O visa priešininkų teritorija bus jūsų rankose, lauks paskutinės lemties valanda ir jūsų lenktynės Carbon kanjone su jų gaujos vadu.

Šioje vietoje ir prasideda tikrasis lenktynių žavesys. Šiose trasose turėsime pademonstruoti visą savo vairavimo sugebėjimą, kadangi lenktynės vyks siaurose, S formos keliuose. Žinoma, šalia plytintis miestas sukurs itin jaukią atmosferą, o norint pasigrožėti gamtovaizdžių, užteks artimiausiame posūkyje nepasukti tiek, kiek reikia. Taigi, pirmoji lenktynių dalis susidės iš sekimo. Jums reikės sekti bosą kaip galimą arčiau ir jūsų galutinis taškas skaičiuosis iš jūsų artumo. Antroje dalyje jau jūs turėsite bėgti nuo boso. Galiausiai, jeigu nieks neišlėks iš kanjono, laimės tas, kurio taškų skaičius bus didesnis. Verta pažymėti, jog pirmieji bosai bus tikrai nesunkūs palyginus lengvai įveikiami. Netgi miestuose vykstančios kai kurios varžybos prieš tai bus gerokai sudėtingesnės. Paskutinieji jau bus kiek stipresni, todėl pravažiuoti iš pirmo karto gali ir nepavykti. Viskas atrodytu gerai, jei ne faktas, jog iš viso bosų yra vos 4, vietoj 15, kuriuos turėjome nugalėti „Most Wanted“.

„Carbon“ naujovių sąraše pasitinka dar vienas įdomus dalykėlis, tikriausiai atkeliavęs tiesiai iš „EA NASCAR“ žaidimų serijos, – įgula. Jūs būsite gražiai supažindinti ir suvesti kartu dėka žaidimo siužeto. Įgula – tai papildomi lenktynininkai, kurie trasoje atlieka tam tikras papildomas funkcijas. Taip, iš pradžių tai skamba labai galingai ir įdomiai, bet realiai išbandžius juos, ne visi veikia taip, kaip norėtųsi. Taigi jūsų įgula bus sudaryta iš trijų rūšių vairuotojų: „drafters“, „scouts“ ir „blockers“. „Drafteriai“ kelyje paliks tam tikrą fizinį pėdsaką, kuriuo sekdami jūs teoriškai turėtumėte geriausiai įveikti posūkius ir pravažiuoti tam tikrą trasos atkarpą. Nors visa tai ir skamba gražiai, bet realiai naudos iš to nėra labai daug. Visų pirma nubrėžtoji linija nebūna jau tokia labai gera, o antra – jeigu jūs būsite bent kiek greitesnis už savo „drafteri“, tuomet visas jo darbas nueina šuniui ant uodegos.

„Scoutai“ kelyje atranda visus slaptus pravažiavimus ir kitus paslėptus kelius. Ankstesniuose „NFS“ serijos žaidimuose tokisu dalykus dažniausiai reikėjo atlikti mums patiems, todėl dabar pusę viso smagumo nugriebia kažkoks „scoutas“. Galiausiai „blockers“ trasoje atakuoja priešininkų automobilius, taip sukeldami tikrą chaosą ir leisdami jums išsiveržti į priekį. Iš visų trijų įgulos narių – „blockeris yra pats naudingiausias. Apskritai ši trijulė kelyje ne tik, kad nepadeda, bet netgi ir trukdo. Jie retkarčiais jums pačiam trukdo pravažiuoti, lėtina jūsų greitį ir panašiai. Jie netgi gali LAIMËTI lenktynes už jus. Galbūt kai kam iš jūsų tai ir yra didžiulis dalykas, bet man atrodo, jog mano patirtis tokiu atveju yra paprasčiausiai žalojama. Jūs netgi turėsite galimybę pasamdyti tris iš 6 skirtingų vyrukų, bet galiausiai aš jums siūlyčiau jų paslaugomis nesinaudoti visai.

Tik atsiradus „NFS“ serijoje galimybei tobulinti mašinas arba kitaip – „tiuninguoti“, daugelis žaidėjų iškart pasiskirstė į dvi grupes. Vieniems toks laiko gaišimas atrodė nepateisinamas ir jie paprasčiausiai atlikdavo tik pačius reikalingiausius pakeitimus, kad jų mašina važiuoti pakankamai konkurencingai su kitomis. Tuo tarpu antroje grupėje turbūt rikiavosi didžioji dauguma. Jiems galimybė pasidaryti iš savo automobilio tikrą nakties monstrą atrodė ypatingai viliojanti.

„Carbon“ į šią žaidimų seriją įneša galimybę dar daugiau tobulinti savo mašiną. Kaip ir anksčiau, įvairios detalės arba jau pilnai parengti komplektai gali būti nupirkti jūsų mašinai, o variklio tobulinimo ir keitimo mechanizmas išliko panašus į „Underground 2“. Bet didžioji tobulinimo naujiena šįkart yra „AutoSculpt“ mechanizmas. Kai tik jūs pasamdysite „scoutą“, iškart galėsite naudotis šiuo labai galingu įrankiu, kuris visus jūsų tobulinimus tarsi pakels į kitą lygį. „Spoileriai“, „bumperiai“ ir visa kita gali būti paliesta šio įrankio. Geriausia, jog vizualiai tai yra labai pastebima ir turint kiek daugiau vaizduotės galima daryti tokius meno kūrinius, jog jūsų draugai pamatę tikrai išsižios.

Kas liečia važiavimo stilius, tai šįkart „EA“ grįžo ties „driftinimu“, kuris „Most Wanted“ dalyje buvo pakeistas „drag“ stiliaus lenktynėmis. Bet tenka pasakyti, jog šįkart „drfitinimas“ tikrai nebus visiems. „EA“ panaudojo visiškai naują varikliuką „driftui“, todėl jūs jau iškart pajusite, kad valdymas ir fizika yra visiškai pasikeitusi. Kiekviena mašinų klasė „driftins“ visiškai skirtingai, todėl galbūt patyrę visišką fiasko su viena rūšimi, jūs po kiek laiko atrasite, jog kita pilnai atitinka jūsų sugebėjimus.

„Most Wanted“ mums siūlė visiškai kitokias teritorijas nei matytas pirmame ir antrame „Undergrounde“. Mus pasitiko daugybę miškų, kaimo stiliaus keliukai, ežerai ir kitokia lietuvio širdžiai mėgiama atributika. Vertinant jog žaidimas buvo kurtas Amerikoje, galime spėti, jog kūrėjai sėmėsi įkvėpimo iš Vašingtono ar Sietlo apylinkių. Jeigu tokios teritorijos jums nebuvo prie širdies, tai naujosios „Carbon“ apylinkės turėtų palikti visiškai kitokį įspūdį. Čia jau karaliuoja urbanizuotos aplinkos, naktinis miestas su daugybę šviesų. Čia mus pasitiks aplinkos, panašesnės į „Underground 1 ir 2“.

„Need For Speed Carbon“ nėra idealus ar koks nors revoliucinis žaidimas. Jame mes nesutiksime tikro lenktynių simuliatorius. Čia kaip ir anksčiau mašinos vis dar nesidaužo, o ir posūkių atlikimas toli nuo realybės. Ir jei ieškote viso to – pamirškite „Carbon“. Bet jeigu jums reikia geros pramogos po darbo ar mokslų, jeigu norite nesijaudinti dėl savo neseniai „ištiuninguotos“ mašinėlės, tuomet griebkite „Carbon“ iš visų jėgų.