Kiekvieno žaidimo kūrimas susideda iš penkių etapų:
1) idėjos parengimas ir pristatymas;
2) planavimas ir projektavimas;
3) kūrimas;
4) testavimas;
5) išleidimas.
Pradiniame etape parengimo ir pristatymo metu pasirenkama viena žaidimo idėja, kuri vėliau kitais etapais, bus plėtojama, paruošiamas trumpas jos aprašymas ir šiek tiek eskizų. Ši informacija naudojama norint sudominti investuotojus, taip pat yra kitų etapų pagrindas.
Projektavimo ir planavimo metu toliau piešiami visi reikalingi eskizai, ruošiamos specifikacijos ir kita informacija, reikalinga kūrimo metu. Kadangi kūrimo metu dažniausiai nebūtina turėti visos reikalingos medžiagos tam, kad būtų vykdomi tolimesni žaidimo kūrimo darbai, planavimas, projektavimas ir kūrimas atliekami beveik lygiagrečiai. Šiek tiek pirmauja projektavimas ir planavimas.
Kūrimo metu naudojamasi ankstesnių etapų medžiaga. Atliekami programavimo, animavimo, lygių kūrimo, muzikos kūrimo, įgarsinimo ir kiti darbai, būtini galutiniam rezultatui gauti.
Testavimo metu ieškomos ir šalinamos atsitiktinės klaidos. Tai tęsiama tol, kol pasiekiamas tam tikras produkto kokybės lygis iki numatytos datos, kai turi būti pradėti kito etapo darbai.
Išleidimo metu žaidimui gali būti paruošiamas įdiegimo programos paketas, įterpiama apsaugos nuo piratavimo sistema, gaminami kompaktiniai diskai, reklama. Du pastaruosius darbus dažniausiai atlieka žaidimo leidėjai. Po to pradedamas produkto platinimas.
Priklausomai nuo žaidimo sudėtingumo kurti gali vienas, kelios ar daugelio kūrėjų komandos. Kuo projektas sudėtingesnis, tuo dažniau jį kuria didesnis žmonių skaičius. Paprasčiausiems projektams idėjos parengimo ir pristatymo, planavimo ir projektavimo, testavimo etapai gali būti praleisti arba vykdomi tik iš dalies. Sudėtingesniems projektams, kai žmogiškųjų darbo išteklių yra pakankamai, rekomenduojama pereiti visus minėtus etapus. Tuomet darbo pasiskirstymas ir jo įgyvendinimas tampa efektyvesnis.
Paprastai, kai žaidimą kuria kūrėjų komanda, kiekvienas jos narys atlieka tik tam tikras funkcijas, kurios nusako atsakomybės sritį visame procese. Galimos šios pareigų ir atsakomybių sritys:[li]projekto vadovo, atsakingo už idėjos pateikimą, darbų priežiūrą ir paskirstymą ir rūpinimąsi projekto finansine būkle;[/li][li]eskizų dailininko, atsakingo už skirtingų žaidimo objektų ir grafinės sąsajos eskizus;[/li][li]animatoriaus, atsakingo už objektų animaciją;[/li][li]3D arba/ir 2D modeliuotojo, atsakingo už žaidimo modelius;[/li][li]muzikos kūrėjo, atsakingo už žaidime muziką;[/li][li]garsintojo, atsakingo už žaidime esančius garsus;[/li][li]programuotojo, atsakingo už žaidimo programinį kodą;[/li][li]lygių dizainerio, atsakingo už tai, kaip ir kas žaidime bus pateikiama skirtinguose lygiuose;[/li][li]testuotojo, atsakingo už klaidų paiešką;[/li][li]tekstūrų kūrėjo, atsakingo už žaidimo tekstūras.[/li]
Dirbant su labai sudėtingais projektais, veiklos sritys gali būti dar smulkiau skirstomos (pvz., gali būti grafikos, efektų, tinklo programuotojai).
Prieš tai buvusi dalis: Įvadas
Kita dalis: Idėja
24 Komentarai
Vairutas
Tik skaitome ir mėgaujamės. Mūsų komentarai neverti šio straipsnio. Paprastai, gražiai, aiškiai viskas surašyta.
zerodanis
Labai geri straipsniai 🙂 Super. 10/10
Fastes
WOW tiesiog wow nuostabu 🙂 labai gerai ir aiskiai parasyta
Sawyer
Seniai tokių straipsnių reikėjo 🙂
EneTh
nuostabu mldc viska aprasysi tuoi mes cia subursim komanda ir kipsim i darba 🙂
WarCrafteris2
Na va, o jau galvojau, kad tuo vienu straipsniuku Mek viską ir baigs. ŠAUNU:) !
Shockster™
SUPER (smart)
§haDe
Games.lt senai reikėjo tokių straipsnių ir pagaliau kažkas pasiryžo tai padaryti. Tikrai daugeliui ši informacija bus naudinga bandant kurti savąjį žaidimą.
NNNoSSS
Saunuolis ;):)
Redraidas
Oj daug vargo sukurti ta žaidimą 🙂
Emse
Turbūt dar kitoj daly bus paaiškinta kaip kurti žaidimą:)
nbanba
ir…? vistiek nesukurtumėme
Artojas
Mhm. Komandinis darbas. Čia neparašytas mano nuomone esminis patarimas, suvokti, kad kiekvieno komandos nario darbas yra lygiai svarbus ir būtinas.
Lietuvoje buvo nemažai pradėtų projektų kurie drąsiai galėjo išvysti dienos šviesą ir kaip daugiau mažiau komerciniai žaidimai, bet mano galva didžiausia problema yra ta, kad pirminis entuziazmas dažniausiai užgimsta programerių galvose. Jie investuoja laiką ir darbą kurdami kažką savo malonumui, o kai ateina laikas įsileisti į projektą kitus: nesvarbu kas tai dailininkai, animatoriai, script writeriai, level design’eriai etc. užgroja ego. Projketas mano ir su niekuo nesidalinsiu. Geriau jau leisiu jam merdėti, kol pasens ir numirs.
gor
Tai cia tik strapsnius kurs ar daris kaska nesuprantu tegul renka zmones ir daro geima koki darykit FPS;)
gor
Vargsas zmogelis norjo tasku o gavo -7 nu as pvz irgi noriu gaut plus bet nieks neduoda vienas kitas zmogelis duoda:-)
NOFiNG
Tikriausiai todėl realiai lietuviškų žaidimų kaip ir nėra… O gaila. Sakyčiau siauras mastymas mūsų tautiečių… Kaip pats sakei – vis tas ego.
Scout
Na yra du vidutiniski LT zaidimai(sibiro konflictas ir kazkoks galvosukiu neblogas) aisku nepalyginsi su lucasarts, blizzard, biowere, EA, ……..ect. savajame aisku.
Jai butu finansavimas tai ir butu daugiau LT zaidimu ir gana neblogu, bet litai litai litai.
Net pats nezinau ka norejau tuo pasakyti cia 😀 .
fedska
Labai geras straipsnis,ziauriai idomu,as jai kas ir buciau tai lygiu dizaineris,nes ka nors kurti projektuoti,tai mano sritis,nu aisku ir eskizai,piesti as moku,taip kad suprastu
Gumix
Apibendrinus Tavo mintį, būtų galima pasakyti, jog norint pilnai įvykdyti sumanymą, būtina idėjos autorių ir/ar projekto vadovą atskirti (ar jis jau nuo pat pradžios neturėtų būti įtrauktas) nuo bet kokių kitų kūrimo sričių? Pritariu.
Mek
Artojas, žinoma tu teisus… bet visgi visi šie rašiniai skirti ne tam kad sukurtų kokį dar vieną Sibiro Konflikto lygio žaidimą ar dar geresnį, o kad sugebėtų sukurti visokias Zumas ir pan. lygio žaidimus. O ten daug žmonių juk nereikia… ir tavo aprašyta situacija jau nėra tokia labai jau svarbi… 🙂 Nors kitavertus, kas rimtai planuoja kurti aukšto lygio žaidimus tikrai turėtų atkreipti dėmesį į tavo įžvalgų komentarą. 🙂