Kiekvieno žaidimo kūrimas susideda iš penkių etapų:
1) idėjos parengimas ir pristatymas;
2) planavimas ir projektavimas;
3) kūrimas;
4) testavimas;
5) išleidimas.

Pradiniame etape parengimo ir pristatymo metu pasirenkama viena žaidimo idėja, kuri vėliau kitais etapais, bus plėtojama, paruošiamas trumpas jos aprašymas ir šiek tiek eskizų. Ši informacija naudojama norint sudominti investuotojus, taip pat yra kitų etapų pagrindas.

Projektavimo ir planavimo metu toliau piešiami visi reikalingi eskizai, ruošiamos specifikacijos ir kita informacija, reikalinga kūrimo metu. Kadangi kūrimo metu dažniausiai nebūtina turėti visos reikalingos medžiagos tam, kad būtų vykdomi tolimesni žaidimo kūrimo darbai, planavimas, projektavimas ir kūrimas atliekami beveik lygiagrečiai. Šiek tiek pirmauja projektavimas ir planavimas.

Kūrimo metu naudojamasi ankstesnių etapų medžiaga. Atliekami programavimo, animavimo, lygių kūrimo, muzikos kūrimo, įgarsinimo ir kiti darbai, būtini galutiniam rezultatui gauti.

Testavimo metu ieškomos ir šalinamos atsitiktinės klaidos. Tai tęsiama tol, kol pasiekiamas tam tikras produkto kokybės lygis iki numatytos datos, kai turi būti pradėti kito etapo darbai.

Išleidimo metu žaidimui gali būti paruošiamas įdiegimo programos paketas, įterpiama apsaugos nuo piratavimo sistema, gaminami kompaktiniai diskai, reklama. Du pastaruosius darbus dažniausiai atlieka žaidimo leidėjai. Po to pradedamas produkto platinimas.

Priklausomai nuo žaidimo sudėtingumo kurti gali vienas, kelios ar daugelio kūrėjų komandos. Kuo projektas sudėtingesnis, tuo dažniau jį kuria didesnis žmonių skaičius. Paprasčiausiems projektams idėjos parengimo ir pristatymo, planavimo ir projektavimo, testavimo etapai gali būti praleisti arba vykdomi tik iš dalies. Sudėtingesniems projektams, kai žmogiškųjų darbo išteklių yra pakankamai, rekomenduojama pereiti visus minėtus etapus. Tuomet darbo pasiskirstymas ir jo įgyvendinimas tampa efektyvesnis.

Paprastai, kai žaidimą kuria kūrėjų komanda, kiekvienas jos narys atlieka tik tam tikras funkcijas, kurios nusako atsakomybės sritį visame procese. Galimos šios pareigų ir atsakomybių sritys:[li]projekto vadovo, atsakingo už idėjos pateikimą, darbų priežiūrą ir paskirstymą ir rūpinimąsi projekto finansine būkle;[/li][li]eskizų dailininko, atsakingo už skirtingų žaidimo objektų ir grafinės sąsajos eskizus;[/li][li]animatoriaus, atsakingo už objektų animaciją;[/li][li]3D arba/ir 2D modeliuotojo, atsakingo už žaidimo modelius;[/li][li]muzikos kūrėjo, atsakingo už žaidime muziką;[/li][li]garsintojo, atsakingo už žaidime esančius garsus;[/li][li]programuotojo, atsakingo už žaidimo programinį kodą;[/li][li]lygių dizainerio, atsakingo už tai, kaip ir kas žaidime bus pateikiama skirtinguose lygiuose;[/li][li]testuotojo, atsakingo už klaidų paiešką;[/li][li]tekstūrų kūrėjo, atsakingo už žaidimo tekstūras.[/li]
Dirbant su labai sudėtingais projektais, veiklos sritys gali būti dar smulkiau skirstomos (pvz., gali būti grafikos, efektų, tinklo programuotojai).

Prieš tai buvusi dalis: Įvadas
Kita dalis: Idėja