„World of Goo“ žaidimo autorius 2D Boy paskelbė savo tinklaraštyje eksperimento vykdyto per žaidimo gimtadienį rezultatus, kurio metu žaidimą be DRM apsaugos galima buvo įsigyti už bet kokią kainą per PayPal sistemą.

Iki spalio 19 dienos akcijoje nuo jos pradžios sudalyvavo per 57 tūkstančius žaidėjų, kurie įsigijo atsiunčiamą „World of Goo“ žaidimo kopiją. Nors buvo keletas vartotojų, kurie už žaidimą nepagailėjo ir net 40 JAV dolerių (apie 92 litus), tačiau bendras vidurkis – 2,03 JAV dolerio (apie 4,6 lito). Kadangi PayPal sistema ima didesnį procentą nuo mažesnių perlaidų (13% vietoj 5%), todėl nemaža pinigų dalis nukeliavo į PayPal sąskaitas. Nemažai buvo ir tokių, kurie žaidimui nusprendė išleisti mažiau kaip 30 centų. Galima teigti, kad šių vartotojų pervestų pinigų kūrėjas visiškai nematė. Jie atiteko PayPal’ui.

Taip atrodo bendra situacija

Kaip galima pastebėti iš aukščiau pateiktos diagramos absoliuti pirkėjų dalis mokėjo tik po 1 JAV centą. Iš to galima spręsti, kad nemaža vartotojų dalis paprasčiausiai nesugeba įvertinti kitų žmonių darbo. Žinoma, panašias išvadas galima daryti nuėjus į bet kokias diskusijas, naujienų komentarus (visai nesunku tokių rasti), kuriuos „kietuoliai“ patys nesugebėdami ir tingėdami mokytis kažką daryti įrodinėja savo „kietumą“… Kaip pastebėjo vienas iš tinklaraščio komentatorių (blankthemuffin), keista, kodėl tie žmonės varginosi pirkti žaidimą už 1 centą. Juk pirkimo metu teko atlikti daugiau veiksmų nei bandant atsiųsti žaidimo piratinę versiją.

Įdomu tai, kad su kiekviena eksperimento diena pinigų vidurkis išleidžiamas žaidimui augo kol pasiekė maždaug 2,5 JAV dolerio. Tuomet sustojo. 2D Boy mano, kad taip nutiko todėl, kad žmonės prieš tai nusipirkę žaidimą už mažesnes sumas vėliau ir perėję šiek tiek lygių, nusprendė dar kartą pirkti išleisdami daugiau pinigų. Su tokia mintimi man sunku nesutikti, nes po to kai pažaidžiau pats šį ilgai atidėliotą žaidimą suvokiau, kad per mažai vis dėl to sumokėjau už šį žaidimą.

Eksperimentas pasirodo įtakojo taip pat pardavimus Steam ir WiiWare. Abejose sistemose žaidimui nebuvo taikoma jokia nuolaida. Žaidimas buvo pardavinėjamas už 20 JAV dolerių kainą (apie 46 litus). Nepaisant to, Steam’e pardavimai pakilo net 40%, o WiiWare – 9%.

Eksperimento metu taip pat buvo vykdoma ir apklausa, kurioje buvo klausiama:[li]Kiek mokėjote už žaidimą?[/li][li]Kodėl buvo pasirinkta tokia suma?[/li][li]Kiek manote žaidimas iš tiesų yra vertas?[/li]Daugiausia apklaustųjų (22,7%) teigia, kad jie šiuo metu tik tiek gali mokėti. Antroje vietoje – 22,1% – teigiantys, kad jie pirko žaidimą ir mokėjo tokią sumą tik dėl to, kad jiems patiko pati žaidimo pardavimo idėja. Detalesnius apklausos rezultatus galima rasti Surveys Monkeys apklausos puslapyje.

Nepaisant gal nevisai gražiai iš pirmo žvilgsnio atrodančios statistikos žaidimo autoriui 2D Boy bendras vaizdas pasirodė gana geras ir nusprendė dar šią akciją pratęsti iki spalio 25 dienos. Todėl jei dar nespėjote įsigyti žaidimo ir pavydėjote tiems, kurie šia akcija jau spėjo pasinaudoti, galite tai padaryti dabar!