Neseniai buvo išleistas dar vienas šachmatų žaidimas „Pure Chess“. Galbūt nieko čia nebūtų ypatingo, jei ne tai, kad šis žaidimas skirtas „PlayStation 3“ konsolei ir velniškai gražus! Šia proga nusprendėme pakalbinti vieną iš „VooFoo Studios“ bendraįkūrėjų bei šio žaidimo kūrėjų John Kearney apie jų naują žaidimą bei, apksritai, apie šachmatus.

Pastaruoju metu tapo madinga leisti bokštelių gynybos žanro žaidimus. Kodėl nusprendėte nepasiduoti šiai madai, sukurdami šachmatų žaidimą?

Kad ir kokie geri būtų bokštelių gynybos žaidimai, jie niekada nebus tokie ryškūs bei neturės ilgalaikio patrauklumo. Tuo tarpu šachmatai gali būti lygūs arba net pralenkti daugumos žaidimų siūlomą žaidybinę patirtį. Štai todėl, mes esame dėl jų tokie aistringi.

Ar manote, jog šachmatai vis dar patrauklūs šiuolaikiniam žaidėjui?

Žinoma, bet nebūtinai kaip kompiuteriniai žaidimai. Dauguma šachmatų žaidimų nesugeba patraukti šiuolaikinių žaidėjų dėmesio, dėl ko labai gaila. Mes labai sunkiai dirbome stengdamiesi pagerinti įvaizdį bei teisingai padaryti žaidimą, kad šis atrodytų bei būtų žaidžiamas kuo maloniau.

Savo žaidimą pavadinote „Pure Chess“. Ką „Pure“ reiškia žaidimo pavadinime? 

Tai reiškia, kad mūsų žaidimas suteiks pačią tikriausią ir maloniausią patirtį, kokia tik įmanoma šiuolaikinėje konsolėje žaidžiant šachmatais.

Vienos didelės lietuviškos įmonių grupių savininkas I. Dadašovas, ne kartą yra pareiškęs, kad pirmo asmens šaudyklės dėl savo žiaurumo nėra geras dalykas, bet šachmatai – tikras gėris. Ar sutinkate su juo?

Nemanau, kad pirmo asmens šaudyklės yra blogis, bet galvoju, kad šachmatai suteikia tam tikro priešnuodžio daugumai dabartinių žaidimų. Kai kada malonu pailsėti nuo daugumos veiksmo pilnų žaidimo ir įjungti savas smegenis. Šia prasme toks žaidimas vertas būti kiekvieno kolekcijoje.

Yra žmonių, kurie mano, kad kompiuteriniai šachmatai nėra verti dėmesio. Jie pripažįsta tik realius. Ar Jūsų žaidimas galėtų pakeisti tokių žmonių nuomonę?

Didžiąja dalimi su jais sutinku. Dauguma kompiuterinių šachmatų neverti dėmesio. Štai todėl mes skyrėme tiek daug pastangų kurdami „Pure Chess“! Vizualinė pusė, pristatymas, muzika ir atmosfera neabejotinai yra dalis potyrio žaidžiant, todėl taip – aš manau, kad mūsų žaidimas gali pakeisti tokią nuomonę.

Mūsų tinklalapyje paskelbus naujieną apie „Pure Chess“ išleidimą, vienas lankytojas paliko tokį komentarą: kodėl vertėtų mokėti už „Pure Chess“ jei yra nemažai nemokamų gerų šachmatų žaidimų. Kaip manote Jūs?

Daugumos nemokamų šachmatų žaidimų negalima patogiai pažaisti įsitaisius ant lovos prieš savo didelės raiškos televizorių! Taip pat mūsų žaidimas perteikia daug tiksliau grožį bei šachmatų potyrį nei bet kuris kitas žaidimas. Mes tikimės, jog tai užsitarnaus pagarbą ir palaikymą iš užgrūdintų žaidėjų bei patrauks dėmesį tų, kurie niekada nėra žaidę kažko panašaus. Būtų labai gerai, jei „Pure Chess“ įkvėptų jaunimą tapti naujais šachmatų didmeistriais!

„Code Geass“ vienas iš pagrindinių veikėjų moka meistriškai žaisti šachmatais ir dėl to jam pavyksta pasiekti krūvą neįtikėtinų karinių pergalių. Panašių istorijų galima rasti ir daugiau. Kaip manote ar tai realu? 

Strategija ir sumanumas neatskiriamos šachmatų dalys, todėl juos pastoviai žaidžiantis žaidėjas gali įgyti sugebėjimą gerai mastyti taktiškai. Kad šachmatuose laimėtum, svarbu galvoti bent kelis ėjimus į priekį, naudoti savą intuiciją ir turėti supratimą kada gintis ir kada pulti. Yra nemažai rašyta, kad daug karinių asmenybių (įskaitant ir Napoleoną) žaidė šachmatais, todėl žvelgiant iš šios pusės daug akivaizdžių paralelių tarp žaidimo ir kariavimo.

Kokios didžiausia problema iškilo kuriant žaidimą? Kaip ją išsprendėte?

Tikras iššūkis buvo padaryti, kad dešimt žaidimo lygių būtų gerai subalansuoti, kad būtų galima palaipsniui progresuoti. Kadangi turėjome tik ribotus resursus, mes paprašėme pagalbos vieno gero vietinio šachmatų klubo patestuoti žaidimą. Kuriant  sunkiausią žaidimo lygį mums padėjo net kuo tikriausias šachmatų didmeistris!

Savo žaidimui pasirinkote „Playstation 3“ bei „PS Vita“ platformas. Kodėl? Galbūt jos kažkuo ypatingos?

„PlayStation 3“ mums buvo visiškai suprantamas pasirinkimas, nes prieš tai kūrėme „Hustle Kings“ išskirtinai Sony. Be to, nėra nei vieno kito šachmatų žaidimo už tokią kainą šioje platformoje, todėl tai aiški galimybė patraukti visiškai naujos auditorijos dėmesį ir, žinoma, esamus šio žanro fanus.

Kalbant apie PS Vita, ji turi pakankamai pajėgumų, kad galėtume pasiekti mūsų tikslus ir tinkama kompiuterinių šachmatų žaidimui.

Ar yra šansų, kad „Pure Chess“ galėtų pasirodyti ir kitose platformose?

Mažai šansų… nors, jei bus pakankama paklausa… niekada negali žinoti!..