Sealed žaidimo formatas

Sealed formato pavyzdys yra prerealyzai. Tai turnyro tipas, kai kiekvienas žaidėjas nusiperka “tournament” kaladę, du būsterius ir iš jų susideda žaidimo kaladę.

Šiuose straipsniuose bus aptarti Sealed tipo žaidimo pricipai ir pateikti kaladžių konstravimo pavyzdžiai. Jūs galėsit pamatyti koks kartais sudėtingas pasirinkimas kyla sudarant kaladę.
Konstruojant kaladę Sealed turnyre reikia atsižvelgti į daugelį dalykų ir dažnai žaidėjas turi priimti kraštutinius sprendimus. Daugelyje turnytų jums teks sužaisti šešis-aštuonis ratus ir todėl svarbus yra teisingas pradinis kaladės sudarymas. Jums iškils tokie pagrindiniai klausimai:
Kokiomis spalvomis žaisti;
Ar žaisti su dviem spalvomis, ar rizikuoti pridedant trečią;
Kokius burtus ir padarus įtraukti pasirinktose spalvose;
Atpažinti galimas kombinacijas (derinius), kurias būtų verta naudoti žaidime;
Išlaikyti tinkamą manos kreivę savo kaladėje;
Kokios ir kelios žemės geriausia tavo kaladei;
Kokį sideboard’o galimybes turi.

Turnyre kaladės sudarymui ir registravimui dažniausiai duodamos 45 minutės. Tai gali atrodyti pakankama, bet jei reikės daryti daug sunkių sprendimų, tai laikas gali praeiti nepastebimai. Toliau bus aptartas kiekvienas iš šių klausimų ir bandoma paaiškinti ko ieškoti ir kaip vertinti savo galimybes.

Spalvų pasirinkimas

Atplėšus sealed kaladę galima išrūšiuoti kortas pagal spalvas ir kiekvienoje spalvoje atmesti viską, kas neverta dėtis į žaidimo kaladę. Tokios kortos, kaip Devoted Retainer gali būti paliekamos, kadangi jos tiktų greitai samurajų kaladei. Tačiau tokias kortas, kaip Ragged Veins ar Psychic Puppetry dažniausiai reikia atidėt į šalį ir pamiršti.
Kai jau esate atrinkę žaidimo vertas kortas, galite peržiūrėti kiekvieną spalvą ir įvertinti kiek gerų kortų yra kiekvienoje iš jų. Šiuo metu jūs turėtumėt ieškoti “bombų”, t.y. tokių kortų, kaip Keiga, the Tide Star, ar Kumano, Master Yamabushi. Tokios kortos dažniausiai ir nulems kokiomis spalvomis žaisite. Taip pat reikia atkreipti dėmesį į bendrą padarų kokybę: ar turėsite padarų, kurie bus naudingi dėl savo dydžio, arba savybių? Nėra jokios prasmės prisirinkti daug padarų, jei jie yra maži ir be jokių naudingų savybių. Tas pats taikoma ir burtams kiekvienoje spalvoje. Atsižvelkite į visas turimas padarų naikinimo priemones, kadangi tokie burtai ypač svarbūs. Taip pat reikia įvertinti, ar tinkamas yra padarų kainos pasiskirstymas. Nepatartina žaisti vien dideliais padarais, kurie kainuoja penkis, ar daugiau manos, kadangi taptumėte pažeidžiami dėl galimo manos trūkumo. Ir netgi jei ištrauktumėte reikiama kiekį žemių, galite žūti prieš spėdami juos išsimesti.
Svarbiausia balansas. Geriausia turėti nuoseklią kainos kreivę, pradedant nuo burtų už 1 ar 2 manos iki kelių didelių padarų už 4 ar daugiau manos. Jums taip pat reikėtų turėti keletą padarų su taip vadinamomis evasion savybėmis (pvz., flying arba fear), tam, kad priešininkui sukeltumėt kuo daugiau rūpesčių. Tokiame žaidimo formate yra santykinai didelis kiekis pigių padarų. Todėl jūs taip pat turėtumėte jais žaisti, kad pernelyg neatsilikti nuo oponento, kuris gali būt pasirinkęs greitą žaidimo stilių.
Kiekis labai priklauso nuo turimų burtų ir padarų kokybės. Dažnai žaidžiant šį formatą į kaladę dedama bent 12-14 padarų, bet tai nereiškia, kad reikia būtinai naudoti blogus padarus vietoj gerų burtų. Jei turite daug naikinimo burtų tai juos reikia naudoti, kartu pasirenkant gerus padarus, su kuriais būtų galima laimėti žaidimą.
Kai įvertinama kokios spalvos yra geriausios, reikia pasirinkti dvi geriausias ir įvertinti kokia kaladė gautųsi, jei sudėtumėt visas žaidžiamas kortas iš tų spalvų. Kartais gali atsitikti taip, kad turėsite tik 18 tokių kortų. Tokiu atveju reikės pridėti trečią spalvą. Bet gali pasirodyti, kad turite 24 ar 25 žaidžiamas kortas iš tų dviejų spalvų. Tokiu atveju galima žaisti ir dviejų spalvų kalade.
Tačiau net jei galite sudaryti dviejų spalvų kaladę, dar nereiškia, kad tokia ir turite žaisti. Pvz., jei galite sudaryti baltai-raudoną kaladę, turėtumėt pagalvoti, gal galite atmesti kelias blogiausias kortas ir pakesiti jas geresnėmis iš trečios spalvos. Toks sprendimas priklausys nuo kortų, kurias galėtumėt įdėti. Jei jūs išmetate Kashi-Tribe Warriors, kad įdėtumėt Blind with Anger, tai viskas gerai, bet jei įdedamas Sokenzan Bruiser, tai ne toks geras pasirinkimas. Sprendimas pridėti trečią spalvą gali būti lengvesnis, jei galite paremti jį kokiomis nors kortomis. Kodama’s Reach yra viena geriausių kortų, galinčių paremti papildomas spalvas. Taip pat gali padėti tokios kortos kaip Sakura-Tribe Elder, Journeyer’s Kite, dvispalvės žemės ir pan.

Kortų parinkimas

Kai jau nusprendžiama kokiomis spalvomis bus žaidžiama, reikia nuspręsti kokias kortas iš šių spalvų dėtis į kaladę. Dažniausiai pirmos 16-20 kortų pasirinkti būna lengva. Automatiškai į kaladę patenka aiškiai galingiausios kortos. Paskutinės kelios kortos dažniausiai ir sukelia daugiausia rūpesčių. Bet jos yra tokios pat svarbios, kadangi tikimybė ištraukti jas yra lygi jūsų geriausioms kortoms. Apsispręsti gali padėti potencialios kombinacijos, arba kortų tarpusavio suderinamumas.
Pavyzdžiui, Honden of Life’s Web ne visada yra žaidžiama korta. Ši korta jums kiekvieną ėjimą duoda po 1/1 padarą, kas yra neblogai, bet ir ne nuostabu. Dažniausiai už 5 manos jūs galite rasti geresnį pasirinkimą. Tačiau jei jūs turite tokias kortas, kaip Painwracker Oni, ar Oni Possession, tada Honden of Life’s Web vertė gerokai išauga. Jei jau pasirenkame žaisti su žaliuoju Honden, tai patrauklesnis tampa ir Honden of Infinite Rage (dėl šių kortų tarpusavio pliusų). Tokiu atveju galima išmesti kelias vidutines kortas ir pasiimti abu Honden.
Kitas pavyzdys gali būti padaras Konda’s Hatamoto. Jis tampa kur kas patrauklesnis, jei turite tokių legendinių padarų, kaip Brother Yamazaki, ar visada tinkamą Nagao, Bound by Honor.
Kamigawos sete visada reikėtų įvertinti kaip tarpusavyje veikia jūsų turimi Spirit ir Arkane. Galbūt jūs labiau vertinsit Soulshift mechaniką jei kaladėje turėsite daugiau spirit padarų. Taip pat jūs gal norėsite įdėti tokius kortų traukimo Arcane burtus, kaip Reach Through Mists ir Sift Through Sands, jei turėsite keletą burtų su Splice onto Arcane mechanika.
Reikėtų pasirinkti 23 kortas savo kaladei. Šis skaičius leidžia naudoti 17 žemių, kas dažniausiai yra norma tokiame formate. Atsižvelgę į naudojamų burtų kainos manos kreivę, mana gaminančias kortas, jūs galite truputį koreguoti žemių skaičių.

Manos klausimas

Pasirinkus kortas kaladei reikia nuspręsti kokias žemes dėtis. Jei turite dvispalvių žemių, kurios atitinka jūsų kaladės spalvas, tokią žemę dažniausiai automatiškai reikia dėti į kaladę. Kartais ši žemė jus truputį stabys, jei ją naudosit spalvotos manos gaminimui, bet tai priimtina kaina už priėjimą prie dviejų spalvų iš vienos žemės.
Kaip taisyklė, dvispalvei kaladei žemių derinys būna 9/8, arba 10/7, priklausomai nuo spalvos, kurios daugiausiai gali prireikti. Kartais didesnis spalvos kiekis yra ne tas, kokios spalvos kortų kaladėje daugiausia. Pvz., jūs galite įsidėti daugiau mėlynų žemių žaisdami su Kami of Twisted Reflection, Mystic Restraints, Sift Through Sands ir pan., kad paremti dviejų mėlynos manos kiekį jų kainoje. Jei jūs pridedate trečią spalvą, tai pirmiausia turite įsitikinti, kad tų kortų kainoje yra tik vienas spalvotos manos vienetas. Keiga, the Tide Star gali būti įmaišytas, kaip trečia spalva, o Jugan, the Rising Star – ne. Jei trečios spalvos pridedate tik vieną kortą, tai turėtumėte dėtis 2 tos spalvos žemes. Jei žaidžiate dviem ar trim trečios spalvos kortomis, tai dažniausiai reikės 3 žemių. O 4 ir daugiau kortų reikalaus 4, ar net 5 tos spalvos žemių. Dažniausiai pasitaikantis žemių derinys sealed formate yra 7/7/3, kur dviem pagrindinėm spalvom skirta po 7 žemes, o pridėtai trečiajai trys žemės.
Kuriant manos bazę reikia atsižvelgti ir į įvairius jūsų kortų efektus, kurie gali generuoti maną. Bendra taisyklė dažniausiai yra atmesti vieną žemę už kiekvienus du burtus, kurie gali duoti maną. Jei jūs turite vieną Kodama’s Reach ir vieną Orochi Sustainer, tai galite gana saugiai sumažint kaladės žemių skaičių iki 16. Jei turite po dvi šių kortų, tai galite žemių skaičių mažinti iki 15.

Manos kreivės tikrinimas

Vienas iš baigiamųjų darbų yra taip vadinamos manos kreivės tikrinimas. Tiems kas dar nesusidūrę su šiuo terminu galima paaiškinti, kad tai paprasčiausiai yra kaladėje turimų pigiausių ir brangiausių burtų pasiskirstymas. Šis formatas yra greitas, todėl reikėtų įsidėti pakankamą kiekį padarų ar burtų už 2-3 manos. Bandykite išlaikyti šių burtų kokybę kiek tik įmanoma – nereikėtų žaisti tokiomis kortomis, kaip Silent Chant Zubera, jei norite laimėti turnyrą. Tiesiog užsitikrinkite, kad turėsite kažką naudingo per pirmus kelis žaidimo ėjimus.
Jei neišlaikoma manos kreivė, gali tekti pakeisti kelias kortas, ar net visą spalvą. Dėl to kartais gali tekti žaisti ne su geriausiomis kortomis vien dėl to, kad visa kaladė efektyviai funkcionuotų.

Sideboard’as

Paskutinis dalykas yra atsižvelgti į sideboard’e liekančias kortas. Tokiuose turnyruose kiekviena korta, kuri nepatenka į jūsų pagrindinę kaladę, laikoma jūsų sideboard’u ir jūs galite keisti savo kaladę kaip tik norite po pirmosios partijos kiekviename rate. Galite pakeisti atskiras kortas, todėl atkreipkite dėmesį į Enchantment naikinimo ir kitas kortas, kurios gali būti naudingos žaidžiant prieš atskiras spalvas ar specifines kalades.
Jūs taip pat galite keisti ir visą spalvą, jei norite. Jei pirmą partiją jūs pralaimite prieš žaidžiantį su įvairių Shrine kombinacijomis, tai galbūt verta pakeisti vieną iš spalvų į baltą, jei turite Kami of Ancient Law ir/arba Quiet Purity. Taip pat gali būti, kai reikia pridėti juodos spalvos padarų norint apsiginti nuo priešininko padarų su fear.
Panašių situacijų gali būti daugybė. Čia reikia mąstyti kūrybiškai.

Tęsinyje

Tęsinyje bus pabandyta parodyti, kaip šie principai taikomi praktiškai, konstruojant kaladę. Beje, bus sudarinėjamos dvi kaladės dviejų skirtingų žmonių. Todėl galėsite palyginti skirtingus vertinimus.

Žemiau pateiktos kortos, iš kurių bus sudarinėjamos kaladės:

Balta:
Terashi’s Cry
Ethereal Haze
Quiet Purity x 2
Cage of Hands
Devoted Retainer
Harsh Deceiver
Horizon Seed
Hundred-Talon Kami
Kabuto Moth
Kami of Ancient Law
Kitsune Riftwalker
Konda, Lord of Eiganjo
Mothrider Samurai
Silent Chant Zubera
Mėlyna:
Counsel of the Soratami
Eye of Nowhere
Consuming Vortex
Dampen Thought
Hisoka’s Defiance
Peer Through Depths
Reach Through Mists
Sift Through Sands x 2
Field of Reality
Mystic Restraints
Callous Deceiver
Hisoka’s Guard
Soratami Cloudskater
Soratami Mirror Guard
Soratami Rainshaper
Soratami Savant
Juoda:
Befoul
Distress
Waking Nightmare
Hideous Laughter
Rend Spirit
Ragged Veins
Cruel Deceiver
Cursed Ronin
Gutwrencher Oni
Nezumi Bone-Reader
Rag Dealer
Scuttling Death
Villainous Ogre

Raudona:
Mana Seism
Crushing Pain
Glacial Ray
Sideswipe
Unnatural Speed x 2
Brutal Deceiver
Ember-Fist Zubera
Kiki-Jiki, Mirror Breaker
Ronin Houndmaster
Sokenzan Bruiser
Soul of Magma
Žalia:
Commune with Nature
Gale Force
Joyous Respite
Heartbeat of Spring
Lure
Serpent Skin x 2
Kami of the Hunt
Orbweaver Kumo
Order of the Sacred Bell
Orochi Eggwatcher
Orochi Ranger
Orochi Sustainer
Žemės & Artefaktai:
Cloudcrest Lake
Hankyu
Jade Idol
Journeyer’s Kite
Kusari-Gama


Scott Wills (vertė Pjovėjas)