Tik pasirodžius kokiam naujam gerai išreklamuotam žaidimui pasigirsta įvairios nuomonės. Kai kas sako „koks jis kietas“. Kiti ištidžiai priduria „konkurentams toli iki to“. Bet it kokie eretikai netrukus pasirodo ir tokie garsiai pareiškiantys, jog visa tai buvo anksčiau pas tą X žaidimą, arba be perstojo rėkiantys, kad nauja žaidimo grafika tokia apgailėtina, žaidimo dirbtinis intelektas tikras „šūdas“, o mygtukų kombinacijos tokios, kad „nusilaužti pirštus galima“. Kaip manai, kokių atsiliepimų daugiau sulauktų tavo žaidimas, jei kada nors, visgi, tokį sukurtum? Gerų? Blogų? Neutralių? Šis klausimas ir mane jau kurį laiką kankino, o kaip atsakyti nežinojau, nes nesu kūręs žaidimų. Būtent dėl to, labai apsidžiaugiau, kai į mano rankas atkeliavo iš „PacktPub“ leidyklos atkeliavo „jQuery Game Development Essentials“ knyga.

Ši leidykla knygų viršeliuose pateikia dažniausiai gražius gamtos vaizdus. Galbūt dėl knyga į mano rankas atkeliavo elektroniniu pavidalu. Ką jau kalbėti apie patį įsigytų knygų pateikimą leidyklos tinklalapyje – viskas, sugalvota taip, kad didesnis noras būtų šias knygas neatsispausdinti, bet skaityti savo išmaniojo įrenginio pagalba. Juk sakoma, kad elektroninės versijos labiau tausoja gamtą nei popierinės! Žinoma, tiems, kurie dar neturi planšetinių kompiuterių ar patogesnių skaitymui išmaniųjų telefonų, leidykla gali pasiūlyti ir popierines knygas, kurios beveik per pusę brangesnės už elektronines. Bet turint galvoje, net ir elektroninių knygų kainas (pvz. gautoji iš leidyklos knyga šios apžvalgos metu kainavo 14,44 Didžiosios Britanijos Sterlingų), kažin ar norėsis tie išleisti vien konseravatyviškesnio skaitymo vardan.

Teoriškai „jQuery Game Development Essentials“ skirta pradedantiems programuotojams, kurie pasinaudodami „jQuery“ karkasu (angl. Framework) nori kurti žaidimus, veikiančius interneto naršyklėse. Tačiau praktiškai, jei nesate dirbę anksčiau su šiuo karkasu bei „JavaScript“ programavimo kalba, greičiausiai prireiks iš tos pačios leidyklos įsigyti „Learning jQuery, Third Edition“ knygą arba pačiam sėsti naršant po pagalbos failus ir bebandant juos praktiškai panaudoti. Žinoma, kažkokia kita apie „JavaScript“ taip pat turėtų praversti. Knygoje šiek tiek trūksta informacijos, kuri leistų lengvai ja pasinaudojant startuoti su kažkokiu mažu projektu. Kitavertus, autorius tekste nurodo ir kitas knygas, kurios turėtų papildyti trūkstama informacija. Nors tai gal šiuo atveju ir protingiausias pasirinkimas, tačiau tai šiek tiek kerta per entuziazmą, kas, manyčiau, nėra labai jau gerai. Kita vertus, tai leidžia geriau suvokti, kad geri žaidimai iš niekur nieko neatsiranda. Reikia tam šiek tiek atkaklumo, pastangų ir daug, daug mokslo bei praktikos.

Knygoje autorius supažindina su pagrindinėmis žaidimo įdėjomis ir kūrimo principais, o vėliau pereina prie lengvai sukuriamo žaidimo pavyzdžio. Pirmas žaidimo pavyzdys – papraščiausias „Frogger“. Nors viskas pateikiama gana suprantamai, tačiau kaip bebūtų apmaudu, deja, man nepavyko šio žaidimo atkartoti. Greičiausiai kodo lauke privėliau gausybę klaidų (ach, tas žinių trūkumas!).

Autorius parodo kaip žaidime sukurti lygius, žaidimo išsaugojimus ir kaip vykdyti atsitrenkimų aptikimą (angl. Collision Detection). Knyga parašyta, lengvai perskaitoma anglų kalba, todėl neturėtų kilti bėdų su skaitymu (bent jau tiems, kurie moka šią kalbą). Paskui pereinama prie sudėtingesnių žaidimų.

„jQuery Game Development Essentials“ nėra jokios nereikalingos informacijos, kuri nieko naujo neišmokytų. Kiekvienas skyrius yra parašytas taip, kad būtų galimą geriau jus paruošti žaidimų gaminimui. Jeigu jums pavyko ką nors padaryti ir norite integruoti „Facebook“ ar „Twitter“ į savo žaidimą/programą šioje knygoje rasite informacijos kaip tai padaryti ir kaip reikia atsinaujinti jeigu socialinio tinklapio kodas pasikeitė. Viskas yra puikiai apgalvota. Autorius nurodo, kur galima parsisiusti mokamus ar nemokamus įrankius pradžiai.

Taip pat knyga išmokys kaip: padaryti, kad žaidimas priimtų klaviatūrą pele, sukurti platformerį, daugelio žaidėjų žaidimą, optimizuoti kodą, apsaugoti žaidimą nuo nulaužimo.

Į klausimą užduotą apžvalgos pradžioje, kol kas neatsakysiu, nes aš pats, kolkas nei vieno žaidimo nesukūriau, bet geriau išmokau dirbti su „JavaScript“. Ši knyga man kaip pradedančiajam suteikia daug žinių, kurias bus galima panaudoti ateityje. Kaip minėjau ankščiau viskas parašytą paprastai, todėl nereiks ilgai sukti galvos „Kas? Kaip?“. Galbūt kadanors ir man pavyks kažką padaryt iš šios medžiagos. Bet nepaisant to, drąsiai galiu rekomenduoti šią knygą visiems, kurie nori išbandyti savo jėgas kaip žaidimų kūrėjai.