Dvidešimtojo „Resident Evil“ („Biohazard“) serijos gimtadienio proga puslapis „Gamespot“ paprašė pirmosios dalies režisieriaus Shinji Mikami ir vyriausiojo programuotojo Yasuhiro Ampo prisiminti, nuo ko viskas prasidėjo.

– Sukurti naują siaubo žaidimą „Sweat Dreams“ pagrindu Shinji Mikami 1993-aisiais pasiūlė tuometinis jo viršininkas Tokuro Fujiwara.

– Tokuro Fujiwara buvo „Sweet Dreams“ režisierius, o Shinji Mikami – to „Famicom“ išleisto siaubo žaidimo gerbėjas.

– Shinji Mikami nuo pat pradžių abejojo, ar „Resident Evil“ sulauks komercinės sėkmės. Šios abejonės neapleido jo viso kūrimo proceso metu ir turėjo jam įtakos.

– Vos prisijungus prie komandos, Yasuhiro Ampo buvo pasakyta peržaisti „Sweet Home“.

– „Capcom“ vadovybė norėjo visiškai naujo žanro siaubo žaidimo.

– Nors dabar su „Resident Evil“ dirbantys asmenys priskiriami „Capcom“ elitui, pirmojo žaidimo kūrimui kompanija anaiptol neskyrė geriausių savo kadrų – siuntė daugiausiai naujus darbuotojus ir tuos, kurie tuo metu turėdavo papildomo laiko.

– Vienu metu prie žaidimo dirbo maždaug 80 žmonių. Jiems papildomai teko užsiimti ir kokybės kontrole.

– Kūrimo darbai užtruko apytikriai 3 metus.

– „Resident Evil“ turėjo būti visiškai trimatis, tačiau dėl ribotų „PlayStation“ techninių galimybių apsistota trimačiais veikėjų modeliais bei tam tikrais objektais ir dvimatėmis aplinkomis. Būtent dėl šios priežasties teko naudoti fiksuotas kameros pozicijas. Pavyzdžiu tam buvo „Alone in the Dark“.

– Shinji Mikami nebuvo patenkintas tuo, kaip dėl pasikeitusios vaizdo perspektyvos žaidimas valdosi ir sunkiau įtraukia žaidėją į savo pasaulį, bet galiausiai turėjo su tuo susitaikyti.

– Sukurti skirtingas pabaigas paskatino Shinji Mikami noras leisti žaidėjams daryti įtaką siužeto eigai.

– Kadangi visą kūrėjų komandą sudarė japonai, nebuvo tinkamai užtikrinta kokybiška žaidimo lokalizacija kitoms rinkoms. Tai smarkiai kirto jo realistiškumui ir gebėjimui įtraukti. Tai taip pat buvo viena iš priežasčių, paskatinusių perkurti pirmąją dalį.

– Kurdamas „Resident Evil“ Shinji Mikami nenorėjo, kad jis sulauktų tęsinių, nes, anot jo, siaubo elementai linkę sekti akivaizdžiais šablonais, prie kurių lengva priprasti ir nuo jų atsibosti.

– Shinji Mikami tiki, kad jei ne „Resident Evil“ sėkmė, jis iki dabar būtų dirbęs kūrybinį darbą kaip studijos režisierius užuot tapęs prodiuseriu.

„Resident Evil“ debiutavo 1996-ųjų kovo 22 d. Japonijoje, kur buvo žinomas „Biohazard“ pavadinimu. Sukurtas ir išleistas „PlayStation“, jis buvo keliskart papildytas („Resident Evil: Director’s Cut“, „Resident Evil: Director’s Cut Dual Shock Ver.“) ir perleistas bei praplėstas kompiuteriams ir „Sega Saturn“ bei „Nintendo DS“ konsolėms. 2002-aisiais „GameCube“ pasirodė jo perdirbinys, užpernai išleistas ir pagrindinėms praėjusios bei dabartinės kartos konsolėms ir kompiuteriams.