Šis GameJam’as buvo jau trečiasis šiais metais, jį organizavo KTU informatikos studentai. Veiksmas tradiciškai vyko KTU elektronikos fakultete, tęsėsi dvi paras: nuo penktadienio vakaro iki sekmadienio popietės. Renginys buvo orientuotas į Kinect žaidimus – organizatoriai turėjo 2 Kinect įrenginius, tad susirinkusius žaidimų kūrėjus stipriai agitavo juos panaudoti.

Norint programuotojus geriau supažindinti su Kinect, prieš renginį įvyko seminaras, kuriame pristatytos Kinect galimybės ir darbo su juo specifika, ypatumai. Po seminaro prasidėjo oficialioji dalis, kurios pirmasis etapas – idėjų generavimas. Visi susirinkusieji (jų buvo 25-30) susiskirstė į grupeles po 4-5 žmones ir, gavę temą, pradėjo galvoti idėjas. Žaidimų tema – „Origin“. Kiekviena grupelė sugalvojo po kelias idėjas, kurios buvo bendrai pristatytos visiems susirinkusiems, tuomet balsavimo būdu buvo atmestos niekam neįdomios ir liko kelios geriausios, prie kurių ir vyko darbai. Iš viso susidarė 6 komandos, taigi, buvo laukiama 6 užbaigtų žaidimų. Kiek realiai žmonių dalyvavo kūrimo procese, sunku pasakyti – vieni išėjo iškart po idėjų pristatymo, kiti atvyko pavėlavę ir ieškojo, prie kurios komandos prisijungti, o dar kiti dirbo iš namų ir renginyje net nebuvo pasirodę. Vertinant dalyvių specialybes, situacija buvo dėkinga, užteko ir dailininkų, ir programuotojų, ir muzikos kūrėjų. Kad komandos nenukryptų į šoną ir susikoncentruotų į esminę dalį, t. y. žaidimo mechaniką, šeštadienio vakare buvo surengtas tarpinis darbų pristatymas. Jo metu dalyviai galėjo įvertinti, kiek kuri komanda yra nuveikusi, ir galbūt pasisemti motyvacijos savo darbams.

Sukurti žaidimai:

Nulis
Nulis yra minimalistinis žaidimas apie tuštumą. Čia nėra jokios istorijos, meniu, veikėjų ar taškų; tik juodi ir balti burbulai. Kiekvieno lygio tikslas yra sunaikinti visus burbulus, perpratus jų jungimosi ir skilimo dėsnius. Valdymas vyksta dviem pelės mygtukais – vienas stumia, o kitas traukia viską aplink kursorių.

Oil Rush
Žaidimas Kinect’ui, dviems žaidėjams. Žemėlapyje išdėstyti naftos gręžiniai, kai kuriuos iš jų jungia keliai. Gręžinys žaidėjui duoda taškų, o kelionė į kitą gręžinį atima. Žaidėjas važinėja keliais tarp gręžinių, kiekvieną kelią gali pravažiuoti tik vieną kartą. Tą patį gręžinį aplankyti galima ir kelis kartus, bet tik skirtingais keliais. Žaidimas baigiamas, kai abu žaidėjai nebeturi galimų ėjimų, laimi surinkęs daugiau taškų.

TroLL StirnA
2D platformeris, kuriame platformas žaidėjas sau po kojomis dėlioja pats. Galimų padėti platformų kiekis ribotas, naudojantis jomis reikia tyrinėti pasaulį ir surinkti kuo daugiau po jį išmėtytų daiktų. Žaidimas nebaigtas, kolkas dėliojamų platformų kiekis neribojamas, žaidimo lygiai nesubalansuoti, nespėta įgyvendinti dalies įdomesnių savybių. Pasak žaidimo autorių, daugiausia problemų buvo su fizika, šokinėjimu ant platformų.

Marsas
Žaidimas, gautas apjungus dvi idėjas: platformeris pačiam žaidėjui kuriant platformas + žmogaus kilmės ieškojimas Marse. Skirtingai nuo „TroLL StirnA“, čia platformos išdėstomos ne šokinėjimo metu, o atskirame etape. Žaidėjas kiekviename lygyje turi ribotą kiekį pinigų, už kuriuos perka ir išdėsto platformas. Platformos gali būti kelių tipų – paprastos, vienkartinės, pranykstančios, spyruokliuojančios ir portalai. Baigus platformų dėstymą, reikia nueiti iki lygio išėjimo, stengiantis surinkti kuo daugiau po lygį išmėtytų fosilijų (žmogaus protėvių kaulų). Žaidimo pabaigoje suskaičiuojami surinkti kaulai, pagal juos atkuriamas žmogaus protėvio vaizdas. Žaidimas nėra pilnai baigtas, nespėta sukurti platformų pirkimo ir dėstymo etapo.

Breakout
Tradicinis breakout žaidimas, kuriame valdymui panaudotas Kinect. Žaidime valdoma platforma, su kuria į viršuje esančius blokelius mušinėjamas kamuoliukas. Lygis pereinamas, kai išmušami visi blokeliai. Galima gauti įvairių patobulinimų: platformos pailginimą/sutrumpinimą, kamuoliuko pagreitinimą, kamuoliuko daromos žalos padidinimą. Platforma valdoma rankos judesiais.

Kiaušinienė
Po žemėlapį vaikšto daug žmogeliukų ir sklando du apskritimai – vienas valdomas žaidėjo, kitas kompiuterio. Žaidėjo apskritimas žmogeliukus gali nuspalvinti geltonai, kompiuterio – pilkai, žaidimo tikslas – kad būtų kuo daugiau geltonų žmogeliukų. Ta pati komanda kūrė ir dar vieną žaidimą, tačiau abu žaidimai yra dar ankstyvoje kūrimo stadijoje.

Žaidimų kūrimas tęsėsi iki sekmadienio 14 val., tada visos komandos buvo kviečiamos pristatyti savo darbus. Nei vienas iš žaidimų nebuvo pilnai baigtas, tačiau to ir nereikėjo – GameJam tikslas yra ne sukurti pilnai baigtą žaidimą, o išbandyti naujas idėjas, žaidimo mechanikas, ir, žinoma, gerai praleisti laiką. Būtent naujų dalykų išbandymas ir eksperimentavimas buvo aiškiai jaučiamas šiame GameJam’e: didelė dalis dalyvių dirbo komandose su nepažįstamais žmonėmis, kūrimui naudojo įrankius, su kuriais anksčiau nebuvo dirbę. Na ir aišku pats Kinect panaudojimas žaidimams buvo naujovė.

Microsoft Kinect Gamejam 2011 ; Games.lt