Nuo GlobalGameJam renginio prabėgo jau kelios savaitės ir nors laikas pasidalinti viską apibendrinančia naujiena jau praėjo, darau tai dabar. Vėlavimo priežastis labai paprasta. Prieš kažką rašydamas tikėjausi išmėginti visus Lietuvių žaidimus, bet mano kompiuterio kietasis diskas nusprendė iškrėsti man pokštą ir numirė. Ną, be ką darysi. Šiandien prasideda ilgasis savaitgalis ir tai puiki proga skirti šiek tiek laiko Lietuvos žaidimų kūrėjų darbų analizei.

Dauguma žaidimų išties trumpi, sužaidžiami per kelias minutes, tad jei domitės šia sfera tikrai verta skirti valandą, kitą tam, kad išmėginti juos visus! Straipsnio pabaigoje paminėsiu kelis man įsiminusius projektėlius, bet pirma trumpa kelionė atgal…

Jei yra nors vienas nežinantis kas tas GameJam, jaučiu pareigą pasikartoti…

LT GameJam Vilnius.

GameJam — savaitgalio renginiai, kurių metu į vieną vietą susirinkę žaidimų kūrėjai, per 48 valandas mėgina sukurti veikiantį žaidimą ar žaidimo prototipą. Panašaus pobūdžio renginiai vyksta jau daugiau nei dešimtmetis, o štai jau du metai, kaip šis renginys vyksta ir globaliu mastu. Renginį organizuoja tarptautinė žaidimų kūrėjų asociacija (IGDA), jame dalyvauja gausybė žaidimų kūrėjų iš viso pasaulio. Šių metų renginys buvo rekordinis dalyvaujančių šalių, lokacijų ir dalyvių prasme. GlobalGameJam renginiai vienu metu įvyko daugiau nei 35 šalyse (130 lokacijų). Lietuvoje taip pat buvo sumušti visi įmanomi rekordai. Pirmą syk istorijoje GameJam vyko dviejuose miestuose (Vilniuje ir Kaune), o renginyje apsilankė ir savo jėgas išmėgino daugiau nei 70 žmonių.

Beje, žemiau matote renginio atidarymui skirtą filmuką. Labai rekomenduoju jį pasižiūrėti net ir tuo atveju, jei niekada neketinate kurti žaidimų. Filmukas įtraukiantis, įdomus ir naudingas, kad ir kuo jus beužsiimtumėte ateityje.

LT GameJam Kaunas

Kad būtų smagiau, renginio dalyviams pateikiama tema, kurią turi atitikti kuriami žaidimai. Šių metų tema buvo „Deception“ („Klasta“). Kiekviena dalyvaujanti grupė papildomai gaudavo dar tris žodžius, kurių bent vienas turi atsispindėti žaidime. Šie žodžiai skirstomi pagal laiko juostas, Lietuvai atiteko „ugnis, viela ir lyra“.
GameJam renginiai Lietuvoje buvo labai skirtingi. Tai galima pajusti ir žaidžiant sukurtus žaidimus. Aš kaip games.lt atstovas lankiausi Kauno renginyje, tad daugiau galėčiau papasakoti apie jį. Į renginio atsidarymą susirinko per 50 ganėtinai „žalių“ dalyvių. Nepaisant esančios ar neesančios dalyvaujančių žmonių patirties konkrečiose sferose, vos keli iš jų buvo bandę sukurti žaidimą. Salėje nuskambėjus klausimui „Kas esat dalyvavę kuriant užbaigtą ir išleistą žaidimą?“ pakilo vos pora rankų.

Nepaisant to renginys įvyko ir manau, kad tai buvo labai reikšmingas įvykis visos Lietuvos mastu. Visų pirma krūva žmonių pamėgino ir sukūrė savo pirmuosius žaidimus, visiškai nesvarbu kokio jie lygio ar kokybės. Antra, tai buvo puiki proga susipažinti esamiems ir būsimiems žaidimų kūrimo entuziastams, būtų visai ne keista, jei po šio renginio susiburtų viena ar kelios žmonių grupės mėginančios toliau kurti „mažus“ žaidimus.

LT GameJam Kaunas

„Manau Kaune buvo „visai kitoks“ renginys nei Vilniuje. Beveik niekas iš dalyvių nėra iš tikro dirbantys su žaidimais. Žmonių buvo daug, tad gal ne viskas įvyko taip kaip tikėjausi. Iš organizavimo pusės kai ką pražioplinom, pavyzdžiui nesurengėm normalaus idėjų aptarimo ir panašiai… Nepaisant to, žaidimų renginio metu buvo padaryta daugiau ir kur kas geresnių, nei tikėjausi. Stebuklų neįvyko, bet pirmą renginio dieną mano lūkesčiai buvo tikrai minimalūs. Tad peržiūrint ir aptariant sukurtus darbus, tikrai buvo akimirkų kai pasijutau teigiamai nustebintas“, — po renginio Kaune kalbėjo vienas LT GameJam organizatorių Aras Pranckevičius.

LT GameJam Kaunas

Kalbant apie Vilnių, situacija buvo išties kitokia. LT GameJam Vilnius vyko „Programmers of Vilnius“ patalpose ir nors jame susirinko mažiau žmonių, visi jie buvo savo srities žinovai. Didžioji dauguma LT GameJam Vilnius dalyvių jau yra žinomi žaidimų pramonėje ir dalyvavę komercinių žaidimų kūrimo procese. Be abejo buvo ir naujokų, bet jie dirbo „globojami“ „Ivolgamus“, „KOEI Baltija“, „Joystick Ninjas“, „Tiny White Tribe“, „3J“ ir „Unity Technologies“ talentų.

LT GameJam Vilnius

Viso Vilniuje sudalyvavo 33 žmonės (iš 34 užsiregistravusių), pusė jų buvo programuotojai, likusią pusę sudarė dailininkai, garso inžinieriai ir vienas būsimas režisierius.
Apie renginio Vilniuje eigą aš daug nepapasakosiu, tad siūlau paskaityti, ką apie jį pasakoja vienas LT GameJam organizatorių Renaldas Zioma:

LT GameJam Vilnius

„Šiais metais pakeitėm renginio eigą — iš anksto nusprendėm, kad visą dėmesį skirsim komandiniam darbui. Renginio pradžioje atrinkom „veteranus“ apie kuriuos ir būrėsi visi likę dalyviai. Šiemet savo renginio eigą mes pagrindėm NordicGameJam struktūra, dalyvius suskaldėm į dvi grupes po 15 žmonių, tad tolimesnis idėjų generavimas ir „šlifavimas“ vyko šių grupių viduje. Aptariant idėjas šių grupių viduje susiformavo ir mažosios komandos, kurios vėliau ir dirbo su projektais. Mąstymo fazę vainikavo bendras jau paruoštų darbui idėjų pristatymas. Laike viskas išsidėstė gan įdomiai: Idėjų aptarimas ir komandų formavimas vyko apie 2 valandas. Idėjų pristatymas apie 20 minučių. Dauguma Vilniuje sukurtų žaidimų naudojo „Unity“ varikliuką, taip pat turėjom žaidimų sukurtų naudojant „Flash“, „Python“ ir lietuvių sukurtą „Elf2D“ atviro kodo biblioteką.

LT GameJam Vilnius

Sekmadienį, po to kai visi darbai buvo sukelti į GlobalGameJam sistemą, darėme žaidimų peržiūrą. Labai smagu, kad šiemet, nepaisant nemiegotos nakties, peržiūroje dalyvavo beveik visi renginio dalyviai. Pasitelkę projektorių ir skambant plojimams, peržiūrėjom sukurtus žaidimus ir išrinkom Vilniaus renginio nugalėtoją – „Oksorofobija““

LT GameJam Vilnius

Aš pridursiu, kad be Oksorofobijos tikrai verta išbandyti ir daugumą kitų žaidimų, sukurtų tiek Vilniuje, tiek Kaune. Kaip minėjau nespėjau išmėginti visų žaidimų, bet iš tų kuriuos bandžiau įsiminė keletas.

Oksorofobija

Kaune sukurti „Key Mingler“, „TechnoMemmo“, „Dead End“, „Deception of Prometheus“ ir „In the world of wires everyone’s a lyre“. „Deception of Prometheus“ įsiminė todėl, kad aš didžiąją laiko dalį sėdėjau šalia jį darančių žmonių ir jiems trukdžiau. „In the world of wires everyone’s a lyre“ — Aro Pranckevičiaus bandymas sumesti į žaidimą visus reikalavimus ir pažiūrėti kas iš to išeis. Mano nuomone gavosi kiek trikdantis e–atvirukas, kuriame žaidimo mažiau, nei kažkokių dėl matomo vaizdo kylančių minčių. Kokios jos priklauso nuo to kiek domitės šiuolaikinėmis interneto ir saugumo tendencijomis, arba nuo to, kokį poveikį jums daro įvairiausios konspiracijų teorijos. Games.lt kiek pastebiu tai opi tema…

In a world of wires everyone’s a lyre

„Key Mingler“ — savotiška „spausdinimo mokytojo“ parodija. Nepasakyčiau, kad GGJ renginiui iškepta versiją galima vadinti išbaigta, bet šiek tiek nupoliravus, gautųsi užkrečiantis žaidimukas. Mano supratimu tereikia paspartinti „melo procesą“ ir bausti žaidėją už klaidas didinant žaidimo tempą. Kitaip tariant pagrindinė žaidimo bėda kurią aš matau dabar, yra ta, kad jis atsibosta greičiau nei tu pralaimi.

TechMemmo

„TechnoMemmo“ jau idėjų pristatymo fazėje man pasirodė įdomus. Toks jis gavosi ir galutiniame rezultate. Koją manau pakišo kūrėjų noras išpildyti kuo daugiau papildomų sąlygų („Achievments“) kurių dėka greičiausiai viskam ir buvo suteiktas keistas „geeky“ atspalvis. Tai nelabai gerai žaidimo prasme, nes žaidžiant atminties žaidimą norėtūsi matyti simbolius kuriuos bent teoriškai įmanoma įsiminti. Visa kita puiku. Žaidimas gavosi tikrai klastingas, lauko „apvertimai“ ir „išvertimai“ tikrai smagus elementas. Viskas ko trūksta, tai šiek tiek vizualiai „draugiška“ aplinka ir žaidimas gali keliauti, kad ir į e–parduotuvių lentynas.

„Dead End“ pasirodė labai smagus kaip prototipas. Gal ne pats šauniausiais turėtos idėjos įgyvendinimas iš visų įmanomų, bet pati kūrėjų mintis tikrai verta dėmesio. Gerokai padirbėjus su tuo kas padaryta per 48 valandas, iš „Dead End“ ko gero būtų galima padaryti „Portals“ vertą konkurentą. Nežinau ar šio žaidimo kūrėjai turi minčių tęsti ką pradėję, bet realiai jų pasiūlyta koncepcija tinkama ne tik atskiram žaidimui. Kažkokių minčių iš čia galėtų pasisemti profesionalūs šaudyklių kūrėjai.

The Game Deceptive

Kalbant apie Vilniečių žaidimus tikrai verta išmėginti „Book Off“ ir „WiredGrandmas“ (N18). Tiesa projektui „The Game Deceptive“ kelių minučių gali nepakakti tai turintis kelias galimas pabaigas, suteikiantis visišką pasirinkimo laisvę, atviro pasaulio žaidimas. Vien jo įdiegimui gali pririekti šiek tiek laiko, bet patikėkit manim, jį išmėginti verta! Mano asmeniniu favoritu Vilniuje tapo „WireTap“ žaidimas. Visą gyvenimą svajojau užsiimti kažkuo panašiu į tai ką siūlo žaidimas. Šiek tiek gaila, kad bendro smagumo vardan buvo paaukotas sudėtingumas ir teroristai labai jau skuba išsiduoti, bet ilgainiui supratau, kad nėra prasmės jų gaudyti. Kur kas smagiau klausytis visų įmanomų pokalbių vienu metu.

WireTap

Daugiau apie sukurtus žaidimus galite sužinoti aplankę šį GGJ puslapį ir per paiešką išfiltravę Lietuvos lokacijas. Jei norite keliauti tiesiai į žaidimų puslapius spauskite ant nuorodų pagal pageidaujamą miestą t.y. Vilnius arba Kaunas.
Jei norite sužinoti ir pamatyti daugiau, nepamirškite aplankyti ir oficialaus LT GameJam tinklalapio!

Smagaus ilgojo savaitgalio su Lietuvių darbais!