„The Witcher“ kūrėjai „CD Projekt Red“ bei „Assassin’s Creed“ žaidimus kurianti „Ubisoft“ nėra vienintelės studijos, manančios, kad „DRM“ apsauga žaidimuose yra didelis „PC“ žaidėjų laiko švaistymas.

Kalbėdamas su tinklapiu „GameSpot“, kompanijos „Paradox Interactive“ generalinis direktorius Fredrikas Westeris trumpai reziumavo, kodėl „DRM“ gali įvaryti galvos skausmą ir ką žaidimus kuriančios kompanijos iš tiesų turėtų daryti, norėdamos sumažinti piratavimą.

„Tai vargina tuos žaidėjus, kurie iš tiesų nusiperka žaidimą“, – sakė Westeris apie „DRM“ apsaugą. „Prisimenu kaip nusipirkau „Civilization III“ ir aš negalėjau jo instaliuoti, nes turėjau instaliavęs kažką kitką. Turėjau ištrinti dvi skirtingas programas, keisti nustatymus… tai buvo vargas“, – kalbėjo jis.

„Jeigu būčiau jį iš kur nors pavogęs, viskas būtų gavėsi daug greičiau ir patogiau“, – tęsė Westeris. Tuo jis nori pabrėžti, kad „DRM“ programų instaliavimas yra labai apsunkintas ir sukelia daug vargo žaidimą pirkusiems žaidėjams. „Jeigu perki legalią kopiją, viskas turėtų būti patogiau, turėtumėte gauti daugiau turinio, instaliavimas turėtų būti paprastesnis“.

Paklaustas apie tai, kaip „Paradox Interactive“ kovoja su piratais, Westeris tik nusijuokė ir pasakė: „Na, niekaip“. Užuot bandę sumedžioti žaidimą pavogusius piratus, „Paradox Interactive“ vietoje to stengiasi suteikti kuo geresnę žaidimo patartį žaidėjams. Tai, pasak Westerio, gali paskatinti žmones pirkti legalias kopijas.

„Neturiu supratimo kiek mūsų žaidimų buvo pavogta“, – sakė jis. „Iš tiesų mes neturime jokio tikslo surasti tuos žmones. Ką mes norime padaryti, tai suteikti geresnę paslaugą žmonėms, kurie nusipirko žaidimą legaliai. Su dažnais atnaujinimais: geromis ir patogiomis paslaugomis; štai kaip mes kovojame su piratavimu. Tikiuosi tai suveiks. Laikau kumščius“.

„Paradox Interactive“ yra pakankamai pelninga kompanija, tad pradėti antipiratavimo kampaniją būtų išties neprotingas sprendimas. Šiuo metu „Paradox“ dirba prie „Hearts of Iron IV“, „Magicka 2“ bei „Runemaster“.