Duodamas interviu laikraščiui Financial Times Nokia kompanijos valdybos narys Iorma Ollila prisipažino, kad mobilaus žaidimų telefono N–Gage pardavimai yra mažesni negu planuota. Faktiškai tai pirmas oficialus Nokia nesėkmių pripažinimas. Tačiau ponas Ollila nedelsdamas pridėjo, kad apie realius rodiklius galima bus kalbėti tik 2005 metų pabaigoje. Ne visai aišku, kokiais būtent faktais rėmėsi Nokia valdybos narys, skelbdamas šią datą, tačiau per tokį ilgą laiką su N–Gage gali įvykti bet kas — jis arba taps populiarus (tai mažai tikėtina), arba apleis savo vietą žaidimų scenoje.

Priminsiu, kad Nokia laikosi visiškos tylos, kai kalbama apie N–Gage pardavimų apimtis. Šiuo metų nėra tiksliai žinoma, kiek įrenginių buvo parduota per laiką nuo pasaulinės premjeros 2003 metų spalio mėnesį iki šiol, o pati kompanija gamintoja teikia duomenis tik apie nusiųstas į pardavimo taškus konsoles, kurie liudija, kad parduota 600 000 aparačiukų. Tačiau realūs pardavimai gali būti žymiai mažesni. Dar daugiau: neseniai viena didžiausių pasaulyje prekybinių tinklų Gamestop nustojo pardavinėti N–Gage savo parduotuvėse, o tai irgi neprideda optimizmo dėl šios platformos ateities.

Iorma Ollila
Pabandykime giliau pažvelgti į tikrąsias Nokia žaidimų konsolės nesėkmių priežastis, kurias išskaidysime į septynias mirtinas nuodėmes:)


Nuodėmė Nr. 1: seni žaidimai
Absoliuti N–Gage žaidimų dauguma yra niekas kitas, kaip Gameboy Advance arba Playstation perdarytos versijos. O kadangi didžioji dalys potencialių N–Gage pirkėjų jau turi arba Gameboy Advance, arba Playstation, Nokia naujovės pirkimas tampa paprasčiausia kvailyste — nes viską jau esate žaidę anksčiau.
Nuodėmė Nr. 2: prastas ekranas
Nors techniškai N–Gage gali formuoti nuostabią grafiką (geriausią iš kišeninių konsolių), jos ekranas nesugeba perduoti net mažos šio grožio dalies. Visų pirma, N–Gage gali pavaizduoti tik 1/8 GBA ekrano standartinės palitros. Visų antra, ekrano apšvietimas, padarytas kaip įprasto mobilaus telefono, gęsta, nespėjęs parodyti net pagrindinės žaidimo „zastavkės“ paskutinių kadrų. Pagaliau ekrano konfigūracija, kai jo aukštis didesnis už plotį, nenumato kai kurių žaidimų žanrų N–Gage vystymo, pvz., horizontalių skrollerių–shooter‘ių.
Nuodėmė Nr. 3: sudėtingas žaidimų pakeitimas
Pasirenkant žaidimą, kurį žaisite šiandien su savo N–Gage, reikia būti labai atidžiam, kadangi už klaidą kartais tenka sumokėti brangiai. Visa esmė ta, kad vieta kortelėms su žaidimais yra po akumuliatoriumi, ir jei nuspręsite pakeisti vieną žaidimą kitu, jums reikės: atidaryti galinį telefono dangtelį, atjungti akumuliatorių, išimti senąją kortelę ir statyti naują, vėl įjungti akumuliatorių, uždaryti telefoną. Beje, manipuliuoti dviem kortelėmis ir akumuliatoriumi ne itin patogu, ypač automobilyje, kur kiekvienas trinktelėjimas gali būti pavojingas. O tai — 100 Lt nuostolių 🙂
Nuodėmė Nr. 4: „eralašas“ su pokalbio funkcija
Kadangi N–Gage išėjo kiek didokas mobilus telefonas, gamintojai patalpino visas jo „bendravimo“ komponentes į šoną. Todėl kalbėdami su N–Gage telefonu, iš šono atrodysite kaip žmogus, kažką šnibždantis į akinių futliarą arba į kalkuliatorių — priklausomai, iš kokio kampo žiūroma:)
Nuodėmė Nr. 5: kaina
Objektyviai N–gage yra per brangus. Net dabar, kai jo kaina smuko iki 199 JAV dolerių (o buvo 299!). Jei laikysime N-Gage kišenine konsole, tai ji —vienareikšmiškai brangiausia konsolė pasaulyje. Jei norėsite naudoti N–Gage kaip „krūtą“ mobilų telefoną, tai atsiminkite, kad į komplektą neįeina Bluetooth adapteris (dar apie 100 dolerių) ir atminties kortelės, reikalingos MP3 failų įrašymui.
Nuodėmė Nr. 6: kvailas dizainas ir valdymas
Jei duotume N–Gage į rankas žmogui, nepažįstančiam šiuolaikiškos technikos, jis tikriausiai nesuvoks, kaip reikia valdyti šį agregatą. Tai, žinoma, nereiškia, kad dizainas ir ergonomika yra prasti. Tačiau padaryti juos geresnius tikrai buvo galima!

Nuodėmė Nr. 7: konkurentai
Koks bebūtų geras arba blogas N–Gage, jis pralaimi visų pirma kitoms kišeninėms konsolėms. Pirma — Gameboy‘ui, dominuojančiam šioje rinkoje (įvairiai modifikuotam) nuo 1989 metų. Antra — artėjančiam Playstation Portable, už kurio stovi visa Sony korporacijos galia ir visa Playstation 1–2 žaidimų biblioteka.