Šiandien turėtų pasirodyti internete Microsoft naujas produktas – XNA Game Studio Express. Gal pagalvojote, kad tai dar koks nors eilinis žaidimas? Deja, ne… Microsoft šiuo produktu bandys patekti į naują rinką, kurioje iki šiol ji dar nedominavo, – nesudėtingų žaidimų kūrimo paketų.

Jei domitės žaidimų kūrimu, turbūt esate šiek tiek girdėję ir apie tokius įrankius kaip Game Maker, FPS Creator, Dark Basic bei panašius. Iš esmės visi šie įrankiai yra skirti daugiausia pradedančiajam arba laikinai nemokamų (shareware) žaidimų kūrėjui. Jais yra gana paprasta naudotis, ištiesų netgi taip paprasta kaip ir iš kokių nors lego kaladėlių statyti pilį (žinoma, šiuo atveju reikia šiek tiek daugiau žinių). Priklausomai nuo pasirinkto tokio tipo paketo žaidimo kūrėjui, reikia arba sutampyti visokius objektus į nurodytas vietas ir nurodyti, kokius veiksmus jie gali daryti ir kada, arba tai užrašyti gana nesudėtinga programavimo kalba. Būtent į tokių paketų rinką ir bus orentuotas naujasis Microsoft produktas. Bet jį laikyti eiliniu produktu vargu ar galėtume, nes juo bus galima kurti žaidimus tiek PC tiek ir XBox 360 konsolei. Norint kurti žaidimus skirtus PC, galima bus iškarto pradėti tik atsisiuntus ir įsidiegus šį paketą į savo kompiuterį. Tuo tarpu norintis išvysti savo žaidimą XBox 360 konsolėse turės tapti XNA Kurėjų klubo nariais. Už tai teks pakloti 99 dolerius per metus. Taip bus todėl, kad nemokamoje versijoje nebus kompiliatoriaus galinčio kompiliuoti sukurto žaidimo kodą į XBox 360 naudojamą.

Žaidimų kurėjai nesvarbu ar naudos mokamą, ar nemokamą versiją šio paketo, galės patys pasirinkti kaip elgtis su savo sukurtais žaidimais: platinti juos nemokamai, ar už pinigus. Nors kol kas savo sukurtą žaidimą ir tektų pardavinėti savarankiškai, arba bent jau ieškoti kokios nors kompanijos, kuri tuo užsiimtų, ateityje planuojama pradžiuginti bent jau XBox 360 vartotojus bei XNA Game Studio Express naudojančius kurėjus nauja paslauga – žaidimus galima bus pirkti/pardavinėti naudojantis paslauga, kuri turėtų būti panaši į Live Arcade.

XNA Game Studio Express naudoja XNA Framework, paremta Microsoft .NET Framework 2.0, bei Microsoft DirectX technologijomis. Nors paketas orentuotas į Windows bei XBox 360 platformas, Dave Mitchell, Microsoft’s Game Developer Group marketingo direktorius, teigia jog, įmanoma bus kurti žaidimus ir kitoms platformoms, tačiau tam reikės naudoti kitus kompiliatorius.

2007 metų pradžioje Microsoft planuoja išleisti išplėstų galimybių XNA Game Studio versiją, kuri vadinsis XNA Game Studio Proffessional. Pastarasis bus skirtas tiems kurėjams, kuriems vis dar nėra tikslo ar noro naudoti savo produktams kurti rimtas progravimo kalbas (C++, C#, Java…). Šis produktas bus platinamas jau tik už pinigus ir bus brangesnis.

Naujasis Microsoft paketas turėtų būti iš ties gaivus vėjelis į žaidimų kurėjų rinką, tačiau kaip jį priims rinka, kol kas dar sunku pamatyti… tačiau juk kas nemokama ir kas pigu, dažnai tampai gana nemažai paplitusiais produktais. Taip pat tai ir naujas iššūkis konsolių pasauliui: durys nuo šiol į konsoles bus atvertos daug didesnei auditorijai nei ankščiau. Palyginimui PlayStation 2 žaidimo kūrėjo paprasčiausia licenzija kainuoja 20000$, Wii – 1768$, o XBox360 nuo 99$. Manau, tai išties nemažai ką pasako… 🙂

Daugiau informacijos bei atsiųsti galėsite iš oficialaus XNA puslapio.