Prieš kelis dešimtmečius, tikriausiai niekas net negalėjo pagalvoti, kad tik pradedanti vystytis žaidimų rinka, kada nors galės smarkiai įtakoti filmų industriją. Kai į pramogų pasaulį pradėjo skverbtis ši nauja sritis, galingos kino industrijos kūrėjai netikėjo, kad žaidimai kada nors taps vieni iš populiariausių ir pelningiausių pramogų industrijos dalimi ir galės varžytis populiarumu su kinu.

Tačiau po kurio laiko pati kino rinka idėjų pradėjo ieškoti video žaidimuose. Pasirodė pirmieji žaidimai sukurti pagal žaidimų istorijas, vieni nebuvo sėkmingi, tačiau atsirado ir itin pelningų bei visuomenės pripažintų kino juostų. Taigi dėl to nebuvo nusisukta nuo žaidimų adaptacijos didžiajame ekrane. Su laiku filmų paremtų žaidimais vis daugėjo ir daugėjo, o šiuo metu jų sulaukiame dažnai. Tiesa, įvyko ir atvirkštinis variantas, žaidimai neretai būna paremti filmų istorijomis, dažnai tai įvyksta daugeliui laukiant garsaus fantastinio ar veiksmo filmo.

Tobulėjant žaidimų grafikai, kuri šiuo metu itin sparčiai keičiasi ir panašėja į realią aplinką, filmų kūrėjai pradėjo dar kartą dairytis į žaidimų rinką. Po truputį pradeda atsirasti filmų, kurie naudoja ne žaidimo istoriją, o žaidimų kūrėjų sukurtus 3D varikliukus, filmams kuriems reikalinga kompiuterinė grafika kurti.

Epic studijos sukurtas grafinis varikliukas „Unreal Engine“ jau nuo pat pradžių buvo populiarus ir jį įsigydavo net ir kitos kompanijos. Šiuo metu, naujausias „Unreal Engine 3“ pasižymi itin aukšta kokybe ir visame pasaulyje daug kūrėjų naudoja šią technologiją. „Unreal Engine 3“ susidomėjo ir Holivudas, atsirado kino kompanijų, kurios pradėjo naudoti žaidimams kurti skirtą varikliuką.

„LazyTown“, tai vienas labai sėkmingų projektų, kuris sukurtas panaudojant UE3 technologiją. „LazyTown“, tai vaikams skirtas TV projektas, ne tik puiki pramoga, tačiau ir mokantis vaikus užsiiminėti sveika gyvensena. Projektas labai sėkmingas ir dabar jis rodomas net 103 valstybėse. Projektas buvo įvertintas ir Emmy apdovanojimuose, buvo nominuotas net trijose kategorijose. O Didžiosios Britanijos prestižiniuose BAFTA apdovanojimuose buvo pripažintas, kaip geriausias tarptautinis vaikų projektas.

UE3 varikliukas buvo naudojamas, kai aktoriams vaidinant žaliame fone, jie televizorių ekranuose jau būdavo perkeliami į gėlėtas pievas ar gražaus miestelio gatves. Judant kamerai ar aktoriams, vaizdas judėdavo kartu, taip kaip vykstant realioje aplinkoje. O režisierius tuo metu jau iš karto galėdavo matyti, kaip viskas atrodys nufilmavus. Tokia „Unreal Engine 3“ technologijos pagalba kuriant 3D animaciją labai pagelbėjo projekto kūrėjams, kurie buvo patenkinti nauju atradimu.

Dar vienas sėkmingas projektas, kuris sukurtas naudojant UE3 technologiją yra Chadam. Tai TV serialas pasakojantis apie herojų Chadamą, kuris kovoja prieš serijinį žudiką Viceroy‘jų, kurio tikslas sunaikinti pasaulį. Vienas iš projekto kūrėjų, Jace Hall, negailėjo gerų žodžių Epic studijai, kuri sukūrė šį varikliuką. „Epic pamėgino sukurti varikliuką, kuris būtų patogus naudoti ir kitiems žmonėms, kurie galėtų nesudėtingai su juo dirbti“, teigė Hallas.

Jace „Hall HDFilms“ įkūrėjas savo karjerą pradėjęs video žaidimų kūrimo studijoje Monolith. Anksčiau jis dirbo Holivudo, Warner Bros Interactive Entertainment kompanijoje, o šiuo metu jis atsakingas už prekyboje parduodamų varikliukų stebėjimą. Jam teko susipažinti su ne vienu varikliuku ir jis neneigė, kad gerų varikliukų yra ir daugiau, tarp jų paminėdamas ir „ID Software“, „Quake Engine“, tačiau UE3 yra šiuo metu geriausias. Aukšta grafikos kokybė, tikroviška fizikos sistema, sužavėjo labiausiai.

Kitas pavyzdys „Havok Physics“ variklis, su kuriuo kuriama ne tik fizika, bet ir animacija. 1998 metais sukurta technologija šiandieną yra vertinama daugelio kūrėjų. Daugiau nei 150 naujausių žaidimų naudoja šią technologiją tam, kad sukurti kuo ralistiškesnius veikėjus, daiktus ir animaciją. Išvardinti kokie žaidimai buvo sukurti naudojant „Havok“ reiktų daug laiko, tačiau paminėsiu žinomiausius: „Halo 3“, „BioShock“, „Assassin‘s Creed“, „Oblivion“ bei daugybė kitų žaidimų. Technologija suderinama beveik su visomis žaidimų platformomis, be abejonės ir su PC.

Sukurtą technologiją, taip pat, pradėjo naudoti ir filmų kūrėjai. Dėl variklio suderinamumo su tokiomis programomis, kaip „3ds Max“, taip pat, dėl varikliuko puikių savybių gebant sukurti realistiškas aplinkas bei realistiško aplinkos sąveikavimo su kitais objektais, tokiais kaip įvairiausiai daiktai ar žmonėmis. Dabar ši technologija skirta tiek žaidimams, tiek ir filmų grafikos kūrimui. Žinoma, žaidimai sudaro didžiają technologijos naudojimo dalį, tačiau vis dažniau kino kūrėjai pradeda naudoti žaidimams skirtą technologiją. Filmų sukurtų naudojant šią technologiją atsidaro dar 2000 pirmoje pusėje, garsiosios „The Matrix“ trilogijos grafiniai vaizdai jau buvo kuriami su Havok. Taip pat netrūksta ir kitų garsių filmų pavadinimų naudojusių šią technologiją: „Poseidon“, „Troy“, „Kingdom of Heaven“ ar „Charlie and the Chocolate Factory“.

Prieš gerus 20 metų tikriausiai niekas nebūtų galėjęs pagalvoti, kad žaidimų rinka bus tokia didelė ir tikriausia galima sakyti viena iš galingiausių pramogų industrijoje. Žaidimai vis labiau tobulėja ir įtraukia didesnę žmonių dalį. Viena tikrai aišku, kad dar po kelių metų žaidimai bus dar tikroviškesni ir taip pritrauks dar daugiau žmonių susidomėjimo susidomėjimo. Kino industrija bus dar labiau priversta dairytis į šią rinką bei eiti kartu su ja ir dabar tai puikus to įrodymas.