Ankščiau Japonija garsėjo žaidimų gerbėjų gretose kaip šalis, kurioje galima rasti žaidimų apie kone bet ką. „Bet ką“ reiškia ir tai, kad buvo galima surasti ir žaidimų, propoguojančių realiame gyvenime draudžiamas temas. Dabar, atrodo, šis laukinės laisvės amžius baigiasi. Japonija pradeda šiek tiek rimčiau žiūrėti į žaidimų turinį – prasideda rimtesnis žaidimų cenzūravimas. Na, o pirmieji žaidimai, tapę draudžiama Japonijos preke, – prievartavimo simuliatoriai.

Viskas prasidėjo nuo prieš kelis mėnesius „Equality Now“ išsiuntinėjus krūvą laiškų su peticiją, skatinančia uždrausti dar 2006-ais metais pasirodžiusį prievartavimo simuliatorių „RapeLay“. Žaidimas siūlė pabūti vienu iš taip vadinamų chikan – vyrų, kurie metro traukiniuose graibo moteris ar „žengia“ dar kažkur toliau). Jis vieną dieną išprievartaują moterį kartu su dviem jos dukterimis. Čia ir prasideda kažkokia istorija. Žaidimo metu atliekami pasirinkimai įtakojo skirtingas pabaigas. Beje, pabaigos irgi gana savotiškos. Pavyzdžiui, blogojoje pabaigoje viena iš išprievartautų moterų susilaukia kūdikio, o žaidėjas nusprendžia tapti šio vaiko tėvu… Todėl gal ir visai suprantama, kodėl atsirado tokių, kurie norėjo šį žaidimą uždrauti. Maža to, ir pavyko!

Netrukus paaiškėjo, kad panašių žaidimų į „RapeLay“ Japonijos rinkoje yra kur kas daugiau. Užvirė diskusijos ką reikėtų daryti. Be įvairių politikų ir visokias teises ginančių grupių, šioje diskusijoje sudalyvavo net ir Švedijos karalienė Silvia, kuri pareiškė, kad bet kokie žaidimai ar kita media niekinanti moteris bei vaikus turėtų būti uždrausta. Gal labai ji ir neįtakojo galutinio rezultato, tačiau Japonijos valdantieji nusprendė, kad šiuos žaidimus reikėtų drausti. Žaidimų cenzūravimu turėtų rūpintis iš esmės EOCS, kuri ankščiau daugiausia užsiimė video produkcija. Nepaisant to, dėl detalesnės cenzūravimo schemos kol kas ginčijamasi. Kol kas neaišku kaip turėtų vykti produktų peržiūra bei kas turėtų atsitikti su jau rinkoje esamais panašiais žaidimais. Dar neaiškiau, kokiais kriterijais bus uždraudžiami žaidimai.
Šiuo metu sklinda gana garsūs balsai, kad ir BDSM žaidimai turėtų būti iš dalies arba visai draudžiami. Kai kurių analitikų teigimu, toks draudimas galėtų įtakoti net 10-20% vizualinių novelių ir eroge stiliaus žaidimų rinkos.

Nors vis dar dauguma detalių neaiškios šiame draudime, bet kai kurios žaidimų kūrimo ir leidimo kompanijos suskubo keisti jų produktų pavadinimus. Pirmasis į internetą nutekėjęs pasikeitimų sąrašas atrodo taip:

Greičiausiai prievartavimo žaidimų draudimas suteikė kai kurioms interesų grupėms drąsos žengti tolyn. Japonijos partija Komeito, atstovaujanti Sokka Gakkai budistų kultą, teigia, kad verta peržiūrėti moralės ir laisvės ribas. Jiems atrodo, kad kartais jos yra šiek tiek peržengiamos, todėl Japonijos konstitucijoje deklaruota laisvė menininkams negali būti nebaudžiamumu už etinių normų laužymą. Panašių nuomonių yra ir daugiau. Visos jos krypsta ne tik į tokių žaidimų cenzūravimą bet kartu anime ir mangų. Vadinasi, po kurio laiko gali tapti sunku gauti kokį nors su „draudžiamomis“ temomis susijusį meninį ar intelektualinį produktą iš Japonijos. Kitavertus, galbūt patiems japonams bus tai į naudą…