Igromir’09 | Splinter Cell: Conviction
Žaidimą pristatė Sviatoslavas Torikas ir Francis Giguere iš Ubisoft. Nepsėjau jų net nufotografuoti, nes jau lipant ant scenos buvo išjungtos šviesos. Visa prezentacija, — kelios minutės gyvo „gameplay“ pristatant tris serijos naujienas. „Projected movies“, „Ghost“ ir „Mark and Execute“ sistemas.
Demonstracija prasideda nuo to, kad Sem‘as turi apklausti kokį tai karininką, tad jis pamažėl artėja prie pastato ir grupės oponentų. Tuo tarpu pats karininkas kiek nuošaliau. Sprendžiant iš priešų reakcijos, jų regėjimo laukas bus tikrai neprastas ir didesnis nei serijoje iki šiol. Pirmą oponentą Sem‘as išjungia labai sklandžiu veiksmu. Tiesiog užkišęs koją bloškia jį žemėn ir jau gulinčiam suvaro kulką į kaktą. Kiti priešai sureaguoja akimirksniu, žaidėjas pristabdo laiką ir viena kulka nukovęs dar du vienas paskui kitą stovėjusius priešus, neria į artimiausią priedangą. Jam už nugaros iškarto susiformuoja vaiduokliška agento forma. Tai ir yra naujoji vaiduoklio mechanika. Kiekvieną kartą kai priešai pames Sem‘ą iš akių, žaidėjas matys vaiduoklį, kuris apibrėžia padėtį, kurioje priešai paskutinį sykį matė Sem‘ą. DI atsargiai artinsis prie vaiduoklio ir mėgins apsupti tikėtiną žaidėjo buvimo vietą, pastebėjau, kad DI nemačiomis mėgina apšaudyti pozicijas esančias apie vaiduoklį. Akivaizdu, kad naujoji sistema anteš daugiau naudos žaidėjui, mat net ir būdamas įspeistas į kampą, jis gan tiksliai žinos kur galima įrengti spąstus. Tais atvejais kai vietos judėjimui į valias, vaiduoklis leidžia suprasti kur link žiūri oponentai, tad tampa sąlyginai paprasta juos apeiti aplink. Būtent taip pasielgė ir žaidėjas prezentacijos metu. Jis apėjo taikinį ratu, paėmė jį įkaitu ir pradėjo tardymą.
Kaip supratau tardymas bus naudojamas gan dažnai, nebūtinai šioje misijoje ir bendrąją prasme jis primena „The Godfather“ matytą turto prievartą. Oponentas laikomas už atlapų, o žaidėjas pasirenka į kokį aplinkos objektą vožtelti jo galvą. Šiuo atveju buvo pasirinktas automobilis, vėliau šaldytuvas. Kas šių scenų metu krito į akis tai kinematografijos efektai. Kamera leidžia sau paklajoti, taip tik išryškindama Sem‘o judesius, kurie yra labai dailūs. Tiesą sakant, tardymo metu matytos grumtynės labai priminė naujus filmus apie specialiuosius agentus, kad ir tą patį Borną. Trumpi, užtikrinti ir labai stiprūs smūgiai suduodami į jautriausias vietas, jokių plačių mostų ir ceremonijų. Norėtūsi tikėti, kad artimos kovos išvysime ir daugiau, ne tik vaizdo intarpuose. Galima daryti prielaidą, kad taip ir bus, nes kaip žinia Sem‘as turi naują kontaktinės kovos trenerį. Juo tapo Thierry Cimkauskas (kaži iš kur kilę jo protėviai), mūsuose mažai girdėto kovinio sporto, Krav Maga meistras. Tai palyginus nesenai sukurtas kelių kovos menų mišinys, kurio yra apmokomi įvairiausių kovinių padalinių specialistai. Šio kovos būdo filosofija yra gynybinis puolimas ir visų aplinkoje esančių priemonių panaudojimas priešo neutralizavimui. Thierry Cimkauskas buvo nuvykęs į „Ubisoft“ studiją ir naudojant „mo-cap“ technologiją paskolino savo judesius Sem‘ui. Greičiausiai dėl to, tardymo scena paliko didelį tikroviškumo, brutalumo ir užtikrintumo įspūdį. Žaidime gi, tardymas baigėsi oponento išsiveržimu ir mėginimu pulti Sem‘ą, ko pasekoje jo rankos buvo užlaužtos ir peiliu prismeigtos prie kelmo. Iš tokios padėties toli nenueisi, tad tardomasis prabilo ir Sem‘ui buvo pateikta nauja užduotis.
Tardomas karininkas ėmė pasakoti apie kažkokią mokslininkę kurią reikia rasti šalia esančiame angare. Pasakojimo metu, ant šalia esančio pastato sienos prasidėjo juodai baltas kinas. Vaizdai keitėsi papildydami karininko pasakojimą ir sudarė labai keistą įspūdį. Tai ir yra naujoji, į žaidimą atkeliaujanti „Projected Movies“ savybė. Misijų apibūdinimai ir aprašai bus pateikiami čia pat, žaidimo aplinkoje, lyg projektoriumi ant sienos. Vaizdelis tikrai malonus akiai, idėja paprasta kaip dvi kapeikos, o atrodo tikrai šauniai.
Tolimesnė misijos eiga veda žaidėją į angarą, Sviatoslavas parodo kelis įmanomus įėjimus ir užsimena, kad kiekviename lygyje bus keli įmanomi jo įveikimo būdai, tad bus šiek tiek prasmės įveikti žaidimą du ar tris sykius. Toliau Sem‘as kabarojasi lietvamzdžiai, lipa per langus ir kažkur sėlina, viskas atrodo gan standartiškai. Į angarą patenkame per stoglangį, tad iš viršaus galima apžiūrėti aplinką. Čia pirmą sykį ir pademonstruojama „Mark and Execute“ sistema. Jos esmė paprasta. Būdamas priedangoje žaidėjas gali sukioti kamerą ir sužymėti matomus priešus, tada panaudojęs egzekucijos taškus, vienu mygtuko paspaudimu nukauna visus kas buvo pažymėti. Visa tai mums pademonstravo gyvai, tiesa prieš tai dar teko nusukti sprandą vienam sargybiniui, kad pelnyti reikalingą egzekucijos tašką. Tiesą sakant tiek pirma, tiek kelios po to sekusios egzekucijos nepasirodė labai įspūdingos. Na vizualiai visa tai taip pat primena kiną, kai agentas staigiai ir tiksliais šūviais neutralizuoja kelis taikinius, bet… Žaisdami senesnius „Splinter Cell“ mes galėjom daryti tą patį ir kažkokių priežasčių žaibiškų susišaudymų valdymą apriboti vieno mygtuko paspaudimu aš kol kas nematau. Toliau vykusių veiksmų seka paliko kur kas smagesnį įspūdį. Atlikęs egzekuciją Sem‘as buvo pastebėtas, tad nėrė į žemesnį lygį. Viliojami vaiduoklio priešai ėmė supti vietą kur buvo Sem‘as, tad jis juos apibėgo ratu, iš pasalų nudobdamas bent pora jų. Gauti nauji egzekucijos taškai, dar viena egzekucija, dar du lavonai, „Flashbang“ granata apakina priešpaskutinį oponentą ir paima jį įkaitu. Naudodamas jį kaip gyvą skydą Sem‘as sudoroja likusį priešą ir pribaigia tą kuriuo dengėsi. Visam tam prireikė vos kelių sekundžių. Intuityvus valdymas ir puikiai veikianti kamera pavertė žaidimą interaktyviu kinu, kurį stebėti tikrai malonu.
Ši scena pademonstravo ir tai, kad „Splinter Cell“ sėlinimas įgaus kiek kitą prasmę. Kiek galima spręsti iš to ką mačiau, sėlinimas bus naudojamas situacijos parengimui, taikinių žymėjimui, taktikos numatymui, tačiau vėliau seks įtemptas ir aštrus veiksmas. Jei kūrėjams pavyks išlaikyti tokį balansą, šviečiasi tikrai smagus nuotykis.
Vėliau demonstracijoje Sem‘as brovėsi į lygio gilumą naudodamas aibę senų triukų. Kažkur kabarojosi, kažkur šliaužė, momentais ir taip neryškus vaizdas prarasdavo spalvą, kas kaip ir anksčiau tebereiškia, kad Sem‘as yra gerai pasislėpęs. Sudorojęs dar kelis priešus, Sem‘as pasinaudoja mėtoma kamera. Sviatoslavas užsimena, kad ji nebeskleis migdančių dujų, tačiau vis ją vis dar galima naudoti aplinkos stebėjimui, sprogimams ar dėmesį atkreipiančių garsų skleidimui. Demonstracijos metu, kamera buvo panaudota stebėjimui, kurio metu, žaidėjas sužymėjo kelis, šiek tiek nepatogioje vietoje stovėjusius taikinius „Mark and Execute“ veiksmui atlikti.
Tai buvo pirma ir vienintelė žaidimo vieta, kur ši nauja funkcija įgavo prasmę. Patalpoje buvo 4 priešai, vienas jų centre, kiti priešinguose patalpos galuose. Sužymėjęs kraštinius priešus žaidėjas šoko žemyne ir savo svorių nudobė centrinį priešą taip gaudamas egzekucijos tašką. Jį iškart panaudojo nukaudamas tris sužymėtus priešus, norėdamas iššauti į visas tris puses vos ne tą pačią akimirką, Sem‘as sukosi kaip vijurkas. Gražu.
Bendrai paėmus, kaip ir patikėjau internete sklandančia versija, kad „Splinter Cell: Conviction“ buvo grąžintas į studiją perdarymui ryšium su „Assasins Creed“ pasirodymu. Demonstracijos metu rodyti atnaujinimai tikrai dailūs ir apie juos verta pasakoti, tačiau tai viso labo kosmetika. Jokių radikalių posūkių žaidimo eigoje nepastebėjau. Pats Sem‘as atrodo senstelėjęs, tačiau jo išvaizda tebėra agentiška.
Kas liečia žaidimo aplinkas, irgi nieko nauja. Tas pats blausus apšvietimas, monochromiškos aplinkos, daug žaidimo su šviesos šaltiniais ir lygių apšvietimu. Vienok, tame nematau didelės bėdos. Juk „Splinter Cell“ serija tuo ir išskirtinė, žaidimas be abejo turi armijas fanų, kuriems radikalūs pokyčiai nepatiktų. Ir vis tik… Prisimenant ankstyvuosius, nutekėjusius žaidimo kadrus, labai jau norėtųsi, kad Sem‘as išlystų į dienos šviesą. Net jei dėl to tektų valdyti „bomžą“.
Igromir’09 ataskaitos pabaiga.
24 Komentarai
Tdas_Suluckis
Sudinai atrodo geimas sitas bus geresnis
samanas
Pagal uzuominas is puslapio (kuris pasak UBI zodziu buvo nuchakintas :D), tai rytoj turetu kazkas pasirodyti Xbox Live sistemoje.. 🙂
Tdas_Suluckis
Tu geriau LM diskutuok savo xbox 360 diskusijose o ne cia
zalgirietiz
Prie ko cia LM x360 diskusijos? :-]
Tiukas
Zaidimas matosi bus ispudingas 🙂 Ir manau tas islindimas i sviesa zaidima padarytu panasu i GTA ar kazka panasaus.O ar tai butu gerai spresti patiems…
v1t4l1jus
tikiuosi bus puikus zaidimas:)
Azexas
prajuokino :-]
scell
Zaidimas bus nerealus! butinai nusipirksiu:V
Wayne
Ech… Man kaip labai dideliam Splinter Cell fanui šita dalis tikrai labai daug gerų dalykų nežada.:D Semas visus žudo, šaudo, galimybės ką nors atjungti nebeliko. Dabar jis viską žudantis ir griaunantis žudikas, negalintis netgi priešo kūno paslėpti. Sėlinimo beveik nebeliko. Kūrėjai sako, kad jis tiesiog pasikeitė, bet pažiūrėjus netgi jų pačių video kaip vieną lygį Ubisoft atstovas pereina „sėlindamas“, tikrai nesidžiaugiu. Vienintelis dalykas dėl kurio esu tikras, tai siužetas, kuris bus tikrai geresnis nei senesnių dalių.
MnV
Mhm tiesa sakant as priklausau tai pusei kuriai patiko senasis semas, su letu veiksmu, selinimu, hi tech gadgetais ir t.t. Cia jau kazkoks totalus action game’as daros, o ne stealth 🙁
1nF1n1Ty
:-] laukiu sio zaidimo nuo pat 2007 metu, ir kiekviena diena gaves bent trupineli informacijos labai dziaugiuosi, o cia informacijos buvo ne trupinelis o visas batonas 😀 ziauriai laukiu sito zaidimo(i)
Burundis
Hmm, as irgi laukiau nuo pat 2007 metu 😉
PS. Pataisyk sia vieta
Raidziu vietas apkeitei 😉
lone_wolf
nusimato tikrai neprastas grajus
cara
Visi man tie Sprinter Cell vienodi, bet kaikuriem pazistamiem atrodo labai geri.:(
Zivcas
Apžvalga skubota, kaip rašinėlis, na be abejo, skubant pateikti naujienas būna. Bet GRAMATIKA ?!?!?!%)
Norm16
Esu didelis SC serijos fanas, perloses kiekviena dali po kelis kartus. Bet si dalis man isvis nepasi i SC, Tai jau nebe stealth game, o action shooter(beto zaidimo prodiuseris buwes Rainbow6 kurejas ir fanas)… Vien oficialiame forume SC paskaicius fanu nuomones – matai kaip jie yra nusivyle siuo zaidimu ir kurejais kurie tiesiog zudo sia serija… Isvis zaidimas atrodo nerealistiskai palyginus su senesnem dalim. Samui jau arti 50, o jis juda kaip pantera, kaip kox superzmogus jomajo.. Visi jo judesiai yra pagreitinti 2x kartus.. Beto zaidime nebeimanoma slepti prieso kunu, apeiti prieso ir jo nenuzudyti irgi yra neimanoma.. Tikri SC fanai zino kad zaidimas nukrypo visiskai ne ta linkme kuria turetu… Ir pats semas niekados nebutu toks zveris..
DJONE
rodos as priklausau daugumai 🙂 nors zaidimo laukiu nuo pat 2007, bet kaip jau kiti sake tai ne tas pats stealth SC. gaila… bet manau zaidziant nauja dali laikas vistiek neprailgs
good
Gaila, be gagetų išgyvent tai dar būtų galima, bet stealth dingimas varo depresiją…
Aš pirksiu šį žaidimą, gal ir visai nieko bus, bet senojo Semo vistiek paiilgsiu.
Burundis
Tai, kad stealth pilnai ir nedings, aisku jo bus zymiai maziau, bet gal sakot, kad nekas bus per anksti? Gal istikruju zaidimas labiau sudomins, nei praeitos dalys?
Sakyt, kad bus nekas su zaidimu dar manyciau per anksti 🙂
Sawyer
Jau 2 metai kaip laukiamiausias žaidimas (i)