IGDA pareiškia apie „siaubingas žaidimų industrijos darbo sąlygas“

Tarptautinė Žaidimų Kūrėjų Asociacija (International Game Developers Association) vakar paviešino „atvirlaiškį“, kuriame rašo apie žaidimų industrijos darbo sąlygas. Dokumente pateikiami organizacijos apmąstymai apie skubėjimą norint laiku išleisti žaidimą, kuris „gadina kompanijų darbuotojų gyvenimo kokybę“, bei prideramas darbo sąlygas.

Laiške IGDA tvirtina, jog keletas žaidmų industrijos aspektų turi būti būtinai išanalizuoti. Konsolidacija, šališki kontraktai ir nekompetetingas reikalų tvarkymas yra dažniausiai minimi subjektai.

Kompanija tvirtina, kad jų pagrindinis tikslas yra pagerinti žaidimų kūrėjų gyvenimo sąlygas, bei užtrikrinti gamybos proceso sklandumą. Gvildenamos ne tik leidėjų studijų problemos – laiške užsimenama ir apie kūrėjų komandų peripetijas. Organizacijos manymu, kai kurie darbuotojai (ypač naujokai) gali būti pervargę nuo nuolatinio įrodinėjimo, kad jie yra pilnaverčiai industrijos atstovai.

IGDA primygtinai reikalauja, kad darbuotojai, bei darbdaviai atsižvelgtų į šį punktą : „Ironiška – tie kurie siekia pasisekimo bet kokia kaina, nesuvokia, kad žmogaus branda, bei praktika, daug lengviau padėtų jiems pasiekti taip desperatiškai siekimą tikslą. Norėtume pabrėžti, kad nežiūrint į žmogiškąjį įsakmumą – „geriausias biznis“ yra aukštos kokybės gyvenimo lygio išlaikymas“.

Atsižvelgiant į laišką, „geriausias biznis“ nėra tiek paplitęs kiek turėtų būti, tačiau, visgi, nemaža dalis kūrėjų įrodinėja, jog nebūtinai turi egzistuoti tik aukštos kokybės produkcija arba tik tokios pačios kokybės gyvenimo lygis. Tokias kompanijas kaip : BioWare, Firaxis, Blue Fang, bei Team17, IGDA apibūdinai kaip : „kūrėjų studijas kurios korektiškai susidoroja su darbo procesu ir kaip teigiamas rezultatas – turi daug daugiau galimybių išlikti versle ir perduoti savo išmintį, bei patyrimą, naujokams“.

IGDA pirmasis žingsnis link kūrėjų/leidėjų kompanijų gyvenimo kokybės pakėlimo yra neseniai išleistas 90-ies puslapių „ala“ bukletas, pavadinimu – „Gyvenimo Lygis Žaidimų Industrijoje : Iššūkiai Ir Geriausi Pavyzdžiai“.

Šioje publikacijoje rašoma apie geriausius, bei blogiausius kompanijų darbo variantus, bei supažindinama su daugybe būdų, kaip darbuotojai galėtų pagerinti savo gyvenimo sąlygas. Antrasis IGDA žingsnis – „Dienos trukmės, gyvenimo kokybės, specialistų diskusija“ numatoma naujausioje Žaidimų kūrėjų konferencijoje,
San Franciske, kitų metų kovo mėnesį.

Nors niekas nenorėtų, kad šis laiškas pasiektų teismus – tai gali būti jau per vėlu… Vienas EA darbuotojas ketina pareikšti kaltinimą savo darbdaviams dėl to, kad darbuotojai turi kęsti 13 valandų trukmės, septynias dienas per savaitę trunkantį, alinantį ir įtemptą darbą, kuris priverčia programuotojus, koduotojus, bei kitus meninės srities darbuotojus, dirbančius ties tokiais „stambiais“ projektais, kaip Burnout3, pasijusti visiškai išsekusiais.

Šių metų birželį kaltinimus pareiškė ir vienas Vivendi Universal darbuotojas. Jis taip pat apkaltino savo kompaniją vertimu dirbti viršvalandžius, už kuriuos nėra papildomai mokama.
IGDA šių metų primąjame ketvirtyje atliko tyrimą, kurio metu buvo išsiaiškinta, kad spaudžiant grafikui, darbo valandų skaičius dažniausiai padidėja 80-čia valandų ir 5 iš 10 atvejų tai yra ignoruojama, neatsižvelgiant į darbuotojų poreikius.

Jei susidomėjote laiško turiniu – jį rasite čia :

[url=“http://www.igda.org/qol/open_letter.php]
http://www.igda.org/qol/open_letter.php[/url]