Istorija

Dar 2003 metų pabaigoje, po neįtikėtinos GTA: Vice City sėkmės PlayStation 2 konsolėje, jos savininkai pradėjo tvirtai reikšti norus į kitą žaidimo dalį. Ir nors Rockstar iš pradžių tvirtai užgesino bet kokius gandus, nepateigdama visiškai jokios informacijos, tačiau 2003 spalio 30 dieną žaidimo leidėjas Take-Two Interactive užsiminė apie sekančio GTA planus. Tada buvo teigiamas, jog dar pavadinimo neturintis „GTA5“ žaidimas turėtų pasirodyti ketvirtajame 2004 fiskalinių metų ketvirtyje.

Tuo metu žaidimų pasaulyje sklandė dvi teorijos apie žaidimo veiksmo vietą, kurių viena teigė, jog būsimo žaidimo veiksmas vyks San Andreas mieste (paremtas San Francisku) dabarties laiku. Tuo tarpu kita vietovė buvo įvardinta kaip 1970-ųjų Sin City (atitikmuo Las Vegas). Šios dvi vietovės buvo ideali vieta naujiems nuotykiams ir nusikaltimams.

Dar daugiau gandų paskatino Take-Two veiksmai, kuri 2003 gruodžio 17 ir 21 dienomis įregistravo net 10 GTA prekybinių ženklų: GTA5, GTA6, GTA: San Andreas, Grand Theft Auto: San Andreas, GTA: Sin City, Grand Theft Auto: Sin City, GTA: Bogota, Grand Theft Auto: Bogota, GTA: Tokyo ir Grand Theft Auto: Tokyo. Tačiau po informacijos atskleidimo 2004 sausio 12 dieną, daugelis pavadinimų pasirodė galimi tik kaip frančizės ateities reinkarnacijos.

O 2004 metų kovo 1 diena galėtų būti įrašyta auksinėm raidėm kiekvieno GTA fano dienoraštyje, kadangi tą dieną pagaliau oficialiai buvo anonsuotas GTA: San Andreas PlayStation 2 konsolėms. Žaidimas turėjo pasirodyti dar tų pačių metų spalio 19 dieną JAV, 22 dieną Europoje ir 29 dieną Australijoje. Bet jau 2004 metų rugsėjo 1 dieną Take-Two atkėlė žaidimo išleidimą kelioms dienoms, kad būtų spėta paruošti speciali Australijai skirta versija, kad žaidimas nebūtų uždraustas tenai. Taigi JAV PS2 savininkai naująjį GTA savo rankose laikė spalio 26 dieną, Europos savininkai spalio 29 dieną, o Australijos – lapkričio 15 dieną. Tuo pat metu buvo anonsuotas San Andreas perkėlimas į asmeninius kompiuterius ir Xbox konsolę.

Šie perkėlimai pasaulį išvydo laiku, kaip ir buvo žadėta – 2005 metų birželio 7 dieną JAV, o 10 dieną Europoje. Tačiau su jais prasidėjo ne tik naujas pinigų srautas į Take-Two sąskaitas, bet ir skandalas, kuris sugebėjo sudrebinti visas Jungtines Amerikos Valstijas.

„Hot Coffee“ skandalas

Išėjus GTA: San Andreas PC ir Xbox versijoms, jos netruko pasklisti ir P2P tinklais, kur atsirado nelegali žaidimo DVD kopija. Taigi dar birželio viduryje (žaidimas pasirodė birželio 7 dieną) internete pasirodė „Hot Coffee“ (karšta kava) vardu pavadintas žaidėjų sukurtas modas, kuris atrakino galimybę išbandyti mini žaidimą, kuriame reikėjo atlikti lytinius santykius su viena iš CJ mergina.

Žaidimo modo „Hot Coffee“ pavadinimas kilo nuo to, jog leido pamatyti įprastoje versijoje nematomas sekso scenas. Nemodifikuotame žaidime, žaidėjas atveža mergina iki jo namų, tada ji pasiūlo jam kavos. Jis sutinka ir įeina į vidų. Kamera tuo metu lieka prie namo, o iš jo girdisi įvairios aimanos.

Jau liepos viduryje žaidimų reitingavimo organizacija ERSB ir įvairūs politikai, tarp jų senatorė Hillary Cinton, organizavo tyrimą šiuo atveju. Rockstar iškart pareiškė jog ji neturi nieko bendro su šiuo modu ir teigė, jog jį sukūrė hakeriai. Bet greitai interneto forumuose pasirodė tų pačių hakerių pareiškimai, kuriuose jie teigia, jog nesukūrė nieko naujo, o tik atrakino tai, kas jau buvo Rockstar sukurtoje žaidimo versijoje.

Tokių pareiškimų ir tyrimų pasekmė buvo žaidimas įvertinimas „AO“ reitingu (tik suaugusiems). Rockstar iš karto nutraukė šių žaidimų gamyba ir pasistengė visas likusias versijas išimti iš prekybos ir išleisti naują, cenzūruotą versiją, kuri vėl gautu įprasta „M“ ženklinimą. Šiuos darbus dar palengvino ir tai, kad žaidimui gavus AO įvertinimą, beveik visi stambieji pardavėjai, įskaitant Sears, Hollywood Video, Best Buy, Wal-Mart, Target, Blockbuster ir GameStop, tuojau pat išėmė žaidimą iš savo lentynų.

Taigi, nors jau pataisytas žaidimas buvo išleistas beveik iškart, bet jo leidėjas Take-Two Interactive vien dėl prarado apie 14.4 milijono dolerių ir 3 ketvirčio finansiniuose rezultatuose atsispindėjo didelis minusas su 28.8 milijono dolerių nuostoliu.

Velykiniai kiaušiniai (Easter Eggs)

Kaip ir daugelyje žaidimų, taip ir GTA: SA mes galime rasti vadinamųjų velykinių kiaušinių (easter eggs), kurie yra tarsi specifinis žaidimą kūrusios kompanijos parašas. Pavyzdžiui, viena reklaminė afiša Los Santos mieste yra tarsi žaidimo True Crime: Streets of LA reklama, kuri apibūdina jį kaip visišką šlamštą. „Išsikuopkite iš savo šiukšlių, greičiau! True Crime: Street Cleaners“, – skelbia minėtoji afiša. Daugiausia tokių velykinių kiaušinių galite rasti San Fierro, kurių taip pat dauguma yra susiję su Resident Evil frančize. Tiek filmais, tiek žaidimais.

Nors daugelio pėsčiųjų mirtys gali pasirodyti visiškai atsitiktinės, bet visgi yra pastebėti keletas įdomių dalykų, tačiau daugelis iš jų panašesni į žaidimo „scriptą“, nei į velykinius kiaušinius. Pavyzdžiui, prieš mirdamas fotografas dar spės ir nufotografuoti.

Korporacijos „ZomboTech“ esančios San Fierro mieste pavadinimas yra užuomina į „Umbrella Corporation“ iš Resident Evil. Toks atradimas paskatino gandus, jog tose vietovėse vėlai vakare galima sutikti galima sutikti zombių. Tai pat buvo gandų ir apie tai, jog nuotraukose, darytose kapinėse, gali pasirodyti CJ motina arba kiti vaiduokliai. Deja, bet visi jie kol kas nepatvirtinti. Tačiau galima rasti ir apčiuopiamų vaiduoklių įrodymų, kaip kad keisti graffiti piešiniai, atsirandantys naktį Los Santos kapinėse, o rytą vėl pradingstantys.

Tačiau visgi vienas didžiausių velykinių kiaušinių yra San Fierro „Gant Bridge“ viršuje, kuris yra atitikmuo „Golden Gate Bridge“ esančio San Franciske. Ant aukščiausios sijos pietinėje pusėje galima rasti štai tokį užrašą: „Čia nėra jokių velykinių kiaušinių. Eik iš čia“. Dar daugiau panašių velykinių kiaušinių galima rasti visame žaidime, tereikia paieškoti. Linksmų paieškų!