Buvom įsitikinę, kad pagrindinė pokalbio tema suksis apie „World of Warplanes“ ir tai kiek neramino, nes prieš kurį laiką buvau parengęs išsamų interviu su kūrėjais , tad vargu ar galėjau tikėtis išgirsti kažką naujo. Žodžiu buvau maloniai nustebintas, kad pokalbio įžangai Viktoras pasirinko trumpą kompanijos naujienų pristatymą, o vėliau noriai atsakinėjo į klausimus susijusius su visais trim jų projektais —„World of Warplanes“, „World of Tanks“ ir „World of Warships“.

Taigi, šis tekstukas veikiausiai pakryps į „Ar žinote, kad…“ stilistiką, bet žinojimas dar nė vienam nepakenkė.

„Ar žinote, kad mūsų kompanija ženkliai išsiplėtė per pastaruosius porą metų“ — susitikimą pradėjo Viktoras, — „Šiai dienai turime biurus 11 pasaulio miestų, kuriuose dirba per 1000 žmonių. Geras šuoliukas nuo 120 darbuotojų kuriuos turėjome prieš du metus“. Vedami „World of Tanks“ šlovės „Wargaming.net“ išsikerojo po visą pasaulį, ruošia įspūdingą „World of Tanks“ atnaujinimą  ir lygiagrečiai kuria du naujus projektus „World of Warplanes“ ir „World of Warships“. Prieš pat parodą kompanija pasiekė ir porą naujų rekordų, jų gerbėjų gretas sudaro beveik 35 milijonai žaidėjų, o vien buvusios tarybų sąjungos teritorijoje, vienu metu įvyksta beveik 900 tūkstančių tankų mūšių.

Kalbant apie „World of Tanks“ ko gero svarbiausia paminėti WOT 8.0 atnaujinimą, kurio pažiba taps motušė fizika. Dalis žaidėjų išgirdę šią naujieną atsikvėps „pagaliau“, o štai aš tik kilstelėjau antakį. Iki „Gamescom 2012“ buvau įsitikinęs, kad fizikos „WOT“ yra daugiau nei pakankamai, bet dabar suvokiu kaip žiauriai aš klydau.

Ką duos fizikos atnaujinimas žaidimui? Iš esmės mes kalbame apie tankų masę ir jų sąveiką su reljefu. Vadinas atnaujinimas labiau pasijus į vidutinius ar aukštesnius lygius įkopusiems žaidėjams, kurie vairuoja labai greitus ir kiek lengvesnius tankus. Nuo šiol lėkdami dykumomis ar pievomis, negalėsite ignoruoti daubų, nežymių kalvų ar melioracijos griovių, nes važiuodami šiais paviršiais tankai reaguos adekvačiai — šokčios, nežymiai keis judėjimo kryptį ir panašiai. Tai gali turėti tragiškų pasekmių atakos pradžioje, kuomet siaurus tarpeklius žaibiškai užkemša skautai. Dabar prisilietę vienas su kitu jie gali patirti šiek tiek žalos, tačiau retai kada tokie susidūrimai baigiasi tragiškai. Po pataisos, dideliu greičiu lekiantys ir šonais susilietę tankai atšoks vienas nuo kito it ping pongo kamuoliukai, o jei tai nutiks lekiant skardžiu, vienam iš avarijos kaltininkų žaidimas gali ir pasibaigti. Atitinkamai tai reiškia, kad kūrėjai greičiausiai turės peržiūrėti ir pakoreguoti taranavimo daromos žalos poveikį, o kautynės pasipildys nauju stumdymosi elementu.

Kitas ne mažiau svarbus WOT atnaujinimas — rugsėjį į laukus išriedės britų tankai, pasak Viktoro dalis jų pasižymės įspūdinga smogiamąja galia. Šiai dienai britų tankų technologinis medis nėra labai tankus, tačiau neatmeskime tikimybės, kad jis šiek tiek plėsis.

Galiausiai trumpai aptarėm paskutinį 45 milijonų vertės pirkinį, kai „Wargaming.net“ įsigijo kompaniją „BigWorld“. Kaip ir buvo galima tikėtis, šis pirkinys viena ar kita prasme buvo neišvengiamas, nes „BigWorld“ yra atsakingi už kritinių įrankių kūrimą. Pasak Viktoro, sparčiai plečiantis verslui ir „World of …“ serijos populiarumui, jo kompanija nebeturėjo teisės stovėti „Bigworld“ klientų „eilėje“. Tačiau šis pirkinys liečia ne tik 35 milijonus žaidėjų, kurie gali tikėtis greičiau ir kokybiškiau atnaujinamų žaidimų, bet ir pačią kompaniją. Pasak Viktoro, tapę „BigWorld“ savininkais jie gali integruoti jų kuriamas technologijas pačiame žemiausiame žaidimų kūrimo lygmenyje, įtakoti naujų įrankių kūrimą atsižvelgdami į savo poreikius ir galiausiai būti visiškai ramūs dėl savo „nepriklausomybės“ ir ateities.

Tuomet kalbą pasukau link „World of Warplanes“ tikėdamasis sužinoti bent jau atviros betos starto laiką. Viktoras patikino, kad atvira beta prasidės netrukus, o patį žaidimą vis dar planuojama išleisti šiemet, bet… „Kai mes kūrėme „World of Tanks“ visi mus labai rėmė ir palaikė. Tai buvo ambicingas, naujas ir įdomus projektas, tad tiek žaidėjai, tiek spauda, tiek verslo partneriai visuomet ėjo išvien su mumis, kiek tik galėjo ignoravo mūsų paliktas klaidas“ — pabrėžė Viktoras Kislyi — „mes labai gerai suvokiame, kad dabar to nebus. Esame dideli, daug pasiekę ir mūsų gerbėjai turi labai pagrįstų lūkesčių. Neturime teisės jų nuvilti, tad žaidimas startuos tik tada, kai patys būsime juo visiškai patenkinti“.

Šiuo metu „World of Warplanes“ veikia ir atrodo nepriekaištingai. Tai galiu pasakyti po kelių valandų kurias su žaidimu praleidau uždaroje betoje. Man net pačiam keista, kaip jie sugebėjo subalansuoti paprastumą ir azartą. Viena vertus, lėktuvo pilotavimo sudėtingumas atrodo mėgėjiškai, ipad‘iškai paprastas, kita vertus pačios kautynės ore kaitina kraują nemenkiau nei kadaise mano dievintos IL2 batalijos. Todėl jau būdamas namie ir prisimindamas mūsų pokalbį nusistebėjau tokiu atsargumu. Vienintelis dalykas kurio man trūko — vaizdo plokštę į beprotybę stumiantis, nefiksuotas kadrų kaitos greitis. Tuomet užmečiau akį į bloknotą ir radau priežastį. Pokalbiui einant į pabaigą, Viktoras minėjo, kad didžiausias darbas kurį dabar daro komanda — mokomosios/PVE misijos. To nebuvo kai startavo WOT, tačiau „Wargaming.net“ kūrėjai įsitikinę, kad turint galvoje nuolatinį judėjimą aštuoniomis kryptimis, o taip pat kai kurias oro kautynių subtilybes, mokymai ir erdvė savarankiškoms treniruotėms yra būtina. Negaliu nesutikt, nors ir gaila, kad šie elementai ryja dienas likusias iki oficialaus starto.

Diskusiją apie lėktuvus baigėme nagrinėdami jų dažymo ir tobulinimo subtilybes. Visi WOT lėktuvai turės autentiškas dažymo schemas, kurios atitiks konkrečias lėktuvo modifikacijas ar kovų teatrą. Matote, skirtingai nei WOT, šiame žaidime lėktuvai turės po kelias, realiai egzistavusias modifikacijas, kurias galėsim atrakinti technologijos medyje. Tai labai pravers skubantiems ar mažiau patyrusiems žaidėjams, tačiau esant norui, tobulinti savo lėktuvus bus galima ir savarankiškai, taip pat kaip tai įpratome daryti su tankais.

Visus savo lėktuvus galėsime perdažyti, kūrėjai žada pasiūlyti autentiškų herbų ir eskadronų ženklų. Pasak Viktoro, kompanijoje yra virš 10 pilną darbo dieną dirbančių istorijų, kurie šiuo metu siaučia po visą pasaulį išmėtytuose archyvuose, siekdami surinkti kuo daugiau autentiškų, vizualią žaidimo pusę liečiančių duomenų. Smagu buvo sužinoti ir tai, kad savarankiškai nudažyti lėktuvai bus rodomi visiems mūšyje esantiems žaidėjams.

Paskutinis lėktuvus liečiantis akcentas nudžiugino mane labiau, nei viskas ką išgirdau iki tol. Oficialaus starto metu mums bus pasiūlyti ne tik žadėti JAV, Vokietijos ir Rusijos lėktuvai, bet ir Japoniški egzemplioriai, tarp kurių ir mano dievinamas Zero.

Baigiantis pokalbio laikui, dar pabandžiau išklausti kas naujo žinoma apie „World of Warships“. Žaidimas kuriamas Sankt Peterburge, kur „Wargaming.net“ toms reikmėms įsigijo atskirą studiją.

Kaip žinia, šis žaidimas bus sujungtas su kitais dviem, juos sies klanų karų žemėlapis ir bendra ekonomika, tad patyrę tankistai galės perleisti dalį sukauptų resursų batalijų jūroje akceleracijai.

Žaidime bus kelių tipų laivai, savo karjerą pradėję patrulinės valties denyje, netrukus užimsime savo vietą ant eskadrinio minininko, lėktuvnešių, kreiserių denių. Kiekvienas laivo tipas siūlys skirtingas žaidimo taktikas, tačiau tuo pat metu šis žaidimas pretenduoja tapti labiau komandiniu, nei bet kuris kitas „World of…“ serijos projektas. Esmė tame, kad ganėtinai trapūs lėktuvnešiai, idealiai tiks kitų laivų priedangai ir kontroliuos didžiąja žemėlapio dalį, tuo tarpu galingi karo laivai ir sunkieji kreiseriai, viena tiksliai iššauta salve galės sudraskyti į skutus bet ką. Tarpe tarp jų atsiradę agresyvūs ir greiti eskadriniai mininkai, turės išmokti koordinuoti komandinį darbą, atlikti ne tik žvalgybines, bet ir pasalų rengimo misijas, tikėdami įvilioti galingiausius priešo laivus į komandos paspęstus spąstus.

Uždaras „World of Warships“ testas tarp kompanijos darbuotojų ir draugų, numatytas jau 2013 metų pradžiai.