Mmm… Red Faction. Kokie prisiminimai aplanko pamačius šį pavadinimą. Žaidimas, kuris savo laiku išties suteikė daug kaifo, bet pagrinde todėl, kad jis išėjo 2001 metais, buvo FPS žanro ir turėjo unikalių savybių. Ar lygiai po dešimties metų pertraukos (2011 m.) pasirodysiantis Red Faction: Armageddon, kuris bus trečio asmens ir lieps žaidėjui žudyti įvairius ateivius bei atsidurti labai Dead Space primenančioje aplinkoje sugebės pakartoti pačios pirmutinės dalies šlovę? Geras klausimas, tačiau į jį kūrėjai labai jau vangiai leidžia sau atsakyti…

Tuo vat vienu vieninteliu momentu, kurį pirmasis Red Faction ir pasirinko savo pasirodymui, jam nebuvo lygių. Na, bent jau to meto mano akyse. Tai buvo visomis prasmėmis išbaigtas, originalus ir neprilygstamas žaidimas. Ir toks yra iki šiol, vien dėl to, kad tuomet sugebėjo palikti tokį įspūdį. Aišku, po metų išėjo Red Faction II, bet nors ir perėjau jį visą keliais ypais – beveik nieko neprisimenu. Tuo tarpu pirmąją dalį galėčiau atpasakoti net naktį pakeltas. Aišku, po tik pusiau sėkmingos antrosios dalies kūrėjai pasidarė nemažą pertrauką ir pernai metais paleido Red Faction: Guerilla, kuris, nors ir kardinaliai pakeitė serijos veidą, buvo tikrai neprastas. Apie tai jau kalbėjo Artojas ir dar sykį galiu paminėti aš: geras žaidimas, kuris ne laiku ir ne vietoje buvo ignoruotas. Bet visa tai tėra pusiau smagi, o pusiau liūdna praeitis, kurios nei Tu nei aš nebesugrąžinsim. Tad kas dabar?

Kūrėjai su naująja Red Faction dalimi sau leido nekukliai prisieksperimentuoti ir galų gale padaryti kažką panašaus į Dead Space Marse. Nors gal ir persūdau, bet taip tik todėl, kad nors ir žaviuosi pagrindine žaidimo idėja, viduje niekaip nesugebu su ja susitaikyti. Ne na… plikas herojus su dideliu šautuvu tamsiose šachtose talžo ir šaudo išsigimusius vabalus, kurie, suprask, yra traktuojami kaip ateiviai. Man asmeniškai tai nebeturi visiškai nieko bendro su Red Faction. Jei Red Faction: Guerilla aš dar galėjau pateisinti kaip žaidimą, kuris yra tarsi pirmosios dalies aidas, tik jau iš trečio asmens perspektyvos, tai dabar man prieš akis visiškas Dead Space su Vin Diesel pagrindinio veikėjo kėdėje. O tai, kad kūrėjai į GamesCom neatsivežė ir neparodė absoliučiai nieko naujo padėties tikrai negelbėja!

Mane ima juokas prisiminus „THQ“ stendą, kurį „saugojo“ „ginkluoti“ „kareiviai“ ir prie kurio stovėjo milžiniškas mecha, kuris pagal lankytojų pageidavimus atsidarinėdavo (šalia stovėjo „kareivis“, atsakingas už mecho reguliavimą) ir užsidarinėdavo. O ima juokas dėl to, kad absoliučiai viskas, kas buvo susiję su tuo stendu išskyrus mano matytą Red Faction: Armageddon pristatymą buvo aukščiausio nurovimo lygio. O pats pristatymas buvo beveik identiškas tam, kurį mačiau per kažkurią užsienio svetainę. Ten buvo specialus video iš E3, kur kažkoks eilinis žurnalistas kalbino eilinį žaidimo kūrėją ir tas kūrėjas komentavo jiems tą demo versiją, kurią prieš mūsų akis kažkas žaidė Kelne. Aišku, pas mus dar buvo vyriausias žaidimo dizaineris Džeimsonas Dualis (Jameson Durall), kuris teikės nemažai pripasakoti viso to veiksmo eigoje, bet nors ir labai stengėsi, kažko naujo tikrai nepasakė. Maža to, patalpoje nebuvo kėdžių, todėl stovėjom visi išsižioję ir užvertė galvas vėpsojom. O tas Džeimsonas įvaldęs tokią neprastą „blitzkrieg“ prezentacijų taktiką, susako viską vos ne greitakalbe per tas 10 minučių, kurias trunka demo versija ir atsisveikina. O atsisveikinęs priduria, kad jau galime išeiti. Labai žavu.

Taigi, žaidime žaidėjas kontroliuoja Darijų Masoną, kuris prezentacijos metu bėgioja po Marso požemius. Aišku, bebėgiodamas jis dar ir šaudo, bet prezentacijos metu nepamačiau nei vieno žmoniškosios prigimties priešo, vien taip vadinami ateiviai. O juos sudaro kažkokie vabalai ir dar bala žino kas. Tas visas šaudymas ir lakstymas apie oponentus nepasirodė labai patogus, bet ko gero žaisti galima. Bet pavyzdžiui kas patiko, tai aplinkos. Erdvės ganėtinai didelės ir šis žaidimas tuo pačiu atsako į vieną nekuklų klausimą: kaip atrodytų tamsus Red Faction? Tikrai įspūdingai, tačiau tuo pačiu toks stilius patiks toli gražu ne visiems. Na, bet grįžtam prie prezentacijos. Šiek tiek pavaikštinėjęs Darijus suranda ateivių lizdą, kuris persimetęs per kelis viduryje milžiniškos erdvės stovinčius pastatus. Kaip supratau iš vyriausiojo dizainerio Džeimsono komentarų, toks vaizdas žaidime bus įprastas ir tokių lizdų naikinimas taps rutina. Bet žaidėjas neskubėjo lizdo naikinti, nes matyt jam buvo liepta prieš tai dar pademonstruoti naująjį Red Faction ginklą. Kaip jis vadinasi aš nebeprisimenu, bet užtat puikiai atgaminu veikimo principą: žaidėjas nukreipia tą ginklą į kokį nors objektą, pavyzdžiui, siena, iššauna, o antrą šūvį paleidžia, tarkime, į kokį nors priešą. Kas nutinka? Ginklo spindulys atplėšia didelį sienos gabalą ir paleidžia jį į priešą, tuo pačiu pritrėkšdamas prie šaltų Marso požemių. O taip laidyti galima praktiškai bet kada. Ko gero netgi vieną priešą į kitą priešą. Bet vienas iš akcentų čia yra tas, kad išplėšus namo sienos gabalą tas namas ima griūti, o su pastatų griuvimais tai žaidimo kūrėjai tvarkosi puikiai ir tą jau įrodė ne vieną kartą. Beje, tas pats ginklas, kurį tik ką paminėjau gali ir atkurti tai, kas buvo sugriauta. Pavyzdžiui žaidėjas išplėšo ir išdrasko aplinkos daiktus, kad galėtų jais pasimėtyti ir ilgainiui nebėra ko laidyti. Tada jis pasikeičia funkciją, atkuria tai, ką sunaikino ir mėto toliau. Kaip matome kūrėjai neriboja žaidėjo. Ir tai yra gerai. O dar ta daiktų atkūrimo funkcija gali turėti ir teigiamą efektą, kaip antai: žaidėjas pajunta, kad tuoj jo veikėjui galas ir įlindęs į kokį konteinerį pro jame padaryta skyle iš vidaus sutaiso viską ir tokiu būdu atsiduria izoliuotoje erdvėje, kur gali atgauti jėgas.

Na, o kai žaidžiantysis pagaliau tikrąja to žodžio prasme pažaidė su naujuoju Red Faction ginklu, kuris (nesusilaikysiu nepakomentavęs) tikrai nesukels jokios revoliucijos, bet yra visai smagus ir gan originalus būdas atsikratyti monotonijos, atėjo metas įsėsti į šarvuotą robotą, kuris stovėjo visai netoliese. Robotas pasirodė gana plastiškas ir primena visus tuos japoniškos animacijos filmukus, kuriuose veikėjai įlenda į robotus ir valdo juos iš vidaus. Taigi Darijus Masonas, būdamas šarvuotame roboto kostiume visus šaudė, traiškė ir taškė kaip tik norėjo, o jei tik jį įsprausdavo į kampą, jis iškart pasinaudodavo kažkokia greito spurto galimybę ir parblokšdavo visus, buvusius aplink. Ta pačia galia žaidėjas kiaurai praskrodė pastatus, buvusius visos tos milžiniškos erdvės viduryje, po ko lizdas pradėjo byrėte byrėti. Atrodė viskas išties gražiai ir jei bent tiek pamatysiu žaidime – tai jau geras ženklas. Žaidėjui sunaikinus priešų lizdą ir pribaigus visus užsilikusius priešus, pristatymas baigėsi. O pasirodyti visas šis malonumas žada 2011 metų kovą Xbox360 ir PlayStation 3 konsolėms. Kada išeis versija, skirta asmeniniams kompiuteriams kol kas nėra aišku.

Games.lt dėkoja kompanijai NVIDIA už paramą ruošiantis kelionei, o taip pat WD ir Hama už paskolintą įrangą.