Kiekvienas naujas „Driver“ serijos žaidimas man – šventė. Ir taip jau nuo pačios pirmosios dalies, kuri pasirodė jau bala žino kada. Aišku, yra manančių, kad praktiškai kas antras žaidimas ar žaidimų serija man yra įvykis, bet tie, kas su manimi bendrauja dažniau žino, kad „Driver“ aš paminiu kalbėdamas ir apie „GTA“, ir apie „Mafia“, ir apie bet kurį kitą tokio tipo žaidimą. Tai tokia serija, kuriai aš jaučiu neblėstančias simpatijas. Bet pati naujausia dalis, kaip ir tai, ką pamačiau parodoje, privertė mane susiraukti. Ir tikrai ne vieną kartą.
„Driver San Francisco“ prezentaciją teko stebėti labai ankštoje ir prikvėpuotoje patalpoje stovint, todėl galimas daiktas, kad tai turės įtakos galimiems mano vertinimams. Be to, šio žaidimo prezentacija buvo suplakta į krūva su dar dviem žaidimais („Assassin‘s Creed Brotherhood“ bei „Ghost Recon: Future Soldier“), todėl įspūdžiai truputį persimaišė, bet bendras įspūdis apie naują „driverį“ tikrai susidarė. Ir… iš esmės tai yra žaidimas, kurį kurdami kūrėjai labai drastiškai žengia atgal prie pačios pirmosios serijos dalies, bet pakeliui stengiasi savo žanre išrasti dviratį ir kiek tai įmanoma prigriebti bent gabaliuką geriausios frančizėje istorijos.
Tad pradėkime nuo siužeto. „Driver San Francisco“ apsimeta, jog ketvirtosios dalies „Parallel lines“ nė nebuvo ir sugrįžta prie labai jau kritiškai visų priimto „Driv3r“. Ir jeigu prisimeni, jis baigėsi labai jau neaiškiai, todėl mes su draugais dar kurį laiką laužėm galvas, kas nutiko po to, kai „Driv3r“ baigėsi. Matyt taip galvas laužėm ne mes vieni, nes kūrėjai su „San Francisco“ ryžtasi atsakyti į šį retoriniu tapusį klausimą: ilgametis frančizės veikėjas Džonas Taneris po lemtingo susidūrimo Stambule atsiduria komoje, o jo priešas Čarlzas Jericho bando pasprukti nuo San Francisko policijos. Viskas lyg ir nieko, bet nuo šios vietos mano mintys apie žaidimą pradeda drumstis, nes Taneris, patekęs į komą, nusikelia į savo komos sapne atkurtą San Franciską, kuriame gali akimirksniu persikelti iš vienos mašinos į kitą. Taip, tai pirmas ženklas, jog kūrėjai žengia rizikingu keliu.
Antras ženklas – pats žaidimo procesas. Labai įdėmiai stebėjau kaip žmogus iš UbiSoft žaidžia ir vienas dalykas man giliai įsirėžė: žaidėjas važiavo paskui gaudomą mašiną tol, kol galų gale prisivijo ją, bet prisivijus abi mašinos tiesiog sustojo. Tuomet pasigirdo balsas, besistengiantis nutraukti nejaukią tylą: „…na ir kol policiją atvažiuos sutvarkyti šio reikalo, nusikelkime į žaidimo žemėlapį ir pasižiūrėkime kam dar gali reikėti pagalbos!“ Likau priblokštas. Visų pirma tai reiškė, kad šioje dalyje Taneris nebegalės išlipti iš savo automobilio ir tokiu būdu „San Francisco“ sugrįžta į pirmojo „Driver“ laikus, o visų antra, bent jau kol kas, nėra jokio (net vizualinio) sprendimo sugavus persekiojamąjį. Keista, nes žaidimas iš esmės pagrįstas gaudynių principu, tad kur kiekvieno sėkmingo pagavimo išrišimas?
Iš to, ką pamačiau, labiausiai buvo akcentuojama serijos naujovė – „shift“. Tai speciali komoje atsidūrusio Tanerio galia bet kada persikelti iš vienos mašinos į kitą. Tik tai vyks pakylant aukštai į dangų ir stebint miestą iš aukščiau. Iš čia galima bus išsirinkti norimą automobilį ir staigiai perimti jo vairą. Toks sprendimas yra patogus, nes naudojant „shift“ žaidėjas galės ne tik akimirksniu pasikeisti lėtesnę mašiną greitesne, bet ir staigiai pakeisti važiavimo kryptį, kas reiškia, jog nebereikės bergždžiai apsisukinėti. Taip pat ši galia įneša savotiškos laisvės: pavyzdžiui man niekas netrukdo su „shift“ persikelti kur nors priešais tą automobilį, kurį gaudau ir įlįsti į sunkvežimį. O tada kaktomuša trenktis į tą patį persekiojamąjį taip, kad iš jo automobilio nieko neliktų. Neabejoju, kad jausmas geras. Tai, beje, prezentacijos metu atsispindėjo ir žaidžiančiojo veide.
Bežiūrint prezentaciją pasirodė, kad kūrėjų sprendimui panaudoti žaidime „shift“ galimybę labai daug įtakos turėjo „Google maps“ technologija, kurios dėka labai panašiai galima stebėti miestą iš viršaus. Žaidime irgi bus keletas vaizdo padidinimo arba priartinimo lygiu. Pirmasis bus iš labai arti, kad galima būtų įsižiūrėti į mašinas, antrasis iš toliau, kad žaidėjas pamatytų susidariusią situaciją ir galimas variacijas, trečias iš dar aukščiau, o ketvirtas iš visai aukštai. Neabejoju, kad tokių lygių yra ir daugiau, o visi, buvę prezentacijoje pamatę tik keletą, bendram vaizdui susidaryti. A, viename iš tokių miesto matymo lygių bus atvaizduojami skirtingi žmonės, kurie ir bus žaidėjo misijos. Tie žmonės nuolatos atsiras skirtinguose miesto rajonuose ir dalins skirtingas užduotis. Tai gali būti bet kas, tačiau mums iš arčiau parodė policininkus. Priėmęs jų misiją žaidėjas atsiduria vienoje iš dviejų policijos mašinų, gaudančių nusikaltėlį. Tuo pačiu kūrėjai pristatė ir „quick-shift“ galimybę, kuomet žaidėjas gali akimirksniu persijungti iš vienos policijos mašinos į kitą. Tai pasirodė tikrai patogi funkcija, nes su vienu automobiliu atsilikus galima vienu paspaudimu persikelti į kitą ir taip neatsilikti nuo persekiojamojo.
Vienu žodžiu tokie tie kuklūs įspūdžiai ir pastebėjimai prastovėjus palyginus kuklioje „Driver San Francisco“ prezentacijoje. Aišku, sužinojus, kad Džonas Taneris nebegalės išlipti iš vairuojamo automobilio norėtųsi bent jau šiek tiek burbtelėti apie prastoką kaip šiai dienai grafiką, bet ai, tiek to. Visai gali būti, kad pasirodymo dieną ji pagerės. Ar rutuliosis kokia nors istorija ar visą žaidimą herojus taip ir pragulės su savo komos sapnu – irgi neaišku. Išleidimo data – taip pat neaiški. Nors turėjo išeiti jau šį rudenį, žaidimas buvo nukeltas į 2011 metų pavasarį. Tiksli data kol kas neaiški, bet jau dabar kai kuriose žaidimų interneto parduotuvėse galima paganyti akis į kolekcinę „Driver San Francisco“ pakuotę, kurioje bus 1970 metų Dodge Challenger Hemi R/T modelis.
Games.lt dėkoja kompanijai NVIDIA už paramą ruošiantis kelionei, o taip pat WD ir Hama už paskolintą įrangą.
19 Komentarai
epoxsas
Tikėkimes nenuvils. Collector pack gundo :).
Gothic4
atsimenu kiek laiko praleisdavau prie driver 1/2 ant ps 🙂
Foxiz
Jei išleidimas taip toli, tai dar manau spės padaryt tokią smulkmeną, kaip animacija. Kita vertus, galbūt jau 90 proc padaryta, o nukėlė tik todėl ,kad staiga sugalvojo išleisti ant konsolių. ( jei jau anksčiau buvo tai paskelbta, tai atsiimu žodžius, nes apie seriją nežinau nieko )
DEC17
(u) Driver visada būdavo ant konsolių.
E417
Nukelti galėjo tiesiog todėl, kad išvengti rudeninės grūsties. Daug žaidimų, kaip visada, rudenį išeina, o kas mėgsta aršią konkurenciją?
Burundis
Prisimenu kaip Driv3r zaidziau ant PC. Pamenu, masinu duzimas buvo nerealus, tai visokias nesamones darydavau 😀
Pspslimas
jezau ,toks slamstas,kam tie nevykeliai toki slamsta kuria,vistiek niekas to sudniekio nepirks,uztenka gameplay paziuret
Anck
Man draiveris mirė po antros dalies, Rio, Havana.. Ech, kokie miestai ir visiškai neišnaudojami žaidimų kultūroje. Dabar vėlgi, San fakinsistras, kiek kartų aš jau ten buvau ir kiek dar busiu? Paralelinės linijos išvis nesusipratimas buvo, užteko 15 minučių susiprasti, kad serija pražuvo. Naujas žaidimas, na nežinau, faktas vienas: to kas buvo pirmoje ir antroje dalyse nebeturėsim, o remake’ai remake’ams nelygus, gal ir kokybiškas bus, gal ir fun-to-drive, bet ar tai bus draiveris? 🙂
eXpo_
isgirdus pavadinima Driver visada atmintyje iskyla pirmoji nereali dalis, vien ko vertos buvo pirmosios treniruotes garaze 🙂 . Kitos dalys pirmosios neatstojo, ir vargu ar sita tai padarys. Vien del to teleporto kaskaip kreivai ziurisi… Galejo padaryt viska panasiai kaip pirmoje dalyje , tik su siuolaikine grafikai bei vienu kitu patobulinimu , kaip pvz animacijos sulaikant beglius ir pan.
Krakys23Revenge
Na šį kartą apžvalgoje nesužinojau nieko naujo, ko dar iki šiol būčiau nežinojęs.
E417
(u) Reikėtų, visgi, atkreipti dėmesį į tai, jog čia yra ne apžvalga, o įspūdžiai po oficialaus žaidimo pristatymo parodoje.
Qwx
Siaubas, kažkaip mane labai liūdina visi šitie nauji kepiniai. Tiek NFS seniai nebe NFS, tiek ir Driver žlugęs. Driv3r iš tiesų gana giliai nuliūdino, Parallel Lines nė nebandžiau.
Galima paklausti, kodėl veiksmas persikėlė iš ~1970 į modernų San Franciską? Kiek tam Taneriui dabar metų?
Išvis, pasidavė visi žaidimai kažkokiem skraidymams, „patogiems“ sprendimams ir belenkokiem super duper efektams. O kodėl gi neįdėjus žaidėjui pastangų, ir nepadeginus padangų, bandant išsisukt nuo persekiotojų? Kodėl gi nepabandžius 9 kartus atlikti sudėtingą manevrą tarp tvirtai įkaltų apšvietimo stulpų, kad 10 kartą restartavęs pagaliau atliktum?
Dabar dauguma žaidimų kažkokie popkornų prikimšti skystalai ://
(Tikriausiai pasenau)
Valtiel
Fantastika pasidarė. Nu, kaip ir visada bando išrasti dviratį kūrėjai.. Aš beveik jau matau Kyo recenziją PCG žurnale, kur jis keiks tą „shift“ sistemą, papraščiausiai neišeis įsijausti į savo vaidmenį sakykim, prie vieno automobilio vairo. Tas šokinėjimas kažkaip nesuskamba.
Qwx, pritariu tau :}
Krakys23Revenge
„Driver San Francisco (Pristatymas)“ nelabai kuo skiriasi…
Krakys23Revenge
Tikrai apie tai net nesusimąsčiau… Sakoma, kad įvykai vyks maždaug Driv3r laiku, o automobiliai visi tokie nauji, gal net 2010 metų, tai rimtai kiek tam Taler’iui dabar metų? 😀 Čia tai įdomiai…
O apie NFS, tai sako, kad šį kartą kūrėjai grįžta prie pat serijos šaknų – Need For Speed: Hot Pursuit.
E417
Kas tau nelabai kuo skiriasi? Sunku suprasti, kad žodis „pristatymas“ prie žaidimo pavadinimo reiškia, jog aš buvau PRISTATYME? Ir kad tai, ką rašysiu, tėra įspūdžiai po to pristatymo, o ne kad pats darysiu pristatymą 🙂
Heh.
Patarejas
Shift’as išgelbės arba paskandins šį žaidimą. Aš linkęs manyti, kad išgelbės, nes tai kažkas naujo stagnacijoje sėdinčiame žanre. Manau youtubas bus užverstas nerealių avarijų, sukeltųbūtent shift dėka, klipukais.
Zadex
Ruduo ir pavasris bus aktyviausi mano matytoje žaidimų istorijoje. The Witcher 2, Dragon Age 2 ir kiti būsimi grandai užtos saulę tokies projektams kaip Driver: San Fracisco. Bet būtent tokia „shifto“ sistema nors ir gali žaidimą sugadinti misijų prasme, vistiek ilgam galima bus kurt įvairiausias avarijas. Taigi vėl didysis klausimas: balansas ar smagūs mašinų daužimai nulems šio žaidimo sėkmę.
wrut
Veiksmas sapne ir shift yra du tokie nelogiški dalykai, kurie žaidėjui trukdys įsijaust į žaidimą, nes abu labai netikroviški. Žaidimą galėtų išgelbėti nebent MP for-fun režimas, kur galima bus su draugais shiftintis be perstojimo.