Dėka naujienų rašytojų, o ypač Gedimino, dažnai sulaukiame naujienų apie tai ar koks nors žaidimas naudos DRM ar nenaudos. Skaitydamas Jūsų komentarus dažnai pastebiu kad ko gero ne visiems aiškus šis terminas. Dauguma tai sieja su radikalia ir nepasiteisinusia Ubisoft antipiratine politika. Vis dėlto DRM yra šis tas daugiau.

Visų pirma tai yra angliškas trumpinys, reiškiantis Digital Rights Management ( pažodžiui – skaitmeninių teisių valdymas). Kaip matote tai ne kažkoks žaidimo papildinys ar sąlyga, būtina jam veikti. Paprasčiau tariant tai priemonių visuma, naudojama kūrėjų, leidėjų siekiant apsaugoti jų prekę nuo „netinkamo“ vartojimo. Į šį apibrėžimą neįeina žaidimų aktyvavimo kodai, nes tai – fizinė priemonė. ( kodas užrašytas ant popieriaus 🙂 ) Ironiška, tačiau kartais šis trumpinys pašiepiamai šifruojamas kaip Digital Restrictions Management ( Skaitmeninių apribojimų valdymas ) – būtent taip geriausiai atspindima reali situacija, kai tiesiog varžomi vartotojų interesai bei, kaip parodė keletas atvejų, nereikalingai ir finansiškai nenaudingai.

Nereikėtų sieti DRM tik su žaidimais. Tai naudojama ir muzikoje, filmuose, netgi elektroninėse knygose. Priemonės gali skirtis, tačiau tikslas tas pats: neleisti „išspausti“ iš produkto daugiau, nei numatė jo kūrėjas. Galimi įvairūs apribojimai: kartais galima pasidaryti neribotą kopijų skaičių, tačiau jos bus prastesnė kokybės ( kalbant apie filmus ). Programos kartais taip pat leidžiasi laisvai kopijuojamos, tačiau veikti gali tik viename kompiuteryje arba atvirkščiai. Viskas priklauso nuo autorinių teisių savininko valios. Būtent dėl tokios savivalės pasitaikydavo absurdiškų atvejų: buvo keletas DVD filmų, kuriuos norint pažiūrėti tekdavo kiekvieną kartą gauti patvirtinimą telefonu. Tai buvo nepatogu, be to kirtosi su privatumo teise: filmo pardavėjas žinojo kada kas žiūri jo filmus.

Žaidimuose taip pat visa tai skiriasi. Ar tai aktyvacija internetu ( Bioshock ) ar nuolatinio interneto ryšio būtinumas ( Assassin’s Creed 2 ) – vistiek matysime trumpinį DRM. Neabejoju kad visiems teko su tuo susidurti ar tai būtų žaidimas ar filmas, kuriame negalima prasukti reklamų. Būtent todėl turime žinoti kas tai yra iš tiesų ir kaip tai veikia mūsų kasdienę veiklą.