Didžiojoje Britanijoje įsikūrusi bendrovė skambiu pavadinimu „Imagination“ paskelbė, jog padarys tai, kas daugeliui gali pasirodyti neįmanoma – įdiegs „Shader Model 3“ palaikymą į mobiliuosius telefonus bei kitus panašius nešiojamus įrenginius.

„Imagination“ gal ir nėra itin dažnai minimi naujienose, bet technologijų pasaulyje kompanija gana žinoma – ji kuria naujas technologijas, daugelį iš kurių vėliau sėkmingai parduoda tokiems gigantams kaip „Intel“ ar „Nintendo“.

Taigi, „Imagination“ nusprendė, jog „shaderių“ palaikymo nusipelno ir mobiliųjų savininkai bei sukūrė naudojant 90 nm technologiją pagamintą čipą „SGX“, kuris ir turėtų visa tai paversti realybe. Naujasis lustas suderinamas ir su „OpenGL ES 2.0“, D3D Mobile, Open VG, Open GL 2.0 bei „DirectX 9.x“, gali veikti „Linux“, „Symbian“, „WinCE“ bei „Windows Mobile“ operacinėse, kurios naudojamos mobiliuosiuose bei delniniuose kompiuteriuose.

Lustas dirba 200 MHz dažniu. Kompanija sukūrė tris jo versijas – SGX510, SGX520 bei SGX530, kurios viena nuo kitos skiriasi užpildymo greičiu (fillrate). Jis, priklausomai nuo lusto versijos, svyruoja nuo 200 milijonų iki 1,2 mlrd. pikselių arba nuo 2 iki 13,5 milijonų poligonų per sekundę.

Hmm… na, pasijutau senas – GERAI pamenu tuos laikus, kai tokie parametrai buvo kažkas puikaus įprastinėms vaizdo plokštėms.