Programine įranga kuriančios kompanijos „Symantec“ padalinys, atsakingas už elektroniniam paštui skirtus sprendimus, praneša, kad 2004 metais sumažėjo statistinio interneto vartotojo gaunamos nepageidaujamos reklamos kiekis. Deja, bendras nepageidaujamų laiškų kiekis nepakito – reklamos vietą užpildė žaibiškai plintantys tinklo virusai.

Nepageidaujamų laiškų tyrimo metu buvo stebimas žinučių srautas elektroninio pašto serveriuose 2004 metų sausio mėnesį. Speciali programinė įranga pagal savo turimą duomenų bazę atpažino bei skaičiavo reklaminius laiškus. Gauti rezultatai rodo, jog nepageidaujama reklama sudarė apytiksliai 67 procentus bendro elektroninio pašto srauto. Tai – milijonai reklaminių laiškų kasdien.

„Symantec“ duomenimis, nepageidaujamos reklamos kiekis viršijo naudingus elektroninius laiškus gana seniai – dar 2003 metų liepą.

Šiuo metu populiariausia nepageidaujamų laiškų tematika, bendrovės duomenimis, yra greitą finansinį pelną siūlantys laiškai. Jiems priskirtini 24 procentai nepageidaujamos korespondencijos. Toliau rikiuojasi paprasta reklama (23%), pornografija (14%) bei sveikatos reikmenys ir vaistai (11%).

Manau, išvados gana taiklios. Aš pats „spam“ laiškų pastaruoju metu gaunu mažiau, tuo tarpu virusų – į valias…