Praskriejo pirmasis šių metų pusmetis. Per šį laiką „Samsung“, „Sony“, „LG“, „Philips“, „Panasonic“, „Sharp“ bei kiti gamintojai pristatė rinkai keliasdešimt naujų televizorių modelių. Televizorių gamintojai vilioja naujomis technologijomis. HDR, 4K UHD, Smart TV, o gal dizainas? Kas svarbiausia renkantis 2016 metų televizoriaus modelį? Varle.lt buitinės technikos ekspertas Justinas Kaušinis pataria, kaip išsirinkti 2016 m. televizoriaus modelį.
HDR – ateitis
HDR turėjo būti šių metų hitas ir iš tikrųjų apie jį kalbama labai garsiai, tačiau daugiausiai – tik televizorių gamintojų pranešimuose spaudai. HDR – tai platus spalvų tonų diapazonas. Didelis ryškumas garantuoja neįtikėtinai įspūdingą efektą. Problema tik ta, kad tokį jį galima pamatyti televizoriuje, kuris tikrai nėra pigus. Puikiai su HDR susitvarko OLED „LG“ 2016 ekranai, kurie tik pradeda pasirodyti prekyboje. Vidutinės kainos kategorijos modelių atvejais HDR efektas yra kuklesnis ir sunkiau pastebimas. Reikėtų pažymėti tai, kad vis dar lieka HDR turinio problema. Kol kas tokį turinį siūlo tik pozicijos, prieinamos „Netflix“ bei įrašytos į Ultra HD Blu-ray.
4K UHD raiška – visuotinė, o Ultra HD Blu-ray negausu
4K UHD tampa vis labiau paplitusi raiška. Didžioji dalis šių metų televizorių turi 3840 x 2160 pikselių matricas. Taip pat reikėtų pažymėti tai, jog šiai raiškai pritaikyto turinio atsiranda vis daugiau. Tačiau vis dar nėra 4K raiškoje transliuojamų televizijos kanalų, tačiau nemažai kito transliuojamo turinio jau pasižymi ultra didele raiška (tarp kitko, tokių klipų yra prieinamų ir „YouTube“). Be to, jau nuo balandžio prieinami yra Ultra HD Blu-ray grotuvai, t.y. nauja optinė laikmena, siūlanti būtent 4K raiškos vaizdą su HDR ir išplėsta spalvų palete. Tačiau Ultra HD Blu-ray kainuoja pakankamai daug, jau nekalbant apie filmus, todėl nepanašu, kad naujoji laikmena greitai taps pigi ir populiari. Nepaisant to, 4K raiškos nereikėtų bijoti, ypač jei renkamasi vidutinės ir aukštesnės klasės televizorių modelius. Įsigyjant didesnį nei 50 colių ekrano įstrižainės modelį siūloma rinktis būtent 4K UHD televizorių.
Matricos tipas ir atsinaujinimo dažnis yra reikšmingi
Varle.lt buitinės technikos specialistas J. Kaušinis teigia, kad asmenims, kurie atsižvelgia ne tik į televizoriaus kainą ir nori mėgautis aukščiausios kokybės vaizdu, siūloma atkreipti dėmesį ne tik į raišką ir parametrus, kuriuos nurodo gamintojas, bet taip pat pasidomėti televizoriaus matricos tipu ir atsinaujinimo dažniu. Rinkoje dominuoja du ekranų tipai: VA i IPS. Pirmasis įprastai pasižymi geresne juoda spalva bei kontrastingumu ir ryškumu. Tuo tarpu IPS matricos siūlo žymiai geresnius matymo kampus.
Vis dėlto sklandžiam vaizdui didžiausią reikšmę turi atsinaujinimo dažnis. Rinkoje rasime 50-60 Hz bei 100-120 Hz atsinaujinimo dažniu pasižyminčius ekranus. Antrieji pasiteisina kur kas geriau. Žinoma, daug modelių su 60 Hz matricomis yra aprūpinti sisteminiais sprendimais, kurios turėtų padėti judesį padaryti sklandesnį, tačiau ne visada tai veikia efektyviai.
Kodėl ši tema vis dar svarbi 2016 metais? Visų pirma todėl, kad nemažai gamintojų savo televizoriuose taiko įvairius tipus. Pavyzdžiui, šių metų „Sony XD85″ turi IPS matricą ir pasižymi žymiai silpnesniais vaizdo parametrais nei praeitų metų modelis „X85C“. IPS matricos taip pat dominuoja „LG“ televizoriuose, taip pat tokių televizorių turi „Panasonic“ ir kai kurie „Samsung“ modeliai.
Kalbant apie atsinaujimo dažnius, gamintojai čia akivaizdžiai šiais metais nusprendė pataupyti. Sparčios matricos buvo ypač reikalingos perteikiant 3D vaizdą, tačiau kai vis dažniau atsisakoma šios funkcijos, pigesniuose modeliuose pastebimos silpsnesnės matricos. Bet tai visai nereiškia, kad televizorius su 60 Hz atsinaujinimo dažniu galima išbraukti. Jei turime labai ribotą biudžetą naujam televizoriui, būtent toks mūsų ir laukia, tačiau daugeliu atvejų tai nebus labai svarbu.
Smart TV – svarbus, bet jau nebe žvaigždė
Dar ne taip seniai televizorių reklamose vyravo du burtažodžiai: 3D ir Smart TV. Praktiškai ant pirštų galima suskaičiuoti modelius, kurie šiais metais pasižymi trimačio vaizdo funkcija. Apie komplektacijoje esančius 3D akinius jau tikrai galime pamiršti. Su Smart TV viskas yra kiek kitaip, nes interneto paslaugos prieinamos daugumoje televizorių. Deja, Smart TV funkcija verčia linkėti daugiau. „Panasonic FireFoxOS“ yra stabili, kartu su mobiliąja programėle turi įdomias funkcijas, tačiau jos sąsaja padrika, o pačių programėlių nėra daug. „Android TV“, prieinamas „Sony“ ir „Philips“ televizoriuose labai paspartėjo ir tapo stabilesnis, tačiau vis dar aptinkamos tam tikros klaidos. „LG WebOS 3.0″ neatneša daug naujovių, o programėlių bazė yra pakankamai skurdi. Taip pat ir „Sharp“ bei „TLC“ sprendimai nėra labai džiuginantys. Net prie „Samsung“ ir „Tizen“ sistemos, kuri yra neginčytinas lyderis šioje srityje, galima prikibti. Korėjiečių Smart TV įrenginiuose neatsiranda daug naujų programėlių, taip pat ne visos yra atnaujinamos. Apibendrinant galima teigti, kad televizorių gamintojai nustojo skirti ypatingą dėmesį Smart TV tobulinimui, todėl ir mums renkantis naują televizorių, nereikėtų labai prisirišti prie šios funkcijos, juk kone svarbiausia, kad būtų prieinamas „YouTube“, „Netflix“ ir keletas kitų paslaugų.
OLED užima savo vietą viršūkalnėje
Jei kas nors ir turėjo abejonių dėl to, ar OLED technologija yra vertas dėmesio plazminių televizorių pakaitalas, „CES 2016″ turėjo tas abejones išsklaidyti. „LG“ ir „Panasonic“ pristatyti renginio metu OLED televizoriai paliko šešėlyje visus konkurentus. Kalbant apie juodos spalvos lygį, net beprasmiška bandyti konkuruoti su technologija, kuri leidžia visiškai atjungti šviečiančius pikselius tamsių scenų metu ir akimirksniu vėl juos įjungti nuspalvindama vaizdą įspūdingai ryškių spalvų palete.
Didelis televizorius neturėtų daug kainuoti
Tai, ar televizorius yra brangus ar pigus – labai santykinis dalykas. Vieniems, tūkstantį eurų kainuojantis modelis yra brangus, kiti perka ir už 3 tūkstančius. Lietuvoje dažniausiai renkamasi iki 1000 eurų modelius. Džiugina tas faktas, kad kiekvienoje kainų kategorijoje galima rasti santykinai didelį televizoriaus modelį, todėl tokį teiginį kaip, kad didelis televizorius daug kanuoja, jau seniai metas vertinti kaip mitą. 55 colių (140 cm) įstrižainės televizoriaus modelį šiandien galima įsigyti tiek už 1000, tiek ir už ne visus 500 eurų.
Žinome, ką atneš 2016-ųjų ruduo
Televizorių rinkoje įžvelgiamas tam tikras cikliškumas. Televizoriai debiutuoja sausį „CES“ parodos metu, o prekyboje pasirodo pavasarį. Kitas svarbus renginys – „IFA“ vyksta rugsėjo pradžioje Berlyne. Šiais metais laukiama ten kelių kartų premjerų, tarp kurių – „Samsung“ su galiniu pašvietimu ar „Philips“ su savo OLED. Taip pat galima tikėtis, kad televizoriai, kurie rinkoje pasirodė pirmoje 2016 metų pusėje, rudenį atpigs.
Pirkti televizorių dabar ar palaukti?
Žinant apie ateinančias naujienas, galima laukti „IFA“ renginio, tačiau juk jau sausį „CES“ metu bus pristatytos dar kitos premjeros. Ir vėl televizoriai taps geresni, inovatyvesni, o dabartiniai topiniai modeliai – atpigs. Taip galima laukti kiekvienos įrangos. Dabartinis cikliškumas reiškia, kad rinka yra visada alkana naujienų ir tuo pačiu metu siūlo daugybę ankstesnių metų modelių.
Pranešimas spaudai
Privatumo politika
PASTABA: Kiekvieną kartą lankydami Duomenų valdytojui priklausančią interneto svetainę, sutinkate su sąlygomis, aprašytomis šioje Privatumo politikoje. Prašome atidžiai ją perskaityti ir susipažinti.
Jei nesutinkate su toliau nurodytomis sąlygomis, prašome nesilankyti mūsų svetainėje, nesinaudoti mūsų turiniu ir/ar paslaugomis ir mums neteikti savo asmens duomenų.
Asmenys, kurie yra jaunesni negu 16 metų, negali teikti jokių asmens duomenų per mūsų svetainę. Jei esate asmuo, kuris yra jaunesnis negu 16 metų, prieš pateikdami asmeninę informaciją, turite gauti savo tėvų arba kitų teisėtų globėjų sutikimą.
1. Bendrosios nuostatos:
Games.lt, (toliau – Duomenų valdytojas arba Mes), teikiame informaciją apie video žaidmus. Norime, kad bendradarbiaudami su mumis žinotumėte, kaip mes naudojame informaciją, ir būdus, kuriais galite išsaugoti savo privatumą.
Šioje Privatumo politikoje paaiškinama, kokius asmens duomenis renkame ir kodėl, kaip juos naudojame, kokius pasirinkimus siūlome, įskaitant tai, kaip tokius duomenis pasiekti ir atnaujinti.
Games.lt rūpi jūsų privatumas, todėl skirkite laiko susipažinti su mūsų praktika ir, jei kils klausimų, susisiekite su mumis.
Patvirtiname, kad Duomenų valdytojo svetainės lankytojų duomenys bus renkami laikantis galiojančių Europos Sąjungos bei Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų bei kontroliuojančių institucijų nurodymų. Taikomos visos protingos techninės ir administracinės priemonės tam, kad mūsų surinkti duomenys apie svetainės lankytojus būtų apsaugomi nuo praradimo, neleistino naudojimo ir pakeitimų.
Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Bendrajame duomenų apsaugos reglamente Nr. 2016/679.
2. Kokiu tikslu renkame ir tvarkome informaciją apie jūsų asmens duomenis?
Mes užtikriname, kad informaciją, susijusią su fiziniu asmeniu, pagal kurią galima tiesiogiai ar netiesiogiai Jus identifikuoti (toliau - asmens duomenys), naudojame tik teisėtais tikslais, įsitikinę, kad jūs suteikėte savo sutikimą naudoti šiuos asmens duomenis mūsų nustatytiems tikslams arba turėdami kitą teisinį pagrindą tvarkyti Jūsų asmens duomenis (pvz., vykdydami sutartį su jumis, teisės aktų reikalavimų pagrindu teikdami duomenis teisėsaugos institucijoms ir kt.). Duomenis tvarkome laikydamiesi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, taip pat kituose teisės aktuose nustatytų asmens duomenų tvarkymo reikalavimų, galiojančių pagrindinių duomenų tvarkymo principų, ypač duomenų minimizavimo principo ir kitų norminiuose aktuose pateiktų reikalavimų.
Renkame duomenis, siekdami veikti efektyviai ir siūlyti Jūsų poreikius geriausiai atitinkančius paslaugas, bendradarbiavimo tikslais, dėl Games.lt vykdomų projektų, siekdami pradėti ar tęsti jau vykdomą veiklą. Asmens duomenys gavus jūsų sutikimą arba patiems juos pateikus taip pat tvarkomi siekiant pateikti pasiūlymus prisijungti prie mūsų kolektyvo (darbo pasiūlymai ir kitos bendradarbiavimo formos), tam pasitelkiant trečiuosius asmenis arba atrankas vykdant patiems. Informaciją apie jūsų asmens duomenis taip pat naudojame informavimui apie mūsų veiklą ar naujienas, komunikacijos tikslais, reklamos pateikimui per socialinių tinklų platformas, paieškos sistemas ar kitas reklamos platformas, priskiriant reklamą tikslinei auditorijai.
3. Kaip gauname jūsų asmens duomenis?
Mes renkame Jūsų asmens duomenis tiesiogiai keletu būdų, pvz., kai Jūs pateikiate mums savo asmeninę informaciją, el. paštu, telefonu, registruodamiesi mūsų svetainėse, naudodami mūsų programėlėmis, iš mūsų pirkdami paslaugas, teikdami užklausas, pateikdami savo gyvenimo aprašymą ar motyvacinį laišką, bendraudami socialinių tinklų svetainėse (pvz., LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram).
Mes taip pat galime gauti Jūsų asmens duomenis iš kitų šaltinių, įskaitant komercinio sektoriaus duomenų šaltinius, pvz., viešas duomenų bazes ir duomenų bazes bei informaciją iš trečiųjų šalių. Jei nenorite, kad gautume Jūsų asmens duomenis iš kitų šaltinių, atitinkamiems šaltiniams nurodykite savo pageidavimus.
Naujienlaiškiams siųsti naudojame „Mailchimp“ platformą. Sutikdami gauti naujienlaiškius, kartu perduodate ir leidžiate apdoroti savo duomenis pagal „Mailshimp“ privatumo politiką.
„Mailshimp“ Privatumo politika.
4. Kokius asmens duomenis mes renkame ir naudojame?
Bendrai mūsų renkami duomenys gali būti skirstomi į šias duomenų kategorijas:
- Informacija, kurią mums pateikiate. Pagrindiniai duomenys, tarp jų vardas, pavardė, kontaktinis telefono numeris, e. pašto adresas. Duomenys, gauti remiantis Jūsų sutikimu ir apibrėžti tuo metu, kai sutikimas buvo pateiktas: gimimo data, pareigos, darbovietės adresas, Skype ar kitų komunikacinių kanalų naudotojo vardas;
- Jūsų naudotojo vardas, el. pašto adresas, pareigos ir bet kokia kita informacija, kurią sutinkate bendrinti naudodamiesi trečiųjų šalių svetainėmis (pvz., socialinių tinklų svetainės, kuriuose Games.lt turi savo oficialias ir viešas paskyras);
- Informacija apie Jūsų naudojamą naršyklę, kai lankotės mūsų svetainėse, Jūsų IP adresas ir įrenginio adresas, pažymėtos nuorodos. Išsiuntę naujienlaiškį, galime rinkti statistinius duomenis apie jūsų elgesį su pranešimu, pavyzdžiui, ar atidarytas el. laiškas, kokios nuorodos paspaustos.
Mes naudojame slapukus t. y. nedideles teksto rinkmenas, kurios apsilankius svetainėje išsaugomos Jūsų kompiuteryje arba judriojo ryšio įrenginyje, todėl svetainė gali tam tikrą laiką „atsiminti“ jūsų veiksmus ir parinktis (toliau - slapukai) ir panašias technologijas, kad pagerintume savo produktus ir Jūsų patirtį mūsų svetainėse, rinkdami informaciją apie tai, kaip naudojatės mūsų svetainėmis. Dalis naudojamų slapukų reikalingi pagrindinėms svetainės funkcijoms, pvz., siekiant suteikti saugų prisijungimą; tačiau slapukus mes taip pat naudojame ir analizuodami naudojimąsi svetaine (kad galėtume įvertinti ir pagerinti jos veikimą).
Mūsų svetainėse naudojami slapukai:
Būtini ir analitiniai:
Slapuko pavadinimas |
Aprašymas/ |
Sukūrimo momentas |
Galiojimo laikas |
Naudojami duomenys |
JSESSIONID |
Naudojami tinklapio veikimo užtikrinimui, saugojamas sesijos ID |
Įeinant į puslapį |
Sesija |
HTTP slapukas |
_ga |
Naudojami statistinei informacijai apie interneto svetainės lankomumą rinkti. Gauti duomenys naudojami ataskaitoms rengti ir siekiant patobulinti puslapį. |
Įeinant į puslapį |
2 metai |
Apskaitai naudojai IP adresai ir unikalūs ID numeriai. Apskaitos rezultatas statistinis. Apskaita vykdoma per “Google analytics” |
Funkciniai arba tiksliniai:
Slapuko pavadinimas |
Aprašymas/ |
Sukūrimo momentas |
Galiojimo laikas |
Naudojami duomenys |
_hjIncludedInSample |
Naudojami sekti vartojo egseną svetainėje |
Viso apsilankymo metu |
1 metai |
HTTP slapukas |
NID |
Užregistruojamas lankytojo kompiuteris arba judriojo ryšio įrenginys, skirtas pateikti personalizuotą informaciją. |
Pirmo apsilankymo metu |
6 mėn |
HTTP slapukas |
fr |
Užregistruojamas lankytojo kompiuteris arba judriojo ryšio įrenginys, skirtas pateikti personalizuotą informaciją. |
Pirmo apsilankymo metu |
3 mėn |
HTTP slapukas |
Slapukus galite valdyti ir (arba) pašalinti savo nuožiūra naudodamiesi savo naršyklės nustatymais. Galite ištrinti visus jūsų įrenginyje jau esančius slapukus, o daugumą naršyklių galite nustatyti taip, kad slapukai jūsų įrenginyje nebūtų įrašomi. Tačiau tokiu atveju kaskart, kai lankysitės interneto svetainėje, jums gali reikėti iš naujo nustatyti kai kurias parinktis, o kai kurios paslaugos ir funkcijos gali neveikti.
Mūsų svetainėje gali būti nuorodų į kitų asmenų, įmonių ar organizacijų interneto tinklalapius. Atkreipiame dėmesį, kad Duomenų valdytojas nėra atsakingas už tokių interneto tinklalapių turinį ar jų naudojamus privatumo užtikrinimo principus. Tad jei paspaudę nuorodą iš Duomenų valdytojo interneto svetainės pateksite į kitus tinklalapius, turėtumėte atskirai pasidomėti jų Privatumo politika.
Mes specialiai nerenkame ir netvarkome asmeniškai identifikuojamos informacijos iš asmenų, kurie yra jaunesni nei norminiuose aktuose nustatyto amžiaus, suteikiančio teisę dirbti savarankiškai. Mes gerbiame tokių asmenų teises ir, prireikus teikti Paslaugas, prašome su mums susisiekti to asmens tėvus ar globėjus.
5. Kaip mes saugome Asmens duomenis?
Mes naudojame tinkamas technines ir organizacines priemones, leidžiančias apsaugoti Jūsų pateiktus asmens duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, neteisėto atskleidimo ar neteisėtos prieigos prie Jūsų asmens duomenų.
Surinkta informacija yra laikoma tik tiek, kiek to reikalauja teisės aktai ir tik tol, kol įgyvendiname pirmiau minėtus tikslus, kuriems rinkome arba gavome Jūsų asmens duomenis. Surinkta informacija yra reguliariai peržiūrima ir trinama, jei tampa neaktuali. Nuasmenintų duomenų saugojimui netaikomi apribojimai, tačiau ir juos mes saugome tik tol ir tik tiek, kiek reikia.
Galime dalintis surinkta informacija su kompetentingomis institucijomis, kaip to reikalauja teisės aktai. Informacija gali būti teikiama valstybės institucijoms ar atitinkamoms tarnyboms. Informacija yra pateikiama ir tais atvejais, kai yra pagrindas manyti, jog asmeninė informacija yra pateikiama neteisėtai.
Mūsų tikslas yra užtikrinti, kad informacija apie Klientą būtų teisinga ir aktuali. Todėl skatiname Klientus informuoti mus apie bet kokius pateiktos informacijos pasikeitimus.
6. Kam galime perduoti (bendrinti) Jūsų asmens duomenis?
Jūsų duomenis galime perduoti patikimoms trečiosioms šalims:
- sėkmingam įmonės atstovavimui įmonės paslaugų/produktų pardavimo tikslais
- jei yra jūsų sutikimas asmens duomenų atskleidimui;
Teisėsaugos ir kitoms institucijoms, jeigu atskleisti Jūsų asmens duomenis reikalaujama pagal įstatymus, teisėtą valdžios institucijų/pareigūnų nurodymą ar teismo sprendimą.
7. Kokios jūsų teisės?
- Susipažinti su savo asmens duomenimis, kreipdamiesi su prašymu patvirtinti, kad tvarkome jūsų asmens duomenis, norėdami gauti duomenų kopiją ar suteikti informaciją;
- Prašyti ištaisyti Jūsų asmens duomenis ir (arba) sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymo veiksmus, jei nustatote, kad duomenys yra neteisingi, neišsamūs ar netikslūs;
- Prašyti sunaikinti asmens duomenis ar sustabdyti tokių asmens duomenų tvarkymą, jei yra tvarkomi neteisėtai, nebėra reikalingi įgyvendinti tikslams, kuriems buvo surinkti, kai nebenorite, kad su jumis susiję asmens duomenys būtų tvarkomi;
- Turi teisę į duomenų perkėlimą (teisė perkelti);
- Nesutikti, kad būtų tvarkomi Jūsų asmens duomenys, kai šie duomenys tvarkomi ar ketinami tvarkyti tiesioginės rinkodaros neteisėto intereso tikslais.
Vieną kartą per metus informacija apie asmens duomenis pateikiama nemokamai. Užklausą galima pateikti elektroniniu paštu arba registruotu paštu įmonės buveinės adresu. Jeigu kreipiamasi daugiau nei vieną kartą per metus dėl tokios informacijos pateikimo, mokestis už šios informacijos pateikimą negali viršyti tokios informacijos pateikimo sąnaudų. Apie mokesčio privalomumą informuosime jus iš anksto, prieš atsakant į jūsų pateiktą atsakymą ar užklausą.
8. Kaip galima sužinoti apie šios Privatumo politikos pasikeitimus?
Esant poreikiui, mes galime keisti šią Privatumo politiką, paskelbdami atnaujintą informaciją mūsų interneto svetainėje ir kituose mūsų komunikacijos kanaluose. Maloniai prašome Jus aplankyti šią skiltį ir susipažinti su aktualia Privatumo politikos redakcija prieš naudojantis mūsų interneto kanalais.
9. Kaip su mumis susisiekti?
Paklausimai dėl informacija apie tvarkomus duomenis gali būti teikiami gamesltmail@gmail.com, taip pat kitais aukščiau nurodytais kontaktais. Atsakymą stengsimės pateikti kuo greičiau, tačiau ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo gavimo, jei tik dėl klausimo apimties nebus reikalingas papildomas laikas. Jei toks laikas būtų reikalingas, jus nedelsdami informuosime ir nurodysime to priežastis.
2 Komentarai
the_world
Sveiki, man tai svarbiausia juodos spalvos balansas, tai yra tikroviška juoda spalva, o paskui kiti parametrai. (v)
nbalive10
rasykit modelius kuriuos patariate pirkti. Sony,Samsung,LG…