Lėktuvus gaminanti kompanija „Airbus“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Šveicarijoje įsikūrusia bendrove „OnAir“ dėl mobiliojo ir interneto ryšio sistemų diegimo lėktuvuose „A380“.

Šiais lėktuvais skrisiantiems keleiviams nuo 2006 metų pradžios ketinama pasiūlyti nevaržomai naudotis mobiliuoju telefonu skrydžio metu. Ryšio kokybei pagerinti, lėktuvuose bus montuojama basinė GSM ryšio stotis. Norint pasinaudoti GSM signalo stiprinimu, keleiviams teks sujungti mobilųjį telefoną su lėktuvo ryšio sistema keleivio krėslo porankyje paslėptu laidu.

Naująją ryšio sistemą kaip montuojamą priedą „OnAir“ žada pasiūlyti ir „Boeing“ lėktuvus naudojančioms oro linijų bendrovėms.

Neketinama diegti suderinamumo su kitų tipų mobiliojo ryšio tinklais. „OnAir“ atstovų teigimu, GSM yra vyraujantis standartas, su kuriuo sietina mobiliųjų technologijų plėtros perspektyva, taigi ryšio skrydžio metu palaikymo sistemos kitiems standartams nebus pritaikomas.

Bendrovė ketina netrukus pristatyti ir bevielio kompiuterių tinklo stoteles lėktuvams. Bevielis tinklas pasirinktas dėl mažesnio įrangos svorio.

Skambučiai naudojant lėktuve integruotą ryšio sistemą turėtų kainuoti nedaugiau 2 eurų už minutę, SMS žinutės – iki 50 euro centų.

Siūlant keleiviams ryšio paslaugas per metus Europoje tikimasi gauti daugiau nei 2 milijardus eurų pajamų.

Nelabai hardwaras, bet vistiek miela, jog galų gale judama kvailo mobiliojo ryšio ribojimo skrydžio metu atsisakymo link. Lėktuvo įrangai tai nekenkia – seniai žinomas faktas. Pagrindinė draudimo kalbėti mobiliu lėktuvui manevruojant priežastis ligi šiol buvo tai, jog avarijos atveju norėta išventi po saloną skraidančių mobiliųjų…