Per savo 14 metų istoriją, „Virtua Fighter“ žaidimų serija galima sakyti praėjo beveik viską ir šiandieną žaidimas siūlo jau subrendusią kovos sistemą, kartu su ypač dideliu veikėju pasirinkimu, kurie savo technikas tobulino beveik nuo pačių pradžių. Ir tikriausiai mažai kas ginčytųsi, jog šiandien „Virtua Fighter 5“ yra vienas geriausių žaidimų rinkoje savo žanre ir kad „SEGA“ kūrinys iš tikrųjų triumfuoja. Tiesa, „Xbox 360“ savininkai tikriausiai norėtų pradėti su smulkia nepasitenkinimo gaidele, kadangi dėl ko „PS3“ savininkai jau senokai ėjo iš proto, o galiausiai ėmė ir viską pamiršo (PS3 žaidimo versija pasirodė 2007 kovo mėnesį), jie turi galimybę gauti tik dabar (teisingiau praėjusių metų gale).

Bet nėra taip jau viskas blogai, kaip galėtų pasirodyti iš pradžių. „Xbox 360“ dėka kiek daugiau, nei pusės metų laukimo, gali džiaugtis turėdami galimybę gauti tuziną naujo turinio. Tačiau šalia „pas mane visko daug daugiau“, naujoji „VF5“ versija siūlo ir gerokai patobulintą žaidimo balansą, kurį išlyginti padeda ir keletas naujų smūgių, kurių išbandyti „PS3“ žaidėjai neturėjo progos. Buvo atnaujinti ir kai kurie silpnesni veikėjai, kurių smūgių kraitelyje atsidūrė keletas naujovių, gerokai padėsiančių jiems kovoje.

Šalia šių minėtųjų naujovių, žaidėjai turėtų sulaukti ir daugiau dovanų. Tiesa, iš „gameplėjaus perspektyvos tai galbūt ir nėra itin svarbus dalykas, bet mėgstantys įvairius puošnius dalykėlius tikrai atsidžiaugs. Visų pirma tai šimtai naujų daiktų, kuriuos galima laimėti per „Item Battle“ režimą, gauti pasiekus tam tikrą rangą ar tiesiog nusipirkti parduotuvėje. Dar daugiau, dabar jūs jau pradėsite „Quest“ režimą turėdami 50 000 pinigų, kas leis patobulinti pirmąjį savo veikėją nesudavus nė vienos smūgio.

Taigi, visa tai yra naujovės (be vienos itin didelės, kurią pasilikome galui), kurios atsirado naujoje „Xbox 360“ konsolės versijoje ir kurių nebuvo „PS3“ versijoje. Tačiau tikriausiai nedaugelis galėtų pasigirti žaidę „Virtua Fighter 5“ „PS3“ versiją, tad trumpas supažindinimas su pagrindiniais aspektais yra tiesiog būtinas. Kaip jau žinote, „Virtua Fighter“ yra itin sena žaidimų serija, kuri pirmuosius savo žingsnius žengė žaidimų aparatuose Japonijoje, o kiek vėliau persikėlė ir į išpopuliarėjusias konsoles. Galima dar paminėti, jog „Xbox 360“ „Virtua Fighter 5“ žaidimas yra padarytas pagal „Version C“ arkadinę žaidimo versiją, tuo tarpu „PS3“ dalis buvo kuriama pasinaudojant „Version B“ arkadinę versija. Tiesa, kažkokio didesnio skirtumo, kurį įtakokų skirtingų versijų naudojimas, paprasti žaidėjai tikrai neturėtų pastebėti.

Kaip ir „PS3“, „Xbox‘inė“ dalis turi visus pagrindinius žaidimo režimus. Pirmasis jų – paprastasis „arcade“, kuriame tiesiog pasirenkate personažą ir pirmyn į mūšį. Vėliau eina vadinamasis „dojo“ režimas, kurį paprasčiausiai galima įvardinti kaip praktikos dalis, kurioje visas dėmesys yra sutelktas į naujų judesių įsisavinimą. Tada eina „VF.TV“, kur mes pasirenkame du kompiuterio valdomus personažus ir stebime jų kovą. Šioje vietoje verta paminėti, kad šis režimas būtų žymiai įdomesnis, jeigu galėtume gauti, interneto pagalba, geriausių žaidėjų susidūrimus, kas visų pirma galėtų tarnauti kaip galimybę pasimokyti iš geresnių už save.

Bet visgi galime spėti, kad didžiausia dalį (be internetinės dalies) žaidime praleisite žaisdami „quest“ režimą. Jame jums bus duotas didelis žemėlapis su daugybę skirtingų arkadų, kurių kiekviena bus skirta vis kito lygio žaidėjams. Jūs galite aplankyti kurią tik norite arkadą ir pradėti savo kovą. Už šias kovas jūs gausite pinigų, kurių išleidimas nebus sudėtingas procesas: galėsite patobulinti savo veikėją, atrakinti įvairius daiktus, o gal net būti pakiestam į turnyrus. Visos šitos kelionės virtualiame pasaulyje įgauna dar daugiau įdomumo, dėl itin įvairaus lygio priešininkų DI (dirbtinio intelekto). Jeigu paprastame „arcade“ režime jūsų priešininkai į visus jūsų veiksmus reaguos daugmaž panašiai ir elgsis lyg blogai suderintas robotas, tai „quest“ sritis šiuo atveju siūlo gerokai įdomesnius varžovus. Visi jie turės savo atskirus vardus ir netgi komentarus, kas priartina juos prie realių žaidėjų. Svarbiausias dalykas – visi jie kausis skirtingai, o didėjant reitingui šiame režime, didės ir jų sugebėjimas pasipriešinti jums. Visa tai, neturinčius interneto, turėtų užlaikyti tikrai ilgam.

Jūs tikriausiai dar prisimenate, jog pačią didžiausią naujovę ir skirtumą nuo „PS3“ versijos aš nuslėpiau galui. Gudresni, manau, jau suvokė, jog kalba apie internetio režimo palaikymą. Taip, jūs visiškai teisūs, „PS3“ versija visiškai nesiūlė jokios galimybės pažaisti su žaidėjais kitame pasaulio gale. „PS2“ laikais tai buvo norma, dabartiniais – milžiniškas trūkumas žaidimui. Bet atrodo „SEGA“ laiku sumąstė ištaisyti padėtį ir „Xbox 360“ mums pasiūlė iš tikrųjų aukšto lygio tinklinį režimą, kuris neabejotinai visus turinčius internetą įtrauks ilgam ir jokių likusių režimų nereikės niekam (nebent dingus internetui).

Tinklinis režimas jums leidžia per kelis mygtuko paspaudimus susirasti kitą gyvą varžovą ir susikauti reintinguotuose arba nereitinguotuose mačuose. Kaip visa tai veiks – priklauso tik nuo jūsų interneto ir aišku jūsų oponento interneto ryšio. Kadangi sistema jus automatiškai sujungs su kitais žaidėjais, tai pastebėsite, jog kartais žaidimas veiks (kalbant apie „vėlavimą“) tiesiog puikiai, tuo tarpu kitais kartais žaisti bus tiesiog neįmanoma (jeigu problema, žinoma, ne jūsų interneto ryšyje). Galime nuraminti visus lietuvius ir pasakyti, jog su vidutiniu mūsų interneto tiekėju siūlomu ryšiu (ne pačiu pigiausiu variantu) galima mėgautis puikiausiomis kovomis (aišku, kaip visada, priklausant su kokiu žaidėju susitiksit).

O jau turint internetą ir įėjus į tinklo režimo skiltį bent kuriam ne pirmą kartą susidūrusiam su „Xbox Live“ tikrai neturėtų kilti didesniu problemų. Jūs turite net keliolika galimybių. Galite prisijungti prie jau sukurto reitinguoto mačo ir susikauti su oponentu, arba galite pats sukurti savo mačą, tuomet jau jums reikės laukti prisijungiančiųjų žaidėjų. Jūs taip pat galite sukurti ir nereitinguotą mačą, bei pasikviesti savo pažystamų iš draugų sąrašo. Tiesa, gan nemalonu yra todėl, jog po kiekvienos kovos jūs vėl esate išmetamas į meniu ir, pavyzdžiui, jeigu norite tik pasikeisti veikėjus, jums vėl reikia viską kurti iš pradžių.

Kalbant apie žaidimo grafiką galima drąsiai teigti – ji išties graži. Visi veikėjai yra atidirbti išties neblogai, o jų puikiai animuoti judesiai tikrai nepaliks nė vienos abejingo. O pridėjus vaizdingą foną gauname šiuo metu geriausiai atrodanti muštynių žaidimą rinkoje. Užtat veikėjų garsų ir fono muzikos srityje galima pasakyti nė vieną blogą žodį, bet užbaigsime trimis – galėtų būti ir geriau. Apskritai, „Virtua Fighter 5“ galėtume drąsiai laikyti vienu geriausiu muštynių žaidimu rinkoje šiuo metu. Jeigu esate serijos fanas – jį tiesiog privalote įsigyti. Visi muštynių žanro mėgėjai „VF5“ gali kuo puikiausiai įsirašyti savo perkamų žaidimų sąrašo viršuje. Na, o visiems likusiems, jeigu jūs turite nepasotinamą aistrą muštynėms, galbūt žymiai geriau būtų jeigu jūs ją išlietumėte tik virtualioje erdvėje. „Virtua Fighter 5“ tam puikiai tinka.