2004-10-29, parašė Forgott3N_R3alM (iš Games.lt)

Daug šių dienų kūrėjų mano, kad jei sukursi vieną vykusį personažą, tai žaidimui jau daug arčiau prie sėkmės. Dabar, kai visur pilna kvailų platforminių herojų, daugybė „action“ asmenybių, RPG herojų ir dar Dievas žino ko. Deja, nedaugelis išsiskiria iš minios, tarp jų – Garret’as iš Thief serijos žaidimų. Keturi metai praėjo, kai išėjo antras Thief žaidimas, kuris tapo kultine klasika, dėl jos atmosferos, siužeto ir įdomumo. Trečią Garret’o reintegraciją kūrė ne „Looking Glass Studios“ (RIP), o „Ion Storm“. Padarė kelis pakeitimus, bet kiekvienas serijos fanas turėjo klausimą: ar „Ion Storm“ sužlugdė nepakartojama praeitu žaidimų atmosferą? Man malonu sakyti, jog ne, bet kartu turiu teigti, kad žaidimas pasikeitė ir, manyčiau, kad į gerąją pusę, jei jis būtų buvęs išleistas tik PC.

Istorija prasideda tuo, kad Garret’as daro tai, kas jam geriausiai išeina – vagia iš turtingųjų….ir palieka sau^^. Žaidimas supažindina su savo „mechanizmu“ gana lengvame tutorial’e, bet vėliau tu pasilieki vienas. Ne daug laiko prireiks, tam, kad susipažintum su „the Keepers“, viena iš trijų organizacijų, kontroliuojančių miestą, kuriame gyvena Garret’as. the Keepers (toliau – Saugotojai), apie kuriuos jus turėtumėte žinoti iš praeitu serijos žaidimų, tai „senos mokyklos“ (:D) žinių ieškotojai. Jie turi pagrindų manyti, jog kažkas negero greit įvyks + mano kad tu – būtent tas vienintelis, kuris nori jiems padėti. Negaliu viską išpasakot, taip kad pasakysiu, kad reikalai, neblogai pasikeis ir įtemps tave į visai kitą padėti, nei tu galvojai.

Thief 3 tu leisi daug laiko „landžiodamas“ po miestą, kuriame gyveni ir kuris padalintas i daug tam tikrų „zonų“. Kiekviena iš jų yra sujungta vienomis ar daugiau durimis, jei jas galima taip pavadinti. Priedo miestas turi trumpa sąrašą parduotuvių. Dažniausiai jos padalintos tokiu būdu: vienoj tu gali nusipirkti strėles, spynas, ant kuriu gali pasitreniruoti ir etc.. kitoj, tu turi galimybę parduot tai ką tu jau pavogei. Jos būna išdėstytos kartu. Turėsi tokiu misijų, kad tau reiks nueit iš tavo gyvenimo vietos į susitikimo vietą, kur tau pasakys užduotį ir nuo ten tau teks keliaut į nurodytą vietą, tenai prasidės tavo misija. Tau visada teks pavogti nurodyta % brangenybių + vieną specialią brangenybę ir gal įvykdyti kažkurią užduotį. Įdomus dalykas – tu turi skirtingų galimybių tas užduotis įvykdyti. Pastatai, i kuriuos tu turi įsilaužt turi kelis įėjimus ir tam kad pasiekt kažką tu gali naudot skirtingas taktikas. Antra, tu pats gali „reguliuoti“ sunkumo lygį, nuo tavęs priklauso, kaip tu žaidi, ar kaip tylus vagys, vykdyti nurodymą visiškai nepastebėtam, sėlint pro kiekvieną sargybinį. Jei tau tai ne prie širdies, gali išsitraukt…lanką ir „nuimt“ visus priešus iš tolo, arba tik atjungt, ar durt jiems iš užnugario. Thief 3 siūlo tikrai ne menka inventorių : nuo vandens strėlių, kad užgesint fakelus iki „garsinių“ strėlių, kad nukreipt sargybinio demėsį; tepalo bonkutes, kad priešai paslystų, apakinančias granatas, apakint ir daugiau. Šį kartą sunkiau žaist grumtynėse, nebent atakuosi netikėtinai. Tai tikrai gerai, nes priverčia tave žaist taip, kaip žaidimas turi būti žaidžiamas; slėptis šešėliuose, iš likinėt nepastebėtam, ir atakuot tada, kai tai mažiausiai tikėtasi. Ir galų gale, tu kelis kartus per žaidimą turėsi galimybę pirkti patobulinimus, nesakysiu, kaip jie padeda ar kokie jie, tiesiog tai tau atskleis naujų galimybių žaist, dėl kurių esu įsitikinęs, jog patiks ir seniems, ir naujiems žaidėjams.

Dirbtinis intelektas nėra menkas. Kai tave pastebės sargybinis + už tavo galvą suteikiamas atlyginimas, jis seks tave su įnoriu. Tai gali tapt linksmu užsiėmimu, atkreipiant dėmesį ir stebint, kaip tave seka minia sargybinių, vėliau tu pasislepi, o jiems tenka galvot, ką jie pasakys savo bosui, kur jie buvo^^. Waypoint’ai irgi gerai padaryti, nesu dar pastebėjęs, kad NPC užstrigtų tarpdury ar panašiai. Didelis pliusas už tai, kad jie yra pastabus, jei tu pavogsi ką nors, jie elgsis normaliai, kaip staiga pastebės, kad jų pinigai kažkur dingo. Vėliau jie gali painformuoti sargybinį, kuris pradės šnipinėti aplinkui. Sargybiniai irgi ne kvaili (keista:D), jie išgirsta, kai atsidaro durys, tu atsitrenki į kėdę ir panašiai. Jų įtarimas kils taip pat, iki tol, kad jie patys ims ir pradės tyrinėti patys. DI nėra frustrojantis, jis neperžengia „žmoniškų“ ribų (kaip tai buvo MOHAA vienoje misijoje su snaiperiais:)).

Tekstūros ir blogos, ir geros vienų metų šiaip tai. Objektai (išskyrus personažus) atrodo „gražiai“ iš toli, bet priėjus arčiau jie atrodo migloti ir žemos rezoliucijos. Personažai atrodo labai gerai. Jų animacijos padarytos ypač gerai + gan detalios tekstūros. Kartais judėjimas būna mainus, kartais Thief 3 naudoja Deus Ex 2 variklį. Tik kad, mano manymu, Thief’as atrodo kur kas geriau, ir dėl neaiškių priežasčių atkuriamas daug geriau. Bet nesusiklaidinkite, šis žaidimas reikalauja tikrai greito PC. Aha, būtent…reikalauja Pixel Shader. Taip kad senų vaizdo kortų savininkai – nieko nebus:/

Galų gale turėjau abejonių. Tikėjausi kad mano Thief 2 geri prisiminimai nebus sugadinti „perkonsolintu“ PC tęsiniu…Iškart po pradžios sėdėjau su plačia šypsena. Atmosfera nepakartojama, siužetas labai, labai įdomus, grafika toli nužengė, garsas vos ne tobulas, ir pats žaidimo procesas turėtų būti įdomus ir seniems žaidėjams, ir naujiems. Jei dar koki mėnesį padirbtų su šiuo žaidimu jis būtų tiesiog tobulas.

Į pabaigą, šis žaidimas nėra trumpas, taip kad negalvokite pereit ji per vieną savaitgalį. 😛

[c] P.S. Thief 3 nelaimės Metų šaudyklės titulo, bet tai būtina-turėti serijos žaidimas, kaip ir seniems žaidimo fanams, taip ir žanro megėjams.

P.S.2 Vėl rašau 1h nakties :D:D:D negerai…atpratinkit mane!:D…Matyt muze pas man užsuka tik naktimis…Hmz..paskutini sakini galima dviprasmiškai suprast^^…Renkamės PADORIA prasme:)[/c]