2002 metais dienos šviesą išvydo puikus kompanijos Bethesda kūrinys, trečioji žaidimų Elder Scrolls seriją – Morrowind. Tuomet ji sugebėjo savo laisvumu, savo neribotomis galimybės rinktis, sužavėti daugelį. Didžiausių fanų džiaugsmui, praėjus net 4 metams, Besthesda iškėlusi rankas atneša ketvirtąją žaidimo dalį – Oblivion.

Ant mano stalo ką tik atkeliavo šviežutėlė žaidimo kopija, su kuria susipažinti ruošiuosi skirti visą sekančią savaitę, todėl kol kas skaitysite tik žmogaus, kuris yra sužavėtas žaidimo pirmojo žvilgsnio trumpą apžvalgėlę, o vėliau laukite ilgos ir nuodugnios apžvalgos, kuris stengsis ne tik pasakyti ką matysime, matome ar matėme žaidime, bet ir išsiaiškinti – ar galimybė tobulėti visiškai savarankiškai nesugadina pačios žaidimo esmės?

Visų pirma reikėtų aiškiai ir nuodugniai pasakyti visiems, kurie galbūt ne iki galo suprato, ką mes sutiksime žaidime. Oblivion, kaip beje ir jo pirmtakai, visiškai neturi jokios tinklo žaidimo galimybės. Tai yra pilnai vieno žaidėjo vaidmenų žaidimas, kuriame jūs vykdysite turtingą siužetinę liniją, prikimštą vienaip ar kitaip nuostabių užduočių, kurios kartais bus ne tik papildomų pajamų šaltinis, bet ir galimybė dar daugiau sužinoti apie nuostabiąją Elder Scrolls visatą. Vykdydami misijas ir šalutines užduotis jūs nuolat tobulėsite, taigi kuo toliau, tuo labiau reikės geresnių ginklų, šarvų ar burtų tam, kad užmuštumėte monstrus ar nekaltus žmones. Pasirinkimas jūsų pusėje.

Kaip jau minėjau, didžiausias žaidimo laimėjimas yra visiškos laisvės galimybės. Ir nors jūsų laukia net keturios gildijos: „Fighters“, „Mages“, „Thieves“ ir „Dark Brotherhood“, su skirtingomis misijomis ir siužetu kiekvienoje iš jų, jums niekados nebus užtvertas kelias geriau pasirinkti vienišiaus ir klajoklio dalią, bei iškeliauti į pasaulį laimės, pinigų ir garbės ieškoti. Eikite kur norite ir darykite ką norite – toks galėtų būti žaidimo moto ir jis turbūt pataikytų visu šimtu procentu. Tačiau svarbiausia yra tai, jog jei jums prie širdies iš anksto paruoštos, kupinos adrenalino misijos, galite bet kada stoti į gildiją ir patirtį tai, ką gautumėme bet kuriame vaidmenų žaidime.

Žaidimas vyks Cyrodiil pasaulyje, kuris yra milžiniškos Tamriel provincijos dalis ir nuo pat pradžių jūs jau galite keliauti bet kokia kryptimi, kuria tik panorėsite. Neskaitant daugybės užduočių, kurių kiekviena turi ką papasakoti, pagrindine jūsų misija galėčiau įvardinti vieną dalyką – išgelbėti šį pasaulį. Daugiausia bėdų Cyrodiil pasaulyje sukelia „Oblivion“ vartai, kurie atsiveria skirtingose pasaulio vietose. Šie degantys portalai yra kelias į velnišką požemį, kur galite rasti geresnių ginklų ir šarvų. Kai kada į tokius portalus galėsite įeiti be jokių problemų, kartais tam reikės specialių užduočių.

Vienas pirmųjų patobulinimų, kuriuos man teko pastebėti nuo Morrowind laikų (žinoma neskaitant velnioniškai pagerėjusios grafikos) tai buvo atnaujinto užduočių žurnalo atsiradimas. Šįkart jis tapo suderintas su kompasu, kas gerokai palengvino kančias, kai valandų valandas tekdavo ieškoti kokios nors užslėptos vietos, kur reikėtų toliau vykdyti užduotį. Taigi, kiekviena jūsų paimta misija automatiškai atsiduria žurnale. Ten jūs bet kada galite nueiti ir kurią nors iš jų padaryti aktyvią, kas reiškia jog kompase atsiras speciali rodyklė, žyminti kur jums reikia eiti. Beje, raudona rodyklė reiškia, kad jums reikia pereiti duris, žalia, kad esate reikiamoje vietoje.

Beje, norėdami greitai keliauti po Cyrodiil pasaulį, galite pasinaudoti naujai atsiradusia funkcija. Kiekvienas didesnis miestas šiame pasaulyje yra specialiai pažymėtas jūsų žemėlapyje ir norint į jį nueiti iškart, tereikia jį pažymėti ir jūs iškart atsidursite ten, nors laikas, kurį buvo galima užtrukti kelionėje, visgi praeis. Žinoma, pradžioje taip keliauti galėsite tik per kelis didžiuosius miestus, visus likusius pirmiau reikės atrasti keliaujant savo kojytėmis. Didžiausia tokio keliavimo bėda yra tai, jog daugelį mažų ir įdomių užduočių jūs paprasčiausiai nepamatysite, bet jei keliaujate į kokį miestą tik nusipirkti specifinį ginklą, tuomet šis būdas unikalus dalykas padaryti Cyradiil pasaulį priimtiną kiekvienam.

Tai tik pirmieji įspūdžiai iš nuostabaus ir didelio ketvirtosios Elder Scrolls dalies pasaulio. Kaip teigia patys kūrėjai, žaidime yra ką veikti net 200 valandų, o gal net ir daugiau laiko. Ilgai sprendžiau ar galima vertinti žaidimą iš pirmo įspūdžio, bet galiausiai priėjau išvadą, kad reikėtų. Visų pirma tai ne paskutinis tekstas apie šį žaidimą Games.lt ir kiti jau bus rašomi turint daug daugiau patirties Oblivion pasaulyje. Todėl dabar duotas įvertinimas dar kis, esu tuo įsitikinęs, todėl patarčiau žvelgti į jį kiekvieną kartą atsiradus naujam tekstui apie Elder Scrolls IV: Oblivion.