Iš žurnalo PC Klubas 2007/06. Autorius: rezidentas
Kas nenorėtų turėti keletą namų Havajuose su pilnais garažais prabangiausių automobilių? Tai turbūt statistinė daugelio, na, gal ne mūsų, bet bent jau Vakarų pasaulio gyventojų svajonė. Tačiau dauguma jos negali išpildyti ne tik gyvenime, bet ir žaidimuose — o juk virtualus pasaulis ir yra skirtas pildytis svajonėms. Būten tokią svajonę ir prabangaus tolimo gyvenimo viziją bando išpildyti naujosios lenktynės „Test Drive Unlimited“. Ne vienerius metus ruoštas ir (nenuostabu) atidėliotas, šis milžiniškas žaidimas pagaliau sugebėjo „susilipdyti“ ir visas žvilgantis stoti prieš mus. Ar mes patikėsime ir priimsime šią dovaną? Ar šiam žaidimui pavyks įsiterpti į vienvaldiškai vienos serijos dominuojantį žanrą? Tai labai svarbūs klausimai, apie kuriuos ir bandysiu pakalbėti.
„Test Drive Unlimitėd“ nėra iš niekur gimęs ir jokio pagrindo neturintis žaidimas. „Vieno hito stebuklų“ pasitaiko dažniau muzikos pramonėje, žaidimuose — kur kas rečiau. Norint kažko pasiekti, reikia ilgus metus dirbti, leisti žaidimus ir tobulinti savo produktą. Tokia ir buvo „Test Drive“ serija, iki „Unlimited“ turėjusi septynias pagrindines dalis ir po paskutiniosios ilgam pradingusi. Smulkiau istorijos mėgėjai gali pasiskaityti atskiroje išnašoje. Čia pakanka pasakyti, kad tai bene vienintelė KITA lenktynių serija, sugebėjusi išgyventi ilgesnį laiką, netgi pradėti šį žanrą ir seniau petys į petį konkuruoti su dabartiniais lyderiais. Pagaliau vėl mesta balta nosinė, atsirado pakankamai rimtas varžovas, galintis stoti į ringą su NFS.
Sala
Parodomąją ekskursiją pradėkime, be abejo, nuo pačios žaidimo esmės ir jo pagrindo — salos. Kūrėjų ambicijos jiems iš tiesų nunešė stogą, mat sumanė neapsiriboti miestais ar teritorijomis, o sukurti visą tikrą Havajų salą. Nors tokie išankstiniai pažadai atrodė kaip didybės manijos apsėstų kūrėjų haliucinacijos (ko, reikia pastebėti, kartais žaidimų pasaulyje pasitaiko, kažkada pasakojome apie Romero atvejį). Nors būtų keista ir nesuvokiama, jie tai padarė.
Visa trečia pagal dydį Havajų sala O‘ahu yra čia, atkurta su visu landšaftu, kalnais ir miškais, miestais ir gyvenvietėmis. Pasižiūrėkite į tikros ir žaidimo salos žemėlapius ir palyginkite. Žinoma, mastelis vienas su vienu nenutaikytas, juk 1500 kvadratinių kilometrų yra labai daug, o žaidime iš vieno galo į kitą važiuoti pusę dienos nesinorėtų. Bet pats salos dydis po ją važinėjant, ko gero, lygiai kaip ir ją kūrusiems, nuneša stogą ir atidaro erdves. Neužteko kantrybės pabandyti pervažiuoti išilgai nuo vieno salos galo iki kito, tad nepasakysiu, kiek tiksliai užtrunka. Geru pavyzdžiu dydžiui gali būti stambiausios žaidimo lenktynės, vadinamos „Salos turu“, kurių ilgis siekia 200 km. Tačiau ne skaičiai svarbiausia. Svarbiausia, kad važinėdamas ir jautiesi taip, lyg būtum ten. Vadinamos imersijos — įsigyvenimo į žaidimą efektas — čia labai juntamas. Aišku, priklauso nuo žaidėjo įtaigos sau ir suvokimo, kas vyksta ekrane. Man tai paliko didžiulį įspūdį, neabejotinai didžiausią visame žaidime.
Išvyka
Prie tos žaidimo įtaigos ir tikroviškumo bei svajonių išsipildymo efekto prisideda ir pats jo pateikimas, ypač pati pradžia. Nors ir sugadinsiu pirmąjį įspūdį dar nežaidusiems, papasakoti apie pradžią būtinai turiu, nes sukurta labai sumaniai ir įtikinamai. Viskas prasideda nuo oro uosto, iš kurio ir išvykstame į Havajų salą. Čia pasirenkame veikėją iš kelių vyrų ar moterų (kurie, deja, iš principo vienodi ir sukurti tuo pačiu baziniu modeliu), sėdame į lėktuvą, kelionės metu sapnuojame beprotiškas lenktynes (na, čia reikia pastebėti, kad tokia idėja jau naudota, tik šiuo atveju visai pateisinama) ir atsiduriame saloje.
O čia mūsų kaip tikro atkeliavusio svečio laukia pirmojo automobilio nuoma, tuomet — pirmojo būsto įsigijimas, pirmojo automobilio pirkimas ir jau tik tada prasideda tikrasis žaidimas. Žavu, labai žavu. Taip ir norisi spjauti į viską, pačiam sėsti į lėktuvą iki Havajų ir įsitkinti, ar tikrai ten viskas taip gražu :).
Laisvė
Pasibaigus visiems privalomiesiems veiksmams žaidėjas „paleidžiamas“. Viskas: darykite, ką norite. Šioje vietoje prasideda vidinė kova su noru nesigilinti į artimiausias aplinkines vietas, o iš karto lėkti į kitą salos galą. Tai galima padaryti: jokių ribų ir barjerų nėra. Tik iš pradžių ten neturėsite ką veikti, o pasivažinėti po salą geriau su tikslu, progų tam bus labai daug.
Pats laikas dabar pabrėžti, kad „Test Drive Unlimited“ buvo kuriamas tarsi MMO žaidimas, labiausiai akcentuojant daugelio tikrų žaidėjų kovas ir pasivažinėjimus saloje. Todėl ir tokios erdvės, todėl ir tokia laisvė. Baiminausi, kad vieno žaidėjo režimas liks nuošalyje ir nebus paruošta daug galimybių žaidėjams, neturintiems interneto, neskatinamas jų progresas. Čia yra dalelė tiesios — jokio (kaip kai kuriuose lenktynių žaidimuose įprasta) karjeros ar istorijos režimo čia nėra. Atvažiavote, įsikūrėte — viskas. Jums spręsti, kaip ir ką toliau daryti. Laimei, visiškai tai nėra paleista, susiorientuoti šioje saloje ir pačiam susidėlioti savo progresą leidžia paruošta transporto priemonių ir lenktynių struktūra.
Klasės
Skatinimas progresuoti „Test Drive Unlimited“ žaidime yra, jis daugiausia paremtas automobilių klasėmis. Ir pinigais, be abejo. Pradedate žaidimą, kaip įprasta, su žemiausia F automobilių klase. Tokį automobilį valdydami galite dalyvauti pirmosiose ankstyviausiose lenktynėse. Laimėdami jas uždirbate pinigų, keliate savo patirties lygį (jų iš viso yra penki) ir ilgainiui atrakinate naujas lenktynes ir važiavimus, kuriems jau reikia geresnės klasės automobilio.
Automobilių klasių TDU iš viso yra septynios (apie motociklus — atskirai): G, F, E, D, C, B, A. Sakydamas, kad F — pradinė ir žemiausia, neklydau, nes G — speciali senų automobilių klasė. Na, o visos tolimesnės atitinkamai atspindi galingesnius ir brangesnius automobilius. Pačios lenktynės ne visada ribotos pagal klasę, nemažai lenktynių leidžiama laisvai dalyvauti bet kokiems automobiliams. Tokiose labai patogu palyginti savo turimus silpnesnius ir galingesnius automobilius.
Kalbant apie klases reiktų paminėti ir skurdoką, bet vis tik čia esantį, automobilių tobulinimą. Suradę specialias dirbtuves, kurios būna skirtos vieno ar kito regiono automobiliams, galime juos patobulinti tiesiog įsigydami trijų skirtingų galių paketus. Kai kurie automobiliai tobulinant gali ir pereiti į aukštesnę klasę. Štai tiek vidinio „tiuningo“.
Vardai
Kur kas labiau nei klasės, kaip ir tikrame gyvenime, čia svarbūs automobilių gamintojų vardai. Apie juos būtinai reikia papasakoti plačiau. Ypatingai dėl to, kad, nepaisant viso grožio ir gėrio, beveik kiekvienas žaidėjas gali nusivilti. Kodėl? Todėl, kad kuriant žaidimą kūrėjai ir leidėjai sugebėjo paskleisti žinutę, kad čia rasime vos ne visų gamintojų automobilių — na, bent jau man taip užsifiksavo (galbūt čia noras pamatyti PC kažką panašaus į GT4? :)). Bet taip, be abejo, nėra. Šios svajonės kūrėjai neišpildė. Tačiau prie jos neblogai priartėjo.
Vienas vardas — Ferrari. Tuo gali būti pasakyta viskas. To, nors gaila ir nesuprantama, nebėra KITOJE lenktynių serijoje. Aišku, taip aukštinti kažkurį vieną pavadinimą gal ir negalima, juk tai skonio reikalas. Pavyzdžiui, čia nėra Porsche, niekuo nenustebinsit. Bet, manau, sutiksite, kad būtent šis žirgas stovi automobilių pramonės priekyje, o už jų modelio Enzo, ne kartą tituluoto geriausiu superautomobiliu, vairo galite sėdėti jau pačioje žaidimo pradžioje (ne, neapsigaukite, tik laikinai :)). Nepatinka Ferrari? Prašom, rinkitės Maserati arba, kas jau mums įprasta, Lamborghini (skambi frazė, ar ne? :)). Nežavi italų gamintojai? Šokite pas britus ar vokiečius, amerikiečius. Čia yra nemažai pačių galingiausių vienetinių superautomobilių: McLaren, Pagani, Saleen, Koenigsegg, Ascari. Dominuoja Europos gamintojų automobiliai, ir tai gali būti vieniems didelis privalumas, kitiems —trūkumas. Aš prie pirmųjų, pakartosiu prie NFSC sakytus žodžius, kad esu didelis „Top Gear“ laidos fanas, o čia galime pasivažinėti didžiausiais jų rodomais favoritais.
Iš viso žaidime yra apie 30–ies gamintojų 90 automobilių. Daug tai ar mažai? Žiūrint, su kuo lyginsi ir kaip vertinsi. Rodos, viltis, kad PC atsiras kažkas panašaus į GT serijos žaidimus (palyginimui — GT4 yra apie 500 modelių), reikia palaidoti, tačiau galima pasidžiaugti nemažu kiekiu. Matyt, derybos su gamintojais užkerta kelią sukurti daugiau įvairesnių automobilių. Kodėl, pavyzdžiui, yra Mercedes, o nėra BMW? Bet ypač trūksta japoniškų automobilių: dėl to labai nusivyliau. Europietiškas patriotizmas — patriotizmu, bet neišvysti galybės puikių ir skirtingų automobilių gaila. Belieka tikėtis, kad išvysime ateityje — juk „Test Drive Unlimited 2“ jau paskelbtas.
Parametrai
Būtinai noriu dar papasakoti apie automobilių parametrus žaidime. Mano šauksmas tyruose, kodėl žaidimuose nepateikiami realūs modelių parametrai, o viskas sudedama į kelis primityvius stulpelius, nebeaidės. Čia jie pateikti labai patogiai ir kartu neperkrauna informacija. Renkantis automobilį matomas jo maksimalus greitis, įsibėgėjimo laikas iki 60 mylių per valandą ir galia arklio galiomis. Taip pat yra ir įprasti stulpeliai: akseleracija, greitis, valdymas ir stabdymas. Norintiesiems pasigilinti, pateikiami ir daug detalesni automobilio parametrai: variklio tipas ir tūris, pakaba, sukimo momentas, galios santykis su svoriu, net stabdžių tipas. Taip kur kas įdomiau lyginti automobilius ir rinktis geriausiai tinkantį toje situacijoje.
Lenktynės
Ką gi su tais visais automobiliais galime veikti? Lenktynių tipų iš pradžių žaidime atrodo labai mažai, vos keli. Tačiau jos tiesiog sugrupuotos į stambias grupes, po kuriomis slepiasi įvairesni važiavimai. Grupės yra keturios: lenktynės per tam tikrą laiką, greitieji važiavimai, lenktynės su varžovais ir užduotys.
Su pirmąja grupe viskas aišku. Tačiau nemanykite, kad tai labai nuobodu ir įprasta. Lenktynių per tam tikrą laiką yra labai įvairių, viskas priklauso nuo trasos, o jos yra be galo skirtingos. Kartais tokios lenktynės paįvairinamos dar ir balais už važiavimo teisingumą — už visokius atsitrenkimus ir užvažiavimus ant kelkraščių atimama taškų, kurie vėliau pridedami kaip bauda prie įveikto trasos laiko.
Greitieji važiavimai yra labai azartiškas užsiėmimas. Jie, ko gero, labiausiai priverčia kartoti ir kartoti, gaudyti tuos papildomus kelis kilometrus ir siekti aukso. Dažniausiai tenka važiuoti pro išdėliotas greičio matavimo kameras, kur ne tik turime kuo greičiau spausti, dar ir maršrutą, kuriuo pravažiuosime pro visas kameras, turime pasirinkti patys. Kitas variantas — pasiekti nurodytą greitį važiuojant paprastai gana intensyvaus eismo keliu.
Lenktynės su varžovais, be abejo, yra kiekvieno lenktynių žaidimo šerdis. Čia joms taip pat skirta daug dėmesio. Nors iš pradžių tokios lentynės ir atrodo vienodos, ilgainiui didesnės įvairovės suteikia keliai, taip pat skirtingi važiavimai. Labai sužavėjo, nors ir daug jėgų atėmė, išlikimo važiavimai, kai kas ratą iškrenta po vieną lenktynininką. Kitas įdomus variantas — persekiojimo lenktynės, kai trasoje lenktyniaujame tik su vienu varžovu, tačiau čia kur kas didesniu priešu tampa pati trasa, kuri būna jau maksimaliai vingiuota ir sunki. O kur dar priešpriešinis eismas!
Užduotys — novatoriškiausias žaidimo elementas, jei kalbėsime apie pačius važiavimus. Priešingai, nei visos kitos lenktynės, šie važiavimai nelemia bendro žaidimo progreso, tačiau suteikia kitokios naudos. Labiausiai vertėtų išskirti ir primygtinai visiems, tik pradėjusiems žaisti, rekomenduoti automobilių pervarymo užduotis. Būtent taip jau pačioje pradžioje galite sėsti už Ferrari Enzo ar kitų prabangių automobilių vairo. Tačiau yra vienas „bet“: su jais nepavyks „pasidraskyti“, mat pristatyti automobilį ten, kur reikia, turite kuo sveikesnį — už kiekveną menkiausią nubrozdinimą ir kelkraščio palietimą minusuojama suma, kurią gausite pristatę automobilį. Aišku, galima lėkti pašėlusiai ir išbandyti visą automobilio galią, o tada startuoti iš naujo :).
Kita užduotis, įvariusi mane į neviltį, — merginų pavežimas. Jos baisiai įnoringos ir baisiai skubančios, kiekvienai merginai pavežti reikės vos ne kitokio automobilio ir visada trūks laiko jas nugabenti. Triukas čia tas, kad nereikia paisyti GPS siunčiamų kelio nurodymu, nes taip duodami artimiausi „saugūs“ nurodymai. Reikia pačiam žinoti žemėlapį ir nardyti nors ir nerekomenduojamomis gatvėmis. Už tokias keliones yra ir atitinkamas atpildas — kuponai, kuriais galite apsipirkti parduotuvėse. Ši galimybė turėtų labai patikti lenktynes mėgstančioms merginoms, nes parduotuvių yra labai nemažai, be to, tikrų (pavyzdžiui, Ecko United). Pirkti galima porą drabužių tipų, batus, akinius ir pirštines. Nedaug, bet žinant, kad kituose žaidimuose tokių galimybių iš viso nėra, tai žavi.
Kontrolė
Nepaisant visų išvardintų galimybių ir gėrybių, TDU valdymas gali tapti kertine apsisprendimo žaisti ar ne priežastimi. Tai žaidimo palaima arba peilis, priklauso nuo to, su kuo valdysite. Bandant klaviatūra man jau nuo pat pradžių nepatiko ir nors iš principo viskas lyg ir gerai (kolegos darbe sugebėjo kur kas ilgesnį laiką žaisti klaviatūra), yra nepatogu ir „negyva“. O pagalvojus, kokie važiavimai laukia žaidimo eigoje, į klaviatūrą nė nesinori žiūrėti.
Kita vertus, vairu valdyti žaidimą — pasaka. Gal tai ir nėra taip išgryninta kaip GTR serijoje, tačiau tai yra aukso vidurys tarp simuliacijos ir arkados. Be to, valdymą galite įtakoti pasirinkdami pagalbą. Pasirinkite maksimaliai tikrovišką režimą — įdėti pastangų valdant automobilius prireiks kur kas daugiau.
Reikia pripažinti, kad didelės įtakos mano žaidimo patirčiai turėjo vairas: jau ne kartą minėtas „Logitech G25“, kurį žaidimas tiesiog idealiai palaiko, net atpažįsta laisvą bėgį, kai neutrali vairalazdės padėtis, ko nesugebėjo GTR 2. Didžiausią įspūdį palieka tai, kad automobiliai labai skirtingai elgiasi ant kelio ir tai stipriai jaučiama. Skirtingai vairuoti reikės galiniais, priekiniais ar visais keturiais ratais valdomus automobilius. Kitaip elgsis ir skirtingų svorių bei variklio padėties automobiliai. O kas labai maloniai nustebino — greičių dėžė veiks taip, kaip ir tikro automobilio. Jei nusistatėte ne automatinę greičių dėžę, tai mechanines dėžes turinčių automobilių bėgius perjungsite svirtele (jei tokia prie vairo yra), o sekvencines — po vairu esančiomis mentelėmis ar kitaip, kaip nusistatysite. O jei jau automobilis su automatine dėže, taip jau ir bus, bėgių neperjunginėsite. Labai žavu.
Baigiant apie kontrolę ir jos įtaką įsigyvenimui į žaidimą: vienas įvykis iš realaus gyvenimo. Pažaidęs ir įsėdęs į savo tikrą automobilį labai nustebau, kai negalėjau įjungti šeštos pavaros :). Tad būkite atsargūs dėl ribos tarp tikrovės ir žaidimo!
Viskas
Garantuoju, kad pamiršau kažką papasakoti ir tik jau skaitydamas žurnale pagalvosiu: „ot, velnias, neparašiau“. „Test Drive Unlimited“ — milžiniškas žaidimas, turintis labai daug galimybių ir sugebantis įtikinti, kad gyvename Havajuose ir vairuojame galingiausius automobilius. Žinoma, be nesklandumų ir trūkumų jis neapsieina, tačiau svarbiausius savo tikslus — prikelti „Test Drive“ seriją ir sukurti šiokią tokią žanro revoliuciją — jis su kaupu pasiekia. Paklausite, ar jis yra geresnis už KITÀ seriją? Atsakysiu: jis yra KITOKS, suteikiantis tokią patirtį, kokios dar nebuvo. O geriau tai ar blogiau — spręsti kiekvienam.
Vertinimas
Pirmas įspūdis
Labai sumaniai įtraukiantis žaidėjas, priverčia patikėti, kad gyvensime Havajuose. 9.5
Įdomumas
Didelė laisvė, ribojama tik struktūros. Nėra jokio siužeto, todėl gali ilgainiui pabosti ir priversti žaidimą „išsikvėpti“. 8.8
Grafika
Sala užgniaužią viską. Nesvarbu, kad galima pastebėti besikartojančius elementus, tačiau skirtingo tipo peizažai labai žavi. 9.1
Garsas
Saviti ir skirtingi automobilių garsai, radijų pasirinkimas. 9.0
Valdymas
Galėtų pardavinėti kartu su vairu, nes jis labai pakeičia žaidimo patirtį. Balas už vairo palaikymą. 9.5
Galutinis
Net ir didžiausi NFS fanai sutiks, kad vieno gero lenktynių žaidimo per metus yra mažai. Dabar turime antrą. 9.2
9 Komentarai
charoniux
zjbs
Gytazz
O nepervelai cia apie Test Drive Unlimited apzvalga parasyta ?
Vartotojas
jo čia tai gerai suvelta G klasė senų, o jau F brangesnės… Aston Martin G grupės lygtais DB9 Zagato kainuoja 3,000,000… Čia jau 3 MclAren F1 gautųsį…
i_need_for_speed
Antikvarinės mašinos šias laikais yra labai vertinamos 😉
DzOniZz
O tai bus TDU 2 ar ne?
Emilis007
Vartotojas>> ką čia svaigsti?? 😀 Ten Aston Martin DB4 kainuoja 3.000.000 o ne DB9 Zagato, tokios net nėra išvis :-] lol o dėl tų klasių nelabai supratau ką tu čia norėjai pasakyti…Beje čia paveikslėlyje ir yra ta pati brangiausia mašina už 3Mil., nu aišku G klasėj su tom kainom tai biški nesąmonė padaryta, už 30.000 nenusipirksi ’70 metų Maserati, bet čia tik G klasėj, kitur kainos realios 😛
cambix
Biški per anksti apžvalga imetei:P
Dts
Tiesiog puikus zaidimas. Man labiausiai patiko tai kad nera joskiu salos apribojimu. Gali ivazuoti i koki miskeli ir vazineti ten aplink medzius. Tiesa TDU sala ir tikra Havaju sala beveik niekuo nesiskire. Paziurekite per Google Earth. Gal tik vos kelios vietos ir viskas Yra visi pastatai. Palyginkite Tdu krateri ir tikros salos. Jokio skirtumo
Dovydas1997
Sveiki Gal žinote kaip sukurti kluba?