Iš žurnalo PC Klubas 2006/11. Autorius: raw
Aizeko Azimovo „Fondo“ serija pasakoja apie tolimos ateities žmonių Imperijos žlugimą, sunkiausias dienas ir kilimą aukštyn. Nesvarbu, kad tas kilimas užtrunka tūkstantį metų. „Warhammer“ pasaulis niūresnis. Jame nėra šviesos, rodančios kelią pirmyn, civilizacijos ritasi žemyn neturėdamos nė mažiausios vilties pakilti. Tačiau tas pasaulis įtaigus, jis įtraukia.
„Warhammer 40 000“ serija pasipildė dar vienu žaidimu — „Warhammer 40,000: Dawn of War – Dark Crusade“. Tai vadinamasis „Stand–Alone“ papildymas, nereikalaujantis originaliojo žaidimo. Veiksmas vyksta Kronos planetoje, kur Imperijos archeologai atrado apleistą miestą Nekropolį. Kažkada galinga ir visiems gyviesiems mirtinai pavojinga nekronų rasė buvo palaidota po storu smėlio, akmenų ir laiko dulkių sluoksniu, tačiau, kaip dažnai būna, smalsumas suteikė galimybę senoviniam blogiui atgimti. Nebūties metai nepakeitė šios rasės tikslų… Gyvieji, saugokitės!

Su naujuoju pasauliu žaidėjai gauna ir dvi naujas rases: nekronus bei Tau Imperiją. Taigi dabar rasių jau septynios. Jos pakankamai skiriasi, todėl tautų kiekis išties nemažas. Tą pačią problemą galime stebėti iš septynių skirtingų požiūrio taškų. Siužetą vykusiai papildo vaizdo intarpai. Žaidimo pradžioje patenkame į žingsninės strategijos žemėlapį (kas jau beveik galutinai įsitvirtino realaus laiko strategijose), padalintą į septynias priešiškas teritorijas. Pasirinkti galima bet kuria rasę, o tada — pirmyn dėl įsigalėjimo visame pasaulyje. Žemėlapyje pasirenkamas judėjimo kelias, galima savose ar ką tik užimtose teritorijose patalpinti armijos dalinius. Puolant priešą, kai jau turime uždirbtų taškų, galime pasirinkti pradinę armijos sudėtį.
Papildymas atneša dvi naujas rases: nekronus ir Tau Imperiją, tad viso turime jau septynias.
Užsimezgus mūšiui, panyrame į gryniausią RTS. Pačioje pradžioje mūsų puolančiąsias pajėgas sudaro tik herojus, pagrindinis namas bei darbininkas (tiksliau jų analogai kiekvienoje rasėje, ne taip drąsu kai kam į akis pasakyti, kad jis darbininkas). Labai norint ir turint reikiamų taškų, prie minėtos kompanijos galima prijungti keletą kitų kovinių vienetų. Juk net silpna pagalba gali padėti atmušti iš pat pradžių užplūstančias žemės šeimininkų bangas. Iš tokio mažo branduolio kuriame galingą kariuomenę, nušluosiančią iš pradžių grėsmingai atrodžiusį priešą nuo žemės paviršiaus.
Gyvybiškai svarbu užimti naujus kontrolinius taškus, resursų sankaupas ir reliktus. Viskas frontui, viskas pergalei. Kariuomenės sukuriamos nemažos, patobulinimai dar leidžia padidinti jų kiekį. Žymesni ar stambesni koviniai vienetai sukuriami po vieną, tačiau mažiau pajėgių (čia irgi kaip pasakius…) karių vienetą sudaro keli kariai, o jų kiekį būrelyje galima didinti spaudžiant specialų mygtuką. Jei tik turima resursų. Mūšio metu gali žūti keli kariai iš būrio, bet, jei liko bent vienas, visą būrį vėl galima atkurti tiesiog iš oro. Ir resursų. Ar verta minėti, kad skirtingų karių net vienoje rasėje sugebėjimai skiriasi? Herojai ir kai kurie žymesni kovotojai turi papildomų savybių, kurias reikia naudoti atskiru mygtukų paspaudimu. Beje, tos savybės gali atsirasti tik po to, kai pastatomi atskiri pastatai ar ištyrinėjimas pastiprinimas.
Svarbesni kovotojai turi specialių savybių, tad net tos pačios rasės kariai tarpusavyje stipriai skiriasi.
Svarbiausia pergalės sąlyga paprastai būna nugriauti pagrindinį priešų namą, tačiau kai kada (ypač užpuolus stiprų priešą) iškyla nauji papildomi tikslai, kuriuos įvykdžius, pavyzdžiui, nutrūksta periodiškai pasikartojančios priešų atakos ar galingų įrenginių veiksmai. Prie viso to dar reikia prisiminti antrines užduotis, kurias įvykdyti neprivaloma, tačiau dėl bendros sveikatos patartina.
Kiekviena užimta teritorija duoda skirtingų papildomų savybių. Jos prarandamos netekus tos teritorijos. Jei priešas užpuola mūsų užimtą teritoriją, mūšio pradžioje aptiksime, kad turime visus (bet ne daugiau) pastatus, kuriuos turėjome laimėdami kovą dėl šios srities. Ir karius, kuriuos įkurdinome po mūšio.

Bet jau išsiplėčiau… Dar redaktorius išbars… Taigi senosios rasės gavo naujų vienetų, naujų savybių (pvz., kariai gali šaudyti ir likti nematomi) ir naujų priešų :). Balansas gana neblogas, kai kurios tautos iš pradžių atrodo silpnesnės, tačiau po sustiprinimų jos gali pakovoti ne tik dėl išgyvenimo.
Priklausomai nuo naujos teritorijos sudėtingumo, herojus gauna daugiau ar mažiau patirties taškų, už kuriuos tobulinama jo sveikata, ginklai, kovinė galia artimai bei tolimai kovai ir kiti parametrai.
Kelio paieškos mechanizmui galima papriekaištauti, tačiau jis nėra katastrofiškas. Vietovaizdžiai įvairūs, grafika ir animacija atlieka savo reikalą.
Išvada: Viena stipriausių pastarųjų metų strategijų. Jei neatsiras koks stebuklas, metų strategijos rinkimuose balsuosiu už ją. „Iš mūšio lauko bėga tik bailiai! Ar nori išeiti?“
Vertinimas
Pirmas įspūdis:
Neblogai atrodo. 8,7
Grafika:
Vienetų įvairovė, statybų ar koviniai efektai. 9,1
Garsas:
Neįkyri muzika, geras įgarsinimas. 8,8
Įdomumas:
Kiek dar ten liko priešų? 9,3
Valdymas
Visai neblogai apgalvotas. 8,7
Bendras:
Įspūdingas žaidimas! 9,2
39 Komentarai
SpaceGhost
geras geimas tik kad kzko jam truxta 😉
w0x
Suuuuuper game’as!
mindeex
bilekoks tesinys 🙂
Nerkalas
siuo zaidimu as gywenu :V:-):)….zaidimas isties geras nes ce ne labeu karinis kaip age of empires ar pan..ce labeu gywenimiskas kowa del islikimo ar wiespatawimo:)wienu zodziu unikalus zaidimas;):N
MaddDogg
tipo cia strategija?
!-)
Hitch
Tipo nea :-] ir is kur tokiu islenda 😀
Jc Dent
Iš rūsio, iš kur daugiau.
Afigelnas žaidimas.
Tik va T’au biški lievi, bet viskas ore.
fireup
man tai levas kaskoks tas zaidimas zaidziau pima dali ten is vis gaidys |)
Klebavicius
Gal ir geras, tačiau kaip kažkas minėjo kažko jam trūksta. Buvau įsimetęs, tačiau teko išinstaliuoti po valandėlės kitos, nes pabodo. Tikėjausi šio to geresnio.
alcohol
visu 1 kogero gaidys esi pats, jei taip sneki, net abejoju kad esi zaides ta zaidima, nes tai tai labai geras kurinys.
WestCoust
zaidas yra nerealus ir kaip nerkalas sake gyvena juo tai as ir taip pat gyvenu
Maniac_Psycho
Jop zaidimas tikrai iskirtinis… Visiems rekomenduoju ^^
-=ripper=-
Gal paprasčiausiai žmogus tokio stiliaus strategijų nemėgsta, nereikia vieni kitų be reikalo įžeidinėt…
Dreamnuker
Unreal prapletimas. Vis bandau priprast prie naujuju rasiu 😉 ;);)
toma;sss
man asmeniskai labai patiko T’AU
AvataRofKiesA
nu as tai ziuriu su kuo geriausei nugalet tas naujas rases ir prisitaikit prie pakeitimu 😀 o seip man sis zaidimas yra geriauses is strategijos zanaro :O :-]
ir ka galiu pasakyt del nauju rasiu viska stengesi sulyginti kurejai kaip beveik visi esam mate bent viena zaidima kuris po pratesimo pasidaro visiskai neidomus
nes kai nauje rase pasirenkat ji tokia stipri kad ner vargo senas nugalet o jai pries ja losi tik su dideliom pastangom laimesi… tai va galvokit kritikai apie ka jus kalbat !-)
Ratamonas
po valandeles kitos? ir ka tu spejai pamatyt ar suprast per tiek laiko, papildimas lb geras
toma;sss
mane ipac suzavejo T’au rase
terry_dm_31
kiek ishvis yra shio zaidimo daliu ?
mindeex
3 dalys Dawn of war , winter assoult ir Dark crusade 😉