Apžvalga iš žurnalo PC Gamer 2009/04. Teksto autorius: Xan

Jei iš NecroVision tikiesi trečios Painkiller reinkarnacijos, tikėkis dar kartą. Ir tai sakau ne todėl, kad NecroVision yra blogiausias iki šiol pasirodęs serijos dvasinis įpėdinis, — apskritai žaidime neliko nė lašo Painkiller.

Naciai, nežmoniški jų mokslininkų eksperimentai bei pragaro išperos kaip šių eksperimentų padariniai — su Hellboy ar Wolfenstein man asociacijas keliančios temos. Dabar prie šių pavadinimų galėsiu susiraukęs pridėti ir NecroVisioN. Beje, pastebėjau, kad visi kieti vyrukai dėvi itin ilgus tamsius paltus…

Tai turėjo būti Painkiller… Bent jau aš tikėjau ir meldžiau žmonių, kurie gali skraidyti, kad tai būtų Painkiller. Dėl to lyginsiu šaudykles, kiek širdis geis. Pradėsiu nuo pastabos apie iki vėžliško sumažėjusį žaidimo tempą. Nežinia, ar dėl mažo kadrų dažnio, ar dėl didelės ginklų atatrankos, ar dėl pernelyg besimuistančių monstrų, daug sunkiau taikytis. Pamenu, Painkiller dar šuolio metu galėdavau persmeigti basliu kairiąją zombio–kryžiuočio akį, o NecroVision pirmas šūvis, jei išvis bus taiklus, geriausiu atveju parblokš blogiuką ant žemės. Tada šis kils, gaus dar vieną kulką į strėnas (minėjau, sunku pataikyti į pavojingesnes zombių vietas), vėl grius… Situacija kartosis, kol galiausiai pataikysiu į galvą arba kol monstras mirs nuo nukraujavimo (teks iškęsti dar daug kritimų ir kėlimųsi).

Kitas, pavadinkime, „gulintis policininkas“ — dingusi galimybė didinti greitį šokinėjant. Vietoj to atsirado spurto funkcija, tačiau ši neveikia judant atbulomis, tad blogiukus šaudysi tik tol, kol jie Tave pasieks arba kol judėdamas atbulomis nugara atsiremsi į kokią sieną. Taip pat yra galimybė užvožti šautuvo buože ar spirti, tačiau ir tai turi krūvą savų minusų. Po smūgio gulinčiam zombiui dar sunkiau pataikyti ginklu į galvą. Ginklai užtaisomi pernelyg ilgai, tad, logiškai mąstant, tuo momentu ir pasitarnautų šaltosios atakos. Bet jų metu ar nusprendus spurtuoti atokiau nuo priešų, nutraukiamas ginklo užtaisymas ir galiausiai vis tiek tenka laukti sekundę kitą. Tokių dalykų greitame žaidime tikrai nesinori matyti.

Taip pat nesinorėtų matyti automatinio sveikatos atstatymo sistemos, kuri tik verčia slėptis griuvėsiuose ir iškišti galvą vienai kulkai paleisti, mat, kaunantis iškart su daug priešų, sveikatos taškai nespėja atsistatyti ir drimbi veidu į purvą greičiau, nei spėji nusikeikti dėl tokios kvailos idėjos. Galiausiai, apie kokį greitą tempą apskritai galima kalbėti, kai neužtenka šaudmenų!

Kovos su bosais apgailėtinos, kaip ir visa kita, palyginti su Painkiller. Jokių galvosūkių, jokio nuotykio, jokio iššūkio — tiesiog šaudyk savo galingiausiu ginklu, kol išnyks raudona juostelė. Pameni tą pelkės monstrą? Arba kad ir sargybinį su kūju? Viskas, ką sugebėjo pasiūlyti NecroVisioN, — universalus, nuvalkiotas „sunaikink man sveikatos taškus atstatančius daiktus, tada pribaik mane“ iššūkis.

Iš genialiosios Painkiller paslapčių sistemos neliko ničnieko, kategoriškai. Net paprastai save gerbiančiai šaudyklei nederėtų pateikti paslapčių pagrindiniam kelyje.

Vienintelis man įsirėžęs žaidimo mechanikos elementas — kovos keliais ginklais iškart. Ir kalbu ne apie po Uzi kiekvienai rankai. Vėliau pagrindinis veikėjas ant kairės rankos užsimauna pirštinę, o dešinėn griebia savo nuožiūra pasirinktą šaunamąjį ginklą. Įprastai tai leidžia draskytis kairiuoju pelės klavišu, šaudyti dešiniuoju, smogti buože viduriniuoju, spirti Control klavišu, o sukaupus reikiamą kiekį įtūžio dar ir paleisti ugnies kamuolį iš pirštinės. Net keista, kad taip paprasta valdyti šitiek atakų vienu metu.

Puikius CGI vaizdo intarpus pakeitė pigūs statiški piešinėliai, originalius monstrus — nuvalkioti padarai. Įsiminė nebent ugniasvaidžius naudojančios pabaisos: prakiurdžius ant nugaros tempiamus balionus, šie išskraidins monstrus į padangę ir ten susprogdins. Aplinkos bent jau neįprastos savo griuvėsiais, lūženomis, kitokiomis deformacijomis, mastais. Tiesą sakant, jos tokios plačios, kad kartais net pavargsti vaikščioti, juo labiau jei ieškai paslapčių. Painkiller irgi buvo nemažiau gražių vaizdų, bet nepamenu, kad šis būtų taip rijęs mano puslaidininkinius išteklius.

Panašu, kad People Can Fly vyrukai nesugebėjo peršokti savo pačių iškeltos kartelės. Net jei NecroVisioN nesiesi su jokiu kitu žaidimu, jam atlaidesnis dėl to nepasidarysi. Geresnis už daugelį, bet vis dar tarp vidutiniokų.