Star Wars visatoje iki šiol (nuo 1983) buvo visokiausio plauko žaidimų – lenktynių, kosminių kovų simuliatorių, RPG, MMORPG, šaudyklių, Jedi simuliatorių, net vienas teraformingo (planetos pritaikymo gyvenimui) simuliatorius, kuriame reikėjo padėt gunganams apgyvendinti Naboo mėnulį (piliečiams, nepažįstantiems Star Wars: gunganai – amfibijų humanoidų rasė, beplaukiai, su tikrai ilgomis ausimis, akimis išlindusiomis truputį virš galvos, įpročiu visus savo daiktus auginti bei kalbėti daugiausiai bendratimis) simuliatorius, bet startegijos tik trys, iš kurių nei viena didėlių liaupsių nesulaukė. Pagaliau atsirado viena, kurią tikrai galima pagerbt.
Žaidimas prasideda nuo meniu. Iš jo, pro TIE fighter (toks burbulas su šešiakampiais blynais šonuose) atsiveria mūšio vaizdas, kur Imperijos ir Sukilėlių laivai deda pastangas pribaigti vieni kitiems. Mūšio grožis priklauso nuo vaizdo plokštės galingumo, todėl patariu žaist su kuo nors geresniu negu GeForce2 MX, 32mb, Pixel shader visai praverstų. Grižtant prie meniu, ten yra tutorial (privalomas visiems kas nežaidė, nebent esat pasipūtęs/-usi), single player, multiplayer, options ir exit.

Vieno žaidimo rėžimas leidžia pasirinkti naują kampaniją, galaktikos užkariavimą ar tik susidūrimą. Kampanija yra ilgas misijų rinkinys, leidžiantis pasimėgauti (palaipsniui) visomis žaidimo galimybėmis. Jį sudaro galaktikos žemėlapis, mūšiai kosmose ir ant žemės. Galaktikos žemėlapis skirtas iki koviniam planavimui. Jame matomos visos planetos, tiek tos, su kuriomis galima ką nors atlikti, tiek ir tos, kurias paveikti galima vėliau. Šio žemėlapio pagalba matoma informacija apie planetas, laivynus, antžeminius dalinius, vykdomomos statybos, naujų padalinių kūrimas ir vedimas link mūšio lauko. Čia priimami kariniai tikslai, nes planetų yra visokių (ir tokių gerų pažįstamų iš KOTOR bei Jedi Knight kaip Taris, Korriban, Nal Hutta, Dantooine ir pan.) ir čia sprendžiamas jų likimas. Planetos turi individualių privalumų: galaktikoje yra tik keturios, galinčios statyti didžiuosius laivus (Mon Calmari cruiser ir Imperial Stardestroyer), leidžainčios pigiau ar greičiau įsigyti karinius vienetus, pagerinančios jų galią ir pan.. Kai kurios turi strateginių pliusų ar minusų, pvz. pribaigia žemesniuosius herojus (laivyno bei žemės pajėgų vadus, kurių rolė mūšio lauke stiprinti pajėgas, bei kontrabandininkus ir skalpų medžiotojus. Darth Vader, Mon Mothma ir kiti gali būti ramūs), dėl augmenijos ir kitų įpatumų neleidžia nustatyti antžeminių pajėgų ir bazės dydžio, po truputį mariną pėstininkus.

Vienas verta užgrobti dėl strateginės vertės sau, planetos „bonusų“, didesnio įplaukų ar populiacijos limito ar tiesiog kad priešas negautų šių dalykų (Imperijai patartina užgrobti Vergesso asteroidus, taip nelidžiant Sukilėliams gauti bonuso naikintuvams), kas kartais būna nuobodu. Planetos užėmimas vyksta dviem etapais: kosmoso ir vėliau žemės pajėgų sunaikinimu. Jei priešas toje planetoje jau gan senai, tai tikriausiai bus pasistatęs orbitinę stotį (ji reikalinga kosminių laivų statybai), kuri yra vienas iš svarbiausių planetos ginybos punktų. Kuo aukštesnio lygio bazė, tuo ji ginkluotesnė ir turi stipresnių laivų sargyboje. Todėl nesistebėkite jei benaikinant tokią stotį vis atsiranda kokią nors korvetė ar naikintuvų sparnas. Kosminiai mūšiai yra žaidimo „vinis“, vien dėl jų verta žaisti. Kad kosminiai mūšiai atrodytu realistiškiau, „Lucasarts“ ir „Petroglyph“ žmogeliai laivus suskirstės kosminiais lygiais. Korvetės skraido viename, kreiseriai kitame ir t.t..

Naikintuvai ir bombonešiai malasi visur. Visi laivai (kaip ir kiti daliniai žaidime) turi savo stiprybės ir silpnybės. Correlian Corvette yra tikras naikintuvų ir bombonešių maras, bet yra labai alergiška Acclamator ar Victorian klasės kreiseriams. Pastarieji kaip velnias kryžiaus bijo bombonešių. Nes didieji laivai turi „hardpints“, kur pritvirtinta jų įranga. Bombonešiai kaip tik skirti tų taškų naikinimui, nes jųs sviediniai lekia tiesiai pro laivų skydus. Tokius objektus kaip „ion cannon“ bei „proton torpedoe launcher“ patartina sunaikinti kuo greičiau. Bet bombonešiai ir naikintuvai yra labai trapūs ir mano mūšiai dažniausiai baigiasi be nei vieno jų atstovo. Visas šaudymas, judėjimas, manevravimas atliktas labai gražiai, todėl kosmiai mūšiai verti kuo didžiausio dėmesio. Yra net speciali „kino kameros“ galimybė. Tada prarandama galimybė įtakoti įvykius, o kompiuteris stengiasi parodytu sultingiausius vykstančio mūšio momentus „Žvaigždžių karų“ dvasia. Dėja, dėl mūšių dinamikos tuo mėgautis neteks.

Bet ir taip gražiai atrodo. Be to, niekad neleiskite už jus mūšio atlikti kompiuteriui. Gal ir greičiau, bet kartais išeina stebuklingai pralaimėt. Ir niekad nejunkite žemės pajėgų su laivynu, nes jas automatiškai išvies į mūšį ir teks jas saugoti kaip savo akį, nes gali nelikt žmonių planetos okupacijai. Antžeminė dalis nėra tokia įspūdinga. Nusileidimo zonoje išleidžiamas nustatytas kiekis pajėgų. Tas pajėgas reikia nustatytio patiems. 2 būriai stormtrooperių kainuoja tiek pat, kiek 5 AT-ST ar Darth Vader. Mūšiuose ant žemės nėra dalinių statymo. Vieninteliai dalykai, kuriuos galima pastatyti yra bokšteliai, remontas, gidykla ar sensoriai. Tam reikia su pėstininkai užimti tam tikrais plokštes ant žemės. Sumenkėjusias pajėgas (pvz., jei pėstininkų būrius sutraiško koks Pod Walker ar TIE tank. Įsidėmėkite – visos kovos mašinos, judančios be antigravitacijos gali puikiai sutraiškyti pėstininkus) galima atsatyti keliais būdais.

Jei ginate savo planetą, tai prieš tai galaktikos žemėlapyje jau tikriausiai būsite ją apstatės pastatais (vieni gamina pinigus, kiti dalinius, treti padeda žemės ar kosmoso gynyba), tai dalinių pastatai kas kiek laiko išspjaus po būrelį ar vienetą savo produkcijos. Kartais ginantis ar puolant padės civiliai gyventojai (absoliučiai prieš kai kruius dalinius neveiksmingi kariai), jų pastatai tieks naujus vietoje žuvusių kol bus sunaikinti (vieną planetą apgyniau vien su civiliais ir trimis stormtroopers, gautais iš sugriaustos mano gamyklos). Galima užgrobti ir „apleistas“ gamyklas (yra dar ir kasyklų bei radarų bokštų), kurios gamins po senesnės ginkluotės modėlį.

Ir trečia yra užimti kitą nusileidimo tašką ir iškviesti iš orbitos pastiprinimą (jei toks ten yra). Jei prieš leisdamiesi į pjautynes žemėje nepasiuntėte savo laivyno toliaum šis gfali duoti bombardaimo galimybę.. Bet dėl atsaragaus judėjimo žemės mūšiai nusibosta. Visi. Ačiū Dievui (arba „Lucasarts“), kad Bespinas neturi žemės paviršiaus, o, misijų metu kai kurių palnetų net nereikia užimti.Dažnas dalinys turi savo specialią ataką ar savybę, nuo pėstininkų ugnies vengimo iki Acclamator skydų energijos pervedimo ginklams, nuo Darth Vader „force crush“, „force push“ iki Imperatoriaus „coorupt“ ir „force lightning“.

Taip, žaidime sutiksite mylimus savo herojus. Vieni dirbs tik kosmose, kiti tik ant žemės, treti abiejose pusėse, kaip kad mano dažnai minimas Darth ar Boba Fett. Pastarasis bei C3-PO ir R2-D2 turi ir galaktikos žemėlapio funkcijų: pirmasis veikia kaip super skalpų medžiotojas, kitu du vagia informaciją Sukilėliams. Tokie veikėjai kaip Mon Mothma mažins kainas ar spartins gamybą. Bėje, maloni smulkmena apie pėstininkus – pasterieji keis išvaizdą priklausomai nuo klimato sąlygų.

Susipažinus su šiomis detalėmis reikia pasirinkti savo kovos pusę: Sukilėlius ar Imperiją. Su Imperija viskas aišku – daliniai pažįstami, privalumai ir silpnybės aiškios (tik AT-ST negerai parodyta – su juo, dideliais kiekiais, galima stoti beveik prieš betkurią priešo kovos mašiną). O jau Sukilėliai… Jie nestato kreiserių, todėl neikintuvus ir bombonešius reikia statyti kaip autominius galinius. Todėl kai jie žūsta, prarandamas laikas ir pinigai. Be įprastų (ir kvailai atrodančių) sukilėlių karių bei Plex raketų karių, kitų dalinių panaudojimas neaiškus. Net ir kosmose bjauru. O su Imperija viskas aišku ir tų kosminių tadų blindų naikinimas labai lengvas.

Mano nuomone, „Empire at War“ yra tai, ko seniai trūko „Star Wars“ visatai…
The message above was intercepted by our Imperial outpost in Byss. Commander, gather your fleet and anihilate those Rebel scum!