Nors šis „Nintendo DS“ nešiojamoms konsolėms skirtas žaidimas ir pasirodė JAV dar praėjusių metų lapkričio mėnesį, tačiau iki šiol apie galima išleidimo datą Europoje niekas nekalba. Nurodyta tik labai neaiški 2008-ųjų data. Tačiau mums pavyko savo rankas prikišti prie JAV versijos ir ta proga jūsų dėmesiui – maža apžvalgėlė visiems: ir tiems kas turi galimybę įsigyti už Atlanto pasirodžiusią versiją ir tiems, kurie su nekantrumu laukia jos pasirodant Europoje.

Taigi, po tokios „įdomios“ įžangos eikime tiesiai prie žaidimo. Nežinantys istorijos ir negalintys pasakyti nė vieno žaidimo pasirodžiusio prieš 2000-uosius, atskleisime, jog pirmasis „Contra“ serijos produktas pasirodė dar 1987-aisiais ir šio „bėk ir šaudyk“ stiliaus žaidimo kūrėja buvo „Konami“. Bet labiausiai stebinantis dalykas yra tai, jog turbūt mažai kas tikėjosi, kad šiais laikais gali pasirodyti toks geras originaliojo „Contra“ tęsinys. Vien faktas, jog žaidimas pažymėtas skaičiumi 4 (o šios serijos produktų buvo tikrai daugiau) nurodo kūrėjų „WayForward“ norą ignoruoti visus nuo 1992-ųjų pasirodžiusius serijos produktus ir susikoncentruoti ties „NES“ ir „SNES“ kartos produktų tobulinimo.

Per visą žaidimą, keliaudami nugalėti Black Viper, turėsite galimybe išbandyti puikiai subalansuotą ir pilną nostalgiškų elementų „gameplėju“, gerai sukomplektuotus lygius ir didžiausius bosus su įvairiausiomis formomis. Puikiai prisimenantiems apie ką eina kalba, galime pasakyti, kad bus galimybė sužaisti už Bill ir Lance, bus ir tunelio lygiai, ir „kodas“ taip pat.

Serijos naujokams ir tiems, kurie kasdieną nesitreniruoja „Contra“ žaidimuose, patarsime nebandyti žaisti su nustatytu „default“ sudėtingumo lygiu, kadangi tik pabandę būsite greitai sunaikinti. Tad jeigu nenorite susigadinti sau nuotaikos, padarykite paslaugą savo nervams ir pradžioje pasirinkę „lengvą“ sudėtingumo lygį pirmą atraskite ką jums siūlo žaidimams, išbandykite lygius ir jau tuomet siekite aukštumų įveikdami viską, ką prieš jus siųs „Contra 4“.

Verta pagirti „WayForward“ studija už puikiai išnaudotus abu „DS“ ekranus, kas ypač jaučiasi tokiuosi vertikaliuose lygiuose kaip „krioklys“, kur praplėstas ekranas suteikia galimybę geriau reaguoti į krioklio išdaigas. Taipogi verta paminėti daugybę atrakinamo turinio, kaip nauji veikėjai, žaidžiamas „NES Contra“ ir „Super C“ versijos ar naujas „iššūkio“ režimas. Jame mes galėsime išbandyti įvairias nekasdieniškas užduotis, tokias kaip šunėkų su žmogaus veido atvaizdais medžiojimas, kova su bosais turint tik vieną gyvybę ar lygio prabėgimas be jokių ginklų.

„Contra 4“ taip pat siūlo ir daugelio žaidėjų režimą, tačiau būtent šioje vietoje mes ir randame daugiausia problemų. Tiesa, jos atsiranda dėl pačios „DS“ konsolės. Pavyzdžiui, sužaisti su kokiu draugu ir pabandyti bendrai įveikti „Contra 4“ yra nepaprastai sudėtinga. Visų pirma reikia dviejų „DS“ ir dviejų žaidimo kopijų, nes galimybės ant vieno įrenginio žaisti nėra. Aišku, netgi teoriškai tai įgyvendinti nebūtų jokios galimybės, bet prisiminus kaip lengvai senesnes „Contra“ dalis buvo galime sužaisti su savo draugais, „DS“ sunkumai išties nedžiugina.

Bet kažin ar šią daugelio žaidėjų režimo silpnybę galėtume priskaičiuoti prie rimtų žaidimo klaidų. Apskritai, „Contra 4“ yra nuostabus produktus ir kiekvienas „DS“ savininkams neturėtų praleisti šio žaidimo pro akis. Didžiausios jo nuopelnas yra tai, jog visos geriausios senosios serijos savybės yra sutinkamos šiame žaidime, plius visa tai įvilkta į naują rūbą, bei pridėta daug papildomo turinio. Tad galiausiai gauname puikiai atgaivinta „Contra“ serijos žaidimą. Jis neabejotinai vertas vietos jūsų kolekcijoje.