Manau daugelis sutiksite, šie metai tikrai turtingi galvosūkių žaidimų gerbėjams. Sulaukėme nemažai galvosūkių žaidimų, kurie pelnė daugybe apdovanojimų. „Braid“ kūrėjas Jonathan Blow gavo nominaciją už puikų grafinį stilių ir įdomią idėją. Gana neseniai pasirodęs „Osmos“ leido pamatyti dalelių pasaulį su dar keistesniais galvosūkiais. Kiekvienas iš šių žaidimų sulaukė labai didelio populiarumo. Bet, tai dar ne viskas. „Frozenbyte“ nusprendė sukurti naują ir rimtą konkurentą kitiems šio žanro žaidimams – „Trine“. Žaidimas pasižymi ne tik nuostabiomis aplinkomis bei suktais galvosūkiais, bet ir puikia fizika. „Trine“ net pelnė apdovanojimą „Best Downloadable Game“.
„Trine“ turi ir šiokį tokį siužetą. Staiga taikią karalystę užplūsta įvairiausi monstrai. Ir dabar mūsų tikslas – ją išgelbėti. Žaidime valdysime tris veikėjus. Pirmasis sutiktas, tai vagilė Zoja. Antrasis yra burtininkas Amadėjus bei trečiasis, tai riteris Pontijus. Visi trys atsitiktinai susitinka kažkokioje šventykloje. Visi trys nuspendžia prisiliesti prie ten surasto magiško ir labai galingo artefakto pavadinimu „Trine“. Ir staiga visi veikėjai tampa vienu. Greičiausiai būtent nuo šio artefakto ir kilo žaidimo pavadinimas.
Visi trys veikėjai susijungė ir dabar jų tikslas išgelbėti karalystę. Nieko konkretaus. Dar prieš kiekvieną lygį išgirsime trumpą pasakojimą. O tuomet ir keliausime per įvairiausias teritorijas ir bandysime spręsti galvosūkius. Dažnai reikės įveikti ir įvairias kliūtis. O dažnai tai bus spygliai, ugnies kamuoliai ir kita. Vienu metu galėsime valdyti tik vieną veikėją, o prireikus kito, tiesiog paspausime klavišą ir veikėjas automatiškai pasikeis į kitą. Taip, „Trine“ artefakto dėka gavome unikalų trejetuką. Vagilė bus puiki akrobatė, galės peršokti per įvairiausias prarajas ir greitai judėti. Ji turės lanką ir su juos bus galima ne tik galabyti sutiktus monstrus, bet ir spręsti galvosūkius. Burtininkas Amadėjus galės sukurti tokius objektus kaip dėžės, tiltai. Jis taip pat galės savo kerų galia judinti objektus iš vienos vietos į kitą. Ir riteris, jis geriausiai tinka kautynėms, nes dėvi sunkius šarvus ir yra galingas pramušti kokią nors slaptą sieną.
Pagrindinis tikslas lygio metu – surinkti kuo daugiau arba net visus patirties aleksyrus. O jie bus išmėtyti įvairiose vietose, kurias žinoma nebus taip lengva pasiekti. Kartais gali tekti pereiti lygį net keletą kartų, nes atrodo viską apžiūrėjai, tačiau kažkur vis dar užsilikęs vienas kitas neatrastas aleksyras. Dažnai jie bus kur paslėpti ir sunkiai įžiūrimi lubose ar įkišti sunkiai pasiekiamuose tarpeliuose. O čia jau bus galima pasinaudoti savo vaizduote ir gabumais. Galite pasinaudoti Zojos akrobatikos gabumais ir pasiekti aleksyrą jos pagalba arba naudodami burtininką, išsikviesti keletą objektų ir nusitiesti praėjimą. Jei jau prakalbau apie objektus, tai žaidime „ragdolls“ fizika veikia puikiai. Norite išsikviesti dėžę? Tiesiog norimoje ekrano vietoje su pėle „nupieškite“ arba tiksliau tiesiog sujunkite keturkampį. O tuomet toje vietoje atsiras atitinkamo dydžio dėžė, priklausomai nuo to kokį keturkampį nupiešėte.
Išsikviesti galėsime ne tik dėžes, bet ir tiltus ir net ore kabančius trikampius. O visa tai žinoma padės pereiti įvairiausias prarajas ir kliūtis. Burtininkas galės judinti objektus, todėl iškviestą dėžę galėsite naudoti ne tik praėjimams kurti, bet ir objektams pasieki. Tiesiog paimate dėžę ir su ja užkabinate kur aukštai ir nepasiekiamai esantį aleksyrą. Šast ir tas nukrenta. Greita ir efektinga. Dėžes galėsime naudoti ir priešų žudymui. Burtininkas magijos pagalba galės su ja užvažiuoti kokiam skeletui per galvą, o karys galės tiesiog paimti ir sviesti ją tiesiai į skeletą. Jei jum nepriimtinas nei burtininkas nei riteris, gerai, tuomet pasinaudokite Zojos lanku ir taip nukaukite priešą itin greitai ir efektingai iš tolo. Jei kurį nors veikėją prarandate, žaidimas nesibaigia. Tiesiog perjungiame į kitą veikėją ir žaidžiame toliau. O prarastas veikėjas automatiškai atgaivinamas pasiekus checkpoint‘ą. Jei prarandame visus veikėjus, tuomet galime grįžti į paskutinį checkpoin‘tą ir tęsti žaidimą toliau. Nereikėtų labai jaudintis dėl išsaugojimo vietų, nes jų kiekviename lygyje yra pakankamai daug. O jose atsistato tiek veikėjų gyvybės tiek mana. Kartais gausime gyvybės ar manos aleksyrų ir iš nužudytų priešų.
Lygiuose rasime ir gerai paslėptų skrynių su turtais. O ten rasime įvairiausių žiedų, kurie sustiprins veikėją, geresnių rūbų ir kitokių dalykėlių. Yra ir inventorius. Jį atsidarysime paspaudus inventoriaus klavišą. Štai ten ir matysime turimus daiktus. O žaidime yra ir RPG elementų. Renkant aleksyrus keliames ir veikėjų lygį. Pakėlus lygį gauname taškų, už kuriuos galime nusipirkti naujų gabumų savo veikėjui. Pavyzdžiui, galime padaryti, kad Zoja šaudytų iškart dviejomis ar net trijomis strėlėmis. Arba galime patobulinti riterio kardą. Yra įvairiausių galimybių, kiekvienas naujas gabumas suteiks naujų galimybių išspęsti galvosūkius su kliūtimis ir pasiekti tikslą.
Jei perėjote žaidimą ir norite dar tuomet galite išbandyti co-op režimą. Gaila, bet jis palaikomas tik žaidžiant prie vieno kompiuterio. Tačiau, jei turite draugų, mėgstančių Indie žaidimus, tuomet „Trine“ yra tas žaidimas, kurį būtinai turite sužaisti drauge. Kadangi tinkamos galimybės sužaisti co-op režimo neturėjau, tai teko tenkintis tik įspūdžiais bei apžvalgomis. Ir kiek skaičiau, atsiliepimai yra labai geri. Žaidžiant co-op kiekvieną veikėją valdo atskiras žaidėjas ir taip lygyje laksto trys realūs žaidėjai tuo pat metu. Taip gauname dar daugiau galimybių ir būdų pasiekti norimą vietą arba išspręsti kokį galvosūkį.
Grafika, ji tiesiog nuostabi. Dar neteko regėti tokios ryškios ir detalios grafikos tokio žanro žaidimuose. Fono peizažai – dar nuostabesni. Viskas ryšku, blizga. Visur gražios spalvos. Puikus apšvietimas bei spinduliai. O vandens efektai sakyčiau prilygsta dabartiniams gigantams. Pakartoti lygį norisi vien dėl lygio grožio. Norisi paplaukioti ir vėl pamatyti tą gražų spindintį vandenį, pamatyti spindinčius kai kuriuose lygiuose esančius gražius kristalus. Nors kamera ir slenka šonu, tačiau grafika žaidime yra pilnai 3D, todėl ji neturėtų badyti akių net labiausiai išlepusiems ir geros grafikos ištroškusiems žaidėjams. Aplankysime įvairiausių vietovių, pradedant griūvėsiais, baigiant miškais ir tvirtovėmis. Patys kūrėjai giriasi, kad tai yra „next-gen“ grafika. Taip, sutinku – manau netoli to. Kiekvieną lygį lydi puikiai deranti muzika. Kartais veikėjai tarpusavyje pašnekės, kartais tai bus linksmi pokalbiai, o kartais ir nelabai. Tiek grafine tiek garsine prasme žaidimas atrodo tvarkingas ir gražus. Tiesa, norint pamatyti gražius vaizdus reikės ir neblogo kompiuterio, nes kaip galvosūkių žaidimas, lyginant su kitais šio žanro žaidimais, jis yra gana reiklus kompiuteriui, nors žaidžiant aukštais nustatymais su problemomis dar nesusidūriau. Valdymas – nesudėtingas, viską atliksime judėjimo klavišais, o pelę naudosime veikėjų specialiems gabumams naudoti ir atlikti.
„Trine“ labai smagus žaidimas, nors kaip visuomet yra kiek trumpokas. Ir kaip visuomet, kartais rimtas galvos skausmas. Nuostabi grafika ir efektai neturėtų atbaidyti net labiausiai išlepusių žaidėjų. Galiu drąsiai jį rekomenduoti. Mes gavome dar vieną, puikiai pavykusį ir tvarkingą galvosūkių žaidimą šiemet. Jei turite draugų, bus dar smagiau, nes žaidimas palaiko co-op režimą. „Trine“ – gerai pavykęs žaidimas, leidžiantis pavaldyti įdomią ir tikrai šaunią trijulę. Ir tikėtina, kad tai ne paskutinis kartas, kai leidžiames į nuotykius su šia trijule.