Echo Night — vienas iš žaidimų, kuriuose nesimato pagrindinio herojaus ir nereikia bėgioti su automatu ir taškyti visokius mutantus. Čia tiesiog žiūri i aplinką ir supančius objektus bandydamas rasti ką nors naudingo. Kalbiesi su kitais personažais, kad išgirstum kokios nors naudingos informacijos. Čia tiesiog reikia vaikščioti, žiūrėti po stalais, į spinteles ir visur kitur, kur gali būti paslėptas raktas nuo kokių durų ar mįslės. Gali pasirodyti nuobodu, bet po kurio laiko pamatysite, kad būtent tai ir įtraukia į žaidimą, net nepastebėsite, kaip trokšte trokšite suprasti žaidimo istoriją.

Echo Night istorija vyksta daugelyje vietų ir laikų. Pradėsite 1937 metais ir keliausite i praeitį, kad išsiaiškintumėte tėvo dingimą. Bežaisdami pabūsite įvairiose vietose: traukinyje, pilyje, kasykloje, bet daugiausiai laiko praleisite prakeiktajame laive Orpheus, nuskendusiame 1913 metais. Kad ir ką sutiktumėte šiam laive, jie bus seniai mirę, tik nepagalvokite, kad teks tik i lavonus žiūrėti. Atvirkščiai, laive nėra nei vieno lavono. Visa, ką jūs sutiksite laive, bus dvasios, nerandančios ramybės. Scenarijus gali keistis, bet Echo Night niekad nebus labai baisus žaidimas, tiesa, bus keli momentai, kai net pašoksite nuo kėdės.

Žaidimo grafika nelabai išvaizdi, bet kompensuojama tuo, kad dėl mįslių ir istorijos būsite prilipę prie televizoriaus. Pačioje pradžioje istorija neatrodys labai logiška, nes, kaip jau minėjau, ji vyksta daugelyje laikmečių, todėl iš pradžių, tik šiek tiek pakeliavę, laiku nieko nesuprasite. Pagrindinio personažo keliavimas laiku — tai lyg sąmonės netekimas, herojus atsibunda kitame laike ir iš pradžių gali atrodyti, kad jis tik pasyvus įvykių stebėtojas, bet taip nėra, nes būtinai reikia užmegzti kontaktą su praeities herojais. Tai ir yra Echo Night gražumas: sutinkate dvasią, apie kurią nieko nežinote, truputį pakeliaujate laiku ir jau suprantate, kaip jai padėti.

Žaidimo mįslės yra tokios, kaip ir visuose nuotykių žaidimuose — standartinės. Randate raktą ir einate prie tų durų, kurios buvo užrakintos. Bet kai kuriomis mįslėmis aš šiek tiek nusivyliau. Kai kurios iš jų buvo tiesiog per lengvos, nors gal tai ir nėra labai blogai, ypač jei esi naujokas, pradėjęs žaisti tokio stiliaus žaidimus. Kita vertus, kai kurios užduotys gali pasirodyti tokios sunkios, kad „numesit“ šį žaidimą taip toli, kad rasite tik po penkerių metų, kai IQ padidės iki kvantinės fizikos profesoriaus lygio. Bet jei išspręsite tokias mįsles greitai, tai jausitės kaip genijus kokias tris minutes.

Echo Night valdymas yra labai paprastas ir nesudėtingas. Čia bus interaktyvus daiktų meniu, žemėlapis, dar kūrėjai siūlo šliaužiojimo pozą , kuri leis pasižvalgyti po stalais. Vienas iš įdomesnių dalykų yra tai, kad galėsite judinti ir nešioti tam tikrus objektus: kėdę ar radiatorių. Tai jums padės vykdant kai kurias užduotis. Žaidime yra ir vairalazdės vibracija, bet ji veiks tik tada, kai būsite atakuojami. Analoginės vairalazdės, deja, naudoti nebus galima. Ir valdymo trūkumas būtų toks — judėjimas yra per lėtas, todėl „pasirinkimuose“ siūlau iš karto nusistatyti didžiausią ėjimo greitį.

Personažų įgarsinimas yra pavykęs, iš sielų balsų galima spręsti, kad jos nori kuo greičiau atrasti amžiną ramybę. Bet keista pasirodė tai, kad kai kurie personažai turėjo įgarsintus balsus, o kiti — ne. Muzika žaidime tiesiog varo į depresiją, tai nuteikia tam tikrai atmosferai. Man ypač patiko muzika, kuri grojama vykstant tam tikriems įvykiams, kai, pavyzdžiui, netikėtai iš sienos išlenda demonas. Nors kai kuriose vietose muzikos trūko, bet kam patiktų, jei užstrigtumėte kurioje nors vietoje ilgam laikui ir jums kelias valandas grotų ta pati melodija. Kaip sakiau, muzika groja tam tikrais momentais, tai išryškina jų svarbą, todėl pasiruoškite sužinoti ką nors naujo apie scenarijų arba dar labiau susipainioti.

Ganėtinai painus dalykas yra su išsisaugojimais. Šiek tiek sutrikau, kai negalėjau suprasti, kaip reikia išsisaugoti savo progresą. Gerai, kad tada, kai ieškojau, kaip tai padaryti, nebuvo jokio pavojaus „mirti“. Kad kitiems taip neatsitiktų, patariu — raudonas telefonas yra išsisaugojimo įrankis. Prieš pradėdami žaisti, pasirūpinkite, kad atminties kortelėje būtų dvi laisvos vietos, nes tiek užima Echo Night. Kitas dalykas, kurį labai noriu paminėti, tai, kad žaidime yra galimybė palošti kazino. Tai ruletė, žaidimų automatas, o jei būsite geras žaidėjas, gal pasiseks sužaisti „Black Jack“ su dama. Norint tai padaryti, turite laimėti 100$. Jeigu laimėsite „Black Jack“ 200, išgelbėsite jų sielas.

Dėl šio aspekto žaidimas tampa žaismingesnis ir gyvesnis, kartais net pamiršti, koks yra tikrasis tikslas, bet tik iki to momento, kol kazino dirbs, nes dieną kazino nedirba ir jus išmeta už durų, kur piktas demonas jau laukia jūsų.

Pabaigoje norėčiau pasakyti, kad ne visiems priimtinas toks žaidimas, o veiksmo mėgėjai net nesupras esmės, bet nepamirškite, kad šis žaidimas kitoks. Čia reikia gan smarkiai „pasukioti“ smegenis, todėl jei keletą vakarų norite tapti Šerloku Holmsu, šis žaidimas jums.

Gray Fox