Iš žurnalo PC Klubas 2007/11. Autorius: Rezidentas

Kaip pasakė kažkuris užsienio kritikas apie būsimą „The Orange Box“ pakuotę, joje bus trys žaidimai: „Portal“, „Portal“ ir „Portal“. Iš tiesų daugelis su didžiausiu nekantrumu laukė būtent šio eksperimentinio žaidimo, mat jis žadėjo visiškai naujo tipo „geimplėjų“ ir smarkų šuolį į žaidimų ateitį. Dabar, įveikus kūrėjų paruoštus „kliūčių ruožus“, galima tvirtai sakyti: jiems tikrai pavyko.

Gaila, bet plačiai ir išsamiai papasakoti apie „Portal“ nepavyks. Tai tikrai nėra didelis žaidimas, kurio apimtis ne vieną gali nuvilti. Prabudus neaiškioje laboratorijoje teks įveikti 19 jos aukštų, kuriuose paruošti įvairiausi galvosūkiai, reikalaujantys, be abejo, naudoti portalus. Kiek tai užtruks, čia jau kiekvieno reikalas, priklausantis nuo orientavimosi erdvėje įgūdžių ir pilkosios ląstelių masės efektyvumo. Bet kuriuo atveju, pradinę, didžiąją žaidimo dalį galima įveikti labai greitai, tačiau lygiams vis didėjant ir užduotims sudėtingėjant „Portal“ nesibaigs taip greitai, kaip gali atrodyti pradžioje.

„Portal“ žaidimo progresas puikiai subalansuotas, pradinės lengvos užduotys skirtos susipažinti su aplinka ir pagrindiniais užduočių įveikimo metodais. Ilgainiui viskas sunkėja, žaidėjui paliekama vis mažiau užuominų, ką ir kaip daryti. Kūrėjams teko ilgai ir sunkiai padirbėti reguliuojant žaidimo sudėtingumą, mat čia susiduriame su visiškai naujo tipo užduotimis. Kaip aiškėja iš kūrėjų komentarų, kurių tikrai verta išklausyti įveikiant iš naujo lygius, daugelis „Portal“ vietų buvo įvairiai keičiamos ir modifikuojamos, nes testuojant vis pasirodydavo visiškai nenumatytų rezultatų.

Be kūrėjų komentarų, „Portal“ žaidimo trukmę prailgins ir papildomos užduotys. Tai jau įveikti lygiai, kurie yra įvairiai pasunkinti, arba užduočių įveikimas per tam tikrą laiką.

Nesinori per daug pasakoti apie žaidimo galimybes, tačiau negaliu nepasidalinti įspūdžiais apie mane labiausiai sužavėjusį dalyką — inercijos naudojimą žaidime. Užduotys, kurias norint įveikti reikia ne tik teisingai išdėlioti portalus ir sužaisti su objektais, bet pasinaudoti savo kūno svoriu ir krentant per portalus įgauti reikiamą pagreitį, tiesiog užgniaužia kvapą ir susuka galvą.

O šių trumpų įspūdžių pabaigoje — apie „Portal“ pabaigą. Tai viena nerealiausių ir labiausiai apdovanojančių pabaigų, kokias teko matyti. Ji tiesiog idealiai perteikia „Portal“ idėją ir, bijodamas per daug iškloti, pasakysiu tik tiek, kad vien dėl jos verta stengtis ir įveikti žaidimą. Garantuoju, kad kūrėjų sąrašą žiūrėsite su dideliu malonumu.