Pasakykite atvirai, kokią milžinišką pabaisą atsimenate iš 1933 metų kino repertuaro? Kvailas klausymas tiesa? Juk į jį galima atsakyti tiesiog pažvelgus į apžvalgos pavadinimą. Taip, filmas „King Kong“ 1933 metais tapo milžinišku hitu. Šiandien jis yra kruopščiai saugomas kaip Amerikos nacionalinė vertybė. 2005 metais atsinaujinęs karalius Kongas vėl ruošiasi sudrebinti pasaulį savo plaukuotomis kojomis. Kaip tik šiandien kino teatruose pradedamas rodyti atjaunėjęs „King Kong“ filmas. Tuo tarpu, kai kiti šlamščia spragintus kukurūzus kino salėse, mes pažvelkime, kas dedasi kitoje barikadų pusėje – žaidimų pasaulyje, kurio ši milžiniška gorila taip pat neaplenkė.

Prisipažinsiu, jog dar instaliuodamas žaidimą, buvau nusiteikęs pesimistiškai. Dažnai žaidimai pagal filmus būna skurdoki ir remiasi tik į filmo licenziją, nepasiūlydami nieko įdomaus. Regis, „King Kong“ netūrėjo būti išimtis, tačiau pažvelgus į žaidimo pavadinimą, matome garsaus „Žiedų valdovo“ režisieriaus vardą ir pavardę. Ar tokia pasaulinio masto žvaigždė kaip Peteris Jacksonas leistų teršti savo vardą eiliniam nieko vertam žaidimui? Žinoma, kad ne, todėl Peteris netik prisidėjo prie kūrimo, bet ir visiškai pasitikėjo per pastaruosius keletą metų puikiai savo darbus atliekančia kompanija „Ubisoft“. Gavosi visai neprastas projektas, kuris pateisino mano dėtas viltis. Norite patarimo? Niekada nesitikėkite iš žaidimo per daug. Kai pradedate kurti legendas projektui dar neišlindus iš tamsių kūrėjų dirbtuvių, dažnai neišvengiate nusivylimų. Būtent todėl žaidimas paliko žymiai geresnį įspūdį negu tikėjausi.

Veiksmas prasidėjo, kai grupelė ambicingų tyrinėtojų susiruošė kelionėn į legendomis apipintą Skulo salą. Tai, ką jie atrado, viršijo lūkesčius. Saloje gyvena žiaurūs čiabuviai, šlaistosi dinozaurai ir kiti monstrai, tarp kurių, žinoma, milžiniška gorila, kurią laukiniai žmonės vadina Kongu. Žaidimas nesileidžia į labai jausmingas detales ir iškart įmeta jus į veiksmą. Jūsų komandą beplaukiant užklumpa audra. Per tirštą lietų kapitonas nepamato priekyje styrančių uolų ir laivas staigiai atsitrenkia. Sėdate į gelbėjimosi valtį ir plaukiate link paslaptingos salos. Deja, jūs buvote per silpni kovoti su jūra, kuri apverčia jūsų valtį. Atsibundate saloje, kur jus pažadina būrio draugai. Štai ir prasideda visas smagumas. Tai, kad esame ne vieni, sužinome jau pirmosiomis akimirkomis, kai filmuojant išgirstame medžius laužantį klyksmą. Mūsų tyrinėtojams tai nepatinka, todėl prasideda beviltiškas likusių narių, kuriuos jūra nunešė nežinia kur, paieškos. Siužetas vystosi originalaus filmo linkme ir yra labai šaunu.

Viskas prasidės čia, saloje, ir baigsis ant „Empire state“ pastato viršūnės Niujorke. Tikiuosi daugelis žino nepaprastą „King Kong“ istoriją apie tai, kaip gražuolė nugali pabaisą arba kaip meilė pražudė monstrą. Kad ir kaip ten bebūtų, tačiau žaidimo siužetui pritrūko daugiau jausmingumo. Žaidime viskas prasidėjo ir baigėsi kiek per greitai ir per trumpai. Tarsi kažkas reguliuotų laiko tėkmę ir neleistų jums pasigrožėti jausmais, išsivysčiusiais tarp pagrindinių herojų. Čia viskas vyksta greitai ir beveik visas dėmesys yra skiriamas tik veiksmui.

Pirmosios žaidimo minutės nuteikia ne itin maloniai. Į akis iškart krinta nestandartinis pirmojo asmens valdymas, už kurį reikėtų padėkoti konsolėms, kadangi pereidamas iš vienos platformos į kitą, žaidimas neįgavo pasikeitimų. Tam, kad jūsų valdomas herojus Džekas pasiruoštų šauti, reikia laikyti paspaudus ilgąjį „space“ klavišą ir tik tada spaudyti pelę, kad galėtum šauti arba mesti ietį į priešą. Ekrane nebus jokio taikiklio, reiks tik atsisukti į priešą ir atakuoti, o visu taiklumu pasirūpins kompiuteris. Tai yra labai naudinga tiems žmonėms, kurie niekada negalėjo pasigirti tiksliu taiklumu, tačiau visi kiti žmonės, gali likti nepatenkinti. Toks paprastas valdymas paverčia žaidimą velniškai lengvu, o juk mes norime išbandymų tiesa? Tačiau net ir pripratus prie valdymo ypatumų, pradžioje susidarome gan keistą nuomonę. Perėjus maždaug 25% viso žaidimo, nepamatome beveik nieko stebuklingo. Lakstome kartu su būrio draugais, kurie, regis, be jūsų mirtų saloje po kelių minučių. Būtent Džekui reikia nušauti priešus, išgelbėti kompanionus, ieškoti dingusių svirčių ir t.t.

Spėkit iš trijų kartų, kam tenka nekreipti pasiutusio dinozauro dėmesį, kol jūsų draugai atidarinėja vartus? Vėliau žodis „Džekas“ tampa lygus keiksmažodžiui, nes kiekvieną smulkmeną reikia padaryti būtent jūsų valdomam personažui. Viskas pasikeičia, kai pirmą kartą gauname valdyti Kongą. Pirmojo asmens vaizdą pakeičia trečias asmuo. Su šia milžiniška gorila šokinėjame per medžius, laipiojame uolomis, žudome priešus ir gelbėjame gražuolę Aną nuo pavojų. (Tiems, kas nežino, pasakysiu, kad būtent žaviąją Aną pamilo Kongas, būtent meilė šiai merginai, pražudė milžinišką galiūną). Nuo tos vietos, kai pirmą kartą gauname valdyti Kongą, prasideda visos linksmybės. Siužetinė kampanija tampa pilna įspūdžių ir veiksmo. Valdyti Džeką tampa tikras malonumas. Labai smagu buvo leistis plaustu žemyn upės skardžiu ir gintis nuo dinozaurų, bėgti su ugnimi uolose ir patirti dar daug veiksmo ir įspūdžių. Labai nudžiugau, kai mano pirmąją niūroką nuomonę, pakeitė noras patirti dar daugiau nuotykių ir teigiamų emocijų, kurios pradėjo plūsti bežaidžiant.

Pamenate senovės legendą apie Prometėją, kuris žmonėms padovanojo ugnį ir vėliau buvo priverstas už tai kentėti? Tai štai, bėgiodami po džiungles ,turėtumėte dėkoti už šią dovaną, kadangi be ugnies, toli nepajudėsite. Dažnai teks deginti brūzgynus, užtveriančius jums kelią. Kartais teks gabenti liepsną iš pakankamai tolimo atstumo, kad galėtum judėti tolyn. Toks ugnies būtinumas leido kūrėjams sukurti gan įdomių užduočių variantų, kurie padaro veiksmą įvairesnių ir nemonotonišku. Beje, uždegta ietis yra efektyvus ginklas priešams pribaigti. Oponentai negali pasigirti intelektu, tačiau tai juk įvairūs ropliai ir šliužai, kurie tikrai nesugalvos komandinių taktikų. Į pagalbą priešų naikinimui ateis keletas ginklų rūšių: automatas, snaiperio ginklas, šratinis šautuvas bei pistoletas. Arsenalas nėra stulbinantis, tačiau jo užtenka, juolab, kad didžiąją laiko dalį naudositės ietimis, kurių žaidime yra apstu. Beje, kulkų netūrėsite daug ir visada jausite jų trūkumą, todėl turėkite tai omeny, kai be gailesčio pleškinsit priešus. Savaime suprantama, ginklais naudosis tik Džekas, kuris vienu metu galės neštis tik vieną šautuvą ir ietį. Jokių „Švarcų“ džiunglėse šįkart nebus.

Na, o Kongas naudosi savo neišsenkama jėga ir fiziniais duomenimis. Jam yra visiškai nesvarbu, kas stovi priekyje: čiabuvis ar skraidantis dinozauras – viskas yra šluojama nuo žemės greitai ir efektyviai. Susitiksite keletą rimtų oponentų, kuriuos nugalėti bus ne taip paprasta. Juos būtų galima laikyti savotiškais „bosais“. Žaidžiant už Džeką ir Kongą, jausis didelis skirtumas, tarsi žaistume du skirtingus kūrinius. Atstovaujant Kongą, galite jausti panašumą žaidimui „ Hulk“, kuriame taip pat negailestingai traiškome sutiktus kelyje nevidonus. Tuo tarpu, kai būsite Džeko vaidmenyje, naudositės ginklais, žaidimas taps taktiškesnis (nors ir nedaug).

Žaidimo grafika atrodo puikiai, nors ir turi nemažai klaidų. Prisipažinsiu, kad mane sužavėjo pirmieji „King Kong“ vaizdai. Gražiai atrodančios džiunglės leidžia žaidėjui puikiai jaustis bėgiojant po jas. Pagrindinių herojų veidai yra kurti pagal Holivudo aktorius, nusifilmavusius naujausiame filme. Gaila, kad kartais įspūdį gadina įvairūs nesklandumai. Pavyzdžiui, šautuvai ir ietys, stovint šalia veikėjų, perlenda per juos kiaurai. Tokių objektų sulindimų yra apstu ir tai kartais kelia ne itin geras emocijas. Kad ir kaip ten bebūtų, jei pamatytumėte kaip šauniai atrodo milžiniškas dinozauras, pamirštumėte visas klaidas, nes jis atrodo tiesiog fantastiškai. Kad sustiprinti galios įspūdį, kūrėjai pridėjo vėjo įspūdį, todėl, kai toks roplys suriaumoja, atrodo, kad tuoj nuskrisime kelis metrus atgal. Grafikoje kūrėjai tikrai neblogai padirbėjo, tik gaila, kad neužteko laiko pataisyti keleto nesklandumų.

Pabaigai norėčiau pasakyti, kad nors žaidimas turi šiek tiek nesklandumų, tačiau viską atperka įdomus siužetas ir veiksmas. Gaila, kad įspūdžiai tesėsi neilgai, mat žaidimas yra labai trumpas. Žaidžiant, atrakiname įvairius „bonusus“, tačiau jie žaidimo labai neprailgina. „King Kong“ siūlo vos keletą valandų žaidimo, todėl jį turėtumėte pereiti vos per kelias dienas, bet jei esate pasirengę keliauti į paslaptingą Skulo salą ir ten pragyventi įdomų, nors ir trumpą laiką, tuomet išbandykite žaidimą, juolab, kad i6gyvent „King Kong“ istoriją yra tikrai įdomu ir smagu.

Rimvydas, Games.lt