Savo laiku pirmoji Stuntman dalis, karaliavusi PlayStation 2 platformoje, paliko teigiamą įspūdį visiems Reflections studijos fanams ir visiems, palankiai vertinantiems lenktynių žaidimus. Tačiau tie, kurie žaidė Stuntman, žino, kad tai – sudėtingas žaidimas. Pereidinėti tas pačias scenas iš naujo dažniausiai niekaip neprisiversdavai, o ir patį žaidimą žaisti dažnai tekdavo sukąstais dantimis. O dabar laikai pasikeitė. Dar vasarą pamatęs xbox prekyvietėje Stuntman: Ignition demo versiją nustebau ir apsidžiaugiau. Vienas įspūdingiausių žaidimų, kuriuos tik buvo tekę matyti ant senesnės kartos konsolių, atgimsta!

Reflections kūrėjų studija turbūt daugeliui yra žinoma kaip Driver serijos puoselėtojai, kurie iki šiol sėkmingai tęsia dar PSone laikais pradėtą frančizę. Bet, kaip matote, Reflections turi ir daugiau kozirių. Iškart skubu šią kūrėjų studiją sveikinti ir girti už tokį taiklų sprendimą paruošti naują Stuntman žaidimą. Žinoma, šį kartą jis išleistas ne tik PlayStation 2, bet ir PlayStation 3 bei Xbox360. Tačiau, nors žaidimas ir tapo multikonsolinis, žavesio nei kiek neprarado. Maža to, žaidime nebeliko pirmtako klaidų, viskas nušlifuota, patobulinta ir pritempta prie naujos kartos lygio. O turint omenyje, kad dabar ramesnis laikotarpis žaidimų rinkoje, tvyro tarsi tyla prieš artėjančią Halo 3 audrą, galima puikiai praleisti savaitę ironiškai Holivudą imituojančiose filmų studijose ir pasigrožėti aštriausiais kino pramonės kaskadininkų triukais.

Žiūrovas

Pradėti apžvalgą norėčiau nuo to, kad įsitraukę į kaskadininkų pasaulį, jūs tuo pačiu viską stebėsite ir kaip žiūrovas. Turiu omenyje tai, kad visi filmai, kuriuose jums teks filmuotis bus pristatyti jūsų pačių kritikai taip vadinamų „trailer‘ių“ (pristatomieji filmų klipai) pavidalu. Tenka pripažinti, kad šis aspektas pirmajame Stuntman buvo atliktas kur kas pavyzdingiau. Jau tais laikais kūrėjai gebėjo į filmų „trailer‘ius“ integruoti jūsų pačių atliktus triukus, o šioje dalyje to nebeliko. Taip, pristatomųjų filmukų metu jausis skirtumas tarp žaidimo grafinio variklio generuojamų scenų ir tarp tikrų, CG intarpų, bet to juk nepakanka. Kaip čia taip išėjo, kad daug anksčiau pasirodžiusiame žaidime stebėdamas iš žiūrovų ložės savo pasiekimus juos aiškiausiai matydavai ir įvertindavai, o dabar, pasirodžius kur kas tobulesniam žaidimui, to nebėra. Nežinai kaip jums, bet man toks akibrokštas tikrai kliūna. Gerai nors tai, kad „trailer‘iai“ yra tikrai kokybiški ir sumaniai sulipdyti. Tokiu būdu jie priduoda daug įvairovės bei verčia žaisti toliau, tuo pačiu žadėdami dar daugiau įspūdžių ir emocijų. Taip pat dauguma filmų, kuriuose jums teks filmuotis atvaizduoja standartines Holivudinės produkcijos klišes ir netgi pašiepia jas, bet apie tai truputį vėliau. Esmė tame, kad Stuntman: Ignition yra tikrai šviežias ir novatoriškas žaidimas, kuris turės kuo nustebinti ne tik lenktynių mėgėjus, bet ir veiksmo ištroškusius žaidėjus.

Už vairo

Žaidimas prasidės įdomiu įvadiniu filmuku, kurio metu paaiškės kaip jūs įsitraukėte į kino verslą. Iškart po jo seka pirmasis filmas, kuris vadinasi „Aftershock“. Štai čia ir prasideda visas smagumas… Kai žaidi – niekas nerūpi, o kai dabar reikia išversti viską… Na, bet ką aš čia. Tikrai būdavo filmų, kuriuos mūsiškiai išversdavo į gimtąją kalbą apgailėtinai, tačiau dabar aš juos suprantu :). Parašęs visą tai galiu teigti, kad mūsuose šį filmą vadintų tiesiog „Žemės drebėjimas“. Nei labai įmantru, nei pompastiška. Prisiminkime, kad tokie filmai kaip „Diena po rytojaus“ arba „Pasaulių karas“ irgi nelabai pribloškiančius pavadinimus turėjo, bet pasirodė gerai. Taigi, taip ir čia. Pats filmas, kaip supratau, turi labai įdomu scenarijų. Čia ir gatvių lenktynininkas įmaišytas, ir vienišas motociklistas, aklai skubantis pas savo senelę, ir, žinoma, visus gelbėjantis policininkas. Jums, kaip ir visuose likusiuose filmuose teks nusifilmuoti šešiose scenose. Sėkmingai jas nufilmavus atrakinamas to konkretaus filmo „trailer‘is“ ir galite judėti toliau. Be pirmojo filmo jūsų paslaugų lauks dar penki. Prieš kiekvieną filmą teks išklausyti režisieriaus komentarus bei triukų koordinatoriaus pastabas. Taip pat koordinatoriaus pagalbos sulauksite ir prieš kiekvieną atskirą sceną.

Kadangi žaidimo dėžutėje esančiame buklete aiškiai įvardijami visi filmai, kuriuose teks filmuotis, tą patį, manau, galiu sau leisti padaryti ir aš. Taigi, antrasis filmas vadinasi „Whoopin‘ and a Hollerin‘ II“ :). Na ir pabandykite dabar išverst, kad gudrūs. Jeigu tiesiog taip bandyti versti pažodžiui tai tikriausiai išeitų kažkas tokio: „Šaukti ir rėkauti II“, tačiau esu tikras, kad mūsiškiai taip neverstų ir ieškotų pavadinimo, turinčio vienokių ar kitokių sąsajų su filmo turiniu. Pats filmas, kiek galėjau suprasti iš nufilmuotos medžiagos ir „trailer‘io“ išeitų tikrai smagus. Į tokį, manau, ne gėda būtų ir nueiti. Kadangi pirmame filme buvo šaipomasi iš perdėto dramatizmo ir tai nuolat akcentuojama, antrasis filmas – tikra palaima. Jo režisierius lengvabūdis, per daug į nieką nekreipiantis dėmesio, o pagrindiniai aktoriai nuolat trinasi po aikštelę ir viską komentuoja, todėl nusiteikite linksmai, nes antras filmas tikrai „nurautas“ :). Iškart po jo jūsų laukia veiksmo trileris „Strike Force Omega“. Na, nekomentuosiu aš pavadinimo, o gal tik užsiminsiu, kad filmą režisuoja buvęs kaskadinių triukų meistras ir labai garsus tokio maštabo filmų aktorius, todėl teks paprakaituoti. Ketvirtas filmas ir, tuo pačiu, mano mėgstamiausias yra „Overdrive“. Versti galima tiek pagal kontekstą, tiek tiesiogiai – „Greitinančioji pavara“. Galima ir kaip nors solidžiau, arba trumpiau, bet tai jau palieku jums. Ko gero net ir žaidimą galima būtų organizuoti, kas taikliau ir įdomiau išvers filmų pavadinimus, tačiau tam reikia laiko, rėmėjų ir dar daug dalykų, kurie visi kartu verčia žmones nusigręžti nuo tokių konkursų organizavimo. Tai va. Kaip jau minėjau, „Ovedrive“ yra mano mėgstamiausias filmas šiame žaidime, o taip yra todėl, kad jis filmuojamas San Franciske, kur aplinkos labai artimos Driver serijos žaidimams. Šiame filme man patinka viskas, pradedant scenomis, kuriose tenka filmuotis ir baigiant „trailer‘iu“. Žinoma, veikėjų vardai parinkti su sarkazmu, scenarijus irgi kiek ironiškas, tačiau ta visa `70-tų metų dvasia vis tiek išlieka. Penktasis filmas yra labai aiški parodija iš Džeimso Bondo, pavadinimu „Never kill me again“ („Niekados nežudyk manęs antrą kartą“ :)). Dar daugiau juoko sukelia faktas, kad režisierius – prancūzas :). Turbūt niekam ne paslaptis, kad Bondas yra britų agentas ir už visą Bondiadą atsakinga taip pat Didžioji Britanija. Na, kūrėjai išties turi sveiką humoro jausmą. Beje, bežiūrint šio filmo „trailer‘į“ atkreipiau dėmesį ir į pagrindinį aktorių, kurio veidas sulipdytas iš visų iki šiol buvusių Bondų detalių. Bet filmas prancūzų ir turi jau kelioliką serijų :). Paskutinis filmas kritiškai žvelgia į kino pramonės susidomėjimą komiksais. Taip, tai bus pats stambiausias projektas šiame žaidime „Night Avenger“. Galima būtų versti kaip „Nakties keršytojas“, tačiau prisiminus kaip lietuviai išvertė „Ghost Rider“ („Tamsos Baikeris“ :)), aš nustoju vilties ir šią liūdną pavadinimų temą baigiu. Beje, paskutinis filmas tikrai nėra pats įspūdingiausias, nors būtent jam atrakinti reikia daugiausiai žvaigždžių, apie kurias plačiau visai netrukus.

Žvaigždžių liga

Panašiai kaip ir Bournout žaidimuose, čia jūsų asmeninis progresas bus matuojamas žvaigždėmis. Jas rinksite pereidinėdami scenas ir kaip įprasta, geriausias įvertinimas – penkios žvaigždės. Kad surinkti penkias žvaigždes turėsite visą sceną pravažiuoti išlaikydami kairiajame viršutiniame kampe augantį triukų skaičių. Jei ilgai važiuosite nieko įdomaus neparodydami, jis išnyks, o jūs negalite to leisti. Žinome, jei iš pradžių tai pasirodys pernelyg sunku – nesisielokite, praeikite scenas gaudami po tris, po dvi, galiausiai net po vieną žvaigždę – visuomet galėsite sugrįžti ir pakartoti pereitas scenas iš naujo. Žinoma, jei atsiras tokiu virtuozų, kurie sugebės visas šešias scenas pravažiuoti penkioms žvaigždutėms – jūsų laukia pasiekimo taškai, kurie keliaus iškart į bendrą suvestinę. O jei jūsų tarpe yra tokių fanatų, kuriems pavyks iš visų filmų visų scenų surinkti po penkias žvaigždes, tuomet parašykite asmeninę žinutę – aš jums nuoširdžiai paspausiu ranką :). Beje, tolimesni filmai atsirakins tik tada, kai turėsite tam tikra žvaigždžių skaičių. O žvaigždžių dar gausite ir iš prie filmų esančios skilties „Odd jobs“ („Atsitiktiniai darbai“). Tai pagrinde yra komercinė reklama, už kurią būsite atlyginti lygiai taip, kaip ir už filmus. Kas liečia pačius triukus, tai juos aprašyti yra gana sudėtinga. Tuo žaidimas ir žavi. Jei aiškinti primityviai, tai vienoje scenoje bus nemažai jau surežisuotų triukų ir juos jus turėsite atlikti. Nesėkmės atveju gausite iksą, kurių vienoje scenoje galėsite surinkti tik keturis. Penktasis reikš, kad visą sceną reikia perfilmuoti. Kas liečia nesurežisuotus triukus, tai jau jūsų valia. Galėsite daužyti kelio ženklus, nardyti tarp automobilių, daryti staigius posūkius – kas tik šaus į galvą. Ir nepamirškite, svarbiausia – išlaikyti vieną kombinaciją iki pat galo. Tada gausite milijoninius taškus bei kitokius apdovanojimus.

Išvaizda

Turiu pripažinti, kad po pirmosios dalies žaidimas gerokai pažengė į priekį. Nenuostabu, kad pirmasis filmas yra „Aftershock“, iš kurio paimtos scenos dar demo versijoje stebino detalių gausa ir ypač gražiai padarytais spec. efektais. Labai autentiškai atkurtos aplinkos, labai gražūs šviesos efektai ir viskas puikiai dera tarpusavyje. Net ir labai norėdamas negalėtum pasakyti, kad žaidimui trūksta ugnies arba kad vyrauja nuobodžios spalvos – žaidimas gyvas kaip niekada. Susidaro toks įspūdis, kad visas dėmesys, kurio negavo paskutinieji Driver serijos žaidimai atiteko naujai Stuntman daliai. Viskas ant tiek kruopščiai ir apgalvotai atlikta, kad tas pačias scenas norisi žaisti vėl ir vėl. O taip bežaidžiant dažniausiai ir penkios žvaigždutės pasiekiamos. Įgarsinimas taip pat yra aukščiausios prabos, visiškai nėra prie ko prisikabinti. Kiekvieno filmo direktoriaus vis kitokios manieros, kitokie tikslai ir visa tai atsispindi jų kalbėsenoje, komentaruose. Ir tai yra ypač pagirtina, nes kituose bent kiek panašaus pobūdžio žaidimuose kalba koks nors vienas monotoniškas balsas (vyro arba moters) ir aiškina jums tą patį per tą patį. Ko gero Stuntman: Ignition tuo ir ypatingas – darbo čia įdėta tikrai daug. Na, kas liečia muzikinį foną, tai tiek daug pagyrimų pažerti negalėčiau. Šiaip filmavimo metu skamba standartinės melodijos, iš kurių kažkiek rimtesnių motyvų išskirti man nepavyko. Atsimenu savo laiku labai įstrigęs buvo pirmojo „FlatOut“ garso takelis, kurį sudarė labai savotiškos ir tikrai nekasdieniškos dainos. Čia to nėra. Tačiau čia nėra ir kino pramonei būdingų saldžių pop gabalų ar kokių garsesnių grupių hitų, kurie po filmo dažniausiai kokį mėnesį dar skamba muzikos kanalų eteryje. Na, sakyčiau, kad Stuntman: Ignition garso takelis yra vykęs, bet nepastovus. Girdėsis tai muzikinės temos, tai kažkokie trankūs gabalai. Palyginimui kito Xbox360 lenktynių žaidimo „Project Gotham Racing 3“ pasiruošimas garso takelio atžvilgiu kur kas pranašesnis. Bet, kaip jau visi gerai žino, kiekvienam savo.

Vietoje titrų

Kas liečia online režimą, daug apie jį pasakyti negaliu. Kodėl? Na visų pirma tikriausiai dėl to, kad neradau nei vieno aktyvaus žaidimo, o sukūręs savo nesusilaukiau nei vieno dalyvio, todėl spjoviau ir toliau dalyvavau Lost Planet internetinėse batalijose :). Nežinau, gal po kiek laiko tų žmonių ir atsiras, bet kol kas – tuščias reikalas. Kalbant apie visas kitas žaidimo sudedamąsias – super. Tikrai, galiu drąsiai pasakyti, kad tokių žaidimų kaip Stuntman: Ignition reikėtų daugiau. Nors, kitą vertus, tokios mintys aplanko peržaidus kiekvieną išskirtinį, novatorišką žaidimą. Taigi ko laukiate? Čiupkite nuo ugnies apsaugančią aprangą, sėskitės į nepramušamą mašiną ir parodykit pasauliui, ką galit!