Prologas
Aš esu garantuotas, kad kiekvienas jūsų yra žaidęs ar bent jau girdėjęs apie žaidimų seriją pavadinimu : „Metal Gear Solid“. Galbūt vieni iš jūsų iki šiol mano, kad labiau komplikuotos, kvailos, it devyniasdešimt devynių beždžionių, parašytos istorijos nėra niekur regėję, o likusi dalis, galbūt, mano, kad tai žaidimų industrijos perlas. Kad ir kaip ten, „Metal Gear Solid“ (toliau: „MGS“) kažkada buvo atraminis pradžios taškas sėlinimo/veiksmo žaidimams ir produktas, kurio kokybės, visais kriterijais, ignoruoti negalėjo niekas.
Ir kaip gera žinoti, kad ta pati kokybės kartelė, egzistavusi dar prieš dešimtį metų, per tą laiką nė trupučio nenusileido žemyn. Net jei žaidimas buvo kuriamas nešiojamai konsolei.
Meilės laiškelis fanams (SPOILER ALERT)
Kaip bebūtų keista – vienintelė vieta, kurioje būtų galima rasti problemų yra žaidimo istorija, o tai ypatingai nebūdinga „MGS“ serijai.
Istorija čia pasakojama panašiu būdu, kaip seniau „PSP“ konsolėje pasirodžiusiame „MGS : Portable Ops“ žaidime – komiksų stiliaus, menkai animuotais, įgarsintais video intarpais. Žinoma, tai nėra pats blogiausias variantas, tačiau tai atima didelę dalį žavėsio, kurį turėjo „MGS4“. Kad šiuos video intarpus būtų įdomiau žiūrėti, kūrėjai juos padarė interaktyvius, tai reiškia, kad jums neteks vien tik žiopsoti į konsolę, mat tam tikru momentu ekrane pasirodys mygtuko ikona, kurią paspaudus galėsite kontroliuoti tam tikrą intarpo vietą. Tokių mažų atnaujinimų pilna, bet jie nėra ypatingai įdomus ar stebinantys. Tikriausiai todėl kūrėjai ėmėsi ieškoti būdų, kaip nustebinti žaidėją, primėtant įvarių posukių Snake‘o istorijoje.
Nenupasakodamas dalies „MGS3“ žaidimo istorijos, pradėti pasakoti apie „Peace Walker“ istoriją negaliu, mat šie žaidimai glaudžiai susiję. Tad jei dar nežaidėte „MGS3“, – eikite, padarykite tai dabar. Tai buvo geriausias „MGS“ serijos žaidimas (istorijos aspektu) ir jį praleisti būtų pati nuodėmingiausia nuodėmė.
„Peace Walker“ žaidime tęsiame Snake‘o istoriją po „MGS3“ ir „MGS : PO“ įvykių. Visi, kas žaidėte „MGS3“, tikriausiai puikiai atsimenate emocionalią ir labai stiprią žaidimo pabaigą, kūrėjų gebėjimą žaisti žaidėjo jausmais ir priversti jį atlikti vieną emocionaliai sunkiausių veiksmų žaidimų istorijoje. „MGS3“ žaidime Snake‘ui teko nušauti savo mokytoją, po kurios sparnu jam teko augti ir suvokti gyvenimą. Atrodytų, tai buvo gražiausia, visko užbaigimo jausmą dovanojanti pabaiga, tačiau būtent „Peace Walker“ tą jausmą sutrypia, sudegina ir išmeta lauk.
„Peace Walker“ pradžioje mes sužinome, kad The Boss („MGS3“ pabaigoje žuvusi veikėja) vis dėlto yra gyva. Snake‘ą tokia žinia pribloškia, tad jis puola į ilgą informacijos ieškojimą. Toks, iki šiol puikiai sustyguotos, istorijos posūkis iš pažiūros yra baisiausiai lėkštas ir atrodo kaip pigus būdas bandant ištempti serijos istoriją, idant gerokai „pamelžti“ fanus. „Peace Walker“ pabaiga tokią nuotaiką kiek pataiso, tačiau neįmanoma atsikratyti jausmo, kad viskas pernelyg „pritempta“.
Tiesa, jei nekreipsite dėmesio į pastarąją problemą, jus pasitiks įdomūs veikėjai ir geras įgarsinimas, ir visa kita, kas būdinga „MGS“ serijos žaidimui. Tai jau tapo tradicija, kad „MGS“ žaidime turi būti ir graži mergina, kuri kartais tiesiogiai, kartais netiesiogiai, lydi Snake‘ą. „Peace Walker“ turi Paz (ispaniškai „Taika“). Merginą, kuri pradžioje supažindina Snake‘ą su informacija, kad Big Boss dar gyva, ir žaidimo metu bendradarbiauja su mūsų veikėju. Aišku, tai nėra antroji Eva („MGS3“ veikėja), bet tai suteikia šiokį tokį nostalgijos žiupsnelį protui.
Iš tikrųjų, „Peace Walker“ visumoje yra labai panašus į vieną didelį nostalgijos žiupsnį. Kurį mylėti, žinoma, gali visi, tačiau labiausiai ji pamils seni „MGS“ fanai, kad ir kaip buvo bandyta istoriją paversti prieinama visiems. Šiuo aspektu Hideo Kojima pats sau išsikasė duobę – jo parašyta istorija per daug komplikuota.
Technologijos
Džiugu, kad istorijos problemas labai lengvai užgožia pats žaidimas. Žaidimo mechanika (angl. „Gameplay“ ) čia visa galva aukščiau nei prieš kelis metus „PSP“ konsolėse besisukusio „MGS : PO“. Grafika – vienareikšmiškai geriausia, kokią tik regėjote savo „PSP“ ekrane, o valdymas, įpratus – beprecedentiškai malonus.
„MGS“ serijos žaidimai iki šiol puikiai pažįstami kaip žaidimai, kurie sava detalizacija pralenkė visus kitus. Dėmesys kiekvienam mažam žaidimo trupinėliui buvo vienas kūrėjų kozirių. „Peace Walker“ tokių detalių pilnas. Jų stulbinančiai daug. Iš tiesų, jų daugiau nei „MGS4“ žaidime, mat „Peace Walker“ tiesiog pulsuoja įvairiais bonusais, slaptais lygiais, atrakinamų ginklų skaičiumi ir meile kiekvienam pikseliui.
Žaidimo mechanika beveik nepasikeitusi po „MGS4“. Kamera veikėją seka lygiai tokiu pačiu atstumu, kaip ir pastarąjame žaidime, judėjimo galimybės išliko beveik identiškos. Tiesa, atsirado įdomių, naujų galimybių. „Peace Walker“ skatina dažniau griebtis artimos kovos veiksmų, kurie senesniuose žaidimuose buvo sėkmingai ignoruojami. Čia jie veikia žymiai efektyviau ir netgi turi „combo“ sistemą, su kuria įmanoma sujungti įvairių judesių derinius, galinčius įveikti net tris veikėją apsupusius priešus. Tai sveikintina, mat „Peace Walker“ teks dažnokai susitikti su priešu netolimu atstumu. Dar vienas įdomus dalykas – ar sėlinimo žaidimuose, dažnai tekdavo būti pastebėtam dėl to, kad patruliuojantis žmogysta pastebėdavo Tavo prieš tai paklotą jo draugą? Dažnai. Užtat „Peace Walker“ turi vieną labai įdomią priemonę likviduoti tokio tipo klaidoms. Priemonę, kurią žaidime žaidėjai taip pamilo ir taip dažnai naudojo, jog ji beveik tapo žaidimo veidu. Tai įmagnetintas, savaime prisipučiantis, balionas, kuris, prikabinus prie priešo kūno, pakyla. Ore jį pasitinka CŽV lėktuvas, o balionas su nelaimėliu tiesiog prilimpa prie jo. Skamba kiek vaikiškai ir kvailai, tačiau tai puikiai veikia žaidime.
„MGS“ žaidimai tapo įsimintini ir dėl savo bosų, su kuriais kovoti tekdavo netgi pačiais keisčiausiais būdais, kaip atminties kortelės išėmimas iš konsolės. „Peace Walker“ šiuo aspektu kiek nuvilia, mat bosai čia ne margu charakteriu trykštantys individai, o įvairios mechanizuotos, aukšto lygio technikos priemonės. Įvairūs, masyvūs tankai, sraigtasparniai, skraidantys įrenginiai. Žinoma, kovos su jais, toli gražu, nėra nuobodžios. Bosai, kaip ir senesniuose serijos žaidimuose, čia visiškai nenuspėjami. Ir stebinančiai kolosalūs. Niekas negalėtų patikėti, kad tai telpa į „PSP“ ekraną.
Kaip jau spėjau paminėti – grafika čia nuostabi. Kadangi veiksmas vyksta po „MGS3“ žaidimo pagrindinių įvykių, matysime daug džiunglių ir miškų. „MGS3“ sugebėjo tokias vietoves parodyti visu grožiu. Su judančiomis žolėmis, gyva ir kvepuojančia fauna. Tačiau perėjęs „Peace Walker“, galiu drąsiai teigti, kad čia jos dar gražesnės ir gyvesnės. Kūrėjai sakė, kad iš „PSP“ konsolės išspaus viską. Išspaudė. Gražiau „PSP“ ekrane nebūna. Tekstūrų kokybė, apšvietimas ir animacija čia aukščiausio lygio.
Iš tiesų nupasakoti visko, kas yra vieno žaidėjo režime, tiesiog neįmanoma. Tai ypatingai didelis žaidimas, o nešiojamai konsolei, tai jau neįsivaizduojamai didelis žaidimas.
Reziumuodamas techninius žaidimo aspektus, galiu pasakyti, kad tai visa geriausia, ką turėjo „MGS : PO“, sukrauta į vieną didelį tortą, ant kurio, vietoje vienos vyšnios, užversta tona (vyšnia = įvairūs, malonūs atnaujinimai/priedai). Ir niekam nerūpi, ar jis turi mikroskopinių įtrūkimų, nes per vyšnias nesimato.
Draugai
„Peace Walker“, skirtingai nei kiti „MGS“ žaidimai, turi ir co-op režimą. Jis vertas didžiausių pagyrų, nes paprasčiausiai yra geriausias nešiojamoje konsolėje, toks geras, jog tektų rekomenduoti pereiti visą žaidimą būtent co-op režimu su draugu. Čia panaši situacija kaip ir su „Resident Evil 5“. Žaisti su draugu „Peace Walker“ yra ir smagiau, ir naudingiau, ir visaip kaip geriau.
Co-op režimu galima žaisti dviese, tačiau jei užstringi kovoje su bosu, – prisijungti gali dar trys žaidėjai. Tai reiškia, kad daugiau niekada neteks, užstrigus tam tikroje vietoje, numesti žaidimo į šalį. Kiekvieną atskirą misiją taip pat galėsite peržaisti co-op režimu siekiant trumpesnio įveikimo laiko ir įvairių bonusų. Ne paslaptis, kad „MGS“ žaidimuose dažnai tenka rankioti įvairius dalykus, kaip amuniciją ar įvairius maisto produktus (reikalinga atstatyti gyvybėms), tad visa, ką rasite misijos metu su šalia žaidžiančiu draugu, pasidalinsite į dvi lygias dalis. Co-op integruotas į žaidimą labai protingai, o svarbiausia – jis veikia taip gerai, kad vienam žaisti tampa nebeįdomu.
Po „MGS4“ daugelio žaidėjų režimo, kuris buvo kiek nevykęs ir didelio populiarumo nesusilaukęs, „Peace Walker“ co-op režimas yra netikėtas džiaugsmas, nesvarbu, kad kartais jis atrodo tiesiog būtinas, mat žaidžiant sunkesniu sudėtingumo lygiu tenka dažnai užstrigti vietose, kurias įveikti įmanoma tik su draugu.
Epilogas
„Peace Walker“ yra keistas žaidimas. Keistas dėl savo didelių pretenzijų, kurias visai neseniai reiškė, sakydamas, kad bus „didžiausias“ serijos žaidimas. Keistas dėl kiek nuviliančios istorijos ir ypatingai gero „gameplay‘ėjaus“. „MGS“ serijoje viskas, ką čia paminėjau, visad buvo atvirkščiai, o čia – aukštyn kojomis. Ir tai nėra blogas dalykas, mat kūrėjų ketinimus labai lengva suprasti. Tai žaidimas „MGS“ fanams, kurie pavargo nuo amžinų posūkių Snake‘o asmeniniame kare su savimi ir jį supančiais veikėjais, tačiau nori jį dar kartą išvysti, nori paskutinį kartą pasileisti į dar vieną sprogimų ir konspiracijos kupiną nuotykį, po kurio galėtų sedėti išsišiepę ištisą savaitę, nes jų pilvai dar niekada nebuvo prikimšti tokios nostalgijos. „Peace Walker“ yra Snake‘o karo pacifistams, norintiems atiduoti jam paskutinę pagarbą, o praeiviams jis tik puikus „PSP“ žaidimas su milžiniška išliekamąja verte.
15 Komentarai
Life-Or-Death
Gaila kad peace walker yra tik ant psp noreciau ir kad ant ps2 butu isleide o seip tai dbr nelabai mane traukia peace walker labiau laukiu Rising dalies su Raiden
doviszz
Aš norėčiau, kad šis serijos žaidimas ant X360 pasirodytų 🙁
PATR10T
Apzvalga tikrai gera, BET, nuo kada prieso iskelimas balionu tapo MGS reklaminiu zenklu? As esu didelis MGS fanas, bet nieko panasaus negirdejau, suprasciau jei dar paminetus priesu slepina i spinteles, arba Snake’o pomegi rukimui. Bei teigti, kad MGS3 yra geriausia dalis irgi ne valia.
Taip pagal atsilepimus kiek teko girdeti yra MGS3 geriausias, bet jam nenusileidzia MGS1 ir MGS4(kuris yra kai kuriu pripazintas geriausias visu laiku zaidimas), o vat del MGS2, tai daug kas nepatenkinti, Raiden pagrindinis personazas, o ir jis vaizduojamas kaip moterys, plius dar kivircai tarp Rosemary, kurie manau, daug kam ukniso klausytis, nebent reikia buti visisku romantiku.
karlotikas
@PATR10T Priešo iškėlimas balionu nėra „MGS“ prekinis ženklas, tačiau „Peace Walker“ tai vienas populiariausių ir dažniausiai naudojamų dalykų. Toks dažnas, kad netgi „Peace Walker“ japonijos forumuose vadinamas „MGS’u, kuriame yra balionas“. Ir šiaip, žaidžiant co-op’u tai vienintelis dalykas, kuris pastoviai naudojamas. Nesakau, kad tai visos „MGS“ serijos veidas, bet dėl „Peace Walker“ galiu taip teigti : ).
Kas liečia MGS3, tai taip, kiek neteisinga man sakyti, kad tai absoliučiai geriausias serijos žaidimas, galbūt kitiems labiau patiko, tarkim, MGS2. Bet tai sakydamas rėmiausi fanų nuomone, pagal kurią tai geriausią istoriją ir didžiausią įspūdį palikęs „MGS“ žaidimas, o būtent pastarieji kriterijai „MGS“ serijoje visad buvo vieni svarbiausių : ).
pspmaniac123
gers game,gera apzvalga.gerai kad tik psp iseje nes jei butu kure ir ant kitu konsoliu psp zaids butu nukentejes
Špyžius
Yra klaida. Snake’o mokytoja, kurią jis nužudo yra The Boss, o ne Big Boss. Manau pats tą žinai, tik suklydai. Na, o dabar apie žaidimą. Viskas tikrai atvirkščiai, nei paprastuose MGS. Gameplay nuostabus, visas sėlinimas ir motherbase, tačiau istorija. Man susidarė įspūdis, kad Hideo bandė padaryti kuo paprastesnę istoriją, kad į ją įsikirstų bent jau nuo pradžių daug naujų žmonių, nes labai ilgą žaidimo laiką istorija nieko nelabai ir atskleidžia iš senųjų žaidimų istorijos. Šiaip žaidimas geras, tačiau ta istorija, manau fanai ne to laukė (kur informacija apie Solid ir Liquid gimimą?). Tačiau jei lyginti šį žaidimą su kitais psp žaidimais, šis yra pats geriausias. Manau jį dar prieš kalėdas pamatysime PSN ir Xbox live arcade skiltyje.
Meshqis
Na su xbox tai manau perlenkei. Žaidimas skirtas grynai PSP. Įdomu kaip ant xbox’o atrodys?
karlotikas
@Špyžius Oj, ačiū, tik dabar pastebėjau : ).
O dėl pasirodymo PSN’e, ar Xbox arcade skiltyje tai labaaai abejočiau. Kosmosas : ).
UsrNotFoundSTFuG
atleiskite atleiskite man, bet itk pirma antra mgs dalims telikę vietos mano krūtinėje …mgs 4 toks šūdas kad net verktis norisi …draugas nupirko perlošiau ir ir pirmas žodis daryk ką nori su disku …nebe tas 😕 nebent istorijos puselė…
apgailestauju neturys galimybės išmėginti PSP versijų (s)
Life-Or-Death
Matosi kad tu nieko apie istorija nenumanai:| Kaip tau ten gali buti sudas jei ta istorija prilygsta 1 mgs ten geras geimas buvo su labai daug geru bei blogu posukiu tas zaidimas turi bendra su visom metal gear dali, ir nemanau kad daugelis mgs fanu sakytu kad si dalis yra sudas nebent tu toks 1 gal ir esi
E50
Grafika labai graži, gaila neturiu PSP. 🙂
JackanapeS
pritariu is dalies UsrNotFoundSTFuG.Esu perejes visas mgs ir mg dalis ir galiu pasakyt,kad man 4 dalis nepatiko,istorija jau labai primityvi pabaigoj buvo,viska jau galejai nuspet,aisku buvo daug isimintinu akimirku,kurios man patiko kaip pavyzdiui kova su liquid ocelotu,grizimas i shadow moses,naomi petsaku ieskojimas,va tos vietos man patiko ir tikrai isimintinos buvo,bet daugiau manau,kad kojima persistenge,man jau geriau (spoileriai) butu buve,kad pabaigoj sneikas butu nusisoves,tada nors pabaiga normalesne butu buvus,dabar atlek big boss is kazkur ir nudvest tuoj pat del to suknisto foxdie,kazkaip kvailai man,aisku isvis geriausiai butu buve jei sneikas nebutu pradejes greitai senti,manau,kad kojima sugrojo zemiausia ir garsiausiai skambancia cia styga sumanydamas sneika pasendint ir uzbaigt jo gyvenima.Visi klausimai baigus zaidima buvo atsakyti gan juokingai,galejo kanors originaliau sugalvot,arba isvis palikt kanors dar paslapty,bosai man visai neoriginalus pasirode,gal nebent tas wolf visai patiko (tikrai neisimintini,nes net neatsimenu jos vardo,liktais crying wolf),siaip ne pats tas bosas patiko,o vieta kurioj kovemes,prisiminimai uzpludo ir labai gerai su grafika ten padirbeta.Na galeciau daug sakyt kas man patiko ar nepatiko,bet tai jau nieko nepakeis,vistiek man mgs3 geriausias serijoje poto mgs1.Kiekvieno nuomone skirtinga tai reikia ja gerbti,o ne bandyti savo ikisti 😉
Assasin_p
labai geras geimas bet nu ten per psp reikia zudyti gal 700m. aukscio robotus tai irgi nesamone bet vistiek geresnio nerasit :D:D
Maleckas
Geras game tik gaila del bosu lievu.
Assasin_p
peace ever forever pagarba nuo visu mano draugu. Ir kiek ziniau
Hideo Kojima yra japonas dodel is visos sirdies meldziuosi kad jis butu kinietis nes zinot pastaruosius yvikius japonijoje todel kiek zinau visiem butu liudna jei mirtu musu Zaidimu Karalius ;[[[[
:(:(:(:(:(:(:(