Iš žurnalo VA PlayStation 2005/07. Autorius: Dante
Ar mums, vartotojams, reikia sporto žaidimų? Taip! Žinoma, kaip be jų? O ar reikia RPG? Keistas klausimas… O kaip žaidimai, kurti pagal legendinius komiksus, kuriuos turbūt jau visi seniai užmiršo? Tyla… Mes visada nekantriai laukiame naujo RPG pasirodymo, smaginamės su kiekvienu vykusiu sporto žaidimu, o štai atgijus vienam garsiausių komiksų personažų praktiškai praleidžiam jį pro akis…
Jei gerai prisimenu, žaidimus apie Batmaną PS2 konsolei kūrė Ubisoft. Bet taip jau išėjo, kad jai pavyko sukurti vos du žaidimus: Batman Vengeance (2001–ieji metai) ir Batman: Rise of Sin Tzu (2003–ieji metai). Vykęs ir tikrai kokybiškas buvo tik Batman Vengeance, antrasis bandymas kūrėjams buvo nesėkmingas ir štai legendinis herojus buvo paguldytas priverstinio miego, trukusio net dvejus metus… Ubisoft atsigavo, ėmė kurti gerus ir kokybiškus žaidimus — atgimusi Prince of Persia serija arba Beyond Good & Evil, ir populiarusis šikšnosparnis buvo užmirštas. Tačiau beveik po aštuonerių metų pasirodo penktoji filmo „Betmenas“ dalis, kuri pasakoja herojaus ir ankstesnių filmų priešistorę. Filmas tikrai geras ir daug žadantis, todėl čia pat EA games nusprendė perimti šikšnosparnio „vairą“ ir leido Eurocom kūrėjų grupei kurti žaidimą tiksliai pagal filmą, nuoširdžiai žadėdama jį išleisti…
Priešistorė
Kaip jau minėjau, filmas ir žaidimas pasakos apie Briuso Veino praeitį. Šį kartą Betmeną kūrėjai bandė „pritempti“ kuo arčiau tikrovės, todėl jokių antgamtinių priešų nematysime. Išimtis — iš komiksų pasiskolintas Scarecrow, kuris vaidina tikrai svarbų vaidmenį. Ir pats Betmenas tebus paprastas žmogus, išsiskiriantis iš kitų tuo, kad gyvena dvigubą gyvenimą ir nešioja juodą šikšnosparnio kaukę. Siužetas pasakoja apie milijardierių Briusą Veiną, anksti netekusį tėvų. Po šios netekties jis išvyksta ilgai kelionei po pasaulį, tikėdamasis perprasti nusikaltėlių gyvenimą, dėl to pats papuola į kalėjimą. Iš ten ištrūkęs, jis ilgą laiką mokosi nindzių paslapčių Himalajuose. Čia Veinas susipažįsta su Henriu Ducardu, dėl kurio vėliau įvyksta lemtingas posūkis Briuso gyvenime. Pasišalinęs iš nindzių klano, vaikinas sugrįžta į korumpuotą ir merdintį Gotamo miestą. Būdamas bejėgis kaip žmogus, jis sukuria Betmeną — mįslingą, tačiau perspektyvią asmenybę, su kuria galima atkurti jaukią ir šiltą Gotamo viziją, kokią kūrė jo tėvai. Jis puikiai žino, kad lengva nebus, nes kelią tuojau pastoja įtakingas nusikaltėlių lyderis Falkonė, mėgstantis dalinti kyšius į visas puses, ir labai pavojingas Scarecrow, trokštantis užnuodyti visą Gotamo miestą…
Stealth + Material Arts?
Žaidimo metu jums teks pabūti ne tik Betmenu, bet ir nindze arba tiesiog paprastu Briusu Veinu. Gerai, kad kūrėjai siūlo šiek tiek įvairovės, todėl vien su juodu apsiaustu visą žaidimą tikrai nelakstysime. Taip pat nenustebkite — žaidime bus labai daug stealth elementų, ir jie sukurti tikrai vykusiai, tik pats žaidimo procesas per lengvas. Užsienio forumuose dar prieš žaidimo išleidimą žmonės nerimavo, kad Batman Begins bus tas pats kas Splinter Cell, bet tai netiesa. Čia viskas kur kas paprasčiau, nes žaidime daug apėjimų. Ne veltui reklaminiai klipai ir brošiūros skelbė, kad baimė bus mūsų pagrindinis ginklas. Tai tiesa, kartu net labai naujoviška detalė. Įsivaizduoju, kad suteikti žaidėjui galimybę valdyti priešų pulsą ir baimę tikrai nėra lengva užduotis, tačiau Eurocom tai pavyko. Čia jūsų užduotis jokių būdu nebus ateiti ir visus išdaužyti. Tiesą sakant, jums tai net nepavyktų, nes ginkluoti Uzi ir kitais šaunamaisiais ginklais priešai jus tuojau nužudytų.
Žaidime svarbiausia — priversti priešus bijoti. Jei, tarkim, ateinate į patalpą, kurioje patruliuoja penki priešai ir beveik visi ginkluoti, geriausia bandyti ieškoti kokio menkai pastebimo „kabliuko“, kuris sukeltų tikrą sąmyšį. Tarkim, pamatote kokią silpną atramą vamzdžiams ar atokiai stovinčias statines ir tiesiog nuspaudžiate R1. Betmenas paleis savo nindzių žvaigždutes primenantį metalinį šikšnosparnį, ir tai, kas įvyks paskui, gerokai išgąsdins priešus. Jie ims blaškytis į visas puses, kartais išmes savo šaunamuosius ginklus, baimės matuoklis kaip reikiant padidės, o tai kels jūsų reputacijos lygį. Tada pats metas pasirodyti jums — legendiniam tamsos riteriui — ir išspardyti sėdimąsias vietas visiems, kas pasipainios po kojomis. Taipogi čia gausu kombinacijų ir kitokių kovos variacijų, kurios padės lengvai ir užtikrintai pabaigti pradėtą kovą. Žinoma, Betmenas galės naudoti įvairias flashbang, dūmų granatas, dar geriau — galėsite ant savo priešų užsiundyti šikšnosparnių būrį. Bet visa tai galėsite naudoti tik tokiu atveju, jei priešas jau bus išsigandęs.
Adventure elementai
Na, kad žaidime galima bus sėlinti, slaptai žudyti priešus ar juos kvosti, turbūt neminėsiu. Geriau paliksiu vietos žaidimo galvosūkiams. Retsykiais čia turėsite nulaužti įvairias kompiuterines sistemas naudodami ypatingą nuliukų, iksiukų aparatą (Betmenas — hakeris ;)) arba rakinėti duris „betmeniškuoju“ visrakčiu. Dar rečiau privalėsite kvosti priešus, kad sužinotumėte durų kodą ar rastumėte raktą. Žinoma, Betmenas čia žavės ir akrobatiniais sugebėjimais: įvairūs salto–mortales, sklandymai ore, laipiojimai grandinėmis, sliuogimai vamzdžiais ir panašiai. Neapsieita ir be įvairiausių landžiojimų po kanalizaciją ar ventiliacines angas. Visa tai leis jums nepastebimiems veikti tarp priešų ir lengviau priversti juos bijoti.
Juodas tankas?
Labai smagi ir žaidimą praturtinanti detalė yra Betmobilis. Tik praeitam numeriui rašydamas Star Wars Episode III recenziją paminėjau kūrėjų neapdairumą transportui, ir štai — Eurocom savo žaidimą išleido pasirengę. Nežinau, kaip jiems tai pavyko, bet misijos su Betmobiliu (nors jų tik dvi) tikrai „veža“. Galbūt čia Need for Speed įtaka, o gal tiesiog kūrėjų profesionalumas, bet važiavimas Gotamo miesto gatvėmis yra išbaigtas ir patogus. Gaila, kad mašina neišvaizdi. Tai tartum tankas ant ratų, tačiau boost funkcija ir įtemptas veiksmas viską kompensuoja. Apskritai vairavimo misijose galima atrasti ir Burnout 3 elementų, kurie labai praturtiną žaidimo procesą.
Bonus
Realiausias žaidimo trūkumas — jo trukmė. Tikrai gaila, kad vos po šešių valandų mano kelionė Gotame pasibaigė… Visą žaidimą aiškiai jautėsi, kad lygiai pernelyg ištempti, o vėliau paaiškėjo, kad tai buvo daroma siekiant Batman Begins padaryti kuo ilgesnį. Sužaisti žaidimą jums bus siūloma trimis sudėtingumo lygiais: easy, normal ir challenging. Kad ir kokiu sudėtingumo lygiu žaistumėte (mano atveju tai buvo normal), antrą kartą žaisti tikriausiai nebeliks jokio noro, nes Bonus skyrelyje ir taip jau būsite viską atrakinę. O pats skyrelis sudarytas iš penkių grafų: Interviews, Movie footage, Alternate Batsuits, Batmobile bonus ir Gallery of Fear.
Interviu grafoje rasite penkis interviu, bus įdomių pokalbių su EA atstovais, žaidimo kūrėjais, net pačiais aktoriais. Tikrai labai įdomus ir naujas pasakojimas apie žaidimo kūrimą iš arčiau. Movie footage grafoje rasite tris skirtingus filmo „treilerius“ ir net 18 įvairių mažų klipų, kuriuos matysite ir žaidimo metu. Alternate batsuits pasiūlys keturis skirtingus kostiumus, kuriuos atrakinsite bent kartą pabaigę žaidimą. Batmobile bonus — nieko įdomaus. Tiesiog galimybė dar kartą pereiti vairavimo misijas ir paprasčiausias Time Trial režimas. Gallery of Fear bus savotiškas kalėjimas su 16 kamerų, į kurias žaisdami susodinsite praktiškai visus priešus. Paskui galėsite prieiti prie kiekvieno iš jų kameros ir pasiskaityti įdomios ir naudingos informacijos.
Grafika/Garsas
Žaidimo grafika, ypač veikėjų modeliai tikrai stebina. Viskas atlikta labai gražiai ir atidžiai. Taip pat labai gerą įspūdį palieka vaizdo bei garso efektai. Tik aplinkos kiek skurdokos, per blankios. Na, aišku, gražu, kai einant koridoriumi žybsi lemputė ar gatvės šviesas atspindi paprasčiausia bala, bet kartais visų šių elementų būna per daug, ir viskas atrodo labai dirbtinai. Kita vertus, žaidime apstu įspūdingų vietų, ypač Himalajuose. Žinoma, neverta nė sakyti, kad vairavimo misijos labai gerai išbaigtos grafiškai, ir aplinkos bus nepakartojamos, o spaudžiant boost ims lietis vaizdas, kaip ir NFSU žaidimuose. Žaidimo įgarsinimas taip pat vertas pagyrų, nes Batman begins herojus įgarsino tie patys aktoriai iš kino filmo. Būtent tai įrodo interviu su žaidimo kūrėjais, kur galima gyvai pamatyti Cristiana Beilą, Morganą Freemaną ar Keit Holmes. Iš tikrųjų susidaro toks įspūdis, kad prie žaidimo dirbo tikrai smagi ir šauni komanda.
Pabaigiant
Na, tenoriu pasakyti, kad savo laiku Batman Vengeance man buvo palikęs šiek tiek geresnį įspūdį nei Batman Begins. Jei norite žaisti žaidimą, būtinai pažiūrėkite filmą, tada ir žaisti bus įdomiau, ir siužetas bus lengviau suprantamas. Nors ši dalis labai stilizuota ir patobulinta, joje dar pasitaiko spragų ir įvairių klaidelių. Gerbėjams žaidimas neabejotinai patiks, o kitiems tai liks paprastas, geras veiksmo žaidimas.
2 Komentarai
CerberisMUFC
Nu idomus zaidimas, tiktai labai jau trumpas. O tas labai sumenkina pati zaidima. Jau imi isijausti, o cia tik bam ir jisai baisgiasi. O siap geras.
gogetax
o gal zinai kur parsisiusti sy geima nes jis jega ir coool